x

Posiłki na dowóz zamawiamy często i dokonujemy racjonalnych wyborów

Kategoria: Twój biznes - wiedza    15.01.2021

Jedzenie na dowóz kupujemy coraz chętniej i coraz bardziej świadomie. Częściej sięgamy po składniki premium, zamienniki mięsa, a także nietypowe dodatki. Pizza, burger i kebab wciąż pozostają jednymi z naszych ulubionych dań.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Pandemia Covid-19 zmieniła zachowania konsumenckie i nasze przyzwyczajenia żywieniowe. Coraz więcej osób decyduje się na usługę delivery. Potwierdzeniem jest badanie przeprowadzone w lipcu 2020 przez SW Research dla Glovo – prawie 90 proc. respondentów przyznało, że zamawia jedzenie z dowozem. Ponad 37 proc. z nas zamawia posiłki na dowóz przynajmniej raz w miesiącu, 35 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jedynie 11,7 proc. Polaków nigdy nie skorzystało z takiej możliwości. Pomiędzy pierwszym a drugim lockdownem gastronomii, wiosną i latem zeszłego roku, znacznie częściej korzystaliśmy z opcji delivery.

Pizza nadal na podium
Według badania przeprowadzonego przez Pizzaportal.pl w 2019 roku (obecnie Glovo) na pierwszym miejscu wśród kupowanych dań uplasowała się pizza. 4 na 10 wszystkich zamówień na dowóz dotyczy wciąż różnych wariantów tego włoskiego placka. Na drugiej pozycji w rankingu popularności uplasował się kebab (14 proc. zamówień w dostawie). W swojej ofercie ma go ¼ restauracji w Polsce.

Na kolejnych miejscach są potrawy kuchni polskiej (12 proc.) oraz coraz bardziej popularne w dostawie burgery (9 proc.). Te ostatnie generują restauracjom największą średnią wartość rachunku. Na jedno zamówienie złożone z burgerów i dodatków wydajemy 58 złotych, na pizzę 44 złote, zaś na kebab 42 zł. Sushi w dostawie, które staje się także coraz bardziej modne, wybierane jest przez 5 proc. konsumentów.

Dobry burger – czysty zysk
Klienci – fani burgerów – coraz częściej w wyborze restauracji kierują się przede wszystkim jakością składników i dodatków, za które skłonni są zapłacić nieco więcej. Chętniej sięgamy po lepsze jakościowo mięso i mniej typowe składniki – dojrzewające sery, różne rodzaje cebuli i pikli, domowej roboty sosy, ale także po burgery wegańskie i wegetariańskie. Rosnącą popularnością cieszą się również bezglutenowe bułki.

Obiad? Nie musi być z mięsem
Istotnym i coraz bardziej widocznym trendem, który ma wpływ także na rynek delivery, są zmieniające się preferencje żywieniowe Polaków. Aż 43 procent z nas stosuje diety lub inne ograniczenia żywieniowe – wynika z badań na zlecenie cateringu Kukuła Healthy Foods. Najczęściej zależy nam na ograniczeniu liczby kalorii (50 proc. badanych), ale nie tylko. 12 proc. konsumentów wyklucza z diety gluten, zaś 13 procent – laktozę.

Na popularności zyskują również roślinne alternatywy dla mięsa. We wspomnianym badaniu 10 proc. osób określa swoją dietę jako wegetariańską, 2 proc. wybiera dietę wegańską. W odpowiedzi na ten trend coraz więcej, także dużych sieci, wprowadza do swojej oferty dania i burgery wegańskie oraz wegetariańskie, a nawet zamienniki mięsa na bazie białka roślinnego, czy warzyw strączkowych.

Klienci częściej także zwracają uwagę na zróżnicowanie dań wegetariańskich w menu i chętnie wybierają lokale, które mogą zaoferować szerszy wybór opcji roślinnych. Polacy, pytani przez serwis Pyszne.pl o to, których potraw chcieliby spróbować w wersji bezmięsnej, najczęściej wymieniali kebab, pizzę i burgery.
Jak wskazują badania panelu Ariadna z lipca 2019 roku, w grupie osób w wieku 18-24 lata 21,7 proc. nie jadło mięsa przez przynajmniej jeden miesiąc poprzedzający sondaż. Po jego roślinne alternatywy najchętniej sięgali konsumenci w wieku 25-34 lata. Oni także stanowią jedną z grup wiekowych najczęściej korzystających z zamówień online.
 
Jak zwiększyć zyski w dostawie?
Ważna jest dobrze przemyślana strategia dowozu i z góry zaplanowany zasięg strefy w jakiej realizujemy nasze zamówienia. Dla większości klientów najpoważniejszymi „grzechami” restauracji oferujących opcję delivery są zbyt wysokie koszty dostawy i zbyt długi czas oczekiwania na zamówione jedzenie. Warto więc przeanalizować obecną sytuację, ewentualne skargi, uwagi od konsumentów i wypracować lepsze rozwiązania.

A co z menu? Jak wskazują wcześniej wspomniane badania kebab i burgery znajdują się w czołówce najbardziej popularnych obecnie dań w dostawie, zatem opłaca się je mieć także w swojej ofercie. Autorskie nieszablonowe propozycje na pewno odświeżą menu, zachwycą obecnych klientów i przyciągną nowych.
Pomyślmy także o wegańskich i wegetariańskich pozycjach w karcie. Oprócz alternatyw roślinnych warto zaoferować gościom także mniej typowe składniki, takie jak sezonowane mięso, dojrzewający ser czy wypiekane specjalnie dla nas bułki.

Pamiętajmy o dodatkach
Nawet najlepszy burger i kebab nie mogą się obejść bez odpowiedniej jakości dodatków. Wiele osób nie wyobraża sobie tych dań bez porcji chrupiących frytek. Są one nie tylko dobrym sposobem na zwiększenie wartości zamówienia, ale także testem jakości dla samej restauracji. Spora część konsumentów rezygnuje z ponownego zamawiania frytek, gdy otrzymana wcześniej porcja jest zimna, niezbyt chrupiąca lub przesiąknięta tłuszczem. To problem, którego doświadczyło 8 na 10 klientów restauracji w ofercie na dowóz.

Jeśli chcemy uniknąć tego rodzaju kłopotów, warto sięgnąć po frytki McCain SureCrisp. Dzięki specjalnej powłoce utrzymują one ekstra chrupkość i ciepło w zamkniętej torbie w dostawie. To gwarantuje, że po dostarczeniu do klienta będą smakować podobnie, jak zamówione w restauracji.

W ramach urozmaicenia menu dodatków warto zaoferować klientom także dość popularne już krążki cebulowe. Można je serwować na wierzchu, obok burgera czy kebaba lub też do środka jako składnik. Krążki cebulowe będą na pewno świetnym wyróżnikiem na tle konkurencji.

Jakość przede wszystkim
Wprowadzenie do oferty na wynos burgerów czy kebabów może zapewnić nam sporo korzyści. Wymaga jednak dobrego zaplanowania obszaru dostawy, a także wyboru wysokiej jakości składników i dodatków przeznaczonych pod dostawy, szczególnie w obecnym czasie. Pomogą one nie tylko zwiększyć liczbę zamówień, ale też sprawią, że klienci chętniej będą powracać, by zamówić ulubione dania.

MARCIN SZCZĘSNY, marketing manager Food Service Central Europe w firmie McCain
Jedzenie w dostawie i na wynos już na stałe weszło do naszego życia. Dla restauratorów jest to jedyna opcja na przetrwanie w okresie obecnego lockdownu, a dla konsumentów to możliwość zjedzenia czegoś innego niż domowy posiłek oraz namiastka „jedzenia na mieście”, za którym wszyscy tęsknią.

Pizza, burger i kebab królują obecnie w zamówieniach jedzenia w dostawie. Ważny jest tu niepowtarzalny smak, ale również jakość oferowanych dań. Dobry burger czy kebab w towarzystwie dobrych chrupiących frytek to podwójny sukces – i dla restauratora, i dla klienta, który będzie wracał z kolejnym zamówieniem.

Idealnym rozwiązaniem jest linia produktów McCain SureCrisp przeznaczonych pod dostawy. To frytki ze specjalną powłoczką, dzięki której dłużej utrzymują one chrupkość i ciepło. W linii znajdują się super klasyki, jak cienka Julienne, ale również grubsze cięcia ze skórką. Nietuzinowym dodatkiem są również znane już i lubiane krążki cebulowe. W portfolio produktów McCain możemy znaleźć ich trzy rodzaje: klasyczne, pikantne oraz w cieście piwnym.

Ciekawym rozwiązaniem i świetnym wyróżnikiem na tle konkurencji są również inne specjalności ziemniaczane, takie jak frytki McCain Crispers o cięciu V ze skórką (także w technologii powłoczki SureCrisp) czy grubo cięte Maxi Chipsy McCain, które smakują wyśmienicie zarówno na ciepło, jak i na zimno.
Zaoferowanie szerszego wyboru dodatków do burgera czy kebabu to niepowtarzalna opcja na urozmaicenie menu i dodatkowy zysk.

Więcej na www.mccain-foodservice.pl

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

UPADŁOŚĆ MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY

Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której właściciel małego przedsiębiorstwa zmuszony jest zakończyć swoją działalność. Przyczyn podjęcia takiej decyzji może być wiele. Co zrobić w tej sytuacji? Czy ogłoszenie upadłości będzie dobrym wyjściem i jak to zrobić?

Marketingowcy najchętniej czytają "Media & Marketing Polska"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

Dostawy z DeliGoo już w Warszawie

Specjalizujący się w dostawach na żądanie polski startup DeliGoo uruchomił oddział w Warszawie, oferując restauratorom i przedsiębiorcom ze stolicy szybkie dostawy posiłków oraz przesyłek. To już 20. miasto, w którym obecni są kurierzy firmy.

Łatwe zamawianie kateringu

Poznaj przykład pierwszej i obecnie największej platformy gromadzącej wiele cateringów w jednym miejscu.

Tripadvisor - jak wykorzystywać jego potencjał?

Z serwisu Tripadvisor korzysta co miesiąc 390 mln turystów, którzy w czasie podroży szukają rekomendowanych restauracji. Jeśli więc macie uprzedzenia wobec tego portalu, musicie je odłożyć na bok i potraktować go jak narzędzie biznesowe, które może przyciągnąć więcej gości do waszych lokali.

UOKiK ostrzega przed oszustwami w barach i restauracjach

Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. W 87 proc. restauracji skontrolowanych w ubiegłe wakacje były nieprawidłowości - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I ostrzega przed przykrymi niespodziankami konsumenckimi podczas tego lata.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej