x

InFormal Catering - warszawski restaurator uruchamia catering dietetyczny

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.02.2021

Właściciel warszawskich restauracji PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen uruchomił catering dietetyczny InFormal Catering. Czy diety pudełkowe to dla lokali gastronomicznych szansa na przetrwanie kryzysu? Jak sprawnie uruchomić i realizować taką usługę?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Uruchomienie marki InFormal Catering odbyło się sprawnie – od podjęcia decyzji do pierwszej sprzedaży diet pudełkowych minęły niespełna dwa miesiące. Usługa jest uzupełnieniem oferty trzech restauracji – PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen – które od wielu tygodni mogą oferować tylko dania na wynos. Już w 10. dniu sprzedaży InFormal Catering uzyskał 5-cyfrowy poziom sprzedaży, a nowa linia biznesowa pozwala na przywracanie kolejnych pracowników do pracy.

Branża gastronomiczna przeżywa kryzys i trudno przewidzieć, kiedy on się skończy. Choć termin otwarcia gastronomii pozostaje w sferze spekulacji i domysłów, jedno jest pewne: na razie restauracje pozostają zamknięte, a ich właściciele muszą szukać sposobów na przetrwanie. Coraz częściej – oprócz dostawy posiłków – jest to usługa cateringu dietetycznego.

Czy każdy restaurator sobie z tym poradzi? Jak sprawnie uruchomić i realizować usługę cateringu dietetycznego? Jak na niej zarabiać?

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Na pewno ważne jest zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje taka usługa i że pewne obszary są zbieżne z prowadzeniem restauracji, a inne zupełnie nie. Przy usłudze cateringowej, oprócz wysokiej jakości produktu, trzeba pamiętać o wielu elementach, m. in. o intuicyjnej i dobrze sprzedającej stronie www, systemie do przyjmowania zamówień, oprogramowaniu dla dietetyka, raportach dla działu pakowania, logistyce dostaw na terenie całego kraju, opakowaniach eko czy wielokanałowym biurze obsługi klienta. Wiele obszarów jest nowych, nawet dla doświadczonych restauratorów. Inaczej pozyskuje się klientów cateringu dietetycznego, inaczej klientów restauracji. Dlatego, aby taka usługa wprowadzana przez restaurację rzeczywiście miała szansę na wysoką sprzedaż, trzeba się odpowiednio przygotować. Warto też do korzystać z doświadczeń specjalistów, którzy są obecni w branży cateringu dietetycznego od lat – komentuje Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Dzikie ptactwo

Ponieważ znaczne obszary polskich ziem pokrywały lasy i puszcze, to zwierzyny było u nas zawsze w bród. W naszym staropolskim jadłospisie jest mnóstwo dań z dziczyzny. Dań z dzikich ptaków jest cała obfitość.

Łosoś norweski - Polacy go lubią!

Na stoły w polskich domach spośród norweskich ryb najczęściej trafia łosoś, a zaraz po nim - dorsz. Ponad 70% osób wybiera te ryby do samodzielnego przyrządzania dań w domu.

Prezes Sfinks Polska: "Lockdown kosztował nas dużo, mimo to mamy ręce pełne roboty"

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia, w trzecim kwartale 2020 r. systematycznie odbudowywał sprzedaż po wiosennym lockdownie. Firma liczy, że ze wsparciem m.in. rządowych programów pomocowych uda się jej wyjść wkrótce na prostą.

Pizza nadal najbardziej popularnym daniem w dostawie

W ciągu pięciu lat rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Pod koniec tego roku jego wartość wyniesie blisko 1,8 mld zł. Przez internet wciąż najczęściej kupujemy pizzę, to ponad 50 procent wszystkich zamówień - wynika z raportu PizzaPortal.pl.

Wokół bożonarodzeniowego stołu

Przyzwyczajeni do tradycyjnych firmowych spotkań restauratorzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom gości i klientów, by zorganizować wigilijne imprezy w inny niż dotychczas sposób. Jak to zrobić i z czego skorzystać?

Gala Gault&Millau

Premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już w najbliższy poniedziałek.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej