x

The Cool Cat - zrzutka i nowy koncept Gimzo, czyli walka o przetrwanie

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    26.03.2021

The Cool Cat rozpoczął zrzutkę pieniędzy, by uratować swoje lokale przed bankructwem. Odzew jest duży. Właściciele lubianej marki restauracyjnej uruchomili też nowy koncept Gizmo z kuchnią wegańską, na razie jako pop up.

Zdjęcie: materiały własne restauracji
Zdjęcie: materiały własne restauracji
Warszawski The Cool Cat, jak wiele innych, znalazł się w finansowych tarapatach. Obie stołeczne restauracje pod tym szyldem zarabiają zbyt mało, by opłacić koszty związane z codziennym funkcjonowaniem oraz zatrudnieniem pracowników. Dlatego właściele zdecydowali się poprosić swoich gości o pomoc – od kilku dni pod adresem zrzutka.pl/pfr9bn trwa zbiórka pieniędzy na utrzymanie lokali. Potrwa do 22 kwietnia.

– Walczyliśmy przez ostatnie miesiące, ale jesteśmy już pod ścianą. Nie jest tak, że wyciągamy rękę po pieniądze, bo chcemy się nachapać. Od grudnia czekamy na dofinansowanie do wypłat dla pracowników. Nie mamy wyjścia, za ciężko pracowaliśmy, żeby teraz się poddać – mówi Zosia Pazik, współwłaścicielka The Cool Cat.

Jajecznica dla „Januszy nejmingu”
Motywacją dla potencjalnych darczyńców, oprócz sympatii do The Cool Cat, mogą być także nietypowe benefity oferowane – w charakterystycznym dla marki żartobliwym tonie – za wpłatę konkretnych sum. I tak, np. wpłata 50 zł da nam możliwość wysłuchania przeboju Bajm „Do lata będę szła” w wykonaniu właścicieli podczas wspólnego karaoke.

Jeśli z kolei wpłacimy minimum 2 tysiące złotych, możemy w ciągu miesiąca zmienić nazwę dowolnej pozycji w menu. – „Jajecznica KAMEX-POL sp. z o.o.? Czemu nie? (dla 5 Januszy nejmingu)” – czytamy w opisie osobliwego benefitu.
Na tym wachlarz możliwych opcji się nie kończy. Dwudziestu szczęśliwców, którzy wpłacą 500 zł otrzyma koszulkę z limitowanej kolekcji, a pięciu kolejnych – zestaw 5 lunchy. Wśród dostępnych benefitów jest także możliwość przejęcia na jeden dzień instagramowego konta The Cool Cat.

Z takiej opcji skorzysta wegańska restauracja sushi Youmiko.
– Nie wyobrażam sobie Warszawy bez The Cool Cat oraz ich pysznych wegańskich bao i k-fries! Dlatego zamiast wydawać kasę na promocję naszych postów w social mediach w kwietniu, wrzucamy im do skarbonki tysiaka. Dzięki temu niebawem przejmiemy insta The Cool Cat na jeden dzień, co brzmi jak dużo lepsza inwestycja marketingowa! Wspierajcie Zosię, Kubę i ich ekipę! – czytamy w poście na fanpage’u Youmiko.

Ogromny odzew
W chwili, gdy piszemy te słowa, do zakończenia zbiórki pozostało 27 dni, a jej organizatorom udało się już uzbierać niemal połowę (24 801 zł) z założonej kwoty 50 tysięcy złotych. Choć dominują niewielkie wpłaty (do 50 zł), to nie zabrakło darczyńców, którzy wpłacili po 500 zł i więcej.

– Wczoraj płakałam ze wzruszenia. Odzew był bardzo duży – opowiada Zosia Pazik i dodaje, że wiele osób zgłasza się także z chęcią nieodpłatnej pomocy lub dzwoni, by złożyć zamówienie na wynos.

Gizmo – wege kuchnia (jeszcze) bez siedziby

Zdjęcie: materiały własne restauracji
Zdjęcie: materiały własne restauracji

The Cool Cat możemy wspomóc także, zamawiając oferowane przez ich restauracje potrawy. Niedawno do dwóch lokali na Solcu i w śródmieściu Warszawy dołączył kolejny koncept – Gizmo. Nie posiada jeszcze własnej siedziby, na razie działa jako wegański „pop up” w kuchni The Cool Cat przy Marszałkowskiej.

W menu Gizmo znajdziemy w 100% wegańskie dania na bazie roślinnych zamienników mięsa. Wszystkie, jak zaznacza właścicielka Gizmo, powstają osobno, tak by uniknąć mieszania się ze sobą składników mięsnych i wegańskich podczas gotowania.

– The Cool Cat podzielił się z Gizmo swoim miejscem na Knajp.pl i na Uber Eats. Jest tam dział Gizmo Pop up. Można też zadzwonić do nas, zamówić i osobiście odebrać. Lub nie dzwonić i po prostu przyjść – mówi Zosia Pazik.
Zdradza, że jeśli ograniczenia pandemiczne na to pozwolą, będziemy mogli odwiedzić Gizmo w jego własnej siedzibie jeszcze w tym roku.


Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Protest polskiej gastronomii, czyli "Czarna Polewka dla rządu RP"

O godzinie 12 w 17 miastach Polski rozpoczął się symboliczny protest gastronomii polskiej. Organizatorzy zaplanowali w każdym z miast happening oraz składanie petycji.

Cukiernia Wójcik: oczekujemy przede wszystkim stabilności

- Handel nie ucierpiał na pandemii tak bardzo jak branża HoReCa, więc podchodzimy do wszystkiego z pokorą - mówi Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik. Luki sprzedażowe jednak są i póki co nie da się ich wypełnić.

Zamknięcie restauracji Shipudei Berek Artura Jarczyńskiego

Nie ma już restauracji Berek w Warszawie. Właściciel budynku przy Jasnej 24 wypowiedział restauratorowi umowę najmu i kazał mu się wyprowadzić w ciągu 3 dni. - Nie próbowano z nami rozmawiać, negocjować i porozumieć się w jakikolwiek sposób - mówi restaurator Artur Jarczyński.

Jak odnaleźć się w postpandemicznym gastroświecie?

Jeszcze wiosną, tak jak inni, zastanawiałem się, jak będzie wyglądał powrót do pracy po otwarciu lokali gastronomicznych. Obawiałem się, że rzeczywistość branży może okazać się mało kolorowa. Czy słusznie i czy w ogóle cokolwiek się zmieniło w barowym uniwersum?

Restauracje otwierają się mimo zakazu. "Boimy się, to akt desperacji"

Gastronomia ma już dość lockdownu. Kolejni przedsiębiorcy otwierają lub zapowiadają uruchomienie lokali pomimo zakazu. Jak twierdzą, wolności gospodarczej nie można ograniczyć rozporządzeniem czy ustawą, a obecne obostrzenia rządu są nielegalne.

Restauracje otwarte w reżimie. Jak wyglądał pierwszy weekend “nowej normalności"?

Po siedmiu miesiącach zamknięcia, restauracje mogły otworzyć się na nowo. Najpierw jedynie na ogródkach, a od zeszłego weekendu także pod dachem. Restauratorzy w całej Polsce nie mogli narzekać na brak pracy. Jednak koniec lockdownu nie rozwiązał wszystkich problemów gastronomii.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej