x

Latem otwiera się Browar Warszawski. Warzenie piwa wraca na Wolę!

Kategoria: Miejsca    28.04.2021

Koneserskie piwo kraftowe, cocktail bar z ofertą rozrywkową i rodzinna restauracja włoska to oferta Browaru Warszawskiego, kolejnego konceptu, który obok innych lokali gastronomicznych pojawi się w Browarach Warszawskich. Jego pomysłodawcą jest Mark Zarkhin, który stworzył już ponad 120 restauracji.

Mark Zarkhin, pomysłodawca Browaru Warszawskiego. Zdjęcie: materiały prasowe
Mark Zarkhin, pomysłodawca Browaru Warszawskiego. Zdjęcie: materiały prasowe
Mark Zarkhin to restaurator z olbrzymim dorobkiem i doświadczeniem, który od wielu lat z powodzeniem działa za wschodnią granicą, gdzie stworzył ponad 120 restauracji. W portfolio założonej przez niego Grupy Kumpel są autorskie koncepty serwujące tradycyjną kuchnię galicyjską i doskonałe piwo, m.in. Baczewski i Kumpel, sieć restauracji włoskich Pizza Lecentano, warszawska Rest. Baczewskich, a za chwilę – Browar Warszawski z aż 18 rodzajami piwa kraftowego.

Wolski browar wraca na właściwe miejsce
Browar Warszawski. Wizualizacja: materiały prasowe.
Browar Warszawski. Wizualizacja: materiały prasowe.
Nowy koncept Marka Zarkhina już niedługo ma szansę stać się jednym z najpopularniejszych adresów w stolicy. Piwowarzy dzielnie pracują nad najlepszymi recepturami, dobierają składniki, testują smak tak, aby latem wszyscy mogli rozkoszować się świetnym, świeżym piwem.

Browar Warszawski mieści się w części zabytkowych, 170-letnich Piwnic dawnej Leżakowni browaru Haberbuscha i Schiele. Mieścić się będzie na imponującej powierzchni prawie 2000 m kw., a sama restauracja zajmie blisko 500 m kw. Kolejnym atutem tego miejsca będzie piękna antresola o powierzchni 660 mkw. W ramach całego projektu działać będą także restauracja włoska Lecentano i cocktail bar.

Celem restauratora jest stworzenie miejsca, które będzie zgodne z wizją powstającego nowego fragmentu miasta. Takiego, które chętnie odwiedzą pełni energii mieszkańcy stolicy, ale także turyści zwiedzający Warszawę. Restaurację będzie wyróżniał historyczny duch, nowoczesny design, wyjątkowa atmosfera i browarnicza tradycja.

– Browar Warszawski to duży kompleks kulinarno-rozrywkowy o bardzo bogatej ofercie. Zróżnicowana kuchnia, koneserskie piwo kraftowe, cocktail bar z szeroką ofertą rozrywkową i rodzinna restauracja włoska. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. To dla nas ważny projekt i olbrzymie wyzwanie, ponieważ musimy zapewnić najwyższą jakość piwa i serwisu, otworzyć nowy etap browarniczej historii w tym wspaniałym miejscu. Razem z całym zespołem pracujemy bardzo ciężko, aby stworzyć miejsce, które skradnie serce Warszawy – mówi Mark Zarkhin, założyciel Grupy Kumpel.

Jak się warzyło w Browarach przed laty

Browar Warszawski. Wizualizacja: materiały prasowe.
Browar Warszawski. Wizualizacja: materiały prasowe.
Browar Haberbuscha, Schielego i Klawego był jednym z największych i najbardziej znanych warszawskich browarów. Jednak jego historia rozpoczyna się od zakupu na licytacji browaru Jana G. Schöffera przy ul. Krochmalnej. Pierwsza wersja browaru Jana G. Schöffera zasłynęła z produkcji piwa typu bawarskiego (wyższa zawartość alkoholu i gorzkawy smak).

Browar pod nową firmą „Haberbusch i Schiele”, zachował receptury i kontynuował produkcję tej linii piwa, ponadto wyspecjalizował się w piwach typu: angielskiego i portera. W latach 80. i 90. XIX wieku browar przeszedł modernizację, przechodząc na napęd parowy. Zmiana ta przyczyniła się do wzrostu sprzedaży i eksportu. Otwarto w tym czasie rozlewnie piwa „Haberbusch i Schiele” w Kijowie.

W latach 1909 – 1918 pozycja browaru wyraźnie się umocniła na rynku piwowarskim, przyczyniając się do spadku sprzedaży piw importowanych z Niemiec. W tym okresie „Haberbusch i Schiele” stali się niekwestionowanym liderem browarnictwa warszawskiego, zwiększył się również asortyment o piwa typu pilzneńskiego oraz czarnego tzw. kulmbachskiego.

Niestety burzliwe czasy II wojny światowej sprawiły, że stary browar przestał istnieć. Produkcję wznowiono dopiero w 1954 roku, a oficjalna likwidacja browarów  nastąpiła w 2005 roku. Browar Warszawski otwiera nowy etap tej historii, aby tradycji stało się zadość.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej