x

Joanna Sobczyk: Sprzęt i zrównoważony rozwój receptą na życie po pandemii

Kategoria: Twój biznes - oferta    12.05.2021

Rozmowa z Joanną Sobczyk, prezesem zarządu Winterhalter Polska, eksperta w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania dla branży HoReCa.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Bieżący okres pandemii to już od ponad roku trudny czas dla całej branży gastronomicznej, w tym dostawców sprzętu. W jaki sposób Winterhalter Polska radzi sobie w tej specyficznej sytuacji? 
Rzeczywiście sytuacja całej branży, w tym dostawców sprzętów, jest, mówiąc wyjątkowo delikatnie, bardzo daleka od stabilnej i zadowalającej. Największym problemem był brak możliwości jakiegokolwiek zaplanowania, przygotowania się do okresu zamknięcia całej gastronomii. Jako firma, która już od ponad 20 lat mocno uczestniczy w budowie i wsparciu całej branży, w pełni utożsamiamy się z naszymi klientami i partnerami. Doskonale znamy ich potrzeby, ale także obawy i problemy. Jednym z naszych pierwszych działań na początku lockdownu było zamrożenie rat za długoterminowy wynajem naszego sprzętu. Mimo iż było to dla nas duże obciążenie finansowe, wiedzieliśmy, że po prostu musimy tak postąpić i wziąć ten ciężar na nasze barki, aby odciążyć restauratorów w tak trudnym okresie. Z perspektywy czasu jestem przekonana, że zadziałaliśmy szybko, skutecznie i słusznie. Mimo całej sytuacji muszę przyznać, że miesiące letnie 2020 r. były całkiem niezłe zarówno dla nas, jak i części naszych partnerów z branży. Szczególnie dobrze radziły sobie w tym okresie gastronomie oraz hotele w regionach i miejscowościach turystycznych, gdyż spragnieni wyjścia z domu rodacy chętnie korzystali z wakacji w Polsce. Potem niestety przyszła jesień, a wraz z nią kolejna fala pandemii i kolejne przedłużające się zamknięcia. Mimo tej sytuacji Winterhalter Polska jest niezmiennie w dobrej kondycji zarówno finansowej, jak i organizacyjnej, martwi nas jednak sytuacja naszych klientów i partnerów z branży HoReCa. 

Funkcję prezesa zarządu pełni pani od początku 2021 r. Czemu zmiana na stanowisku prezesa nastąpiła akurat teraz w tak trudnym okresie?
Zmiana na tym stanowisku to nie była decyzja ad hoc. Mogę zdradzić, że był to dłuższy proces planowania zmiany i przygotowania do pełnienia funkcji, w pełni uzgodniony z naszą niemiecką centralą w Mackenbeuren. Niestety, tak się złożyło, że planowana zmiana nałożyła się z okresem pandemii COVID-19. To jednak było niezależne od nas.  

Skąd zatem pomysł na zmianę na tak kluczowej pozycji? 
Każda firma w pewnym momencie przechodzi zmiany i taki czas właśnie przyszedł również na nasz polski oddział Winterhalter. Firma w ujęciu globalnym wciąż się rozwija, zdobywa kolejne rynki oraz wzmacnia pozycję w wielu krajach, w których jest aktywna od lat. Naszym celem długofalowym jest systematyczny, zrównoważony rozwój. Polska, ze względu na swój potencjał oraz dotychczasową długoletnią historię i sukcesy związane z marką Winterhalter jest jednym z kluczowych i strategicznych rynków, który potrzebuje nowej, spójnej wizji oraz świeżego podejścia korespondującego z międzynarodową polityką. 

Jaka jest pani recepta na funkcjonowanie firmy po okresie pandemii?
Priorytety pozostają wciąż te same, spójne z misją i wizją funkcjonowania firmy zarówno w Polsce, jak i ponad 70 krajach na całym świecie. Naszą wizytówką są najwyższej jakości zmywarki przemysłowe, rewelacyjna chemia, urządzenia uzdatniające oraz osprzęt dodatkowy i serwis, które składają się w całość jako perfekcyjna usługa. Tego chcemy się trzymać, bo wiemy, że tego oczekują i potrzebują nasi klienci. W Polsce mamy również bardzo rozwiniętą sieć autoryzowanych partnerów, których wciąż chcemy wspierać i rozwijać. Mamy świadomość, że #pracujemyznajlepszymi i jesteśmy przekonani, że to również świadczy o naszej sile i wysokiej pozycji na rynku. Oprócz tych filarów nie będę ukrywała, że potrzebna jest również spora doza optymizmu w patrzeniu do przodu.  

Optymizmu? 
Tak, optymizmu. Uważam, że w bieżącej sytuacji związanej z pandemią pozytywne nastawienie oraz optymizm to coś, czego wciąż nam potrzeba. Całej naszej, i nie tylko naszej, branży. Wierzę jednak, że razem damy radę, a po pandemii szybko wrócimy na właściwe tory. 

Wywiad ukazał się w „Food Service" 4/2021 nr 204.

Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej