x

Byczy Burger: policjantów nie obsługujemy

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    04.03.2021

Emocje w branży gastronomicznej sięgają zenitu. Kolejną burzę w sieci wywołał tym razem Byczy Burger w Toruniu - lokal ogłosił, że nie obsługuje policjantów i ich rodzin. Nie szukali rozgłosu, ale jak tłumaczą zdania nie zmienią.

Zdjęcie: Byczy Burger/Facebook.com
Zdjęcie: Byczy Burger/Facebook.com
W witrynie lokalu zawisł plakat informujący, że Byczy Burger w Toruniu nie obsługuje funkcjonariuszy policji ani ich rodzin. Wzbudził on na tyle duże emocje wśród klientów, że jego zarządcy postanowili odnieść się do fali krytyki, jaka na nich spadła.

Akcja i reakcja
Jak czytamy na facebookowym profilu Byczego Burgera z powodu plakatu burgerownię „zalała masa najniższych możliwych ocen i niepochlebnych komentarzy", których cały czas przybywa. „Zdjęcia profilowe wielu z tych osób wskazują jednoznacznie przynależność lub sympatyzowanie z policją" – uważają przedstawiciele burgerowni.
I dalej: „Zachowanie komentujących pokazuje jednoznacznie, że policja nie ma oporów w gnębieniu ciężko pracujących, walczących o przetrwanie w obliczu niedorzecznych obostrzeń, gnębionych i zastraszanych polskich przedsiębiorców".

Plakat ma być reakcją na zachowanie policji w stosunku do burgerowni. Zarzuty są mocne. Jak czytamy chodzi o: „bezpodstawne zatrzymanie, wielogodzinne przetrzymywanie w radiowozie w kajdankach, poniżanie, agresję, wywiezienie do innego miasta i wypuszczenie w nocy bez możliwości odwiezienia na miejsce zatrzymania".
Według burgerowni, te wszystkie działania zastosowano za „brak maseczki".

Internauci zabierają głos
Pod postem tłumaczącym pojawienie się plakatu lawinowo spłynęły komentarze internautów – jest ich już ponad 4,4 tys. Są różne – od tych potępiających decyzję burgerowni po całkowite poparcie.

„Tak po ludzku nie rozumiem postępowania. Niedojrzałe, niepoważne, dyskryminujące i dzielące. Nie oceniam menu, bo nie miałem okazji sprawdzić, ale jestem mocno zażenowany i zasmucony, że ktoś zasłaniając się ciężką pracą, wprowadza jawny ostracyzm. Co gorsze, przy akompaniamencie wielu osób" – pisze jeden z internautów.
I kolejny: „Niech się poczują tak jak my, prześladowani na każdym kroku: za brak maseczki, odstępu, za to że chcemy żyć!!! Popieram, pamięć nie umiera!!! Trzymajcie się".

Byczy Burger zapewnia, że nie szukał rozgłosu, ale „zdania nie zmieni, a plakat nie zniknie". Właściciele lokalu obawiają się jedynie krzywdzącej dla ich lokalu krytyki dań w nim serwowanych.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Kobiety mają moc! Jak o przetrwanie w gastronomii walczą właścicielki Rannego Ptaszka?

Kobiety w gastronomii mają moc! Mimo kryzysu - działają. O źródłach tej siły, determinacji i motywacji rozmawiamy z Kasią i Zosią Pilitowskimi, właścicielkami baru śniadaniowego Ranny Ptaszek w Krakowie.

Gastronomia w obliczu czwartej fali pandemii. Jak się przygotować?

Sytuacja gastronomii na chwilę przed pojawieniem się kolejnej fali pandemii przypomina wędrówkę po polu minowym w nieznanym kierunku. Jedno jest pewne. Obostrzeń, podobnie jak gwałtownego wzrostu zachorowań na koronawirusa, nie uda się uniknąć. Warto więc zawczasu się do tego przygotować.

To nie będzie normalny biznes

Specjalnie dla OuiChef.pl i "Food Service" najnowsze rozporządzenia rządowe komentuje Daniel Pawełek - właściciel Ferment Group, do której należy sześć konceptów kulinarnych w Warszawie: Butchery&Wine, Brasserie Warszawska, Rozbrat20, Kieliszki na Próżnej, Kieliszki na Hożej oraz Koneser Grill).

Właściciel restauracji Autentyk: “Usłyszeliśmy: walczcie, albo możecie się przebranżowić"

W pracownikach gastronomii i restauratorach narasta frustracja spowodowana pandemią. Jeśli sytuacja szybko się nie unormuje, wkrótce możemy mieć do czynienia z gastronomicznym podziemiem - twierdzi, pół żartem Ernest Jagodziński szef kuchni i właściciel restauracji Autentyk w Poznaniu.

Właścicielka Concordia Taste: Nie ma powrotu do normalności sprzed pandemii

Myślę, że najgorsze jest już za nami. Ale na pewno nie będzie już tak jak przed pandemią. Chyba nikt nie wierzy, że wiosną powrócimy do tego, co było w zeszłym roku. Wszystkich nas czeka trudny rok - mówi Ewa Voelkel Krokowicz, właścicielka poznańskiej restauracji Concordia Taste.

Relacje z gastro-frontu: Prochownia Żoliborz i Paloma nad Wisłą

- Z końcem kwietnia podjęliśmy decyzję, że zawieszamy działalność Palomy do czasu zdjęcia obostrzeń dotyczących gastronomii. Prochownia nadal przygotowuje wynosy. Liczymy na ogródki sezonowe - mówi Marianna Zjawińska, właścicielka obu lokali.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej