x

Hotele znów zamknięte w całej Polsce. Od 20 marca do 9 kwietnia

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    17.03.2021

W całej Polsce od soboty 20 marca do 9 kwietnia obowiązują rozszerzone obostrzenia. Gastronomia bez zmian - tylko na wynos i w dowozie, do odwołania.

Grafika: gov.pl
Grafika: gov.pl
– Sytuacja epidemiczna w Polsce pogarsza się. Brytyjska mutacja koronawirusa powoduje, że liczba nowych zachorowań oraz osób hospitalizowanych znacząco rośnie. Dlatego, w trosce o zdrowie i życie obywateli, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu rozszerzonych zasad bezpieczeństwa w całej Polsce. Dodatkowo rekomendujemy pracę zdalną wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – czytamy na stronie gov.pl.

Od 20 marca do 9 kwietnia w całej Polsce będą obowiązywały następujące ograniczenia. Swoją działalność muszą zawiesić:
hotele (wyjątkiem są m.in. hotele robotnicze, a także noclegi świadczone w ramach podróży służbowych – dokładny katalog wyjątków wraz z wymaganym potwierdzeniem odbywania podróży służbowej znajdzie się w rozporządzeniu);
galerie handlowe – z wyjątkiem m.in.: sklepów spożywczych, aptek i drogerii, salonów prasowych, księgarni, sklepów zoologicznych i z artykułami budowlanymi. W galeriach handlowych nadal będą mogły działać m.in. usługi fryzjerskie, optyczne, bankowe, pralnie;
teatry, muzea, galerie sztuki (możliwa jest jednak organizacja prób i ćwiczeń, a także wydarzeń online);
kina (zakaz projekcji filmów dotyczy również domów i ośrodków kultury);
baseny (wyjątkiem są baseny w podmiotach wykonujących działalność leczniczą i dla członków kadry narodowej);
sauny, solaria, łaźnie tureckie, salony odchudzające, kasyna;
stoki narciarskie;
kluby fitness i siłownie;
obiekty sportowe (mogą działać wyłącznie na potrzeby sportu zawodowego i bez udziału publiczności).

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pandemiczne braki w gastronomii. Od saszetek z keczupem po dwutlenek węgla do produkcji napojów

Gdy nadejdzie globalny kryzys, najpierw w sklepach zabraknie makaronu, a potem keczupu w saszetkach w gastronomii. Choć brzmi to absurdalnie, sprawa jest poważna - pandemia uwypukla problemy światowego łańcucha dostaw, na końcu którego znajdują się dziś niezadowoleni klienci kafejek i restauracji.

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Glovo Access, czyli usługi delivery zaangażowane społecznie

Bazując na doświadczeniach z pierwszej fali pandemii, kataloński startup Glovo uruchamia nową społeczną platformę, która dostępna jest także w Polsce. Dzięki niej partnerzy Glovo zyskają dostęp do procesów logistycznych, by nieść pomoc potrzebującym.

Jak pandemia zahartowała przedsiębiorców? Publikujemy wyniki badania

Koronawirus w firmach powoli powszednieje, przedsiębiorcy nauczyli się z nim żyć i lepiej oceniają swoją bieżącą sytuację ekonomiczną - to wnioski z lipcowej edycji ogólnopolskiego badania Krajowego Rejestru Długów "KoronaBilans MŚP".

Ponowne obostrzenia dla gastronomii w 19 powiatach

Od 8 sierpnia w 19 powiatach będą obowiązywać nowe obostrzenia. Dotyczy to miejsc, w których zanotowano większą liczbę zachorowań na COVID-19 w ostatnich dwóch tygodniach. Zmieniono tam m. in. zasady zasłaniania ust i nosa, a także zmniejszono limit klientów w restauracjach czy na imprezach.

Jak klienci mogą ratować i ratują gastronomię

Lokale gastronomiczne ratują się teraz sprzedażą posiłków z dowozem. Ich właściciele przyznają, że wsparcie, jakie otrzymują w tym trudnym czasie od klientów, jest niezwykłe. Chodzi nie tylko o dobre słowo, ale też regularne zamówienia, które zapewniają przetrwanie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej