x

W USA zabrakło... keczupu. Winny Covid-19

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    09.04.2021

Na skutek pandemicznych obostrzeń w Stanach Zjednoczonych brakuje keczupu, a popyt na jednorazowe saszetki z tym dodatkiem sprawił, że ich cena rośnie.

Frytki bez keczupu? To nie do pomyślenia! Zdjęcie: Shutterstock.com
Frytki bez keczupu? To nie do pomyślenia! Zdjęcie: Shutterstock.com
Hamburger, frytki, keczup – to typowy zestaw żywieniowy Amerykanów. Pandemia COVID-19 sprawiła jednak, że kultowego, pomidorowego dodatku jest na stołach w USA mniej. Wszystkiemu winne są zmiany związane z obostrzeniami sanitarnymi i zaleceniami amerykańskiego odpowiednika polskiego sanepidu. W przyfabrycznych stołówkach czy restauracjach wycofano ogólnodostępne duże opakowania na rzecz małych saszetek z pojedynczą porcją keczupu.

Braki towaru sprawiły, że według Wall Street Journal od stycznia 2020 r. ceny małych opakowań keczupu wzrosły o 13%. Największy jego producent w USA – Kraft Heinz – zapewnia, że deficyty będą tylko chwilowe. Według informacji przekazanej agencji informacyjnej AFP, firma wprowadziła już poprawki w swoich procesach produkcyjnych, żeby zrównoważyć popyt i podaż małych saszetek.

Heinz planuje w kwietniu otworzyć dwie nowe linie produkcyjne, zwiększając produkcję o 25%, co pozwoli na wytworzenie dodatkowych 12 miliardów opakowań keczupu rocznie. Co więcej, firma opracowała też bezdotykowy dozownik keczupu, z którego można korzystać przy serwowaniu posiłków.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

KUKBUK POLECA PO RAZ TRZECI

"Kukbuk Poleca" to certyfikat jakości przyznawany przez magazyn kulturalno-kulinarny Kukbuk godnym zaufania producentom za rzetelność, zaangażowanie i pasję, dzięki którym powstają wyjątkowe produkty i miejsca.

Tłusty Czwartek z Uber Eats potrwa… tydzień

Uber Eats przygotował promocję, która potrwa cały tydzień - w ramach Tłustego Tygodnia oferuje darmową dostawę zamówień powyżej 40 zł z 460 restauracji specjalizujących się w przysmakach na słodko i na słono. Użytkownicy aplikacji mogą skosztować wypieków m.in. z Wedla oraz Charlotte.

BETWEEN KITCHEN & DINING ROOM

W dniach 18-19 listopada w Hali Koszyki w Warszawie odbyła się druga edycja targów. W ramach wydarzenia ofertę zaprezentowały firmy produkujące ceramikę, naczynia, małe AGD, akcesoria dekoracyjne oraz artykuły spożywcze.

Borys Szyc i Michał Żebrowski w kampanii McDonald’s

Ruszyła kolejna kampania promująca linię burgerów Maestro. W gwiazdorskiej obsadzie można zobaczyć Borysa Szyca i Michała Żebrowskiego zakładających się o to, czy istnieje burger przynajmniej tak samo dobry jak ten z ulubionej burgerowni. Przegrany będzie musiał zrobić coś, czego naprawdę nie lubi.

Iggy Pop twarzą kampanii piwa Tenczynek Marakuja produkowanego przez Palikota

Iggy Pop nazywany "ojcem chrzestnym" punk rocka jest twarzą kampanii #NieWstydźSię! promującej debiutujące na rynku piwo Tenczynek Marakuja. Jego legendarny hit "The Passenger" ma pomóc łamać stereotypy związane z piwami smakowymi.

Kongres BIOEXPO 2020 promuje żywność ekologiczną

Zainteresowanie ekologiczną żywnością w Polsce wciąż rośnie. Okazją do wymiany profesjonalnej wiedzy o biożywności i zdobycia informacji, jak odpowiednio rozpocząć produkcję ekologiczną, będzie Kongres BIOEXPO, który odbędzie się 8-10 października w PTAK WARSAW EXPO.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej