x

Joanna Sobczyk: Sprzęt i zrównoważony rozwój receptą na życie po pandemii

Kategoria: Twój biznes - oferta    12.05.2021

Rozmowa z Joanną Sobczyk, prezesem zarządu Winterhalter Polska, eksperta w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania dla branży HoReCa.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Bieżący okres pandemii to już od ponad roku trudny czas dla całej branży gastronomicznej, w tym dostawców sprzętu. W jaki sposób Winterhalter Polska radzi sobie w tej specyficznej sytuacji? 
Rzeczywiście sytuacja całej branży, w tym dostawców sprzętów, jest, mówiąc wyjątkowo delikatnie, bardzo daleka od stabilnej i zadowalającej. Największym problemem był brak możliwości jakiegokolwiek zaplanowania, przygotowania się do okresu zamknięcia całej gastronomii. Jako firma, która już od ponad 20 lat mocno uczestniczy w budowie i wsparciu całej branży, w pełni utożsamiamy się z naszymi klientami i partnerami. Doskonale znamy ich potrzeby, ale także obawy i problemy. Jednym z naszych pierwszych działań na początku lockdownu było zamrożenie rat za długoterminowy wynajem naszego sprzętu. Mimo iż było to dla nas duże obciążenie finansowe, wiedzieliśmy, że po prostu musimy tak postąpić i wziąć ten ciężar na nasze barki, aby odciążyć restauratorów w tak trudnym okresie. Z perspektywy czasu jestem przekonana, że zadziałaliśmy szybko, skutecznie i słusznie. Mimo całej sytuacji muszę przyznać, że miesiące letnie 2020 r. były całkiem niezłe zarówno dla nas, jak i części naszych partnerów z branży. Szczególnie dobrze radziły sobie w tym okresie gastronomie oraz hotele w regionach i miejscowościach turystycznych, gdyż spragnieni wyjścia z domu rodacy chętnie korzystali z wakacji w Polsce. Potem niestety przyszła jesień, a wraz z nią kolejna fala pandemii i kolejne przedłużające się zamknięcia. Mimo tej sytuacji Winterhalter Polska jest niezmiennie w dobrej kondycji zarówno finansowej, jak i organizacyjnej, martwi nas jednak sytuacja naszych klientów i partnerów z branży HoReCa. 

Funkcję prezesa zarządu pełni pani od początku 2021 r. Czemu zmiana na stanowisku prezesa nastąpiła akurat teraz w tak trudnym okresie?
Zmiana na tym stanowisku to nie była decyzja ad hoc. Mogę zdradzić, że był to dłuższy proces planowania zmiany i przygotowania do pełnienia funkcji, w pełni uzgodniony z naszą niemiecką centralą w Mackenbeuren. Niestety, tak się złożyło, że planowana zmiana nałożyła się z okresem pandemii COVID-19. To jednak było niezależne od nas.  

Skąd zatem pomysł na zmianę na tak kluczowej pozycji? 
Każda firma w pewnym momencie przechodzi zmiany i taki czas właśnie przyszedł również na nasz polski oddział Winterhalter. Firma w ujęciu globalnym wciąż się rozwija, zdobywa kolejne rynki oraz wzmacnia pozycję w wielu krajach, w których jest aktywna od lat. Naszym celem długofalowym jest systematyczny, zrównoważony rozwój. Polska, ze względu na swój potencjał oraz dotychczasową długoletnią historię i sukcesy związane z marką Winterhalter jest jednym z kluczowych i strategicznych rynków, który potrzebuje nowej, spójnej wizji oraz świeżego podejścia korespondującego z międzynarodową polityką. 

Jaka jest pani recepta na funkcjonowanie firmy po okresie pandemii?
Priorytety pozostają wciąż te same, spójne z misją i wizją funkcjonowania firmy zarówno w Polsce, jak i ponad 70 krajach na całym świecie. Naszą wizytówką są najwyższej jakości zmywarki przemysłowe, rewelacyjna chemia, urządzenia uzdatniające oraz osprzęt dodatkowy i serwis, które składają się w całość jako perfekcyjna usługa. Tego chcemy się trzymać, bo wiemy, że tego oczekują i potrzebują nasi klienci. W Polsce mamy również bardzo rozwiniętą sieć autoryzowanych partnerów, których wciąż chcemy wspierać i rozwijać. Mamy świadomość, że #pracujemyznajlepszymi i jesteśmy przekonani, że to również świadczy o naszej sile i wysokiej pozycji na rynku. Oprócz tych filarów nie będę ukrywała, że potrzebna jest również spora doza optymizmu w patrzeniu do przodu.  

Optymizmu? 
Tak, optymizmu. Uważam, że w bieżącej sytuacji związanej z pandemią pozytywne nastawienie oraz optymizm to coś, czego wciąż nam potrzeba. Całej naszej, i nie tylko naszej, branży. Wierzę jednak, że razem damy radę, a po pandemii szybko wrócimy na właściwe tory. 

Wywiad ukazał się w „Food Service" 4/2021 nr 204.

Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Śliwki kalifornijskie - spada znaczenie ich ceny

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Świąteczna wyprzedaż e-booków firmy Fika Biznes

28 grudnia rozpoczyna się wielka wyprzedaż produktów internetowych firmy Fika. Potrwa do 2 stycznia.

Ekologicznie zapakowane - jakie opakowania wybierać?

Papier, otręby czy trzcina cukrowa? Oferta ekologicznych pojemników na żywność wciąż się powiększa. W dobie, w której jedzenie na wynos oraz w dostawie stało się istotną częścią usług każdej gastronomii, warto zastanowić się nad wyborem najlepszych rozwiązań.

“The fresh taste of the land" nowym hasłem Farm Frites

Firma Farm Frites International, będąca liderem na rynku mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na "The fresh taste of the land". Nową myślą przewodnią Farm Frites chce podkreślić troskę o najwyższą jakość surowca, bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Pyszne.pl wkracza do Opola

Opole jest dwudziestym czwartym miastem w Polsce, gdzie dostawy z wybranych restauracji realizują kurierzy serwisu do zamawiania jedzenia Pyszne.pl.

Lody (z okienka) odporne na kryzys

Desery lodowe to najwyraźniej produkt odporny na kryzys. Przekonała się o tym firma Sweet Gallery, która mimo pandemii od maja rozwija nową sieć SiGelato z lodami naturalnymi. Ma już 25 franczyzobiorców.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej