x

Hubert Gonera certyfikowanym ambasadorem World Food Travel Association (WFTA)

Kategoria: Ludzie    02.02.2021

Hubert Gonera będzie reprezentował Polskę w największej organizacji zajmującej się wspieraniem rozwoju i promocją turystyki kulinarnej na świecie - World Food Travel Association (WFTA).

Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
World Food Travel Association prowadzi coroczne badania dotyczące preferencji turystów kulinarnych na rynkach na całym świecie. Dociera corocznie do około 200 000 odbiorców w ponad 150 krajach. To daje organizacji globalne spojrzenie na trendy zachodzące w destynacjach turystyki kulinarnej na całym świecie.

Misja Gonery
– Jako przedstawicielowi Polski bardzo zależy mi na skupieniu wysiłków wszystkich środowisk budujących ofertę turystyki kulinarnej w naszym kraju. Mam świadomość, że przez lata panowała u nas chęć tworzenia ofert turystyki kulinarnej, ale trochę brakowało dostępu do wiedzy i know how. Teraz dzięki WFTA jest to znacznie ułatwione. Moim marzeniem i celem jest skupienie wszystkich działań, które tworzą przebogatą ofertę turystyki kulinarnej w kraju i ich promocja na rynku krajowym i międzynarodowym. Myślę tutaj o genialnych szlakach turystyki kulinarnych, muzeach smaku oraz touroperatorach i przewodnikach, ale także o lokalnych grupach działania i stowarzyszeniach turystycznych o zasięgu regionalnym i lokalnym. Współpraca środowiska i skupienie wysiłków może przynieść dość szybko wymierne efekty – mówi Hubert Gonera.

Gonera dodaje, że jego misją będą działania edukacyjne oraz lobbingowe.
– Będę lobbował w organizacjach turystycznych każdego szczebla o uwzględnianie oferty aktywności turystyki kulinarnej w miastach i regionach. Chciałbym, abyśmy jako Polska mogli posługiwać się narodową strategią rozwoju i promocji turystyki kulinarnej. Pozwoliłoby to zbudować markę kraju jako destynacji i znacząco podnieść dochody osiągane w turystyce. To, że jesteśmy w szczególnym dla całej branży turystycznej czasie nie wymaga dalszego komentarza. Chciałbym również możliwie pomóc w przetrwaniu pandemii restauracjom i wytwórcom, którzy promują lokalną tożsamość kulinarną – opowiada Gonera.

Jego pierwszym krokiem ma być zorganizowanie Światowego Dnia Turystyki Kulinarnej w Polsce.
– Święto to zostało zainaugurowane w 2015 roku przez Erika Wolfa założyciela naszego stowarzyszenia. Ma ono globalny zasięg i cel jakim jest zwrócenie powszechnej uwagi na bogactwo tradycji i oferty kulinarnej miejsc. W Polsce nie jest ono jeszcze szerzej znane. W tym roku zapraszamy wszystkie szlaki kulinarne, ROTy, LOTy, LGD, jak i  restauracje i inne podmioty. Chcemy dać narzędzie tym, którzy tworzą, promują i kochają regionalną kuchnię do jej promocji i sprzedaży. Proponujemy posługiwanie się #WorldFoodTravelDay#Poland przy zamieszczeniu wpisów z przepisami na dania regionalne. Zachęcamy również do tworzenia paczek z regionalnymi składnikami i przepisami, które turyści mogą zamówić sobie do domu – wyjaśnia Hubert Gonera.
Kolejne inicjatywy, które chciałby zrealizować w naszym kraju wspólnie z WFTA  to zorganizowanie konferencji z cyklu FoodTrex i zaproszenie polskich miast do udziału w programie Culinary Capitals.  

Polska ma wielki potencjał
Jak podkreślają inni członkowie WFTA, Polska ma wielki potencjał w zakresie turystyki kulinarnej jednak jeszcze nie jest on powszechnie znany.
– Polska ma bogatą i zróżnicowaną kulturę kulinarną, wiele tradycyjnych przepisów i receptur, produkty lokalne i unikalne tradycje kulinarne. Widzę ogromny potencjał rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce, która  dość szybko może stać się jednym z topowych celów podróży kulinarnych – podkreśla Jane Connelly, menedżer z WFTA.

Założyciel i dyrektor zarządzający WFTA Erik Wolf odwiedził już Polskę kilka razy i darzy naszą ofertę kulinarną specjalnymi względami.
– Kiedy miłośnicy kuchni myślą o wielkich kulturach kulinarnych Europy często przychodzą im na myśl Francja, Włochy i Hiszpania. Szkoda, bo wiele wspaniałych kultur kulinarnych jest prawie niezauważanych. Miłośnicy dobrej kuchni zawsze będą szukać nowych i różnorodnych produktów i doświadczeń. Polska scena kulinarna oferuje nieoczekiwane rozkosze, od rogali świętomarcińskich i innych słodkości po szeroki wachlarz wódek i nalewek, piw, win, treściwych i smacznych zup, smakowitych serów, aż po segment fine dine z gwiazdkami Michelin. Polska ma ogromny i jeszcze nie rozwinięty potencjał, żeby przyciągać turystów kochających kulinaria i napoje, nie tylko w miastach ale także na wsiach, bliżej miejsc gdzie produkty są wytwarzane I uprawiane. Kiedy uda się odpowiednio zorganizować zasoby, Polska może pojawić się jako następna nieodkryta destynacja kulinarna na mapie świata – mówi Erik Wolf.

Wszystkich chętnych do współpracy Hubert Gonera  zaprasza do kontaktu: hgonera@landbrand.pl


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

SZCZEROŚĆ NA TALERZU

O azjatyckim podejściu do świeżości, detektywistycznym poszukiwaniu jakościowego produktu oraz o tym, jak utrzymać stały zespół w kuchni, rozmawiamy z Bartkiem Kędrą, szefem kuchni warszawskiej restauracji Syta 93.

Przedstawiamy laureatów VII Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego "Gotuj lokalnie"

Konkursu jest zwieńczeniem kolejnej edycji warsztatów kulinarnych realizowanych w szkołach gastronomicznych.

Paweł Suchenek szefem kuchni Crowne Plaza Warsaw - The HUB [rozmowa]

Paweł Suchenek, z bogatym doświadczeniem zdobytym w restauracjach hotelowych, będzie dowodził gastronomią w całym dwumarkowym obiekcie, który powstał przy Rondzie Daszyńskiego - Crowne Plaza Warsaw - The HUB oraz Holiday Inn Express Warsaw - The HUB. Otwarcie kompleksu zaplanowano na listopad.

Zmiany w Białym Króliku: Rafał Koziorzemski odchodzi, Marcin Popielarz powraca

Gdyński Biały Królik pod koniec lutego żegna się z head chefem Rafałem Koziorzemskim, który rozpoczyna nową drogę zawodową. Całkowitą pieczę nad restauracją przejmuje ponownie Marcin Popielarz, który stworzył lokal w 2015 roku i do tej pory pełnił w nim funkcję chef patrona.

KUCHNIA BLISKA SERCU

Olga Lompa w Pałacu i Folwarku Galiny pracuje od 20 lat. Podaje kuchnię domową opartą na lokalnym produkcie. I choć inspiruje ją świat wielkiej, nowoczesnej gastronomii, najważniejszymi recenzentami kulinarnymi zawsze są goście. A oni wracają do Galin niezmiennie, od lat.

Kelnerzy: Bożena Wróblewska

W hotelarstwie od 25 lat. Zaczynała w Mariotcie, później w Courtyard by Marriott na lotnisku Chopina, a następnie w InterContinentalu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej