x

Zgłoś swój pomysł na innowacje w branży spożywczej

Kategoria: Twój biznes - oferta    17.03.2021

Czy da się uratować świat przez zmianę nawyków żywieniowych? foodtech.ac twierdzi, że tak i - dodatkowo - że można na tym zarobić. Do 7 kwietnia można zgłaszać swoje pomysły na rozwiązania, które usprawnią branżę agri-food i pomogą jej być bardziej ekologiczną.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Ruszył nabór do kolejnej edycji akceleracji dla najlepszych pomysłów na innowacje w branży spożywczej. Rewolucyjne i obłędne w smaku zamienniki mięsa? Roślinne sposoby na nabiał? Alternatywne, ekologiczne rolnictwo wertykalne? To tylko niektóre z projektów, które wyszły spod skrzydeł akceleratora dla branży spożywczej foodtech.ac.

Do 7 kwietnia można zgłaszać swoje pomysły na kolejne rewolucyjne rozwiązania, które usprawnią branżę agri-food i pomogą jej być bardziej ekologiczną. 5 najlepszych zespołów przejdzie intensywny 8-tygodniowy program pod okiem mentorów i specjalistów z branży. Na koniec zaprezentuje się przed inwestorami i mediami na Demo Day.

Pora na zmiany
Już dziś widzimy dramatyczne koszty przemysłowej produkcji żywności. Jednym z nich jest wzrost  zachorowań na rozmaite choroby cywilizacyjne. Innym, nadmierna eksploatacja środowiska naturalnego, co również odbija się na zdrowiu ludzi.
– Widać, że stara droga to droga donikąd. Potrzebujemy innych rozwiązań. Branża to dostrzega, dostrzegają to konsumenci, coraz bardziej świadomi, jaki wpływ ma jedzenie i na ich zdrowie, i na środowisko wokół nich, i na całą planetę. Naszą rolą jest te zmiany umożliwić i przyspieszyć – mówi Piotr Grabowski, współzałożyciel foodtech.ac.

Do kogo skierowany jest akcelerator?
Program skierowany jest do osób i zespołów mających pomysł na biznes lub gotowe innowacyjne rozwiązanie dla sektora spożywczego. Dziedziny, w których innowacje są szczególnie pożądane to:
    • białko – roślinne, z owadów, mięso hodowane komórkowo
    • opakowania – inteligentne, biodegradowalne i jadalne
    • śmieci – zarządzanie odpadami w biznesie
    • lifestyle – produkty retailowe, zdrowe odżywianie, zrównoważone koncepty restauracyjne
    • agritech -- automatyzacja upraw, chemia pochodzenia roślinnego, farmy miejskie.

– Stawiamy na osoby otwarte i gotowe do działania. Jak przychodzi do nas ktoś mocno zdeterminowany do tego, by stworzyć biznes, który zmieni świat, to nawet jeśli nie ma do końca wyklarowanego pomysłu czy też pomysł ten nie jest do końca dobry, to jesteśmy w stanie z nim pracować, poprowadzić go, zmodyfikować pierwotny koncept – mówi Michał Piosik, współzałożyciel foodtech.ac.

Jak to potem działa?
Przez 3 edycje akceleratora przeszło do tej pory 15 projektów, z czego aż 12 nadal działa. Niektóre, dzięki foodtech.ac pozyskały finansowani i prężnie się rozwijają, inne wolą rozwój organiczny.
Jednym z absolwentów programu jest Roślinny Qurczak, polski zamiennik mięsa drobiowego na bazie fasoli i białka pszennego. Qurczak jest dostępny w wielu sklepach i w sprzedaży wysyłkowej w całej Polsce.

– Współpraca z Piotrem i Michałem nie kończy się po oficjalnych kilku tygodniach akceleracji. To dodaje nam dużo pewności siebie i motywacji do działania. foodtech.ac dał nam dostęp do branży spożywczej oraz pomoc mentorów, którzy mieli doświadczenie we wprowadzaniu podobnych produktów na rynek – Joanna Kuźniacka, Roślinny Qurczak.

Inny projekt to Listny Cud – producent świeżej żywności, uprawianej całorocznie na wertykalnych uprawach miejskich. Dzięki swojej technologii hoduje rośliny, jak np. mikroliście kapusty czy grochu, bez żadnych pestycydów, sztucznych wspomagaczy wzrostu czy jednorazowego plastiku. Firma ta wprowadziła też pierwsze w Polsce sklepowe farmy wertykalne.

– Farmy wertykalne już odnoszą spore sukcesy i cieszą się zainteresowaniem inwestorów za granicą. Na przykład niemiecki Infarm zdobył już ponad 300 milionów dolarów finansowania. W Polsce to nadal raczkująca sprawa, ale dzieki wsparciu i zwinności foodtech.ac mozemy byc na czele tych innowacji w naszym kraju – komentuje CEO Listnego Cudu, Matylda Szyrle.

Każdy wybrany do akceleratora projekt weźmie udział w dwumiesięcznym programie, pracując zespołowo i indywidualnie nad modelem biznesowym, rozwojem produktu i komunikacją z inwestorami. Foodtech.ac współpracuje z ponad sześćdziesięcioma mentorami, wśród których są zarówno eksperci z różnych obszarów prowadzenia biznesu  – komunikacja, marketing, inwestycje, analizy biznesowe – jak i przedstawiciele branży spożywczej, w tym liderów rynku, takich jak Carrefour czy Eurocash.

Aplikacje przesyłać można do 7 kwietnia na stronie: foodtech.ac

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wsparcie dla gastronomii w MAKRO Polska

MAKRO Polska nawiązało współpracę z portalem Groupon, dzięki czemu jego klienci gastronomiczni mogą na korzystnych warunkach promować własne biznesy na tej platformie. Sieć stworzyła też stronę, na której właściciele małych sklepów oferują swoje usługi zakupów na telefon.

Jak wyposażyć ogródek, by przyciągnąć gości?

Wyposażenie ogródków i tarasów restauracji, kawiarni oraz hoteli to obszar, na który w sezonie od wiosny do jesieni właściciele powinni zwrócić szczególną uwagę.

SMAKI ZJEDNOCZONE Z AMERYKI!

Branża śliwki kalifornijskiej wystartowała z piątą edycją programu marketingowego promującego ten owoc na polskim rynku. Jednocześnie California Prune Board dołączyła do inicjatywy "Ameryka od Kuchni", koordynowanej przez Dział Rolny Ambasady USA w Warszawie.

CZYSTA WYDAJNOŚĆ

Wygodne, wielofunkcyjne, ale przede wszystkim wydajne i oszczędne w eksploatacji - takie powinny być zmywarki na restauracyjnym zapleczu. Jak wybrać te najlepsze z bogatej oferty producentów? W zależności od potrzeb lokalu, jego wielkości i natężenia ruchu mamy wiele możliwości do wyboru.

Nowość od firmy Tork

W miejscach o dużym natężeniu ruchu np. na stadionach, lotniskach, w centrach handlowych, łazienki są często zatłoczone i brudne, a ich utrzymanie w czystości stanowi duże wyzwanie. Aby zapobiec tego rodzaju problemom, Tork opracował nowy system do wycierania rąk - Tork PeakServe®

Praca w gastro

Ruszyła właśnie pierwsza polska platforma rekrutacyjna skierowana wyłącznie do sektora HoReCa. Szukasz pracy? Potrzebujesz pracowników? GastroJob jest właśnie dla ciebie!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej