x

Rekordy Uber Eats - podsumowanie z okazji czwartego roku działalności w Polsce

Kategoria: Twój biznes - wiedza    30.03.2021

44 miasta i ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki - Uber Eats podsumował czwarty rok swej działalności w Polsce. Choć upłynął on na przystosowywaniu się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków.

Infografika: materiały prasowe
Infografika: materiały prasowe
Rok 2020 był dla Uber Eats rekordowy pod wieloma względami. Marka zdecydowała się uruchomić platformę w 18 nowych miastach, umożliwiając realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji. Dodatkowo na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie.

Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji. Gdyby zsumować wszystkie dostawy wykonane przez kurierów korzystających z aplikacji Uber Eats, można by okrążyć Ziemię blisko 525 razy! W samej Warszawie kurierzy pokonali ponad 10 mln kilometrów, żeby dostarczyć zamówienia w średnim czasie 30 minut. Nieco krócej na wyczekiwane dania czekali mieszkańcy Białegostoku. Tam średni czas dostawy wyniósł 27 minut.

Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Cheeseburger broni pozycji lidera już kolejny rok z rzędu, a kurczak dostępny jest właściwie w każdej odsłonie: z sosem bbq, tikka masala, z rożna, w kubełku czy jako najpopularniejszy dodatek do pad thaia. Dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną.

Naturalnie nie można zapominać o pizzy - przedstawicielce kuchni włoskiej, która niepodzielnie króluje wśród najchętniej wyszukiwanych kategorii. Co ciekawe, według danych Uber Eats Polacy chętniej wybierają pizzę capricciosę, pozostawiając pepperoni na drugim miejscu.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej