x

Pizzerie Stopiątka wygrywają z pandemią. Jak to się robi?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    25.02.2021

Branża gastronomiczna od wielu miesięcy przeżywa wielki kryzys. Ale są sieci, które się przed nim obroniły. Jedna z nich jest Stopiątka. Sieć pizzerii wzmocniła pozycję na rynku zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W 2020 roku sieć uruchomiła 17 nowych pizzerii, czyli o 20% więcej w stosunku do 2019 roku, kiedy rynek wolny był jeszcze od pandemii. Bardzo dobrze dla sieci rozpoczął się również 2021 rok. W ciągu 1,5 miesiąca pod marką Stopiątka powstały już dwa lokale. Do końca roku w planie jest jeszcze 18 pizzerii. Nowe pizzerie otwierają również dotychczasowi franczyzobiorcy Stopiątki, korzystając z niższych czynszów najmu spowodowanych pandemią.

– Franczyzobiorcy, którzy inwestują w kolejne pizzerie potwierdzają, że nasza strategia walki z kryzysem jest skuteczna. Jednym z najważniejszych ruchów był nacisk na sprzedaż z dostawą do klienta. Zainwestowaliśmy w narzędzia online, które pozycjonują nasze pizzerie w internecie i rozwinęliśmy aplikację Stopiątka. Dzięki niej realizujemy zamówienia bez pośredników, co korzystnie wpływa na ich cenę i wysokość sprzedaży. Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należą marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka.
Działania okazały się skuteczne, co potwierdzają obroty sieci, które w ubiegłym roku wzrosły o 25% proc. w stosunku do 2019 r.

Stopiątka rozpoczęła również rozwój nowego konceptu franczyzowego. W marcu powstanie pierwsza pizzeria Stopiatka Fabryka.
– Nowy model testowaliśmy rok. Chcieliśmy być pewni, że wszystkie rozwiązania zastosowane w koncepcie franczyzowym funkcjonują poprawnie. Stworzyliśmy zautomatyzowany system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce – mówi Marcin Ciesielski.

Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa. Zamówienia i płatności będą zdalne – online poprzez aplikację Stopiątki oraz dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabryka. Do końca roku ma powstać minimum pięć lokali Stopiątka Fabryka.

Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabryka zaczyna się od 105 tys. zł., natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka – od 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Budowanie zespołu sali

Kluczem do sukcesu w biznesie gastronomicznym są ludzie. Znalezienie ich, zarządzanie nimi oraz zatrzymanie ich przy sobie to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele lokali.

Karta napojów w ogródkach restauracyjnych - postaw na różnorodność

Różnorodność to słowo klucz przy wyborze napojów do menu restauracyjnego ogródka. Co powinno się w nim znaleźć? Odpowiedź na to pytanie zależy nie tylko od tego, jaki typ restauracji prowadzimy.

Hotele w Polsce. Idzie nowe!

Najszybciej rozwijającym się rynkiem hotelowym w kraju jest Warszawa z 15 tys. pokoi hotelowych. W ciągu trzech lat w stolicy przybędzie około 5 tys. kolejnych pokoi. Otworzy się m. in. Hotel Nobu należący do sieci współtworzonej przez Roberta De Niro. Jakie nowe marki pojawią się jeszcze na rynku?

Sfinks Polska z nowym zarządem

Rada Nadzorcza Sfinks Polska powołała zarząd spółki na nową, pięcioletnią kadencję. 4-osobowy zarząd rozpoczął działanie od 6 lutego 2019. Do Sfinks Polska należą 4 sieci gastronomiczne: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK.

Za nami gala Gault&Millau i premiera nowej edycji Żółtego Przewodnika

Wydarzenie odbyło się 27. listopada 2017 r. we Wrocławiu.

Multibranżowa koalicja na rzecz legalizacji sprzedaży alkoholu przez internet

Krajowa Izba Gospodarcza stanęła na czele multibranżowej koalicji na rzecz legalizacji sprzedaży alkoholu przez internet. Ma to dać szansę na wyjście z pandemicznego kryzysu regionalnym producentom wyrobów alkoholowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej