x

Sukces marki Anny Lewandowskiej na rynku cateringu dietetycznego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    04.02.2021

Pandemia nie zniechęciła do wejścia na rynek diet pudełkowych nowych graczy. Catering SuperMenu Anny Lewandowskiej mimo kryzysu gospodarczego zyskał rzesze fanów i już pod koniec 2020 roku był dostępny w ponad 1900 miejscowościach w całej Polsce.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Cateringi dietetyczne w Polsce to fenomen na skalę europejską. Rocznie realizują już około 35 miliona dostaw. Rynek wyceniany jest obecnie na ponad 2 miliardy złotych, a prognozy pokazują, że wciąż będzie dynamicznie rósł. Pandemia zweryfikowała jednak działalność firm również z tego sektora, co skutkowało zamknięciem około 60 z nich.
To nie zniechęciło do wejścia na rynek nowych graczy. W 2020 roku powstało prawie 200 nowych cateringów dietetycznych, w tym catering SuperMenu Anny Lewandowskiej, który w dobie kryzysu gospodarczego zyskał rzesze fanów i już pod koniec roku był dostępny w ponad 1900 miejscowościach w całej Polsce.

Popyt mimo pandemii
Do tej pory wysoki popyt na usługi cateringów dietetycznych spowodowany był najczęściej wygodą, oszczędnością czasu, który konsumenci cenią sobie coraz bardziej oraz chęcią utrzymania formy. Dziś bardzo mocnym argumentem jest również zdrowie, które w pandemii stało się dla Polaków priorytetem.

– W rozwoju branży cateringów dietetycznych ogromną rolę odegrało zdrowie i rosnąca świadomość Polaków na ten temat. Jest to główna motywacja zakupowa naszych klientów. Kolejnymi aspektami są oszczędność czasu, wygoda, chęć zmiany lub utrzymania właściwej sylwetki. W ostatnich miesiącach na szczególnym znaczeniu zyskał również komfort psychiczny związany z bezkontaktowymi dostawami oraz możliwość zamówienia posiłków podczas przebywania na kwarantannie. To dodatkowe potrzeby, które w połączeniu z pragnieniem „bycia zdrowym” sprawiają, że klienci coraz chętniej korzystają z naszych usług – mówi Jacek Domasat, prezes zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Udany rok
Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią dla wielu firm był to udany sprzedażowo rok. Podczas gdy część  z nich musiało zamknąć swoją działalność, inni zatrudniali coraz więcej pracowników, by obsłużyć rosnącą liczbę zamówień. Jak się okazało, pandemia nie przeszkodziła również nowym, silnym graczom w wybiciu się na rynku cateringów dietetycznych.

– Marka SuperMenu wystartowała w czasie pandemii i dynamicznie rosła i rośnie. 15 kwietnia 2020 roku pierwsze diety zostały dostarczone do naszych klientów. Na koniec pierwszego półrocza działalności nasz catering dietetyczny był dostępny już w około 1800 miejscowościach, z czego prawie 240 były to miasta. Do końca grudnia byliśmy już w ponad 1900 miejscowościach i prawie 300 miastach. W międzyczasie stale poszerzaliśmy swoją ofertę o kolejne diety i w tym roku również planujemy nowości. Zakładamy wyraźny wzrost sprzedaży rok do roku. Najlepszym miesiącem w 2020 roku był dla nas listopad – podkreśla Jacek Domasat.

Firma Anny Lewandowskiej posiada nowoczesny, zbudowany od podstaw zakład produkcyjny na warszawskiej Pradze o wielkości ponad 3000 m kw. Inwestycja oparta o najnowsze technologie wyniosła kilka milionów złotych. Po wprowadzeniu obostrzeń w czasie pandemii firma nie musiała wdrażać już praktycznie żadnych dodatkowych zmian. Nie odczuła również wpływu pandemii na pracę zakładu, poza zwiększającą się stale ilością zamówień. SuperMenu rozważa rozbudowę swojego nowoczesnego kompleksu produkcyjnego jeszcze w 2021 roku.

Zdrowie przede wszystkim
W wyniku pandemii Polacy szczególnie zaczęli dbać o swoje zdrowie. Dlatego obserwując zmieniające się postawy konsumentów, SuperMenu zrezygnował całkowicie z cukru, pszenicy oraz surowego mleka. W cateringu Anny Lewandowskiej nie ma również miejsca dla produktów wysoko przetworzonych, barwników czy konserwantów.

– SuperMenu dostarcza wysokiej jakości, zbilansowane diety bez cukru, pszenicy i surowego mleka w 12 wariantach. Do produkcji dań wykorzystuje towary wytwarzane przez  polskich rolników i firmy, by wspierać rodzime przedsiębiorstwa. Priorytetem firmy jest propagowanie zdrowych i optymalnych dla organizmu człowieka programów dietetycznych. W SuperMenu skupiamy się na budowaniu właściwych nawyków żywieniowych naszych Klientów, poprzez edukację na temat zasad zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej  i regularności w spożywaniu posiłków – wyjaśnia Jacek Domasat.

Jakie będą trendy w 2021 roku? Polacy coraz bardziej przywiązują uwagę do tego co jedzą oraz do jakości produktów, które kupują. Deklarują też, że zaczęli czytać etykiety. Mocnym trendem, wydawał się być wegetarianizm oraz weganizm, jednak SuperMenu zauważa rosnące zainteresowanie dietami wspomagającymi organizm w walce z alergiami i chorobami.

– W 2020 roku zauważyliśmy, że trend tworzenia diet prozdrowotnych, wspomagających organizm w walce z alergiami i chorobami jest coraz bardziej widoczny. Dużym zainteresowaniem cieszy się między innymi dieta o niskim indeksie glikemicznym. Duża część Klientów przestała stawiać na pierwszym miejscu głównie utratę wagi, a swoje zdrowie. Spożywając właściwą dla siebie kaloryczność danej diety, utrzymanie optymalnej wagi uzyskują nie jako przy okazji – podsumowuje Jacek Domasat.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Dark kitchens na (pandemicznej) fali

Duża, nowoczesna kuchnia na obrzeżach miasta, niskie koszty, zróżnicowana oferta, zamówienia online, tylko dowozy - to podstawowe założenia nowego trendu w gastronomii - dark kitchens. Eksperci twierdzą, że to przyszłość branży.

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami

Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).

Facebook czy Instagram? Jak promować restaurację w social mediach?

Żyjemy w czasach, w których smartfony towarzyszą nam na każdym kroku. Uzależniliśmy się od nich i nie potrafimy bez nich sprawnie funkcjonować. To urządzenia, które dyktują nowe standardy społecznych zachowań. Takie są realia, również na rynku gastronomicznym.

Walentynki 2021 - zamiast kolacji w restauracji wspólny posiłek w domu

Na co Polacy najwięcej wydają w Walentynki? Do tej pory największą popularnością cieszyła się romantyczna kolacja w restauracji. I tego będzie rodakom najbardziej brakowało - wynika z najnowszej edycji badania Mastercard Love Index.

Dzień Kobiet. Rośnie rola pań w kształtowaniu sceny gastronomicznej

Poziom i różnorodność gastronomii to w znacznej mierze efekt pracy kobiet. Stanowią one ponad 65% pracowników restauracji i hoteli w Polsce. Dzień Kobiet to świetna okazja, aby zaprezentować silne kobiety, które wyznaczają nowe standardy w wymagającej branży restauracyjnej.

5 lat Uber Eats w Polsce, czyli 95 razy na Księżyc i z powrotem

Najczęściej z dostaw jedzenia korzystamy w towarzystwie i zamawiamy więcej niż jedną potrawę (3,6 na jedno zamówienie). Średni napiwek to 7 złotych. Wśród komentarzy do zamówień dominuje prośba o usunięcie cebuli. Uber Eats podsumowuje 5 lat działalności w Polsce.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej