x

Sukces marki Anny Lewandowskiej na rynku cateringu dietetycznego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    04.02.2021

Pandemia nie zniechęciła do wejścia na rynek diet pudełkowych nowych graczy. Catering SuperMenu Anny Lewandowskiej mimo kryzysu gospodarczego zyskał rzesze fanów i już pod koniec 2020 roku był dostępny w ponad 1900 miejscowościach w całej Polsce.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Cateringi dietetyczne w Polsce to fenomen na skalę europejską. Rocznie realizują już około 35 miliona dostaw. Rynek wyceniany jest obecnie na ponad 2 miliardy złotych, a prognozy pokazują, że wciąż będzie dynamicznie rósł. Pandemia zweryfikowała jednak działalność firm również z tego sektora, co skutkowało zamknięciem około 60 z nich.
To nie zniechęciło do wejścia na rynek nowych graczy. W 2020 roku powstało prawie 200 nowych cateringów dietetycznych, w tym catering SuperMenu Anny Lewandowskiej, który w dobie kryzysu gospodarczego zyskał rzesze fanów i już pod koniec roku był dostępny w ponad 1900 miejscowościach w całej Polsce.

Popyt mimo pandemii
Do tej pory wysoki popyt na usługi cateringów dietetycznych spowodowany był najczęściej wygodą, oszczędnością czasu, który konsumenci cenią sobie coraz bardziej oraz chęcią utrzymania formy. Dziś bardzo mocnym argumentem jest również zdrowie, które w pandemii stało się dla Polaków priorytetem.

– W rozwoju branży cateringów dietetycznych ogromną rolę odegrało zdrowie i rosnąca świadomość Polaków na ten temat. Jest to główna motywacja zakupowa naszych klientów. Kolejnymi aspektami są oszczędność czasu, wygoda, chęć zmiany lub utrzymania właściwej sylwetki. W ostatnich miesiącach na szczególnym znaczeniu zyskał również komfort psychiczny związany z bezkontaktowymi dostawami oraz możliwość zamówienia posiłków podczas przebywania na kwarantannie. To dodatkowe potrzeby, które w połączeniu z pragnieniem „bycia zdrowym” sprawiają, że klienci coraz chętniej korzystają z naszych usług – mówi Jacek Domasat, prezes zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Udany rok
Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią dla wielu firm był to udany sprzedażowo rok. Podczas gdy część  z nich musiało zamknąć swoją działalność, inni zatrudniali coraz więcej pracowników, by obsłużyć rosnącą liczbę zamówień. Jak się okazało, pandemia nie przeszkodziła również nowym, silnym graczom w wybiciu się na rynku cateringów dietetycznych.

– Marka SuperMenu wystartowała w czasie pandemii i dynamicznie rosła i rośnie. 15 kwietnia 2020 roku pierwsze diety zostały dostarczone do naszych klientów. Na koniec pierwszego półrocza działalności nasz catering dietetyczny był dostępny już w około 1800 miejscowościach, z czego prawie 240 były to miasta. Do końca grudnia byliśmy już w ponad 1900 miejscowościach i prawie 300 miastach. W międzyczasie stale poszerzaliśmy swoją ofertę o kolejne diety i w tym roku również planujemy nowości. Zakładamy wyraźny wzrost sprzedaży rok do roku. Najlepszym miesiącem w 2020 roku był dla nas listopad – podkreśla Jacek Domasat.

Firma Anny Lewandowskiej posiada nowoczesny, zbudowany od podstaw zakład produkcyjny na warszawskiej Pradze o wielkości ponad 3000 m kw. Inwestycja oparta o najnowsze technologie wyniosła kilka milionów złotych. Po wprowadzeniu obostrzeń w czasie pandemii firma nie musiała wdrażać już praktycznie żadnych dodatkowych zmian. Nie odczuła również wpływu pandemii na pracę zakładu, poza zwiększającą się stale ilością zamówień. SuperMenu rozważa rozbudowę swojego nowoczesnego kompleksu produkcyjnego jeszcze w 2021 roku.

Zdrowie przede wszystkim
W wyniku pandemii Polacy szczególnie zaczęli dbać o swoje zdrowie. Dlatego obserwując zmieniające się postawy konsumentów, SuperMenu zrezygnował całkowicie z cukru, pszenicy oraz surowego mleka. W cateringu Anny Lewandowskiej nie ma również miejsca dla produktów wysoko przetworzonych, barwników czy konserwantów.

– SuperMenu dostarcza wysokiej jakości, zbilansowane diety bez cukru, pszenicy i surowego mleka w 12 wariantach. Do produkcji dań wykorzystuje towary wytwarzane przez  polskich rolników i firmy, by wspierać rodzime przedsiębiorstwa. Priorytetem firmy jest propagowanie zdrowych i optymalnych dla organizmu człowieka programów dietetycznych. W SuperMenu skupiamy się na budowaniu właściwych nawyków żywieniowych naszych Klientów, poprzez edukację na temat zasad zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej  i regularności w spożywaniu posiłków – wyjaśnia Jacek Domasat.

Jakie będą trendy w 2021 roku? Polacy coraz bardziej przywiązują uwagę do tego co jedzą oraz do jakości produktów, które kupują. Deklarują też, że zaczęli czytać etykiety. Mocnym trendem, wydawał się być wegetarianizm oraz weganizm, jednak SuperMenu zauważa rosnące zainteresowanie dietami wspomagającymi organizm w walce z alergiami i chorobami.

– W 2020 roku zauważyliśmy, że trend tworzenia diet prozdrowotnych, wspomagających organizm w walce z alergiami i chorobami jest coraz bardziej widoczny. Dużym zainteresowaniem cieszy się między innymi dieta o niskim indeksie glikemicznym. Duża część Klientów przestała stawiać na pierwszym miejscu głównie utratę wagi, a swoje zdrowie. Spożywając właściwą dla siebie kaloryczność danej diety, utrzymanie optymalnej wagi uzyskują nie jako przy okazji – podsumowuje Jacek Domasat.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Browar Za Miastem zapowiada: własny browar i kampania crowdfundingowa

Browar Za Miastem, który od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze, we wrześniu rozpocznie budowę własnego browaru i już teraz zapowiada kampanię crowdfundingową. Do udziału w tym projekcie zaprasza crowdinvestorów, którzy cenią branżę piw kraftowych.

Wakacyjne śniadania mistrzów

Tegoroczne wakacje będą inne niż te, które pamiętamy z ostatnich lat. Wszystko wskazuje na to, że Polacy chętniej będą zwiedzać lokalne atrakcje i korzystać z rodzimych pensjonatów oraz mniejszych hoteli. Dobre śniadania zachęcą ich do skorzystania z pozostałych usług gastronomicznych obiektu.

Boom na lody. Pomimo albo dzięki pandemii...

Wydawałoby się, że z powodu pandemii ten sezon będzie dla lodziarzy stracony. Nic bardziej mylnego. Czerwcowo-lipcowe obroty franczyzobiorców LodyBonano i Wytwórni Lodów Polskich są na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku, a często wyższe. Niektórzy odnotowali rekordowy wzrost, nawet o 50%.

Roślinne "mięso" w restauracjach IKEA

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne - penne z wegańskim sosem bolońskim i "roślinnym" mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher, marką Unilever.

Nowe oblicze fast foodu

Tłuste, słone i popijane przesłodzonym napojem - takie skojarzenia towarzyszą większości tzw. fast foodów. Wystarczy jednak odrobina kreatywności, by przeobrazić najzwyklejszy kebab czy burgera w ekskluzywną lub nawet finediningową potrawę. I nie ma w tym zamyśle nawet grama przesady!

Jakie sushi najbardziej lubią Polacy?

Zazwyczaj zamawiamy sushi w piątki i weekendy w godzinach między 17 a 20. Które rodzaje narodowego dania kuchni japońskiej Polacy zamawiają najchętniej? Sprawdźcie, co wynika z analizy Uber Eats przygotowanej z okazji Międzynarodowego Dnia Sushi, który przypada 18 czerwca.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej