x

Sweet Gallery: zyski mimo pandemii i plany dalszego rozwoju

Kategoria: Twój biznes - wiedza    26.02.2021

Sweet Gallery zakończyło 2020 rok na plusie i odważnie patrzy w najbliższą przyszłość, planując dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą. Mimo pandemii, sprzedaż jej produktów była na wysokim poziomie. Do końca roku 2021 na mapie Polski pojawi się 180 nowych punktów.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Rozwój obejmie wszystkie koncepty, należące do spółki, czyli Lodolandię, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGelato. Sweet Gallery prowadzi rozmowy z klientami z całej Polski, którzy zainteresowani są nawiązaniem współpracy franczyzowej w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Od połowy stycznia 2021 r. firma ułatwia wejście do sieci Bafra Kebab. Pojawią się też dwa nowe koncepty gastronomiczne.

Wysoki poziom sprzedaży
Miniony rok był krytyczny dla branży gastronomicznej, której rozwój ze względu na pandemię stanął niemal w miejscu. Dramat dotyczy przede wszystkim tradycyjnych restauracji z obsługą na miejscu, ale rykoszetem dostał również sektor street food.

Tymczasem dla Sweet Gallery ubiegły rok był bardzo udany.
– Poziom sprzedaży lodów, kebabów i kołaczy był na wysokim poziomie. Nasze przychody wyniosły ok. 28 mln zł. Niestety spadło zainteresowanie współpracą franczyzową, które było najniższe wiosną podczas pierwszego lockdownu. Ludzie byli wystraszeni sytuacją. Bali się wirusa, a także drżeli o przyszłość zawodową i finansową, wstrzymując wszelkie inwestycje. Ostatecznie jednak sytuacja rynkowa zaczęła nam sprzyjać, a ci, którzy postanowili wtedy otworzyć własny biznes, są teraz rok do przodu – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

To dzięki sprzedaży „z okienka” i dostawom
Aktualnie pod marką Lodolandia, Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab funkcjonuje ponad 600 punktów. Jest to największa sieć franczyzowa w Polsce w segmencie street food. Wszystkie koncepty biznesowe dobrze poradziły sobie z kryzysem spowodowanym pandemią.
To zasługa sprzedaży z okienka, czyli „take away”, który pozwolił firmie Sweet Gallery uciec przed lockdownem oraz wyjść naprzeciw klientom, którzy unikali zamkniętych przestrzeni. Dodatkowo firma rozwinęła kanał sprzedaży z dostawą do klienta, co stanowi dodatkowe źródło dochodów franczyzobiorców.

– Stworzyliśmy system do składania i realizacji zamówień online poprzez aplikację z korzystnymi warunkami finansowymi wynegocjowanymi z operatorami zamówień, dostawcami i operatorami płatności online. Franczyzobiorcy mogą z dnia na dzień uruchomić kanał delivery bez żadnych dodatkowych formalności, które w całości załatwia centrala firmy. W tej chwili sprzedaż z dostawą realizuje niemal 100 proc. punktów Bafra Kebab – przyznaje Krzysztof Olesiak.  

Bafra Kebab – nowe warunki inwestycji
Firma wprowadza nowe warunki inwestycji w jej najbardziej wymagającym koncepcie biznesowym jakim jest Bafra Kebab. W ten sposób chce ułatwić decyzję o inwestycji osobom, które nadal wahają się postawić na własny biznes. Dotychczas, początek współpracy franczyzowej w ramach sieci Bafra Kebab wiązał się z zakupem przyczepy. Teraz franczyzobiorca zwolniony będzie z tego obowiązku, a działalność będzie można rozpocząć od wynajmu przyczepy.

Tego rodzaju współpracę będzie regulowała umowa najmu, która po trzech miesiącach może zostać zamieniona na umowę franczyzową, jeśli obie strony o tym zdecydują. W takim wypadku poniesione koszty najmu punktu, zostaną uznane jako zaliczka franczyzobiorcy na poczet jego zakupu.

Nowa oferta współpracy franczyzowej nie będzie jednak dla każdego.
– Bafra Kebab nie należy do łatwych biznesów. Zależy nam więc, by franczyzobiorcy świadomie podejmowali decyzję o współpracy. Trzymiesięczny okres próbny pozwoli dokładnie poznać biznes i wymagania jakie stawia przedsiębiorcy. Całe ryzyko bierzemy na siebie. Partner może w tym czasie w każdej chwili zrezygnować ze współpracy, nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji. Oferta przeznaczona jest jednak tylko dla osób, które w procesie rekrutacji wykazały się największym zaangażowaniem oraz dysponują kapitałem w wysokości 30 tys. zł – wyjaśnia Krzysztof Olesiak.

Nowe koncepty
W 2021 roku firma zamierza wdrożyć dwa nowe koncepty franczyzowe, które tak samo będą funkcjonowały w branży gastronomicznej w segmencie street food.
– Na początku chcemy sprawdzić jaka będzie reakcja konsumentów na naszą nową ofertę, jak będą działać wdrożone rozwiązania i w razie potrzeby zrobić ich korektę. Kolejnym etapem będzie rozwój konceptów w modelu franczyzowym. Wkrótce ogłosimy szczegóły na temat planowanych modeli biznesowych – mówi Krzysztof Olesiak.

Sweet Gallery rozwija się również w Europie pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, w Austrii, na Słowacji, w Wielkiej Brytanii, gdzie również, mimo pandemii dobrze sobie radzą. Firma co roku zwiększa zasięg o kolejny kraj, co też udało się zrealizować w 2020 r. mimo pandemii. Sweet Gallery zadebiutowała w Rumunii, gdzie w tej chwili posiada własne punkty Ice and Roll i Cake and Roll i posiada już punkty franczyzowe. W tym roku pojawi się tam 30 nowych punktów franczyzowych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tegoroczne wakacje Polaków - najczęściej nad polskim morzem, z lodami na deser

Ponad 1/5 ankietowanych Polaków zmienia swoje wakacyjne plany i spędzi urlop w Polsce, zamiast za granicą. Główny powód to wzrost poziomu inflacji. Rodacy najchętniej wyjadą nad polskie morze, które aż 74% z nich kojarzy się z lodami jedzonymi na plaży.

Wyzwania rynku producentów dla sektora HoReCa

Inflacja, drożyzna oraz rosnące oczekiwania restauratorów i ich gości - z tym mierzą się dziś producenci żywności dla rynku HoReCa. Do tego dochodzą: trudności wynikające z dogorywającej pandemii, wojny w Ukrainie i zmieniającego się prawa. Czego można spodziewać się w kolejnych miesiącach?

Fit Cake wdraża roboty w dowozach. Są o połowę tańsze niż kurierzy

To nie pieśń przyszłości. Roboty-kurierzy pojawiają się na polskich ulicach i, jak się okazuje, są opłacalne. - Taki robot jest nawet o połowę tańszy niż zwykły kurier. Koszt jego pracy wynosi 20-25 zł za godzinę i nie ma podatków - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej