x

InFormal Catering - warszawski restaurator uruchamia catering dietetyczny

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.02.2021

Właściciel warszawskich restauracji PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen uruchomił catering dietetyczny InFormal Catering. Czy diety pudełkowe to dla lokali gastronomicznych szansa na przetrwanie kryzysu? Jak sprawnie uruchomić i realizować taką usługę?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Uruchomienie marki InFormal Catering odbyło się sprawnie – od podjęcia decyzji do pierwszej sprzedaży diet pudełkowych minęły niespełna dwa miesiące. Usługa jest uzupełnieniem oferty trzech restauracji – PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen – które od wielu tygodni mogą oferować tylko dania na wynos. Już w 10. dniu sprzedaży InFormal Catering uzyskał 5-cyfrowy poziom sprzedaży, a nowa linia biznesowa pozwala na przywracanie kolejnych pracowników do pracy.

Branża gastronomiczna przeżywa kryzys i trudno przewidzieć, kiedy on się skończy. Choć termin otwarcia gastronomii pozostaje w sferze spekulacji i domysłów, jedno jest pewne: na razie restauracje pozostają zamknięte, a ich właściciele muszą szukać sposobów na przetrwanie. Coraz częściej – oprócz dostawy posiłków – jest to usługa cateringu dietetycznego.

Czy każdy restaurator sobie z tym poradzi? Jak sprawnie uruchomić i realizować usługę cateringu dietetycznego? Jak na niej zarabiać?

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Na pewno ważne jest zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje taka usługa i że pewne obszary są zbieżne z prowadzeniem restauracji, a inne zupełnie nie. Przy usłudze cateringowej, oprócz wysokiej jakości produktu, trzeba pamiętać o wielu elementach, m. in. o intuicyjnej i dobrze sprzedającej stronie www, systemie do przyjmowania zamówień, oprogramowaniu dla dietetyka, raportach dla działu pakowania, logistyce dostaw na terenie całego kraju, opakowaniach eko czy wielokanałowym biurze obsługi klienta. Wiele obszarów jest nowych, nawet dla doświadczonych restauratorów. Inaczej pozyskuje się klientów cateringu dietetycznego, inaczej klientów restauracji. Dlatego, aby taka usługa wprowadzana przez restaurację rzeczywiście miała szansę na wysoką sprzedaż, trzeba się odpowiednio przygotować. Warto też do korzystać z doświadczeń specjalistów, którzy są obecni w branży cateringu dietetycznego od lat – komentuje Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tegoroczne wakacje Polaków - najczęściej nad polskim morzem, z lodami na deser

Ponad 1/5 ankietowanych Polaków zmienia swoje wakacyjne plany i spędzi urlop w Polsce, zamiast za granicą. Główny powód to wzrost poziomu inflacji. Rodacy najchętniej wyjadą nad polskie morze, które aż 74% z nich kojarzy się z lodami jedzonymi na plaży.

Wyzwania rynku producentów dla sektora HoReCa

Inflacja, drożyzna oraz rosnące oczekiwania restauratorów i ich gości - z tym mierzą się dziś producenci żywności dla rynku HoReCa. Do tego dochodzą: trudności wynikające z dogorywającej pandemii, wojny w Ukrainie i zmieniającego się prawa. Czego można spodziewać się w kolejnych miesiącach?

Fit Cake wdraża roboty w dowozach. Są o połowę tańsze niż kurierzy

To nie pieśń przyszłości. Roboty-kurierzy pojawiają się na polskich ulicach i, jak się okazuje, są opłacalne. - Taki robot jest nawet o połowę tańszy niż zwykły kurier. Koszt jego pracy wynosi 20-25 zł za godzinę i nie ma podatków - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej