x

Mr.Pancake i PIZZA BOYZ ze wzrostem sprzedaży pomimo pandemii

Kategoria: Twój biznes - wiedza    27.01.2021

Dzięki silnej marce i stabilnemu biznesowi sieci restauracji Mr.Pancake i PIZZA BOYZ udało się zamknąć rok 2020 ze wzrostem i utrzymać pozycję lidera w kategorii restauracji comfort food. Jak wyglądał miniony rok w liczbach?

Grafika: mrpancake.pl
Grafika: mrpancake.pl
Mr.Pancake i PIZZA BOYZ to restauracje oferujące amerykańską pizzę i pankejki. Przez lata właściciele wypracowali spójny wizerunek swoich lokali, który udaje się utrzymać we wszystkich restauracjach, pomimo, że poza Warszawą prowadzone są przez franczyzobiorców, lokalnych przedsiębiorców.
W skali roku wszystkie restauracje wypracowały 14% wzrost w porównaniu z rokiem 2019. W dobie pandemii i niemal półrocznego ograniczenia działalności restauracji to nie lada wynik.

– Z oczywistych względów nie udało nam się zachować dynamiki wzrostu z lat poprzednich, gdzie niemal podwajaliśmy swoją sprzedaż. Jesteśmy jednak zadowoleni, że właściwie przez cały czas trwania obostrzeń działaliśmy i dostarczaliśmy klientom ich ulubione dnia. Pandemia wyznaczyła nam również nowe kierunki rozwoju i nową strategię działania – mówi Piotr Śliwa, współwłaściciel Mr.Pancake i PIZZA BOYZ.

Rok 2020 to także czas powrotu i rozwijania sektora dostaw. W tym kierunku poszły także restauracje Mr.Pancake i PIZZA BOYZ uruchamiając dowozy własne oraz rozpoczynając lub rozwijając współprace z pośrednikami. Obecnie każdy lokal sieci współpracuje z co najmniej jednym partnerem delivery.

W 2020 roku restauracje Mr.Pancake i PIZZA BOYZ w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Krakowie i Gdyni odwiedziło niemal pół miliona gości, to o 10% więcej niż w roku ubiegłym.
– Liczymy, że w tym roku uda nam się przyjąć ich jeszcze więcej. Będzie to możliwe między innymi dzięki planowanemu otwarciu szóstej już restauracji sieci, we Wrocławiu –  mówi Piotr Śliwa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sphinx: Jedyną możliwością obniżania cen jest wzrost frekwencji gości

- Dziś sam wsad do przygotowania shoarmy kosztuje tyle, ile kiedyś wynosiła jej cena, a przecież surowiec to tylko jedna z kilku grup kosztów prowadzenia restauracji - mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, operatora sieci Sphinx. Rozmawiamy z nim m.in. o strukturze wydatków w gastronomi.

Restauracje zmuszone do zwrotu dotacji z tarczy PRF walczą o przetrwanie. Wśród nich kultowy Ranny Ptaszek

Z powodu konieczności zwrotu dotacji z tarczy antykryzysowej w tarapatach finansowych znalazły się m.in. krakowskie bary Ranny Ptaszek i Hummus Amamamusi. Dla wielu firm gastronomicznych perspektywa windykacji należności wobec Skarbu Państwa oznacza w najbliższym czasie pewne bankructwo.

Energooszczędność. Jak zmniejszyć wydatki na prąd w restauracji?

Rosnące podwyżki cen gazu i energii w ostatnich miesiącach znacznie zwiększyły koszty funkcjonowania wszystkich restauracji. Szukając oszczędności, warto przyjrzeć się kondycji kuchenek, pieców czy zmywarek, i to nie tylko wtedy, gdy planujemy ich wymianę na bardziej energooszczędne modele.

Rosną długi w HoReCa, głównie w gastronomii

Branża noclegowo-gastronomiczna ma coraz większe problemy finansowe. Przez ostatni rok jej zadłużenie wzrosło o 14 proc. i na koniec lutego wyniosło 311,6 mln zł. 82 proc. tej kwoty (255,8 mln zł) są winne swoim wierzycielom restauracje i firmy cateringowe. Komu nie płaci branża gastro?

Najwięksi gastronomiczni gracze w Europie [RANKING]

Przedstawiamy kolejną edycję rankingu największych sieci gastronomicznych w Europie. Zestawienie wraz z analizą zostało przygotowane przez międzynarodową redakcję magazynu "Food Service Europe & Middle East".

Gastrotrendy 2023

Powrót mody na kuchnię polską, wegański comfort food, białko z insektów - w nadchodzącym roku trendy gastronomiczne, jak chyba nigdy dotąd, będą pokłosiem sytuacji społeczno-ekonomicznej, w której się znaleźliśmy

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej