– W trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się branża gastronomiczna, czujemy się odpowiedzialni za biznesy naszych klientów. Wierzymy, że wsparcie i pełna zrozumienia współpraca na partnerskich zasadach będą miały wpływ na ożywienie rynku HoReCa. W odpowiedzi na potrzeby branży przygotowaliśmy program RESTART 2.0, którego zeszłoroczna edycja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. RESTART 2.0 jest uszyty na miarę aktualnych potrzeb przedsiębiorców z branży HoReCa i obejmuje wszechstronne wsparcie począwszy od pakietu rabatów po działania marketingowe czy wsparcie merytoryczne – komentuje Marcin Dera, dyrektor sprzedaży ds. gastronomii Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.
Jedną z form wsparcia merytorycznego jest cykl szkoleń odbywających się w Instytucie Kulinarnym Transgourmet organizowanych we współpracy z ekspertami z Akademii Leona Koźmińskiego. Najnowsze szkolenie, które zostało udostępnione na kanale YouTube Instytutu Kulinarnego składa się z części teoretycznej i praktycznej.
Bartosz Peter, ekspert kulinarny Instytutu Transgourmet mówi w nim o tym, jak świadomie przygotowywać dania z wykorzystaniem całego produktu. „Na tapecie” znalazł się drób i street foodowe dania bazujące na kurczaku. Peter pokazał także, jak modyfikować wysokość food costu i marży danej potrawy i elastycznie pracować z tymi wskaźnikami.
Drugą część szkolenia poprowadził Stanisław Magdij. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego przedstawił m. in. rynek tzw. „wynosów” w Polsce w czasach pandemii koronawirusa oraz opowiedział o koncepcji dark kitchen, czyli wirtualnych restauracji nastawionych wyłącznie na realizację zamówień na wynos.
– Rozporządzenia covidowe nie dały restauratorom zbyt wielu możliwości, ograniczając działalność do sprzedaży na wynos, co sprawiło, iż wszyscy zaczęli podejmować próby zdobycia jak największej części tego rynku. Wykorzystanie nowych technologii oraz optymalizacja kosztów jakie daje wirtualna restauracja jest jednym ze sposobów na przetrwanie i rozwój biznesu gastronomicznego – mówi Stanisław Magdij, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego.
Cykl szkoleń w organizowanych przez Instytut Kulinarny Transgourmet we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego ma na celu wymianę wiedzy i wsparcie merytoryczne przedsiębiorców z branży HoReCa. Pierwsze szkolenie odbyło się we wrześniu 2020 roku. Tematyka obejmuje aktualne zagadnienia takie jak: zarządzanie procesem zakupów, elementy HR w gastronomii czy zarządzanie kosztami oraz praktyczne wskazówki i rozwiązania dotyczące modyfikacji menu pod kątem oferty na wynos czy pracą z food costem poszczególnych pozycji. Cieszące się dużym zainteresowaniem szkolenia dostępne są za darmo, na kanale YouTube Instytutu Kulinarnego Transgourmet.