x

Fit Cake: 2020 to był dobry rok

Kategoria: Twój biznes - wiedza    26.01.2021

Choć w najnowszej historii rok 2020 zapisze się jako pandemiczny, trudny i kryzysowy, to dla pierwszej polskiej niecukierni Fit Cake okazał się on pasmem biznesowych sukcesów. Franczyzowa sieć z Białegostoku zwiększyła swoje obroty o ponad 100 proc. Otworzyła też 12 nowych lokali.

Od prawej Rafał Kościuk i Ewelina Choińska, właściciele Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
Od prawej Rafał Kościuk i Ewelina Choińska, właściciele Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Przypuszczam, że tę dobrą passę możemy przypisać dwóm kwestiom: ogólnemu wzrostowi zainteresowania zdrową żywnością i nietypowemu formatowi naszych kawiarni. Od momentu powstania w równym stopniu stawaliśmy na sprzedaż na wynos jak na konsumpcję na sali, aranżację wnętrza itd. W tym trudnym roku przynosiło to nieoczekiwane i nadspodziewane efekty. Nasi franczyzobiorcy odnotowali około 7-10 procentowy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Głównie dzięki delivery oraz aplikacji do zamówień online – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.
Twórcy sieci niecukierni i prekursorzy mody na fit słodkości w Polsce zauważyli nawet, że na rynku pojawiły się podróbki ich produktów.
– Zapewne wcześniej czy później przeobrażą się w biznesy bez historii serwujące desery na podstawie przepisów z Google – zaznacza Rafał Kościuk.

Świąteczne rekordy
Przez cały rok, mimo trwających kilka miesięcy lockdownów w Fit Cake panował ruch. Jak zwykle szczególnemu wzmożeniu uległ on w sezonie bożonarodzeniowym. Ale w tym roku padły rekordy. Sieć działających na terenie Polski Fit Cake’ów wydawał w świątecznym okresie ponad tysiąc ciast.
– Nie wliczam do tego ogromnych ilości batonów i deserów w słoiczkach (a wielkim powodzeniem cieszyła się np. keto-kutia) i innych naszych tegorocznych sprzedażowych hitów, w tym produktów dla cukrzyków, osób z alergiami i odchudzających się. Obserwujemy, że wielu ludzi w tym roku bardziej niż wcześniej zaczęło wiązać kwestie codziennego odżywiania ze stanem swojego zdrowia i odpornością. Na pewno w 2020 roku wybierali słodycze bardziej świadomie, wiedząc jak szkodliwy jest cukier w diecie – wyjaśnia Ewelina Choińska, twórczyni fitcake’owych deserów i współwłaścicielka sieci.

Plan na 2021? Znowu wzrost o 100 proc.
Fit Cake to wywodząca się z Białegostoku sieć niecukierni, która postawiła na zdrowe słodycze. Reklamuje się
Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
sloganem „No sugar. No problem”. Ich torty, lody i inne desery nie mają dodatku cukru. Tworzone są w oparciu o zbilansowane makroskładniki – tłuszcze, białka i węglowodany. Produkuje się je wyłącznie z naturalnych składników. Dla części społeczeństwa, zmagającej się z różnymi dolegliwościami, to jedyne dostępne łakocie. Dla innych to inwestycja we własne zdrowie i profilaktyka. Fakt, że amatorów deserów z Fit Cake nie brakuje.

Do marki przyciągnęła ich na pewno także wprowadzona w pierwszej połowie roku aplikacja do zamówień online. Od maja do tej pory pobrało ją blisko 5 tys. klientów. Dlatego plany na przyszły rok sieć ma brawurowe.
– Znowu chcemy zwiększyć o 100 proc. liczbę naszych lokali i sensownie rozmieścić je na mapie Polski, tak by wszyscy potrzebujący mieli do nich łatwy dostęp. W sumie w styczniu przyszłego roku w naszym kraju działać będzie około 50 Fit Cake’ów – mówi Rafał Kościuk.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ulubione produkty zbożowe Polaków? Pieczywo, makaron i… wyroby cukiernicze

Choć co piąty Polak rozważyłby eliminację produktów zbożowych z diety z powodu glutenu, to jednak zdecydowana większość z nas (83%) je lubi. Jakie produkty zbożowe jemy najczęściej? Za co je cenimy?

Wakacje 2022: więcej wydajemy w hotelach, oszczędzamy na restauracjach

W lipcu średnia wartość transakcji w hotelach była o jedną trzecią wyższa niż rok temu. Największy wzrost zanotowano w kurortach nad morzem, gdzie średnio wydawaliśmy o ponad połowę więcej niż w 2021 roku. Jeśli już decydujemy się na droższy wyjazd, to podczas urlopu oszczędzamy na restauracjach.

Właściciel Pyszne.pl notuje straty, ale trzyma się mocno w Europie

Just Eat Takeaway, firma w Polsce znana pod szyldem Pyszne.pl, ogłosiła miliardowe straty w pierwszej połowie 2022 roku. Amortyzacja stanowi duże obciążenie dla działalności grupy usług dostawczych. Ale biznes pozostaje silny w Europie Północnej i Środkowej.

Zmodernizowane Etno Cafe w apartamentowcu OVO Wrocław symbolem zmian w kawowej sieciówce

Po gruntownym remoncie otwarto Etno Cafe w apartamentowcu OVO Wrocław. Nowa odsłona kawiarni z menu poszerzonym m.in. o alkohol zbiega się ze zmianą strategii i koncepcji prowadzenia lokali sieciówki.

Właściciel sieci Pierogarni Stary Młyn: Przed gastronomią bardzo trudna zima, nadchodzi czas oszczędzania

- Ta zima nie będzie czasem inwestycji tylko oszczędzania. Wśród restauratorów przeważa opinia, że należy akumulować gotówkę, by zabezpieczyć swój biznes przed inflacją - mówi Maciej Podlaszewski, właściciel sieci Pierogarni Stary Młyn, wiceprzewodniczący rady Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej.

W gastronomii wciąż brakuje pracowników. Kto może liczyć na zatrudnienie?

Na rynku gastronomicznym wciąż potrzeba pracowników. Zatrudnienie mogą znaleźć przede wszystkim kucharze i kelnerzy. Drugi kwartał 2022 roku był czasem wzmożonej rekrutacji, ale również teraz kandydaci nie mogą narzekać na brak ofert - podsumowuje portal OLX.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej