x

Michalina Szczepańska: wygoda (jak) z restauracji?

Kategoria: Lifestyle - blog    20.03.2021

Dzień dobry! To mój debiut na łamach "Food Service", jestem redaktor naczelną siostrzanego tytułu, miesięcznika "Handel", któremu towarzyszy portal handelextra.pl. Też informujemy o tym, co dzieje się na talerzach, ale na talerzach konsumentów, którzy wcześniej kupili różnorakie produkty w sklepach.

Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
Będę Państwu towarzyszyć co miesiąc, dzieląc się inspiracjami właśnie z handlowego świata. Kategorią, która chyba najmocniej łączy detal z restauracjami, są tzw. dania convenience, a więc takie, które nie wymagają starannego przygotowania, a jedynie podgrzania, a czasem zaledwie otwarcia pudełka. Tu obie branże mogą się wzajemnie podpatrywać, zwłaszcza w kontekście kolejnych lockdownów i możliwości sprzedaży posiłków jedynie na wynos. 

Tym, co w convenience funkcjonowało od zawsze, są słoiki z gołąbkami i gulaszami oraz wyroby mączne, np. naleśniki czy pierogi. Jako dziennikarz od lat piszący o FMCG wielokrotnie słyszałam scenariusze opisujące nieprawdopodobny rozwój polskiego rynku dań convenience, dzięki czemu konsument będzie przechadzał się sklepowymi alejkami w całości wypełnionymi takimi produktami (niczym w Wielkiej Brytanii, gdzie spotkać można miejsca wyspecjalizowane w daniach gotowych). Przez bardzo długi czas były to jednak zaledwie przewidywania analityków, tymczasem nagle... stało się!
Około czterech lat temu z pewnością znana Państwu sieć Biedronka zaczęła lawinowo umieszczać dania chłodzone na swoich półkach – były to już nie tylko kluski na parze, placki ziemniaczane i kotlety, ale też szereg produktów znanych z kuchni azjatyckich (wytwarzanych m.in. przez jednego z największych krajowych producentów drobiu, który uruchomił w swojej fabryce specjalne linie pod to zapotrzebowanie). A jeśli do takich inwestycji zabierają się najwięksi gracze, oznacza to jedno – zainwestują odpowiednie pieniądze, by zapoznać konsumenta z kategorią i nauczyć go regularnego sięgania po takie dania. Od tego momentu nastąpiła w obszarze convenience niejedna rewolucja. Do różnych jej odsłon, spojrzenia na konkretne przypadki i rysujące się trendy zapraszam w kolejnych numerach „Food Service”. 

Tymczasem gdy kończyłam pisać dla Państwa tę krótką autoprezentację, zamigała na ekranie mojego komputera reklama: „Chcesz mieć danie jak z restauracji w swoim domu?”. Oczywiście pokazano gotową potrawę mrożoną – łatwy sposób na szybki, smaczny, prosty posiłek. Oczywiście to jednocześnie „nowe smaczne rozwiązanie”, odpowiednie dla tych, którzy „nie mają czasu”. I oczywiście nie pochodzi z restauracji.

Felieton ukazał się w „Food Service" 2/2021 nr 202.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej