x

#RoślinnieWspieramy - na ratunek lokalnej gastronomii z kuchnią wegańską

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    16.02.2021

Akcja ma na celu wsparcie w czasie pandemii lokalnej gastronomii zajmującej się kuchnią wegańską. Na profilach społecznościowych RoślinnieJemy pojawił się krótki film zachęcający do zmawiania roślinnych posiłków w lokalnych barach i restauracjach.

Dania wegańskie na wynos. Zdjęcie: materiały prasowe.
Dania wegańskie na wynos. Zdjęcie: materiały prasowe.
W ramach projektu #RoślinnieWspieramy na profilach społecznościowych RoślinnieJemy pojawił się krótki film, w którym twórcy kampanii przedstawiają kilka lokalnych punktów gastronomicznych specjalizujących się w kuchni roślinnej na terenie całej Polski. Są to: Pestka (Częstochowa), Czajka (Słupsk), Vegab (Bydgoszcz), No Problem (Warszawa), Niebostan (Łódź), Syto (Gdynia), Bluekot (Leszno), Marshall Foods (Szczecin), Tajfun (Wrocław), Cukru Cafe (Jelenia Góra). Autorzy projektu zachęcają odbiorców do zamawiania jedzenia lokalnie i roślinnie, wybierając kuchnię, która jest dobra dla zdrowia, planety i zwierząt.

– Gastronomia zmaga się z poważnym kryzysem już od wielu miesięcy. #RoślinnieWspieramy to inicjatywa, która ma okazać wsparcie dla naszych ulubionych miejsc, a jednocześnie aktywnie zachęcić odbiorców do zamawiania jedzenia na wynos i na dowóz, aby pomóc im przetrwać ten trudny okres – abyśmy mieli dokąd wracać, gdy wrócą lepsze czasy – mówi Weronika Pochylska, jedna z koordynatorek akcji z ramienia RoślinnieJemy. – Gorąco zachęcamy wszystkich do udziału i okazania solidarności z naszymi ukochanymi lokalami, które teraz, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebują naszej pomocy – dodaje.

Przez cały tydzień RoślinnieJemy będzie publikować na stories swoich mediów społecznościowych mini „gastro-wyzwania”, w których każda osoba będzie mogła wziąć udział. Pierwsze wyzwanie jest proste – należy zamówić wegańskie danie z ulubionej knajpy, a następnie zrobić mu zdjęcie i udostępnić na swoim stories z hasztagiem #roślinniewspieramy. Wydarzenie można śledzić na Facebooku oraz Instagramie kampanii.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

Czy prowizje zjadają rynek dostaw?

Restauratorzy zdani na łaskę portali do zamawiania online narzekają na wysokie prowizje. Czy słusznie? Tym zajmuje się już UOKiK, a sami właściciele lokalu, nie czekając na werdykt, szukają innych rozwiązań.

Covid-19 na talerzu. Jak pandemia zmieniła nawyki żywieniowe w Polsce i w Europie?

Pandemia zmieniła zachowania konsumentów, ale Polacy zareagowali inaczej niż Niemcy, Grecy czy Szwedzi. Znaleźliśmy się wśród trzech państw, których konsumenci najczęściej deklarowali wzrost spożycia owoców, nabiału oraz ziół i przypraw.

Co dalej z polskimi restauracjami z gwiazdką Michelin? Andrea Camastra chce otworzyć swój lokal

Restauracje z gwiazdkami Michelin znalazły się w tarapatach. Zamknięte od wielu miesięcy z powodu pandemicznych obostrzeń, nie przynoszą zysków lub wręcz pogrążają się w długach. Czy ich szefowie kuchni poradzą sobie z przedłużającym się kryzysem? Jaka przyszłość ich czeka?

Wrocławskiej gastronomii pomysły na koronawirusa

Można o mijających tygodniach mówić "kryzys", ale to podejście pozbawione uważności. Wolę je widzieć jako początek czegoś nowego, czas zrozumienia potrzeb gości i wprowadzania kreatywnych rozwiązań, które gdyby nie koronawirus, pewnie nigdy nie miałby szansy na urzeczywistnienie.

Interwencja służb w warszawskim pubie Piw Paw. Zabezpieczono cały zapas alkoholu

Warszawski pub Piw Paw to jeden z tych lokali, który mimo obostrzeń i zakazów przyjmuje gości. W nocy z czwartku 4 marca na piątek 5 marca odbywała się tam impreza. Interweniowały służby - wylegitymowano 53 osoby i zarekwirowano alkohol.

Delivery Week - wsparcie restauracji w trudnym czasie

Ponad 12 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim festiwalu Delivery Week, w który zaangażowało się około 150 restauracji z całej Polski. Przygotowano ponad 25 tysięcy dań festiwalowych, dzięki czemu do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych trafiło prawie 500 tysięcy złotych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej