Premierze rynkowej trunku towarzyszy kampania pod hasłem #NieWstydźSię!, która przekonuje, że nie warto tkwić w narzuconych schematach i zachęca do wyrażania swojego zdania w każdej kwestii. Jej twarzą został Iggy Pop, światowa ikona muzyki punk i Nowej Fali.
Symbol niezależności
Iggy jest głównym bohaterem kreacji reklamowych, w tym w wideo promocyjnego ze względów ograniczeń pandemicznych kręconego równocześnie w Polsce i w USA. Ogólnopolska kampania startuje 29 marca.
– Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z człowiekiem-symbolem niczym nieskrępowanej niezależności, wielkim artystą. Iggy Pop od wielu lat łamie stereotypy, pokazuje że jedyne granice wyznacza nasza wyobraźnia. Inspiruje młodszych od siebie twórców. Chcemy wspólnie pokazać, że nic nie jest do końca oczywiste, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. A piwo Marakuja to produkt dla silnych osobowości. Hasło #NieWstydźSię! to element kampanii łączącej w sobie elementy komercyjne i społeczne, którą jako Browar Tenczynek będziemy prowadzić w kolejnych miesiącach – mówi Janusz Palikot.
Wideo z „Pasażerem”
Ścieżkę dźwiękową klipu promującego Marakuję stanowi fragment jednego z kultowych utworów w wykonaniu Iggy’ego – „The Passenger”. Powstał w roku 1977 i został wydany na albumie „Lust for Life”. Tekst utworu luźno nawiązuje do jednego z wierszy Jima Morrisona napisanego na pokładzie berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn. Muzykę skomponował gitarzysta Ricky Gardiner.
Za produkcję wideo z udziałem Iggy’ego Popa odpowiada Lulu Production, a za kreację i reżyserię – Ania Łoskiewicz i Jacek Kołodziejski. Premiera wideo zaplanowana jest na 27 marca na kanałach social media Janusza Palikota (Instagram i Facebook).
Marakuja z pierwszym łykiem
Recepturę piwa Marakuja stworzył piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek – Sebastian Jabłoński.
– Lekki lager o owocowym, orzeźwiającym smaku z pewnością znajdzie szerokie grono fanów. Już jego pierwszy łyk przynosi wyraźne uderzenie marakui. Lekka, ale niezbyt zalegająca słodycz ustępuje na finiszu delikatnej chmielowej goryczce, ujawniając prawdziwie piwny profil – opisuje Sebastian Jabłoński.
Tenczynek Marakuja w sprzedaży pojawi się premierowo tylko w Żabce od 31 marca, w pojemności 330 ml. Produkt w pojemności 500 ml będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.
Co jeszcze warto wiedzieć o Iggy’m?
Prawdziwe nazwisko Iggy’ego to James Newell Osterberg Jr. Oprócz pisania tekstów, śpiewania i produkowania muzyki, także dla innych artystów, para się także aktorstwem. Zagrał w ikonicznych filmach „Arizona Dream” czy „Trainspotting”. Wystąpił w kilku serialach (m. in. Star Trek: Deep Space Nine).
W 2010 amerykański magazyn Rolling Stone sklasyfikował go wraz z zespołem The Stooges na 76. miejscu 100 najwybitniejszych artystów w historii muzyki. W tym samym roku jako członek zespołu The Stooges został wprowadzony do Rock and Roll Hall of Fame. W styczniu 2020 roku otrzymał nagrodę Grammy za całokształt twórczości.