x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Iggy Pop twarzą kampanii piwa Tenczynek Marakuja produkowanego przez Palikota

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    26.03.2021

Iggy Pop nazywany "ojcem chrzestnym" punk rocka jest twarzą kampanii #NieWstydźSię! promującej debiutujące na rynku piwo Tenczynek Marakuja. Jego legendarny hit "The Passenger" ma pomóc łamać stereotypy związane z piwami smakowymi.

Iggy Pop został twarzą kampanii piwa Tenczynek Marakuja. Zdjęcie: Shutterstock.com
Iggy Pop został twarzą kampanii piwa Tenczynek Marakuja. Zdjęcie: Shutterstock.com
Po sukcesie piwa BUH z dodatkiem suszu konopnego, Marakuja jest kolejnym wprowadzanym na rynek produktem Browaru Tenczynek/Manufaktury Piwa, Wódki i Wina SA należącego do Janusza Palikota i Dariusza Chrząstowskiego. To piwo w klasycznym stylu lager wzbogacone smakiem tropikalnej marakui.

Premierze rynkowej trunku towarzyszy kampania pod hasłem #NieWstydźSię!, która przekonuje, że nie warto tkwić w narzuconych schematach i zachęca do wyrażania swojego zdania w każdej kwestii. Jej twarzą został Iggy Pop, światowa ikona muzyki punk i Nowej Fali.

Symbol niezależności
Iggy jest głównym bohaterem kreacji reklamowych, w tym w wideo promocyjnego ze względów ograniczeń pandemicznych kręconego równocześnie w Polsce i w USA. Ogólnopolska kampania startuje 29 marca.

– Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z człowiekiem-symbolem niczym nieskrępowanej niezależności, wielkim artystą. Iggy Pop od wielu lat łamie stereotypy, pokazuje że jedyne granice wyznacza nasza wyobraźnia. Inspiruje młodszych od siebie twórców. Chcemy wspólnie pokazać, że nic nie jest do końca oczywiste, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. A piwo Marakuja to produkt dla silnych osobowości. Hasło #NieWstydźSię! to element kampanii łączącej w sobie elementy komercyjne i społeczne, którą jako Browar Tenczynek będziemy prowadzić w kolejnych miesiącach – mówi Janusz Palikot.

Wideo z „Pasażerem”
Ścieżkę dźwiękową klipu promującego Marakuję stanowi fragment jednego z kultowych utworów w wykonaniu Iggy’ego – „The Passenger”. Powstał  w roku 1977 i został wydany na albumie „Lust for Life”. Tekst utworu luźno nawiązuje do jednego z wierszy Jima Morrisona napisanego na pokładzie berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn. Muzykę skomponował gitarzysta Ricky Gardiner. 

Za produkcję wideo z udziałem Iggy’ego Popa odpowiada Lulu Production, a za kreację i reżyserię – Ania Łoskiewicz i Jacek Kołodziejski. Premiera wideo zaplanowana jest na 27 marca na kanałach social media Janusza Palikota (Instagram i Facebook).

Marakuja z pierwszym łykiem
Recepturę piwa Marakuja stworzył piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek – Sebastian Jabłoński.
– Lekki lager o owocowym, orzeźwiającym smaku z pewnością znajdzie szerokie grono fanów. Już jego pierwszy łyk przynosi wyraźne uderzenie marakui. Lekka, ale niezbyt zalegająca słodycz ustępuje na finiszu delikatnej chmielowej goryczce, ujawniając prawdziwie piwny profil – opisuje Sebastian Jabłoński.

Tenczynek Marakuja w sprzedaży pojawi się premierowo tylko w Żabce od 31 marca, w pojemności 330 ml. Produkt w pojemności 500 ml będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.

Co jeszcze warto wiedzieć o Iggy’m?
Prawdziwe nazwisko Iggy’ego to James Newell Osterberg Jr. Oprócz pisania tekstów, śpiewania i produkowania muzyki, także dla innych artystów, para się także aktorstwem. Zagrał w ikonicznych filmach „Arizona Dream” czy „Trainspotting”. Wystąpił w kilku serialach (m. in. Star Trek: Deep Space Nine).

W 2010 amerykański magazyn Rolling Stone sklasyfikował go wraz z zespołem The Stooges na 76. miejscu 100 najwybitniejszych artystów w historii muzyki. W tym samym roku jako członek zespołu The Stooges został wprowadzony do Rock and Roll Hall of Fame. W styczniu 2020 roku otrzymał nagrodę Grammy za całokształt twórczości.


Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Warszawskie restauracje świętują #Jabłonki. Co i gdzie zjemy?

Kampania Fundacji State of Poland #Jabłonki zachęca do kulinarnej celebracji rodzimych jabłek. Do świętowania #Jabłonek we wrześniu, gdy nasze jabłka są najsmaczniejsze, dołączyły warszawskie lokale, przygotowując specjalne jabłkowe potrawy w menu. Będą serwowane od 15 września do 4 października.

#17milionówGroszy - kampania społeczna i wyzwanie dla gastronomii

Celem kampanii jest uzbieranie #17milionówGroszy na rehabilitację dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Chętni do uczestniczenia w niej właściciele lokali gastronomicznych czy firm cateringowych z całej Polski sami mogą wybierać formę udziału w wyzwaniu.

Warszawski The Cool Cat łączy siły z poznańskim Happa to Mame

The Cool Cat TR łączy siły z poznańskim konceptem Happa to Mame. Na zakończenie sezonu wakacyjnego - 31 sierpnia - szef kuchni The Cool Cat i eksperci od japońskich słodkości przygotują kilka klasyków kuchni Kraju Kwitnącej Wiśni, po które w Poznaniu ustawiają się kolejki.

ZBLIŻAJĄ SIĘ I TARGI GASTRONOMICZNO-HOTELARSKIE PYSZNA POLSKA

Wydarzenie sygnowane przez Magdę Gessler odbędzie się w dniach 2-4 czerwca 2017 w Hali Stulecia we Wrocławiu. Hasło tegorocznej imprezy to "Nawigacja po gastronomicznej i hotelarskiej mapie Polski".

Spot "Król Mycia Rączek" marki Kotlin podbija internet

Piotr Cyrwus, samozwańczy Król Mycia Rączek, wraz z marką Kotlin zwracają uwagę na to, jak ważna jest dbałość o bezpieczeństwo. Aktor wcielił się w rolę DJ-a z lat 80-tych, który w rytmie dyskotekowego bitu przypomina, jak ważne jest mycie rączek przed jedzeniem.

Restaurant Week przedłużony do 15 kwietnia

Ze względu na rekordowe zainteresowanie gości, Festiwal Restaurant Week zostaje przedłużony do 15 kwietnia. Najlepsze restauracje z 14 regionów Polski zapraszają na popisowe trzydaniowe menu spoza karty w cenie 59 zł.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej