x

Winterhalter Polska partnerem Ur Cup, systemu kubków wielorazowych

Kategoria: Lifestyle - ekologia    19.04.2021

UR CUP to miejski system kaucyjny kubków wielokrotnego użytku, który już tej wiosny zadebiutuje w Gdyni. Partnerem akcji dbającym o idealną czystość zmywania jest Winterhalter Polska.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
W ostatnim czasie napoje na wynos stały się jedyną alternatywą na wypicie kawy lub herbaty w drodze do pracy, na spacerze czy spotkaniu towarzyskim. Część z nas korzysta z własnych kubków termicznych, ale wciąż bardziej popularne są standardowe kubki jednorazowe, niestety tak nieprzyjazne dla środowiska. Wiemy o tym, więc coraz częściej zakup napoju w jednorazówce wywołuje nasz niesmak. Marka UR CUP wychodzi naprzeciw konsumenckim oczekiwaniom i wymogom unijnym, które już niebawem wykluczą użytkowanie naczyń jednorazowych.

System UR CUP opiera się na strategii kaucyjnej: zamiast kupować napój na wynos w jednorazowym kubku, który wyrzucimy od razu po użyciu, wypożyczamy od sprzedawcy kubek wielorazowy. Zostawiamy 5 zł jako depozyt, który odzyskujemy w chwili zwrotu użytego kubka. Oczywiście kaucję odzyskamy w każdym punkcie partnerskim UR CUP, nie tylko tam, gdzie zamówiliśmy napój. Do systemu może dołączyć każdy lokal sprzedający napoje na wynos, niezależnie od ich wielkości i dziennej sprzedaży. System zda egzamin zarówno w kawiarniach, restauracjach, piekarniach czy mobilnych punktach sprzedaży napojów.

Kubki UR CUP wykonane są z bezpiecznego i trwałego materiału - polipropylenu. Są nie tylko mocne, przyjemnie wyważone i wygodnie wyprofilowanym wieczku, najważniejsze, że każdy z nich zastępuje 1000 swoich jednorazowych odpowiedników.
– To o 1000 śmieci mniej w mieście! Po zużyciu kubek granulujemy i przetapiamy na całkiem nowy produkt. I tak w kółko. Wszystko odbywa w tzw. obiegu gospodarki zamkniętej, w którym nic się nie marnuje – tłumaczy Krzysztof Dobroszek, założyciel UR CUP.

Zaraz po zwróceniu do punktu kubek jest myty zgodnie z obowiązującymi normami. Całkowicie czysty wraca do obiegu. W czasach obawy o zdrowie nasze i naszych bliskich poczucie bezpieczeństwa jest najważniejsze. Choć kubki UR CUP jak każde inne naczynie, można skutecznie myć w zmywarkach profesjonalnych i domowych, marka UR CP dodatkowo proponuje punktom partnerskim specjalistyczną usługę mycia.

– Korzystamy z niezawodnych urządzeń marki Winterhalter, które wybraliśmy nieprzypadkowo: z mojego doświadczenia wynika, że to najlepsze dostępne na rynku zmywarki gastronomiczne do mycia wszelkich naczyń, również z tworzywa sztucznego. Panuje powszechne przekonanie, że im wyższa temperatura mycia, tym większe bezpieczeństwo użytkowania naczyń. Tymczasem kluczową rolę odgrywają przede wszystkim środki myjące, dzięki którym kubki są nie tylko idealnie czyste i bezpieczne, ale również szybko schną – taki efekt zapewnia chemia marki Winterhalter, specjalnie dedykowana do zmywania kubków z tworzywa sztucznego. Wszystkie preparaty, z których korzystamy działają bakterio i wirusobójczo. Zatem odnosząc się do wrażliwej kwestii COVID-19, jestem pewien, że myjąc kubki zgodnie z instrukcją użytkowania zmywarek, możemy być absolutnie spokojni o nasze zdrowie – tłumaczy Dobroszek.

System kubków kaucyjnych nie jest nowym konceptem - to rozwiązanie, które świetnie sprawdza się w europejskich miastach takich jak Berlin, Hamburg czy Wiedeń. Gdynia jest pierwszym miastem, którym zostaje uruchomiony system kaucyjny UR CUP, chociaż marka pozostaje otwarta na współpracę z innymi miastami Polski.
– Zapraszamy do współpracy wszystkie lokale mające w ofercie napoje na wynos. By dołączyć do systemu UR CUP wystarczy przesłać zgłoszenie za pomocą aplikacji dostępnej w App Store lub Google Play bądź mailowo, na adres: biuro@urcup.pl. Nad komunikacją z partnerami czuwa nasz zespół, który dba o przekazanie szczegółowych informacji – podkreśla Krzysztof Dobroszek.

System zmywania wielorazowych kubków z tworzywa sztucznego zaproponowany przez producenta profesjonalnych zmywarek gastronomicznych firmę Winterhalter staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, w którym wielu restauratorów oprócz ekologii i idealnej higieny dostrzega również ekonomię.
– Cieszy nas, że profesjonalne mycie wielorazowych kubków staje się popularne również u nas w Polsce. Wprowadzony przez naszą firmę system do ich zmywania – profesjonalna zmywarka, profilowany kosz oraz specjalistyczna chemia jest obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem za naszą zachodnią granicą. Dzięki inicjatywom takim jak UR CUP wierzymy, że z dnia na dzień bezpieczne, sprawdzone rozwiązania proekologiczne będą u nas na porządku dziennym – dodaje Marcin Wajda, Dyrektor Marketingu i PR, Winterhalter Polska.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Usuń olej palmowy z listy zakupów! Dla dobra planety i swojego zdrowia

W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej