x

Jedzenie w dostawie na całą Polskę. Jak to robią wrocławskie lokale?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    03.03.2021

Myślenie o delivery nabiera szerszego wymiaru. Jak kreatywnie dostosować ofertę pod specyfikę dostaw kurierskich? Restauracje tworzą nowe marki produktów, przerabiają menu na zestawy "zrób to sam" lub pakują próżniowo swoje dania. A potem wysyłają je nie tylko do dzielnicy obok, ale na całą Polskę.

Cheese is More, czyli DIY wokół sera. Zdjęcie: Monika Szeffler
Cheese is More, czyli DIY wokół sera. Zdjęcie: Monika Szeffler
Od wprowadzenia pierwszego lockdownu upłynął rok, a w biznesach gastronomicznych minęła jakby cała epoka. Wiele restauracji pożegnało się już z koncepcją serwowania posiłków na miejscu, bo nie wiadomo, jak długo jeszcze będzie obowiązywał zakaz obsługi gości przy stolikach. Funkcjonują w nowej erze, w której myślenie o delivery nabiera zupełnie innego wymiaru.

Gastronomia dokonała wielkiego przeskoku, dostosowując swoją ofertę pod specyfikę dostaw kurierskich, które z delikatnym produktem, jakim jest jedzenie, pokonują setki kilometrów. To dowód na to, że branża jest kreatywna, elastyczna i otwarta na potrzeby klienta.

Wrocławskie restauracje, podobnie jak inne wielkomiejskie gastronomie, podeszły do zagadnienia w różnoraki sposób: tworząc nową markę produktów, przerabiając dotychczasowe menu na propozycje zestawów o charakterze „zrób to sam”, czy pakując próżniowo swoje flagowe dania i wysyłając je do uwięzionych w domach turystów kulinarnych. Przedstawiamy przykłady wrocławskich rozwiązań.

Loro Deli – nowy brand

Oferta Loro Deli. Zdjęcie: Monika Szeffler
Oferta Loro Deli. Zdjęcie: Monika Szeffler
Pod Papugami to przykład lokalu, który stworzył nową markę w okresie lockdownowych obostrzeń. Działająca od 20 lat na wrocławskim rynku restauracja wypuściła serię produktów opatrzonych logo Loro Deli. Szefowa kuchni Mariola Monczak zamyka i pasteryzuje w słoikach potrawy kuchni świata, m. in. podudzia z kurczaka coq au vin, curry czy zupę rybną.

W sklepie internetowym lokalu można kupić dodatki do kanapek, zupy, dania główne, sosy i koktajlowe premiksy. Wszystko w stylu comfort food, który idealnie wpisuje się w aktualną codzienność, gdy jesteśmy zmuszeni pozostawać w domu.

Loro Deli zaskakuje restauracyjnym sznytem, zniewalającym kolorami dań i łatwością łączenia ich z dowolnymi dodatkami: ryżem, kaszą, ziemniakami czy pieczywem. Produkty pakowane są w termiczne kartony drugiego dnia roboczego od momentu zamówienia i docierają do klientów w ciągu 24 godzin – do paczkomatu lub pod wskazany adres.

Osiem Misek – zrób to sam

Zestaw DIY z Ośmiu Misek. Zdjęcie: Monika Szeffler
Zestaw DIY z Ośmiu Misek. Zdjęcie: Monika Szeffler
Długodystansowa oferta delivery lokalu powinna być spójna z doświadczeniem do niedawna proponowanym gościom na miejscu oraz dostosowana do założonego typu odbiorcy. Młodzi foodies otwarci na nowe smaki i samodzielnie eksperymentujący w kuchni to z pewnością target takich wrocławskich restauracji jak Osiem Misek i Cheese is More, które w czasie pandemicznych obostrzeń wysyłają w Polskę zestawy typu „Do It Yourself”.

Dzięki nim w domowej kuchni można w prosty sposób odtworzyć dania z tych lokali. Wszystkie składniki na bao z Osmiu Misek – bułeczka, warzywa, sosy i proteiny – zapakowane są w próżniowe worki, a samodzielne przygotowanie potrawy zajmuje zaledwie kwadrans, przy czym nie trzeba posiadać żadnych skomplikowanych sprzętów kuchennych.

Zamawiając zestawy DIY, warto skusić się także na przetwory Ośmiu Misek – dosmaczą domowe gotowanie azjatycką nutą. Są wśród nich m. in. wasabi majo, piklowane ogórki, konfitura z shitake, baza do pad thai czy słodki krem z nerkowca i kokosa.

Cheese is More, czyli DIY wokół sera

Cheese is More - oferta DIY. Zdjęcie: Monika Szeffler
Cheese is More - oferta DIY. Zdjęcie: Monika Szeffler
W Cheese is More na co dzień wszystko kręci się wokół sera i makaronu, a każde danie z menu to amerykański mac’n’cheese w różnych odsłonach. Podobnie jest w ich internetowym sklepie, w którym znajdziemy kilka opcji mac’n’cheese, np. wegański, klasyczny czy w formie vege donutów. Wszystkie półprodukty są wstępnie przygotowane według autorskich receptur, później pakowane próżniowo, opatrzone przejrzystą instrukcją i wysyłane w każdy poniedziałek – mogą trafić do paczkomatu w każdy zakątek Polski.

– Zestawy DIY powstały, ponieważ wielu naszych oddanych gości mieszka poza Wrocławiem i w licznych wiadomościach komunikuje, że tęskni za naszym jedzeniem. Uważnie słuchamy ich potrzeb i staramy się w kreatywny sposób do nich dostosować. Chcemy co jakiś czas urozmaicać nasze menu dostarczane do paczkomatów, dlatego będziemy szykować okazjonalne zestawy. Walentynkowy cieszył się ogromnym zainteresowaniem, więc chcemy wykorzystać tego typu okazje i słać nasz mac'n'cheese hen daleko – opowiadają Michał i Konrad, współwłaściciele Cheese is More.

Pieczywo i dodatki od Dinette

Oferta na dowóz Dinette. Zdjęcie: Monika Szeffler
Oferta na dowóz Dinette. Zdjęcie: Monika Szeffler
Wrocławska restauracja Dinette jako jedna z pierwszych w Polsce zareagowała na pierwszy lockdown, natychmiast otwierając sklep internetowy. Przez cały pandemiczny rok wypracowała przejrzyste standardy odbiorów osobistych, dostaw na terenie miasta oraz wysyłek kurierskich.

– Generalnie wysyłamy wszystko oprócz ciast z kremem takich jak tarty czy torty oraz past (np. humusu) ze uwagi na brak pasteryzacji i sporą wrażliwość tych produktów na sposób przechowywania i transportu. Wysyłamy więc nasze wszystkie wypieki słodkie i wytrawne, słoiki, obiady, które pakujemy próżniowo oraz ciasto bananowe i marchewkowe. Dostawa następuje następnego dnia po odebraniu przesyłki przez kuriera – wyjaśnia właścicielka Dinette Jolanta Jurkowlaniec.

Słoiki, w których dostarczono zamówienie, można zwrócić, a taka ekologiczna postawa zostanie nagrodzona deserem.  

Frytki + SOS – globalnie

Oferta Frytki + SOS. Zdjęcie: Monika Szeffler
Oferta Frytki + SOS. Zdjęcie: Monika Szeffler
Dla poszukiwaczy podkręcających smak dań dodatków stworzono sklep Frytki + SOS. Koncept na co dzień funkcjonuje w formie sprzedaży z okienka, w którym można zamówić zestaw frytek i wybrany sos. Wszystkie ich dipy robione są od podstaw na miejscu i doskonale sprawdza się w domu jako dodatek do kanapek, kiełbasek czy sałatek.

To miejsce będzie interesujące także dla osób, które usunęły z diety jajka i nabiał, bo sporą część asortymentu stanowi baza w postaci wegańskiego majonezu, a wiele z produktów jest w stu procentach roślinna.
Frytki + SOS obrały globalną strategię delivery, więc ich sosy można zamówić z dostawą w dowolne miejsce na świecie.

Autorka: Agnieszka Szydziak. Have a Bite

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Co może zachęcić do wizyt w restauracjach w czasie pandemii? Nowoczesne technologie!

75 proc. właścicieli lokali gastronomicznych uważa skutki pandemii za zagrażające stabilności ich firm - wynika z danych GUS z lutego tego roku. Branża spodziewa się też dalszego obniżenia zainteresowania ofertą (-26,6 proc.). Jakie innowacje mogą zachęcić klientów do wizyty w restauracjach na nowo?

Jak zadbać o higienę w restauracji? Dezynfekcja to podstawa!

Czerwiec przyniósł gastronomii powiew optymizmu. Otwarte lokale zachęcają klientów do odwiedzin, a restauratorzy mogą w końcu zacząć odrabiać straty. Priorytetem pozostaje jednak zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa sanitarnego.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Restauracja w czasie COVID-19 - wskazówki

Padłeś? Powstań! Ale zrób to inaczej. Jedni mimo chęci nie wytrzymali, inni walczą dalej. Jest też grupa restauracji, która radzi sobie lepiej w kryzysie niż wcześniej.

Higiena i bezpieczeństwo w cukierni w czasach zarazy [PORADNIK]

Podczas trwającej pandemii prowadzenie własnej cukierni może być nie lada wyzwaniem. Szczególnie dla osób, które do tej pory nie zmagały się z tak restrykcyjnymi obostrzeniami. Podpowiadamy, jak otworzyć lokal i bezpiecznie go prowadzić.

Lockdown w gastronomii - tylko kreatywni przetrwają!

Dlaczego to właśnie w kryzysie powinniśmy bazować na kreatywności, dlaczego nie powinniśmy bać się być pierwszymi, a przede wszystkim o tym, dlaczego wirtualny gość w lokalu jest równorzędny realnemu - pisze Dawid Kaźmierczak social media & PR director w agencji 180heartbeats + Jung v. Matt.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej