x

Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake

Kategoria: Twój biznes - oferta    05.05.2021

Największa polska sieć nie-cukierni Fit Cake wprowadza do systemu franczyzowego nowy format - Keto Cake. To odpowiedź firmy na epidemię otyłości, jaka pojawiła się podczas pandemii koronawirusa.

Oferta Keto Cake. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta Keto Cake. Zdjęcie: materiały prasowe
Według badań Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w 2020 roku przytyło ponad 30 proc. Polaków. Jak wynika ze statystyk Instytutu wzrost wagi jest znaczący – średnio o przynajmniej 5 kg, ale też bardzo niepokojący, ponieważ otyli są bardziej narażeni na ciężki przebieg Covid-19. Najwięcej kilogramów przybyło osobom w wieku produkcyjnym, ale o zwolnionym już metabolizmie, czyli głównie 40, 50 i 60-latkom.

– To znamienne, ponieważ pozbawieni swojej codziennej aktywności: chodzenia do pracy, regularnych godzin posiłków, treningów, zużywali codziennie o około 500 kalorii mniej. O tyle „odchudzone” powinny być też ich posiłki, ale jak wiadomo, z nudów i stresu zamiast mniej jedliśmy więcej. Wielu osobom waga przyrastała w zastraszającym tempie, nawet o kilogram miesięcznie – mówi Ewelina Choińska, autorka „lekkich” receptur w Fit Cake i
zawodniczka fitness. – Teraz, i z powodu wiosny i optymizmu jaki przyniosły masowe szczepienia, czas się ich pozbyć. Wprowadzamy więc do naszej franczyzy moduł Keto Cake, który pozwala w szybkim tempie pozbyć się nadprogramowych kilogramów.

Sieć zdecydowała się na stworzenie nowej marki, ponieważ dąży do oddzielenia KETO od FIT, z którym jest od początku kojarzona. Dieta ketogeniczna ma bowiem wielu zwolenników, ale często spotyka się też z krytyką.
– Marka Fit Cake wychodzi z ofertą do różnorodnego grona odbiorców. Staramy się, aby każdy człowiek na diecie - nie ważne jakiej - znalazł u nas najzdrowszy odpowiednik tego czego szuka. Fit Cake nie ocenia żadnej z diet, Fit Cake szanuje decyzje zakupowe każdego klienta – mówi współwłaściciel sieci Rafał Kościuk.

Keto Cake dla niecierpliwych

Oferta Keto Cake. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta Keto Cake. Zdjęcie: materiały prasowe
Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i większą wagę przywiązują do zdrowego odżywiania. Wielu przechodzi na specjalne diety, często kontrowersyjne. Triumfy święci weganizm, także z powodów światopoglądowych, ale hitem ostatnich miesięcy jest dieta ketogeniczna.

Od dawna była popularna w środowiskach sportowców i osób aktywnych, ponieważ pozwala na przyswojenie z posiłków najwartościowszych dla organizmu składników. Teraz stała się powszechna. Układa się ją tak, by w daniu zwiększyć ilość zdrowych tłuszczy przy równoczesnym ograniczeniu węglowodanów. Zalecana jest także dla diabetyków i osób z insulinoopornością, ponieważ ułatwia kontrolę glikogenu.

– Jej efektem jest szybka redukcja masy ciała, ale też dłuższe uczucie sytości oraz regulacja pracy układu pokarmowego. To dieta dobra dla niecierpliwych – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Od dawna wiele naszych ciast jest nie tylko bez cukru, gluten free i wege, ale też keto. Na ostatnie święta Bożego Narodzenia i wielkanocne przygotowaliśmy specjalne keto menu i uświadomiło nam to jak wielkie jest zainteresowanie tego typu
słodyczami. Znikały w oka mgnieniu.

W ofercie Keto Cake znajdą się ciasta o zbilansowanym keto składzie, desery w słoiczkach, batony, m.in. keto Knoppers, sernik Oreo i donuty ze słonym karmelem.

Keto franczyza to dobry kierunek
Okazało się, że poza klientami keto ofertą zainteresowani są także franczyzobiorcy Fit Cake i inni przedsiębiorcy działający w branży gastronomicznej.
– Pewna inwestorka ze Śląska zdecydowała się na wejście do sieci właśnie ze względu na Keto Cake, ponieważ jest gorącą zwolenniczką tej diety – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake. – Inni nasi partnerzy też sygnalizują, że to dobry kierunek i chcą rozbudować swój biznes o ten moduł. ​

Keto Cake, jako opcja dodatkowa do już funkcjonujących lokali kosztuje 3,5 tys. zł. Fit Cake mimo niekorzystnej koniunktury w gastronomii rozwija się znakomicie. Podczas pandemii dla wielu osób stało się jasne, że masa ciała i styl odżywiania ma kolosalny wpływ na stan zdrowia. Stąd niesłabnące zainteresowanie niskokalorycznymi słodyczami bez cukru.

W pierwszym kwartale 2021 roku, wywodząca się z Białegostoku sieć podpisała 9 umów franczyzowych na nowe punkty. Do końca roku na polskim rynku ma działać 50 Fit Cake (w styczniu było ich 24). Pojawiły się też pierwsze pytania o franczyzę za granicą.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kawowy ekspres do gastronomii. Cena to nie wszystko

Jeśli nie wiemy, jak samodzielnie zaparzyć espresso, powinniśmy mieć w lokalu choćby mały automatyczny ekspres. To, jakie urządzenie będzie dla nas odpowiednie, zależy od wielu czynników i nie ogranicza się do dyskusji wyłącznie na temat ceny.

5 dobrych powodów, by pożegnać się ze starym sprzętem kuchennym

Znane procesy, sprzęt i sposób przygotowywania - wszystko to ułatwia życie w kuchni. Naprawdę? Przyglądając się pracy w kuchni czasami odnosi się zupełnie inne wrażenie. Tylko dlatego, że zawsze robiłeś coś w określony sposób, nie oznacza to, że jest to najlepszy sposób.

Starbucks w biurach! Nestlé Professional startuje w Polsce z ofertą We Proudly Serve Starbucks®

Firma Nestlé Professional rozszerza portfolio napojów dla gastronomii o koncept We Proudly Serve Starbucks®. Oferuje on biurom i punktom gastronomicznym możliwość serwowania napojów kultowej marki.

Piece do bistro

Każdy lokal gastronomiczny ma inną powierzchnię i specyfikę działalności, wymaga więc wyposażenia w nieco inny sprzęt. Na co zwrócić uwagę, wybierając piec do bistro?

Środki czystości dla gastronomii

W sklepach i hurtowniach znajdziemy dziś specyfiki przystosowane do usuwania zabrudzeń z niemal każdego typu powierzchni. Jak korzystać z nich w sposób nie tylko efektywny, ale także bezpieczny?

Fit Ice Cream - nowy koncept franczyzowy na rynku

Jeszcze wiosną na ulicach polskich miast pojawią się kolorowe skutery piaggio, z których można będzie kupić lody. Będą to lody inne niż wszystkie - wegańskie, bez cukru i bez glutenu. Stoi za tym sieć "nie-cukierni" Fit Cake, która wprowadza na rynek mobilną franczyzę Fit Ice Cream.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej