x

Hubert Gonera certyfikowanym ambasadorem World Food Travel Association (WFTA)

Kategoria: Ludzie    02.02.2021

Hubert Gonera będzie reprezentował Polskę w największej organizacji zajmującej się wspieraniem rozwoju i promocją turystyki kulinarnej na świecie - World Food Travel Association (WFTA).

Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
World Food Travel Association prowadzi coroczne badania dotyczące preferencji turystów kulinarnych na rynkach na całym świecie. Dociera corocznie do około 200 000 odbiorców w ponad 150 krajach. To daje organizacji globalne spojrzenie na trendy zachodzące w destynacjach turystyki kulinarnej na całym świecie.

Misja Gonery
– Jako przedstawicielowi Polski bardzo zależy mi na skupieniu wysiłków wszystkich środowisk budujących ofertę turystyki kulinarnej w naszym kraju. Mam świadomość, że przez lata panowała u nas chęć tworzenia ofert turystyki kulinarnej, ale trochę brakowało dostępu do wiedzy i know how. Teraz dzięki WFTA jest to znacznie ułatwione. Moim marzeniem i celem jest skupienie wszystkich działań, które tworzą przebogatą ofertę turystyki kulinarnej w kraju i ich promocja na rynku krajowym i międzynarodowym. Myślę tutaj o genialnych szlakach turystyki kulinarnych, muzeach smaku oraz touroperatorach i przewodnikach, ale także o lokalnych grupach działania i stowarzyszeniach turystycznych o zasięgu regionalnym i lokalnym. Współpraca środowiska i skupienie wysiłków może przynieść dość szybko wymierne efekty – mówi Hubert Gonera.

Gonera dodaje, że jego misją będą działania edukacyjne oraz lobbingowe.
– Będę lobbował w organizacjach turystycznych każdego szczebla o uwzględnianie oferty aktywności turystyki kulinarnej w miastach i regionach. Chciałbym, abyśmy jako Polska mogli posługiwać się narodową strategią rozwoju i promocji turystyki kulinarnej. Pozwoliłoby to zbudować markę kraju jako destynacji i znacząco podnieść dochody osiągane w turystyce. To, że jesteśmy w szczególnym dla całej branży turystycznej czasie nie wymaga dalszego komentarza. Chciałbym również możliwie pomóc w przetrwaniu pandemii restauracjom i wytwórcom, którzy promują lokalną tożsamość kulinarną – opowiada Gonera.

Jego pierwszym krokiem ma być zorganizowanie Światowego Dnia Turystyki Kulinarnej w Polsce.
– Święto to zostało zainaugurowane w 2015 roku przez Erika Wolfa założyciela naszego stowarzyszenia. Ma ono globalny zasięg i cel jakim jest zwrócenie powszechnej uwagi na bogactwo tradycji i oferty kulinarnej miejsc. W Polsce nie jest ono jeszcze szerzej znane. W tym roku zapraszamy wszystkie szlaki kulinarne, ROTy, LOTy, LGD, jak i  restauracje i inne podmioty. Chcemy dać narzędzie tym, którzy tworzą, promują i kochają regionalną kuchnię do jej promocji i sprzedaży. Proponujemy posługiwanie się #WorldFoodTravelDay#Poland przy zamieszczeniu wpisów z przepisami na dania regionalne. Zachęcamy również do tworzenia paczek z regionalnymi składnikami i przepisami, które turyści mogą zamówić sobie do domu – wyjaśnia Hubert Gonera.
Kolejne inicjatywy, które chciałby zrealizować w naszym kraju wspólnie z WFTA  to zorganizowanie konferencji z cyklu FoodTrex i zaproszenie polskich miast do udziału w programie Culinary Capitals.  

Polska ma wielki potencjał
Jak podkreślają inni członkowie WFTA, Polska ma wielki potencjał w zakresie turystyki kulinarnej jednak jeszcze nie jest on powszechnie znany.
– Polska ma bogatą i zróżnicowaną kulturę kulinarną, wiele tradycyjnych przepisów i receptur, produkty lokalne i unikalne tradycje kulinarne. Widzę ogromny potencjał rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce, która  dość szybko może stać się jednym z topowych celów podróży kulinarnych – podkreśla Jane Connelly, menedżer z WFTA.

Założyciel i dyrektor zarządzający WFTA Erik Wolf odwiedził już Polskę kilka razy i darzy naszą ofertę kulinarną specjalnymi względami.
– Kiedy miłośnicy kuchni myślą o wielkich kulturach kulinarnych Europy często przychodzą im na myśl Francja, Włochy i Hiszpania. Szkoda, bo wiele wspaniałych kultur kulinarnych jest prawie niezauważanych. Miłośnicy dobrej kuchni zawsze będą szukać nowych i różnorodnych produktów i doświadczeń. Polska scena kulinarna oferuje nieoczekiwane rozkosze, od rogali świętomarcińskich i innych słodkości po szeroki wachlarz wódek i nalewek, piw, win, treściwych i smacznych zup, smakowitych serów, aż po segment fine dine z gwiazdkami Michelin. Polska ma ogromny i jeszcze nie rozwinięty potencjał, żeby przyciągać turystów kochających kulinaria i napoje, nie tylko w miastach ale także na wsiach, bliżej miejsc gdzie produkty są wytwarzane I uprawiane. Kiedy uda się odpowiednio zorganizować zasoby, Polska może pojawić się jako następna nieodkryta destynacja kulinarna na mapie świata – mówi Erik Wolf.

Wszystkich chętnych do współpracy Hubert Gonera  zaprasza do kontaktu: hgonera@landbrand.pl


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Paweł Balcerek szefem sprzedaży wszystkich tytułów VFP Communications

Od grudnia 2022 r. za komercyjne aktywności magazynów "Food Service", "Media Marketing Polska" i "Handel" oraz przypisanych im portali i eventów będzie odpowiadał Paweł Balcerek. VFP Communications łączy tym samym funkcjonujące dotychczas oddzielnie dwa działy sprzedaży i upraszcza strukturę.

Janusz Garncarczyk (Lemon Resort SPA) - szef kuchni 24 godziny na dobę

Jego ścieżka kariery dowodzi, że dzięki ciężkiej pracy można wejść na sam szczyt. JANUSZ GARNCARCZYK jest dziś szefem kuchni prestiżowego LEMON RESORT SPA. Czym wyróżnia się praca w takim obiekcie? Jak mądrze zarządzać pracownikami? I czy jest tu miejsce na rozwój?

Agnieszka Sierac, właścicielka Fukafe o sukcesie jednej z pierwszych roślinnych kawiarni w Polsce

Fukafe powstało dziesięć lat temu jako jedno z pierwszych roślinnych miejsc w naszym kraju. Jak radzi on sobie po dekadzie funkcjonowania w branży? Co wyróżnia ten koncept na tle innych? Na pytania odpowiada Agnieszka Sierac, właścicielka Fukafe.

Tomasz Tracz szefem kuchni w restauracji Folga w Krakowie

Nowym szefem krakowskiej restauracji Folga został Tomasz Tracz. Zastąpił na tym stanowisku Macieja Bigaja, który otrzymał propozycję pracy w trzygwiazdkowej restauracji Cheval Blanc by Peter Knogl w Bazylei.

Adrian Górniak, właściciel restauracji Źródło: w tym szaleństwie jest metoda

Po ponad 5 latach pracy w topowych warszawskich restauracjach zdecydował się na otwarcie własnego lokalu - ŹRÓDŁO. O konsekwentnym dążeniu do celu i szukaniu równowagi w życiu opowiada człowiek orkiestra ADRIAN GÓRNIAK.

Adam Pawłowski w zarządzie Court of Master Sommeliers. To nowy impuls do rozwoju sztuki sommelierskiej w Polsce

Rodacy, którzy chcieliby zawalczyć o najwyższe wyróżnienie w branży sommelierskiej, mogą liczyć na moje wsparcie - zapewnia Adam Pawłowski, który został członkiem zarządu Court of Master Sommeliers, najbardziej prestiżowej organizacji szkolącej i zrzeszającej sommelierów na całym świecie.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej