x

Too Good To Go: chcemy dotrzeć do mniejszych miejscowości [ROZMOWA]

Kategoria: Twój biznes - wiedza    19.01.2021

W ciągu ostatniego roku liczba użytkowników aplikacji ratującej jedzenie przed wyrzuceniem do kosza wzrosła z 300 do 2 tysięcy. - Pandemia uwypukliła problem marnowania żywności, a dzięki aplikacji "uratowano" ponad pół miliona paczek z żywnością - mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.

marnowania żywności, a dzięki aplikacji „uratowano\" ponad pół miliona paczek z żywnością – mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.Zdjęcie: materiały prasowe.
marnowania żywności, a dzięki aplikacji „uratowano\" ponad pół miliona paczek z żywnością – mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.Zdjęcie: materiały prasowe.
Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, która w Warszawie zadebiutowała w lipcu 2019 r. Jej użytkownicy mają szanse uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki ze sklepów i restauracji, kupując je w niższej cenie (średnio za jedną trzecią standardowej ceny).

Z iloma lokalami gastronomicznymi współpracowaliście przed pandemią, a jak to jest obecnie?
Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go w Polsce: – Rozwijamy się bardzo dynamicznie. Najlepiej świadczą o tym dane – na początku 2020 r. mieliśmy zaledwie 300 partnerów, dziś jest ich ponad 2000. To olbrzymi skok, również za sprawą pandemii. W tak dynamicznie zmieniającej się sytuacji bardzo trudno planować menu czy zatowarowanie i wtedy kołem ratunkowym jest aplikacja, dzięki której mamy szansę minimalizować lub wręcz wyzerować ilość marnowanego jedzenia. Są również miejsca, które niestety musiały zawiesić swoją działalność, a dla których byliśmy ogromnym wsparciem przy zbywaniu zapasów, tak aby nic się nie zmarnowało. Jesteśmy w stałym kontakcie z partnerami i na bieżąco znajdujemy najlepsze możliwe rozwiązania dla ich biznesów.  

Wspomniała pani o ponad 2 tys. partnerów. O jaki markach mówimy? Dla przykładu oczywiście.
– A.Blikle, Aryzta, bp, Lindt, Grycan, Costa Coffee, Etno Cafe, Gorąco Polecam, Piekarnia Gruzińska, Piekarnia Grochola, Green Caffee Nero, Moxo Bakery, Tłusty Kotek, Z Domu Specjały, Krzesak, Owoce & Warzywa, Hotel Wawel Queen, Novotel, Massoli Books & Cafe, Głodny Niedźwiedź, Handelek, Dobro & Dobro, Firdygałki, Tu Piekarnik Toruńska, Avocado Shop, Bimbeer Sklep, Cukiernia Karpicko i wiele innych.
Współpraca obejmuje coraz więcej branż. Chcemy być wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie i tutaj nie ma ograniczeń. Jesteśmy rozwiązaniem zarówno dla dużych sieci, jak i małych lokalnych czy rodzinnych biznesów. Współpracujemy z gastronomią, producentami żywności, piekarniami i cukierniami, osiedlowymi warzywaniakami, hotelami, kantynami, firmami cateringowymi i lista cały czas się wydłuża. Każdy biznes, który ma do czynienia z jedzeniem i nie chce go marnować, może skorzystać z naszej aplikacji.

Już prawie od roku działalność lokali gastronomicznych w Polsce jest ograniczona. Czy i jak ta sytuacja wpływa na rozwój aplikacji?
– Rzeczywiście wielu naszych partnerów znalazło się w trudnej sytuacji, musieli ograniczyć działalność albo nawet zawiesić, ale z optymizmem patrzę w przyszłość i mam nadzieję, że już niedługo sytuacja wróci do normy. Każdego dnia dokładamy starań, aby być wsparciem dla partnerów. Pozytywem w tej trudnej sytuacji jest fakt, że o wiele więcej mówimy o marnowaniu jedzenia, zajęło ono centralny punkt w naszym życiu i o wiele uważniej obchodzimy się z produktami, jakie mamy w naszych domach czy restauracjach. To bardzo dobry trend i liczę, że to początek zmiany w kierunku niemarnowania.

Zatem jaki to będzie rok?
– Celem numer jeden jest nasza obecność wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie, co oznacza rozwój i powiększanie grona użytkowników i partnerów. To dzięki nim możemy pochwalić się ponad 540 000 uratowanych paczek-niespodzianek. W 2021 r. będziemy we wszystkich dużych miastach Polski i rozpoczniemy ekspansję na mniejsze miejscowości. Skupimy się również na kolejnym filarze naszej działalności, czyli edukacji. Aż 60% żywności marnuje się w naszych domach, co oznacza, że każdy z nas może mieć znaczący wpływ na ograniczanie marnowania jedzenia.


Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Foodsi pozyskało 6 mln zł na rozwój. Dzięki temu uratuje jeszcze więcej jedzenia przed marnotrawstwem

Polski startup Foodsi, który rozwija platformę umożliwiającą zakup nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskał 6 mln zł w rundzie seed. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze CofounderZone i Satus Starter oraz doświadczeni inwestorzy prywatni, m.in. założyciele Pyszne.pl.

Kawa - branżowe trendy i zmiany w preferencjach Polaków

Polska jest dla kawowej branży rynkiem z ogromnymi perspektywami rozwoju. Zmiany nawyków kawowych rodaków w czasie pandemii oraz międzynarodowe sukcesy polskich baristów przekładają się na wzrost kultury spożycia tego napoju - uważa Marcin Rusnarczyk, Mistrz Polski Baristów.

Kawiarnia to najlepsze miejsce na pierwszą randkę - uważa ponad połowa Polaków

Polacy uważają, że spotkania przy kawie to wciąż najlepszy sposób na randkę - wynika z nowego badania aplikacji randkowej Badoo. To miejsce wskazało aż 57% polskich singli, obalając tym samym przekonanie, że rozmowy przy małej czarnej lub dużej białej są już staromodne.

Pascal Brodnicki uruchamia restauracyjny codzienny catering PascalBox w eko-pudełkach

Na PascalBox.pl można już zarezerwować pięć posiłków dziennie z dostawą. To pierwszy z zaplanowanych formatów konceptu gastronomicznego PASCAL Franchise uruchamianego na podstawie umowy między Pascalem Brodnickim a spółką Food & Friends Polska S.A., której założycielami są Jan i Marek Rogala.

Wyposażenie kuchenne - ABC eksploatacji

Lodówki, zamrażarki, piece, kuchenki, płyty, zmywarki... Podpowiadamy, jak prawidłowo korzystać z wyposażenia kuchennego, aby nie doprowadzić do kosztownych w naprawie usterek.

Poza domem, z mlekiem, na pobudzenie. Jaką kawę pijemy najchętniej?

Polacy coraz częściej piją kawę poza domem, lubią dodawać do niej mleko, ale głównie krowie. Dużo rzadziej do swojego latte wybierają napój owsiany, sojowy czy migdałowy - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej