x

Sweet Gallery: zyski mimo pandemii i plany dalszego rozwoju

Kategoria: Twój biznes - wiedza    26.02.2021

Sweet Gallery zakończyło 2020 rok na plusie i odważnie patrzy w najbliższą przyszłość, planując dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą. Mimo pandemii, sprzedaż jej produktów była na wysokim poziomie. Do końca roku 2021 na mapie Polski pojawi się 180 nowych punktów.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Rozwój obejmie wszystkie koncepty, należące do spółki, czyli Lodolandię, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGelato. Sweet Gallery prowadzi rozmowy z klientami z całej Polski, którzy zainteresowani są nawiązaniem współpracy franczyzowej w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Od połowy stycznia 2021 r. firma ułatwia wejście do sieci Bafra Kebab. Pojawią się też dwa nowe koncepty gastronomiczne.

Wysoki poziom sprzedaży
Miniony rok był krytyczny dla branży gastronomicznej, której rozwój ze względu na pandemię stanął niemal w miejscu. Dramat dotyczy przede wszystkim tradycyjnych restauracji z obsługą na miejscu, ale rykoszetem dostał również sektor street food.

Tymczasem dla Sweet Gallery ubiegły rok był bardzo udany.
– Poziom sprzedaży lodów, kebabów i kołaczy był na wysokim poziomie. Nasze przychody wyniosły ok. 28 mln zł. Niestety spadło zainteresowanie współpracą franczyzową, które było najniższe wiosną podczas pierwszego lockdownu. Ludzie byli wystraszeni sytuacją. Bali się wirusa, a także drżeli o przyszłość zawodową i finansową, wstrzymując wszelkie inwestycje. Ostatecznie jednak sytuacja rynkowa zaczęła nam sprzyjać, a ci, którzy postanowili wtedy otworzyć własny biznes, są teraz rok do przodu – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

To dzięki sprzedaży „z okienka” i dostawom
Aktualnie pod marką Lodolandia, Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab funkcjonuje ponad 600 punktów. Jest to największa sieć franczyzowa w Polsce w segmencie street food. Wszystkie koncepty biznesowe dobrze poradziły sobie z kryzysem spowodowanym pandemią.
To zasługa sprzedaży z okienka, czyli „take away”, który pozwolił firmie Sweet Gallery uciec przed lockdownem oraz wyjść naprzeciw klientom, którzy unikali zamkniętych przestrzeni. Dodatkowo firma rozwinęła kanał sprzedaży z dostawą do klienta, co stanowi dodatkowe źródło dochodów franczyzobiorców.

– Stworzyliśmy system do składania i realizacji zamówień online poprzez aplikację z korzystnymi warunkami finansowymi wynegocjowanymi z operatorami zamówień, dostawcami i operatorami płatności online. Franczyzobiorcy mogą z dnia na dzień uruchomić kanał delivery bez żadnych dodatkowych formalności, które w całości załatwia centrala firmy. W tej chwili sprzedaż z dostawą realizuje niemal 100 proc. punktów Bafra Kebab – przyznaje Krzysztof Olesiak.  

Bafra Kebab – nowe warunki inwestycji
Firma wprowadza nowe warunki inwestycji w jej najbardziej wymagającym koncepcie biznesowym jakim jest Bafra Kebab. W ten sposób chce ułatwić decyzję o inwestycji osobom, które nadal wahają się postawić na własny biznes. Dotychczas, początek współpracy franczyzowej w ramach sieci Bafra Kebab wiązał się z zakupem przyczepy. Teraz franczyzobiorca zwolniony będzie z tego obowiązku, a działalność będzie można rozpocząć od wynajmu przyczepy.

Tego rodzaju współpracę będzie regulowała umowa najmu, która po trzech miesiącach może zostać zamieniona na umowę franczyzową, jeśli obie strony o tym zdecydują. W takim wypadku poniesione koszty najmu punktu, zostaną uznane jako zaliczka franczyzobiorcy na poczet jego zakupu.

Nowa oferta współpracy franczyzowej nie będzie jednak dla każdego.
– Bafra Kebab nie należy do łatwych biznesów. Zależy nam więc, by franczyzobiorcy świadomie podejmowali decyzję o współpracy. Trzymiesięczny okres próbny pozwoli dokładnie poznać biznes i wymagania jakie stawia przedsiębiorcy. Całe ryzyko bierzemy na siebie. Partner może w tym czasie w każdej chwili zrezygnować ze współpracy, nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji. Oferta przeznaczona jest jednak tylko dla osób, które w procesie rekrutacji wykazały się największym zaangażowaniem oraz dysponują kapitałem w wysokości 30 tys. zł – wyjaśnia Krzysztof Olesiak.

Nowe koncepty
W 2021 roku firma zamierza wdrożyć dwa nowe koncepty franczyzowe, które tak samo będą funkcjonowały w branży gastronomicznej w segmencie street food.
– Na początku chcemy sprawdzić jaka będzie reakcja konsumentów na naszą nową ofertę, jak będą działać wdrożone rozwiązania i w razie potrzeby zrobić ich korektę. Kolejnym etapem będzie rozwój konceptów w modelu franczyzowym. Wkrótce ogłosimy szczegóły na temat planowanych modeli biznesowych – mówi Krzysztof Olesiak.

Sweet Gallery rozwija się również w Europie pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, w Austrii, na Słowacji, w Wielkiej Brytanii, gdzie również, mimo pandemii dobrze sobie radzą. Firma co roku zwiększa zasięg o kolejny kraj, co też udało się zrealizować w 2020 r. mimo pandemii. Sweet Gallery zadebiutowała w Rumunii, gdzie w tej chwili posiada własne punkty Ice and Roll i Cake and Roll i posiada już punkty franczyzowe. W tym roku pojawi się tam 30 nowych punktów franczyzowych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sphinx: Jedyną możliwością obniżania cen jest wzrost frekwencji gości

- Dziś sam wsad do przygotowania shoarmy kosztuje tyle, ile kiedyś wynosiła jej cena, a przecież surowiec to tylko jedna z kilku grup kosztów prowadzenia restauracji - mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, operatora sieci Sphinx. Rozmawiamy z nim m.in. o strukturze wydatków w gastronomi.

Restauracje zmuszone do zwrotu dotacji z tarczy PRF walczą o przetrwanie. Wśród nich kultowy Ranny Ptaszek

Z powodu konieczności zwrotu dotacji z tarczy antykryzysowej w tarapatach finansowych znalazły się m.in. krakowskie bary Ranny Ptaszek i Hummus Amamamusi. Dla wielu firm gastronomicznych perspektywa windykacji należności wobec Skarbu Państwa oznacza w najbliższym czasie pewne bankructwo.

Energooszczędność. Jak zmniejszyć wydatki na prąd w restauracji?

Rosnące podwyżki cen gazu i energii w ostatnich miesiącach znacznie zwiększyły koszty funkcjonowania wszystkich restauracji. Szukając oszczędności, warto przyjrzeć się kondycji kuchenek, pieców czy zmywarek, i to nie tylko wtedy, gdy planujemy ich wymianę na bardziej energooszczędne modele.

Rosną długi w HoReCa, głównie w gastronomii

Branża noclegowo-gastronomiczna ma coraz większe problemy finansowe. Przez ostatni rok jej zadłużenie wzrosło o 14 proc. i na koniec lutego wyniosło 311,6 mln zł. 82 proc. tej kwoty (255,8 mln zł) są winne swoim wierzycielom restauracje i firmy cateringowe. Komu nie płaci branża gastro?

Najwięksi gastronomiczni gracze w Europie [RANKING]

Przedstawiamy kolejną edycję rankingu największych sieci gastronomicznych w Europie. Zestawienie wraz z analizą zostało przygotowane przez międzynarodową redakcję magazynu "Food Service Europe & Middle East".

Gastrotrendy 2023

Powrót mody na kuchnię polską, wegański comfort food, białko z insektów - w nadchodzącym roku trendy gastronomiczne, jak chyba nigdy dotąd, będą pokłosiem sytuacji społeczno-ekonomicznej, w której się znaleźliśmy

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej