x

Joanna Sobczyk: Sprzęt i zrównoważony rozwój receptą na życie po pandemii

Kategoria: Twój biznes - oferta    12.05.2021

Rozmowa z Joanną Sobczyk, prezesem zarządu Winterhalter Polska, eksperta w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania dla branży HoReCa.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Bieżący okres pandemii to już od ponad roku trudny czas dla całej branży gastronomicznej, w tym dostawców sprzętu. W jaki sposób Winterhalter Polska radzi sobie w tej specyficznej sytuacji? 
Rzeczywiście sytuacja całej branży, w tym dostawców sprzętów, jest, mówiąc wyjątkowo delikatnie, bardzo daleka od stabilnej i zadowalającej. Największym problemem był brak możliwości jakiegokolwiek zaplanowania, przygotowania się do okresu zamknięcia całej gastronomii. Jako firma, która już od ponad 20 lat mocno uczestniczy w budowie i wsparciu całej branży, w pełni utożsamiamy się z naszymi klientami i partnerami. Doskonale znamy ich potrzeby, ale także obawy i problemy. Jednym z naszych pierwszych działań na początku lockdownu było zamrożenie rat za długoterminowy wynajem naszego sprzętu. Mimo iż było to dla nas duże obciążenie finansowe, wiedzieliśmy, że po prostu musimy tak postąpić i wziąć ten ciężar na nasze barki, aby odciążyć restauratorów w tak trudnym okresie. Z perspektywy czasu jestem przekonana, że zadziałaliśmy szybko, skutecznie i słusznie. Mimo całej sytuacji muszę przyznać, że miesiące letnie 2020 r. były całkiem niezłe zarówno dla nas, jak i części naszych partnerów z branży. Szczególnie dobrze radziły sobie w tym okresie gastronomie oraz hotele w regionach i miejscowościach turystycznych, gdyż spragnieni wyjścia z domu rodacy chętnie korzystali z wakacji w Polsce. Potem niestety przyszła jesień, a wraz z nią kolejna fala pandemii i kolejne przedłużające się zamknięcia. Mimo tej sytuacji Winterhalter Polska jest niezmiennie w dobrej kondycji zarówno finansowej, jak i organizacyjnej, martwi nas jednak sytuacja naszych klientów i partnerów z branży HoReCa. 

Funkcję prezesa zarządu pełni pani od początku 2021 r. Czemu zmiana na stanowisku prezesa nastąpiła akurat teraz w tak trudnym okresie?
Zmiana na tym stanowisku to nie była decyzja ad hoc. Mogę zdradzić, że był to dłuższy proces planowania zmiany i przygotowania do pełnienia funkcji, w pełni uzgodniony z naszą niemiecką centralą w Mackenbeuren. Niestety, tak się złożyło, że planowana zmiana nałożyła się z okresem pandemii COVID-19. To jednak było niezależne od nas.  

Skąd zatem pomysł na zmianę na tak kluczowej pozycji? 
Każda firma w pewnym momencie przechodzi zmiany i taki czas właśnie przyszedł również na nasz polski oddział Winterhalter. Firma w ujęciu globalnym wciąż się rozwija, zdobywa kolejne rynki oraz wzmacnia pozycję w wielu krajach, w których jest aktywna od lat. Naszym celem długofalowym jest systematyczny, zrównoważony rozwój. Polska, ze względu na swój potencjał oraz dotychczasową długoletnią historię i sukcesy związane z marką Winterhalter jest jednym z kluczowych i strategicznych rynków, który potrzebuje nowej, spójnej wizji oraz świeżego podejścia korespondującego z międzynarodową polityką. 

Jaka jest pani recepta na funkcjonowanie firmy po okresie pandemii?
Priorytety pozostają wciąż te same, spójne z misją i wizją funkcjonowania firmy zarówno w Polsce, jak i ponad 70 krajach na całym świecie. Naszą wizytówką są najwyższej jakości zmywarki przemysłowe, rewelacyjna chemia, urządzenia uzdatniające oraz osprzęt dodatkowy i serwis, które składają się w całość jako perfekcyjna usługa. Tego chcemy się trzymać, bo wiemy, że tego oczekują i potrzebują nasi klienci. W Polsce mamy również bardzo rozwiniętą sieć autoryzowanych partnerów, których wciąż chcemy wspierać i rozwijać. Mamy świadomość, że #pracujemyznajlepszymi i jesteśmy przekonani, że to również świadczy o naszej sile i wysokiej pozycji na rynku. Oprócz tych filarów nie będę ukrywała, że potrzebna jest również spora doza optymizmu w patrzeniu do przodu.  

Optymizmu? 
Tak, optymizmu. Uważam, że w bieżącej sytuacji związanej z pandemią pozytywne nastawienie oraz optymizm to coś, czego wciąż nam potrzeba. Całej naszej, i nie tylko naszej, branży. Wierzę jednak, że razem damy radę, a po pandemii szybko wrócimy na właściwe tory. 

Wywiad ukazał się w „Food Service" 4/2021 nr 204.

Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Multi Ice Group: mamy najwięcej punktów z lodami w Polsce

Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora "u Lodziarzy" i "LodyBonano" zdradza między innymi, jak firma pracuje nad rentownością biznesu przez cały rok, nie tylko w sezonie wiosenno-letnim. Opowiada też o nowych konceptach, które buduje firma, jak Crazy Dog i BuBu Bubble Tea.

iVario od RATIONAL: prawdziwy przełom w restauracyjnej kuchni

Niezliczone brudne garnki i patelnie, różne wyposażenie kuchni do mise en place i obsługi, zajmowanie miejsca przez frytownice i trzony kuchenne - według firmy RATIONAL, specjalisty w zakresie przygotowywania gorących potraw, to wszystko należy już do przeszłości dzięki iVario.

Convotherm mini: mały piec o ogromnych możliwościach

Nowy Convotherm mini to profesjonalny piec konwekcyjno-parowy przeznaczony przede wszystkim do małych lokali gastronomicznych, którym zależy na oszczędności miejsca oraz energii elektrycznej, a jednocześnie na maksymalnej funkcjonalności.

Jak obniżyć rachunki? Pyszne.pl oferuje restauracjom darmowe audyty

Rosnące opłaty za prąd czy gaz są dla branży gastronomicznej dużym wyzwaniem. Wielu właścicieli lokali, spodziewając się kolejnych podwyżek, poszukuje sposobów na zmniejszenie codziennych kosztów. W znalezieniu oszczędności mogą pomóc darmowe audyty, które serwis Pyszne.pl oferuje swoim partnerom.

Zdrowa Krowa: do mięsa podchodzimy odpowiedzialnie [WYWIAD]

Zdrowa Krowa to sieć restauracji, w której w roli głównej występuje wołowina, choć wegetarianie też znajdą w niej coś dla siebie. O szczegółach biznesu i projektu franczyzowego opowiada Robert Kuc, CEO sieci.

Akademia Bidfood dzieli się wiedzą kulinarną i biznesową

Szkolenia dla gastronomii, doradztwo kulinarne, najnowsze trendy gastronomiczne - to główne obszary działania Akademii Bidfood, która powstała na bazie wiedzy oraz wieloletniego doświadczenia Bidfood Farutex.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej