x

Too Good To Go: chcemy dotrzeć do mniejszych miejscowości [ROZMOWA]

Kategoria: Twój biznes - wiedza    19.01.2021

W ciągu ostatniego roku liczba użytkowników aplikacji ratującej jedzenie przed wyrzuceniem do kosza wzrosła z 300 do 2 tysięcy. - Pandemia uwypukliła problem marnowania żywności, a dzięki aplikacji "uratowano" ponad pół miliona paczek z żywnością - mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.

marnowania żywności, a dzięki aplikacji „uratowano\" ponad pół miliona paczek z żywnością – mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.Zdjęcie: materiały prasowe.
marnowania żywności, a dzięki aplikacji „uratowano\" ponad pół miliona paczek z żywnością – mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go w Polsce.Zdjęcie: materiały prasowe.
Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, która w Warszawie zadebiutowała w lipcu 2019 r. Jej użytkownicy mają szanse uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki ze sklepów i restauracji, kupując je w niższej cenie (średnio za jedną trzecią standardowej ceny).

Z iloma lokalami gastronomicznymi współpracowaliście przed pandemią, a jak to jest obecnie?
Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go w Polsce: – Rozwijamy się bardzo dynamicznie. Najlepiej świadczą o tym dane – na początku 2020 r. mieliśmy zaledwie 300 partnerów, dziś jest ich ponad 2000. To olbrzymi skok, również za sprawą pandemii. W tak dynamicznie zmieniającej się sytuacji bardzo trudno planować menu czy zatowarowanie i wtedy kołem ratunkowym jest aplikacja, dzięki której mamy szansę minimalizować lub wręcz wyzerować ilość marnowanego jedzenia. Są również miejsca, które niestety musiały zawiesić swoją działalność, a dla których byliśmy ogromnym wsparciem przy zbywaniu zapasów, tak aby nic się nie zmarnowało. Jesteśmy w stałym kontakcie z partnerami i na bieżąco znajdujemy najlepsze możliwe rozwiązania dla ich biznesów.  

Wspomniała pani o ponad 2 tys. partnerów. O jaki markach mówimy? Dla przykładu oczywiście.
– A.Blikle, Aryzta, bp, Lindt, Grycan, Costa Coffee, Etno Cafe, Gorąco Polecam, Piekarnia Gruzińska, Piekarnia Grochola, Green Caffee Nero, Moxo Bakery, Tłusty Kotek, Z Domu Specjały, Krzesak, Owoce & Warzywa, Hotel Wawel Queen, Novotel, Massoli Books & Cafe, Głodny Niedźwiedź, Handelek, Dobro & Dobro, Firdygałki, Tu Piekarnik Toruńska, Avocado Shop, Bimbeer Sklep, Cukiernia Karpicko i wiele innych.
Współpraca obejmuje coraz więcej branż. Chcemy być wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie i tutaj nie ma ograniczeń. Jesteśmy rozwiązaniem zarówno dla dużych sieci, jak i małych lokalnych czy rodzinnych biznesów. Współpracujemy z gastronomią, producentami żywności, piekarniami i cukierniami, osiedlowymi warzywaniakami, hotelami, kantynami, firmami cateringowymi i lista cały czas się wydłuża. Każdy biznes, który ma do czynienia z jedzeniem i nie chce go marnować, może skorzystać z naszej aplikacji.

Już prawie od roku działalność lokali gastronomicznych w Polsce jest ograniczona. Czy i jak ta sytuacja wpływa na rozwój aplikacji?
– Rzeczywiście wielu naszych partnerów znalazło się w trudnej sytuacji, musieli ograniczyć działalność albo nawet zawiesić, ale z optymizmem patrzę w przyszłość i mam nadzieję, że już niedługo sytuacja wróci do normy. Każdego dnia dokładamy starań, aby być wsparciem dla partnerów. Pozytywem w tej trudnej sytuacji jest fakt, że o wiele więcej mówimy o marnowaniu jedzenia, zajęło ono centralny punkt w naszym życiu i o wiele uważniej obchodzimy się z produktami, jakie mamy w naszych domach czy restauracjach. To bardzo dobry trend i liczę, że to początek zmiany w kierunku niemarnowania.

Zatem jaki to będzie rok?
– Celem numer jeden jest nasza obecność wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie, co oznacza rozwój i powiększanie grona użytkowników i partnerów. To dzięki nim możemy pochwalić się ponad 540 000 uratowanych paczek-niespodzianek. W 2021 r. będziemy we wszystkich dużych miastach Polski i rozpoczniemy ekspansję na mniejsze miejscowości. Skupimy się również na kolejnym filarze naszej działalności, czyli edukacji. Aż 60% żywności marnuje się w naszych domach, co oznacza, że każdy z nas może mieć znaczący wpływ na ograniczanie marnowania jedzenia.


Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Rekrutacja w gastronomii

Mówi się, że rynek pracy w Polsce jest rynkiem pracownika. Jest to prawdziwe także w przypadku branży HoReCa, w której coraz częściej to pracownik dyktuje warunki współpracy. Jak znaleźć dobrych pracowników na stałe?

Jakimi frytkożercami są Polacy? Ciekawostki i rekordy

Jak często zamawiamy frytki? Kiedy najchętniej decydujemy się na nie i z jakimi dipami je zjadamy? Jakimi smakoszami tego przysmaku są Polacy na tle innych państw europejskich? Odpowiedzi znajdziecie poniżej!

Bezpłatne konsultacje dla restauratorów z ekspertami HoReCa startują już 21.03

Prawo, podatki, marketing, dostawy - wybierz eksperta, zarejestruj się i skorzystaj z dawki fachowej, rzetelnej wiedzy! A wszystko zupełnie za darmo.

Odprawy zespołu - co zrobić, żeby były efektywne?

Sprawnie działający serwis restauracyjny nie jest dziełem pozytywnego zrządzenia losu. Nie zależy też od dobrego dnia, nastroju załogi i kucharza czy wyjątkowo miłych gości. By zapobiec chaosowi i uznaniowości, wystarczy pięciominutowa, ale regularna odprawa.

Whisky premium chętnie spożywana w czasie pandemii

Branżę alkoholową kryzys dotknął w mniejszym stopniu niż inne. Konsumenci chętnie sięgali po droższe alkohole, co odzwierciedla skokowy wzrost eksportu "szkockiej". W gronie poszkodowanych znaleźli się głównie ci, których działalność opierała się na segmencie HoReCa.

KOLEJNY ŚWIETNY ROK DLA KAWIARNI

80 największych marek kawiarni w Europie ma łącznie ponad 14 tys. lokali, czyli o 5,5 proc. więcej niż w poprzednim roku. Na szczycie znów rządzą Costa Coffee, Starbucks i McCafé jako najbardziej rozpowszechnione marki w Europie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej