x

Zgłoś swój pomysł na innowacje w branży spożywczej

Kategoria: Twój biznes - oferta    17.03.2021

Czy da się uratować świat przez zmianę nawyków żywieniowych? foodtech.ac twierdzi, że tak i - dodatkowo - że można na tym zarobić. Do 7 kwietnia można zgłaszać swoje pomysły na rozwiązania, które usprawnią branżę agri-food i pomogą jej być bardziej ekologiczną.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Ruszył nabór do kolejnej edycji akceleracji dla najlepszych pomysłów na innowacje w branży spożywczej. Rewolucyjne i obłędne w smaku zamienniki mięsa? Roślinne sposoby na nabiał? Alternatywne, ekologiczne rolnictwo wertykalne? To tylko niektóre z projektów, które wyszły spod skrzydeł akceleratora dla branży spożywczej foodtech.ac.

Do 7 kwietnia można zgłaszać swoje pomysły na kolejne rewolucyjne rozwiązania, które usprawnią branżę agri-food i pomogą jej być bardziej ekologiczną. 5 najlepszych zespołów przejdzie intensywny 8-tygodniowy program pod okiem mentorów i specjalistów z branży. Na koniec zaprezentuje się przed inwestorami i mediami na Demo Day.

Pora na zmiany
Już dziś widzimy dramatyczne koszty przemysłowej produkcji żywności. Jednym z nich jest wzrost  zachorowań na rozmaite choroby cywilizacyjne. Innym, nadmierna eksploatacja środowiska naturalnego, co również odbija się na zdrowiu ludzi.
– Widać, że stara droga to droga donikąd. Potrzebujemy innych rozwiązań. Branża to dostrzega, dostrzegają to konsumenci, coraz bardziej świadomi, jaki wpływ ma jedzenie i na ich zdrowie, i na środowisko wokół nich, i na całą planetę. Naszą rolą jest te zmiany umożliwić i przyspieszyć – mówi Piotr Grabowski, współzałożyciel foodtech.ac.

Do kogo skierowany jest akcelerator?
Program skierowany jest do osób i zespołów mających pomysł na biznes lub gotowe innowacyjne rozwiązanie dla sektora spożywczego. Dziedziny, w których innowacje są szczególnie pożądane to:
    • białko – roślinne, z owadów, mięso hodowane komórkowo
    • opakowania – inteligentne, biodegradowalne i jadalne
    • śmieci – zarządzanie odpadami w biznesie
    • lifestyle – produkty retailowe, zdrowe odżywianie, zrównoważone koncepty restauracyjne
    • agritech -- automatyzacja upraw, chemia pochodzenia roślinnego, farmy miejskie.

– Stawiamy na osoby otwarte i gotowe do działania. Jak przychodzi do nas ktoś mocno zdeterminowany do tego, by stworzyć biznes, który zmieni świat, to nawet jeśli nie ma do końca wyklarowanego pomysłu czy też pomysł ten nie jest do końca dobry, to jesteśmy w stanie z nim pracować, poprowadzić go, zmodyfikować pierwotny koncept – mówi Michał Piosik, współzałożyciel foodtech.ac.

Jak to potem działa?
Przez 3 edycje akceleratora przeszło do tej pory 15 projektów, z czego aż 12 nadal działa. Niektóre, dzięki foodtech.ac pozyskały finansowani i prężnie się rozwijają, inne wolą rozwój organiczny.
Jednym z absolwentów programu jest Roślinny Qurczak, polski zamiennik mięsa drobiowego na bazie fasoli i białka pszennego. Qurczak jest dostępny w wielu sklepach i w sprzedaży wysyłkowej w całej Polsce.

– Współpraca z Piotrem i Michałem nie kończy się po oficjalnych kilku tygodniach akceleracji. To dodaje nam dużo pewności siebie i motywacji do działania. foodtech.ac dał nam dostęp do branży spożywczej oraz pomoc mentorów, którzy mieli doświadczenie we wprowadzaniu podobnych produktów na rynek – Joanna Kuźniacka, Roślinny Qurczak.

Inny projekt to Listny Cud – producent świeżej żywności, uprawianej całorocznie na wertykalnych uprawach miejskich. Dzięki swojej technologii hoduje rośliny, jak np. mikroliście kapusty czy grochu, bez żadnych pestycydów, sztucznych wspomagaczy wzrostu czy jednorazowego plastiku. Firma ta wprowadziła też pierwsze w Polsce sklepowe farmy wertykalne.

– Farmy wertykalne już odnoszą spore sukcesy i cieszą się zainteresowaniem inwestorów za granicą. Na przykład niemiecki Infarm zdobył już ponad 300 milionów dolarów finansowania. W Polsce to nadal raczkująca sprawa, ale dzieki wsparciu i zwinności foodtech.ac mozemy byc na czele tych innowacji w naszym kraju – komentuje CEO Listnego Cudu, Matylda Szyrle.

Każdy wybrany do akceleratora projekt weźmie udział w dwumiesięcznym programie, pracując zespołowo i indywidualnie nad modelem biznesowym, rozwojem produktu i komunikacją z inwestorami. Foodtech.ac współpracuje z ponad sześćdziesięcioma mentorami, wśród których są zarówno eksperci z różnych obszarów prowadzenia biznesu  – komunikacja, marketing, inwestycje, analizy biznesowe – jak i przedstawiciele branży spożywczej, w tym liderów rynku, takich jak Carrefour czy Eurocash.

Aplikacje przesyłać można do 7 kwietnia na stronie: foodtech.ac

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelner - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącymi sektora Gastronomii w Polsce.

AmRest: otwarcie lokalu Pizza Hut to koszt od 800 tys. do 1,5 mln zł

AmRest zaczynał jako franczyzobiorca, a dziś w ramach tzw. masterfranczyzy sam jest operatorem marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej. O planach firmy, kolejnych otwarciach i nowych smakach pizzy opowiada Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut w AmRest.

iVario w gastronomii - produkcja bez kompromisów

iVario to zaawansowane urządzenie wielofunkcyjne, które zastępuje patelnie uchylne, kotły, frytownice i sprzęt do gotowania pod ciśnieniem. Gotowanie, smażenie i smażenie w głębokim tłuszczu może teraz odbywać się w jednym urządzeniu.

Glovo Local dla małych i średnich biznesów. Program obejmuje pomoc w rozwoju i digitalizacji

Nowy program Glovo Local udostępnia restauracjom i sprzedawcom detalicznym zestaw narzędzi, które pomogą im przenieść działalność do internetu i dynamiczne ją rozwijać. Glovo chce wprowadzić ponad 250 tysięcy małych, lokalnych firm w świat sprzedaży online przed końcem 2023 roku.

Pijalnia Wódki i Piwa oraz The Mexican - poszukiwani franczyzobiorcy w mniejszych miastach

Pijalnia Wódki i Piwa oraz The Mexican - do tych dwóch szyldów gastronomicznych spółka Mex Polska szuka franczyzobiorców. Największy potencjał rozwojowy widzi w pierwszej marce, m.in. dzięki mniejszym wymogom lokalowym i inwestycyjnym.

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej