x

Interwencja służb w warszawskim pubie Piw Paw. Zabezpieczono cały zapas alkoholu

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    05.03.2021

Warszawski pub Piw Paw to jeden z tych lokali, który mimo obostrzeń i zakazów przyjmuje gości. W nocy z czwartku 4 marca na piątek 5 marca odbywała się tam impreza. Interweniowały służby - wylegitymowano 53 osoby i zarekwirowano alkohol.

Interwencja policji w pubie Piw Paw. Zdjęcie: Facebook.com
Interwencja policji w pubie Piw Paw. Zdjęcie: Facebook.com
Interwencję w znanym stołecznym lokalu przy ul. Parkingowej przeprowadzili funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej, policji i pracownicy sanepidu. Policjanci zabezpieczyli w nim cały alkohol. Wylegitymowano łącznie 53 znajdujące się w klubie osoby – podaje handelextra.pl za PAP. Akcja służb trwała od godz. 18 do 21.
– Asystowaliśmy przy czynnościach tych służb, ale jednocześnie podjęliśmy interwencję we własnym zakresie, gdyż podejrzewaliśmy, że w lokalu sprzedawany jest alkohol bez wymaganych koncesji i faktycznie okazało się, że właściciel sprzedawał alkohol niezgodnie z warunkami zezwolenia – informuje rzecznik śródmiejskiej policji podinsp. Robert Szumiata.

Policjant dodał, że właściciel lokalu na sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych w ogóle nie posiadał zezwolenia, zaś koncesja na piwo nie była opłacona.
– Na potrzeby postępowania zabezpieczyliśmy cały alkohol, który był w lokalu. O tym co dalej stanie się z tym alkoholem zdecyduje sąd. Będziemy prowadzić czynności w kierunku art. 43 ust. 1 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości – zapowiada.

Niepokorne muzeum
Muzeum Kapsli w barze Piw Paw. Zdjęcie: Przemysław Ziemichód
Muzeum Kapsli w barze Piw Paw. Zdjęcie: Przemysław Ziemichód
Warszawski Piw Paw próbując przetrwać lockdown, od początku ściągnął na siebie uwagę policji i sanepidu. Nie tak dawno lokal zmienił się z pubu w „muzeum”.
– Przebranżawiamy się! Od dziś zapraszamy was do najnowszego muzeum w Warszawie: Warszawskiego Muzeum Kapsli – ogłosił lokal 1 lutego na swoim Facebookowym profilu, zmieniając się z pubu… w placówkę muzealną.

– To była potrzeba serca. Zawsze chciałem mieć muzeum. Posiadam bardzo duży zbiór kapsli piwnych, ciekawe instalacje, właściwie dzieła sztuki. Słynna „Mona Lisa z Piw Paw” to coś, co ludzie znają i podziwiają. Ludzie są spragnieni kultury, a my staramy się to pragnienie zaspokoić  – mówił portalowi ouichef.pl właściciel lokalu Michał Maciąg.

Wąsy z piwnej piany
Nie jest to pierwsza próba kreatywnego przetrwania lockdownu wzbudzającego zainteresowanie sanepidu i policji. W styczniu o lokalu przy Parkingowej zrobiło się głośno za sprawą Piwnej Akademii. Pretekstem do otwarcia były wówczas szkolenia piwne, a „materiały szkoleniowe” nalewano klientom wprost do kufli i szklanek. Nie było mowy o dystansie społecznym i maseczkach, za to uczestnicy Akademii mogli przystąpić do egzaminu końcowego.

Zaliczenie egzaminu wymagało m.in. odpowiedzenia „tak” na pytanie „czy zrobiłbyś sobie wąsy z piwnej piany?”.
Działania pubu ściągnęły uwagę służb. Do problemów finansowych spowodowanych kosztami koncesji, czynszów i składek dla ZUS, doszły jeszcze mandaty od policji i sanepidu. Gdy tuż po styczniowym otwarciu klub zapraszał na „szczepienia piwem Corona”, według informacji Radia ZET w lokalu nie było już terminalu płatniczego, a pub szykował się do zamknięcia. Niedługo potem Piw Paw ogłosił „rebranding” na muzeum.

Basen trzeciej fali
Kiedy „muzeum" zostało zamknięte, właściciel lokalu przekształcił go w ... basen.1 marca sieć obiegło nagracie z Piw Paw, w którym „świętowano” trzecią falę pandemii.
– Z okazji nadejścia trzeciej fali, oraz w oczekiwaniu na kolejne warszawski Basen Piwny ma przyjemność zaprosić wszystkich chętnych do codziennego udziału w programie artystycznym „Surferzy trzeciej fali”. Uspokajamy, że ciała z dni poprzednich są regularnie usuwane – głosił wpis na Facebooku z okazji imprezy.
Na nagraniu widać było kilkaset młodych ludzi, którzy w ścisku, bez dystansu i bez maseczek bawili się i tańczyli w lokalu.
handelextra.pl za PAP, Przemysław Ziemichód

 

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Co zmieniła pandemia na rynku opakowań w branży HoReCa?

Jako ludzkość musimy radykalnie zmienić swoje podejście do kwestii wykorzystania plastiku. Ogromne zmiany powinny dokonać się także w gastronomii. Pandemia Covid-19 pokazała, że globalne przeobrażenie rynku tworzyw sztucznych jest konieczne. Czy to początek rewolucji?

Ekspert: czy branża spożywcza jest odporna na COVID-19?

Na jakie produkty spożywcze wzrósł popyt? Jak sobie radzi gastronomia? Czy Polska ma szansę utrzymać pozycję lidera w branży drobiarskiej? Analizuje Piotr Dalak, Associate Partner JP Weber i członek grupy "Agri, Food & Beverages".

Pudełkowa wigilia dla pracownika - zamiast świątecznego spotkania firmowego

Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka firm skorzystało już z tej oferty.

Najlepsi kucharze zapraszają do gotowania online

Znani szefowie kuchni zmuszeni do zamknięcia swych restauracji z powodu pandemii, otworzyli wrota domowych kuchni i z pomocą social mediów dzielą się przepisami oraz tajnikami sztuki kulinarnej. Czego można się nauczyć od Marcina Przybysza, Massimo Bottury, Farrana Adrii czy Erica Riperta?

Piekarnie na topie. Gastronomia wśród 10 usług, które mogą liczyć na ożywienie

W czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Największe ożywienie odczuły piekarnie - wynika z badania na zlecenie Mastercard. Firma stworzyła listę placówek handlowych i usługowych, które wciąż mogą liczyć na więcej.

Gotuj i sprzedawaj mimo pandemii - ruszył DeliveryWeek

Na pomoc restauracjom wystartował DeliveryWeek, organizowany przez Restaurant Week Polska. Dołącza do niego coraz więcej restauracji!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej