x

ZiO app - nowa aplikacja do zamawiania jedzenia na wynos

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.03.2021

Stworzona w czasie pandemii aplikacja ZiO app stawia na lokalne firmy i ma być alternatywą dla innych platform delivery. Kieruje się hasłem "Zamawiam świadomie, wspieram lokalnie".

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Dla zamkniętej od  końca października gastronomii jedynym ratunkiem jest sprzedaż jedzenia na wynos. Tzw. „dowozy” są w większości realizowane przez firmy w tym się specjalizujące, które mają swoje sieci kurierów i aplikacje, za pośrednictwem których składa się zamówienie. O ile dla klienta proces zamawiania jest łatwy i przyjazny, z punktu widzenia lokalu już tak dobrze nie jest.

– Aplikacje narzucają wysokie marże, które tłumaczą swoimi kosztami, ale dla restauracji są one na tyle wysokie, że bardzo trudno jest zrobić z tego biznes – mówi Maciej Czekała, twórca ZiO app. – Kolejnym problemem jest regularna wypłacalność do restauracji: wszystkie systemy działają na zasadzie w pełni scentralizowanej, tzn. jeśli kupujemy coś od restauracji X przez daną platformę, te pieniądze nie idą od razu do restauracji, tylko do platformy. I ona po jakimś czasie wypłaca pieniądze lokalowi. Zdarza się, że są opóźnienia, a dla restauracji każdy dzień zwłoki może oznaczać utratę płynności finansowej – dodaje.

ZiO, czyli Zamów i Odbierz, powstała kilka miesięcy temu i z założenia ma być alternatywą dla innych aplikacji „food delivery”. Kieruje się hasłem „Zamawiam świadomie, wspieram lokalnie”. Z punktu widzenia klienta działa tak samo: jest lista restauracji, menu każdej z nich, płatność online i informacja o czasie dostawy. Jedzenie można odebrać samemu albo skorzystać z dowozu. Zupełnie inaczej ZiO app wygląda „od kuchni”.
– Płatność idzie od razu do restauracji – tłumaczy Maciej Czekała. – Nie mamy własnych dostaw i nie chcemy ich mieć. Są na rynku firmy kurierskie, małe lokalne biznesy, które lubią to, co robią i robią to dobrze. I to im chcemy dać pracę. Integrujemy się z nimi i przy pomocy naszej aplikacji dostarczamy im klientów i zleceń.

ZiO app operuje najniższą prowizją na rynku (5 proc.) i nie ma ukrytych kosztów. Każdy właściciel restauracji wie, jakie koszty poniesie z tytułu korzystania z ZiO app, ma także kontrolę nad menu i promocjami.
– ZiO app wspiera lokalne biznesy i co ważniejsze: edukuje w zakresie świadomej konsumpcji. Ma już grono stałych, lojalnych klientów, którzy wiedzą, że z ZiO app bardziej wspierają gastronomię niż za pomocą innych aplikacji do zamawiania dań na wynos – mówi Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP, która jest partnerem ZiO app.

ZiO app działa na razie w Poznaniu, ale jest gotowa na wejście do innych miast. Przystąpić do niej mogą nie tylko kawiarnie i restauracje, ale także sklepy, np. piekarnie, cukiernie czy sklepy ze zdrową żywności, jak również producenci regionalnej i certyfikowanej żywności.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Fit Cake wdraża roboty w dowozach. Są o połowę tańsze niż kurierzy

To nie pieśń przyszłości. Roboty-kurierzy pojawiają się na polskich ulicach i, jak się okazuje, są opłacalne. - Taki robot jest nawet o połowę tańszy niż zwykły kurier. Koszt jego pracy wynosi 20-25 zł za godzinę i nie ma podatków - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji. Ruszyła emisja crowdfundingowa spółki

Salad Story - polska sieć fast food ze zdrową żywnością - otworzyła dwie nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki - cel to zgromadzenie 3,2 mln zł.

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej