x

Zero waste w kawiarni - białostocka sieć the White Bear Coffee oferuje peelingi z fusów

Kategoria: Lifestyle - ekologia    15.01.2021

Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
The White Bear Coffee to dwie kawiarnie w Białymstoku cieszące się w stolicy Podlasia dużą popularnością. Na co dzień można w nich zamówić (teraz na wynos) kawę przygotowaną przez baristów na bazie wyselekcjonowanych ziaren wypalanych w należącej do kawiarni palarni przy ul. Produkcyjnej 72 w Białymstoku. Lokale serwują też sezonowe napoje na bazie kawy, np. macerowaną na zimno cold brew czy kawowy milkshake snickers.

Teraz do oferty wprowadzono coś dla ciała – peelingi z kawowych fusów. Na razie występują w czterech wariantach: chłodna lawa, korzenna moc, pomarańcza i piernik oraz rozmaryn i trawa cytrynowa. 7 proc. ze sprzedaży tych kosmetyków przekazywanych jest na wsparcie fundacji pomocowych i organizacji non profit.
– Peeling z kawy to nie jest rzecz nowa, ale fusowy recykling to jednak pewna innowacja. Kawowe kosmetyki tworzy warszawska manufaktura Fussy, której maksyma brzmi: „Daj kawie wypitej rano drugie życie wieczorem” – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka kawiarni the White Bear Coffee. – Nurt „zero waste” jest nam bardzo bliski. Wykorzystanie kawowych fusów, których codziennie produkujemy około 5 kg to kolejny nasz krok na tej drodze. Peelingi, tak jak i inne produkty w the White Bear Coffee, są bardzo wysokiej jakości i zawierają tylko naturalne składniki.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Peelingi nie zawierają – jak wiele fabrycznych kosmetyków wytwarzanych na masową skalę – ropy naftowej, oleju palmowego czy innych szkodliwych substancji syntetycznych. Jak mówią autorki receptury peelingu, podczas przygotowania espresso mniej niż 1% właściwości kawy przenika do napoju. Pozostałe 99% dobroczynnych składników zostaje w fusach! Sproszkowane, wysuszone pozostałości po czarnej zawierają wiele dobroczynnych dla skóry składników, m.in.: aromatyczne i kojące olejki roślinne, zwalczające wolne rodniki antyoksydanty, odżywcze minerały.

Peeling z kawy od dawna doceniany jest w kosmetologii. Jego zadaniem jest przede wszystkim złuszczanie martwego naskórka. Ale dzięki zawartości kofeiny także wygładza, zwalcza cellulit, wyrównuje koloryt skóry oraz poprawia jej ukrwienie. Ma też działanie ujędrniające. Nadaje się do każdego rodzaju cery za wyjątkiem bardzo wrażliwej. Szczególnie zalecany jest dla cer dojrzałych i zwiotczałych. Po zastosowaniu kawowego specyfiku twarz staje się promienista, a skóra bardziej elastyczna i naprężona.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Andrzej Polan ambasadorem kampanii "Jedz Bez Wyrzutów"

Marnujemy blisko 3 mln ton żywności rocznie, ale są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył z kampanią "Jedz Bez Wyrzutów", której ambasadorami zostali szef kuchni Andrzej Polan i dziennikarka Agnieszka Cegielska.

Mateusz Zielonka podpowiada, jak nie marnować żywności podczas świąt

Co zrobić, aby nadmiar żywności ze świątecznego stołu nie wylądował w koszu? Wystarczy rozsądnie zaplanować zakupy oraz odpowiednio je przechowywać. Mateusz Zielonka, kucharz i zwycięzca VI edycji programu MasterChef, wraz z Netto przygotowali poradnik, który pozwoli ograniczyć marnowanie jedzenia.

Dzień Kawy: Starbucks przypomina o zasadach zrównoważonego rozwoju

Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa powstaje wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego 99% swoich ziaren pozyskuje z etycznych upraw. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.

Realna szansa na ograniczenie skali marnowania żywności?

W Polsce skala marnowanie żywności jest duża, ale jak zapowiadają eksperci Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego mamy realną szansę na zmiany. Pomóc ma w tym projekt PROM.

Ekspert: w 2021 roku jeszcze bardziej wzrośnie znaczenie rynku bio i wegańskiego

Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w minionym 2020 roku o 30%. W tym roku utrzyma się podobny trend - uważa Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w menu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej