x

ZiO app - nowa aplikacja do zamawiania jedzenia na wynos

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.03.2021

Stworzona w czasie pandemii aplikacja ZiO app stawia na lokalne firmy i ma być alternatywą dla innych platform delivery. Kieruje się hasłem "Zamawiam świadomie, wspieram lokalnie".

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Dla zamkniętej od  końca października gastronomii jedynym ratunkiem jest sprzedaż jedzenia na wynos. Tzw. „dowozy” są w większości realizowane przez firmy w tym się specjalizujące, które mają swoje sieci kurierów i aplikacje, za pośrednictwem których składa się zamówienie. O ile dla klienta proces zamawiania jest łatwy i przyjazny, z punktu widzenia lokalu już tak dobrze nie jest.

– Aplikacje narzucają wysokie marże, które tłumaczą swoimi kosztami, ale dla restauracji są one na tyle wysokie, że bardzo trudno jest zrobić z tego biznes – mówi Maciej Czekała, twórca ZiO app. – Kolejnym problemem jest regularna wypłacalność do restauracji: wszystkie systemy działają na zasadzie w pełni scentralizowanej, tzn. jeśli kupujemy coś od restauracji X przez daną platformę, te pieniądze nie idą od razu do restauracji, tylko do platformy. I ona po jakimś czasie wypłaca pieniądze lokalowi. Zdarza się, że są opóźnienia, a dla restauracji każdy dzień zwłoki może oznaczać utratę płynności finansowej – dodaje.

ZiO, czyli Zamów i Odbierz, powstała kilka miesięcy temu i z założenia ma być alternatywą dla innych aplikacji „food delivery”. Kieruje się hasłem „Zamawiam świadomie, wspieram lokalnie”. Z punktu widzenia klienta działa tak samo: jest lista restauracji, menu każdej z nich, płatność online i informacja o czasie dostawy. Jedzenie można odebrać samemu albo skorzystać z dowozu. Zupełnie inaczej ZiO app wygląda „od kuchni”.
– Płatność idzie od razu do restauracji – tłumaczy Maciej Czekała. – Nie mamy własnych dostaw i nie chcemy ich mieć. Są na rynku firmy kurierskie, małe lokalne biznesy, które lubią to, co robią i robią to dobrze. I to im chcemy dać pracę. Integrujemy się z nimi i przy pomocy naszej aplikacji dostarczamy im klientów i zleceń.

ZiO app operuje najniższą prowizją na rynku (5 proc.) i nie ma ukrytych kosztów. Każdy właściciel restauracji wie, jakie koszty poniesie z tytułu korzystania z ZiO app, ma także kontrolę nad menu i promocjami.
– ZiO app wspiera lokalne biznesy i co ważniejsze: edukuje w zakresie świadomej konsumpcji. Ma już grono stałych, lojalnych klientów, którzy wiedzą, że z ZiO app bardziej wspierają gastronomię niż za pomocą innych aplikacji do zamawiania dań na wynos – mówi Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP, która jest partnerem ZiO app.

ZiO app działa na razie w Poznaniu, ale jest gotowa na wejście do innych miast. Przystąpić do niej mogą nie tylko kawiarnie i restauracje, ale także sklepy, np. piekarnie, cukiernie czy sklepy ze zdrową żywności, jak również producenci regionalnej i certyfikowanej żywności.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Z Kaukazu nad Wisłę. Kuchnia gruzińska podbija polską gastronomię

Gruzińskie przysmaki zdobywają podniebienia Polaków, a przedsiębiorcy wyciągają z tego wnioski. W dużych miastach jak grzyby po deszczu wyrastają piekarnie oferujące chleb puri i ciepłe placki chaczapuri oraz restauracje serwujące inne potrawy z rejonu Kaukazu.

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Action Plan, czyli do dzieła!

Aby osiągnąć sukces w branży gastronomicznej, należy wciąż rozwijać swój biznes i szukać nowych szans na zwiększenie konkurencyjności. Trzeba poprawnie definiować i planować cele, a także monitorować ich realizację. Pomoże w tym bardzo przydatne narzędzie - Action Plan.

Już wkrótce Gastrosilesia

Wydarzenie odbędzie sie w dnaich 11-13 marca 2018r w Katowicach. Organizatorzy zapraszają nowych wystawców do współtworzenia strefy sprzętowo-technologicznej, gdzie prezentowane będą rozwiązania oraz urządzenia dla sektora HoReCa.

Cyberprzestępcy z apetytem na dane klientów restauracji?

Eksperci ESET zidentyfikowali nowe zagrożenie dla branży gastronomicznej. To ModPipe, modułowy backdoor umożliwiający dostęp do poufnych informacji z popularnego oprogramowania dla branży hotelarsko-gastronomicznej. Pozwalał on na dotarcie do niektórych danych związanych z transakcjami płatniczymi.

Mikser kulinarny MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej