x

InFormal Catering - warszawski restaurator uruchamia catering dietetyczny

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.02.2021

Właściciel warszawskich restauracji PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen uruchomił catering dietetyczny InFormal Catering. Czy diety pudełkowe to dla lokali gastronomicznych szansa na przetrwanie kryzysu? Jak sprawnie uruchomić i realizować taką usługę?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Uruchomienie marki InFormal Catering odbyło się sprawnie – od podjęcia decyzji do pierwszej sprzedaży diet pudełkowych minęły niespełna dwa miesiące. Usługa jest uzupełnieniem oferty trzech restauracji – PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen – które od wielu tygodni mogą oferować tylko dania na wynos. Już w 10. dniu sprzedaży InFormal Catering uzyskał 5-cyfrowy poziom sprzedaży, a nowa linia biznesowa pozwala na przywracanie kolejnych pracowników do pracy.

Branża gastronomiczna przeżywa kryzys i trudno przewidzieć, kiedy on się skończy. Choć termin otwarcia gastronomii pozostaje w sferze spekulacji i domysłów, jedno jest pewne: na razie restauracje pozostają zamknięte, a ich właściciele muszą szukać sposobów na przetrwanie. Coraz częściej – oprócz dostawy posiłków – jest to usługa cateringu dietetycznego.

Czy każdy restaurator sobie z tym poradzi? Jak sprawnie uruchomić i realizować usługę cateringu dietetycznego? Jak na niej zarabiać?

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Na pewno ważne jest zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje taka usługa i że pewne obszary są zbieżne z prowadzeniem restauracji, a inne zupełnie nie. Przy usłudze cateringowej, oprócz wysokiej jakości produktu, trzeba pamiętać o wielu elementach, m. in. o intuicyjnej i dobrze sprzedającej stronie www, systemie do przyjmowania zamówień, oprogramowaniu dla dietetyka, raportach dla działu pakowania, logistyce dostaw na terenie całego kraju, opakowaniach eko czy wielokanałowym biurze obsługi klienta. Wiele obszarów jest nowych, nawet dla doświadczonych restauratorów. Inaczej pozyskuje się klientów cateringu dietetycznego, inaczej klientów restauracji. Dlatego, aby taka usługa wprowadzana przez restaurację rzeczywiście miała szansę na wysoką sprzedaż, trzeba się odpowiednio przygotować. Warto też do korzystać z doświadczeń specjalistów, którzy są obecni w branży cateringu dietetycznego od lat – komentuje Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej