x

Posiłki na dowóz zamawiamy często i dokonujemy racjonalnych wyborów

Kategoria: Twój biznes - wiedza    15.01.2021

Jedzenie na dowóz kupujemy coraz chętniej i coraz bardziej świadomie. Częściej sięgamy po składniki premium, zamienniki mięsa, a także nietypowe dodatki. Pizza, burger i kebab wciąż pozostają jednymi z naszych ulubionych dań.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Pandemia Covid-19 zmieniła zachowania konsumenckie i nasze przyzwyczajenia żywieniowe. Coraz więcej osób decyduje się na usługę delivery. Potwierdzeniem jest badanie przeprowadzone w lipcu 2020 przez SW Research dla Glovo – prawie 90 proc. respondentów przyznało, że zamawia jedzenie z dowozem. Ponad 37 proc. z nas zamawia posiłki na dowóz przynajmniej raz w miesiącu, 35 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jedynie 11,7 proc. Polaków nigdy nie skorzystało z takiej możliwości. Pomiędzy pierwszym a drugim lockdownem gastronomii, wiosną i latem zeszłego roku, znacznie częściej korzystaliśmy z opcji delivery.

Pizza nadal na podium
Według badania przeprowadzonego przez Pizzaportal.pl w 2019 roku (obecnie Glovo) na pierwszym miejscu wśród kupowanych dań uplasowała się pizza. 4 na 10 wszystkich zamówień na dowóz dotyczy wciąż różnych wariantów tego włoskiego placka. Na drugiej pozycji w rankingu popularności uplasował się kebab (14 proc. zamówień w dostawie). W swojej ofercie ma go ¼ restauracji w Polsce.

Na kolejnych miejscach są potrawy kuchni polskiej (12 proc.) oraz coraz bardziej popularne w dostawie burgery (9 proc.). Te ostatnie generują restauracjom największą średnią wartość rachunku. Na jedno zamówienie złożone z burgerów i dodatków wydajemy 58 złotych, na pizzę 44 złote, zaś na kebab 42 zł. Sushi w dostawie, które staje się także coraz bardziej modne, wybierane jest przez 5 proc. konsumentów.

Dobry burger – czysty zysk
Klienci – fani burgerów – coraz częściej w wyborze restauracji kierują się przede wszystkim jakością składników i dodatków, za które skłonni są zapłacić nieco więcej. Chętniej sięgamy po lepsze jakościowo mięso i mniej typowe składniki – dojrzewające sery, różne rodzaje cebuli i pikli, domowej roboty sosy, ale także po burgery wegańskie i wegetariańskie. Rosnącą popularnością cieszą się również bezglutenowe bułki.

Obiad? Nie musi być z mięsem
Istotnym i coraz bardziej widocznym trendem, który ma wpływ także na rynek delivery, są zmieniające się preferencje żywieniowe Polaków. Aż 43 procent z nas stosuje diety lub inne ograniczenia żywieniowe – wynika z badań na zlecenie cateringu Kukuła Healthy Foods. Najczęściej zależy nam na ograniczeniu liczby kalorii (50 proc. badanych), ale nie tylko. 12 proc. konsumentów wyklucza z diety gluten, zaś 13 procent – laktozę.

Na popularności zyskują również roślinne alternatywy dla mięsa. We wspomnianym badaniu 10 proc. osób określa swoją dietę jako wegetariańską, 2 proc. wybiera dietę wegańską. W odpowiedzi na ten trend coraz więcej, także dużych sieci, wprowadza do swojej oferty dania i burgery wegańskie oraz wegetariańskie, a nawet zamienniki mięsa na bazie białka roślinnego, czy warzyw strączkowych.

Klienci częściej także zwracają uwagę na zróżnicowanie dań wegetariańskich w menu i chętnie wybierają lokale, które mogą zaoferować szerszy wybór opcji roślinnych. Polacy, pytani przez serwis Pyszne.pl o to, których potraw chcieliby spróbować w wersji bezmięsnej, najczęściej wymieniali kebab, pizzę i burgery.
Jak wskazują badania panelu Ariadna z lipca 2019 roku, w grupie osób w wieku 18-24 lata 21,7 proc. nie jadło mięsa przez przynajmniej jeden miesiąc poprzedzający sondaż. Po jego roślinne alternatywy najchętniej sięgali konsumenci w wieku 25-34 lata. Oni także stanowią jedną z grup wiekowych najczęściej korzystających z zamówień online.
 
Jak zwiększyć zyski w dostawie?
Ważna jest dobrze przemyślana strategia dowozu i z góry zaplanowany zasięg strefy w jakiej realizujemy nasze zamówienia. Dla większości klientów najpoważniejszymi „grzechami” restauracji oferujących opcję delivery są zbyt wysokie koszty dostawy i zbyt długi czas oczekiwania na zamówione jedzenie. Warto więc przeanalizować obecną sytuację, ewentualne skargi, uwagi od konsumentów i wypracować lepsze rozwiązania.

A co z menu? Jak wskazują wcześniej wspomniane badania kebab i burgery znajdują się w czołówce najbardziej popularnych obecnie dań w dostawie, zatem opłaca się je mieć także w swojej ofercie. Autorskie nieszablonowe propozycje na pewno odświeżą menu, zachwycą obecnych klientów i przyciągną nowych.
Pomyślmy także o wegańskich i wegetariańskich pozycjach w karcie. Oprócz alternatyw roślinnych warto zaoferować gościom także mniej typowe składniki, takie jak sezonowane mięso, dojrzewający ser czy wypiekane specjalnie dla nas bułki.

Pamiętajmy o dodatkach
Nawet najlepszy burger i kebab nie mogą się obejść bez odpowiedniej jakości dodatków. Wiele osób nie wyobraża sobie tych dań bez porcji chrupiących frytek. Są one nie tylko dobrym sposobem na zwiększenie wartości zamówienia, ale także testem jakości dla samej restauracji. Spora część konsumentów rezygnuje z ponownego zamawiania frytek, gdy otrzymana wcześniej porcja jest zimna, niezbyt chrupiąca lub przesiąknięta tłuszczem. To problem, którego doświadczyło 8 na 10 klientów restauracji w ofercie na dowóz.

Jeśli chcemy uniknąć tego rodzaju kłopotów, warto sięgnąć po frytki McCain SureCrisp. Dzięki specjalnej powłoce utrzymują one ekstra chrupkość i ciepło w zamkniętej torbie w dostawie. To gwarantuje, że po dostarczeniu do klienta będą smakować podobnie, jak zamówione w restauracji.

W ramach urozmaicenia menu dodatków warto zaoferować klientom także dość popularne już krążki cebulowe. Można je serwować na wierzchu, obok burgera czy kebaba lub też do środka jako składnik. Krążki cebulowe będą na pewno świetnym wyróżnikiem na tle konkurencji.

Jakość przede wszystkim
Wprowadzenie do oferty na wynos burgerów czy kebabów może zapewnić nam sporo korzyści. Wymaga jednak dobrego zaplanowania obszaru dostawy, a także wyboru wysokiej jakości składników i dodatków przeznaczonych pod dostawy, szczególnie w obecnym czasie. Pomogą one nie tylko zwiększyć liczbę zamówień, ale też sprawią, że klienci chętniej będą powracać, by zamówić ulubione dania.

MARCIN SZCZĘSNY, marketing manager Food Service Central Europe w firmie McCain
Jedzenie w dostawie i na wynos już na stałe weszło do naszego życia. Dla restauratorów jest to jedyna opcja na przetrwanie w okresie obecnego lockdownu, a dla konsumentów to możliwość zjedzenia czegoś innego niż domowy posiłek oraz namiastka „jedzenia na mieście”, za którym wszyscy tęsknią.

Pizza, burger i kebab królują obecnie w zamówieniach jedzenia w dostawie. Ważny jest tu niepowtarzalny smak, ale również jakość oferowanych dań. Dobry burger czy kebab w towarzystwie dobrych chrupiących frytek to podwójny sukces – i dla restauratora, i dla klienta, który będzie wracał z kolejnym zamówieniem.

Idealnym rozwiązaniem jest linia produktów McCain SureCrisp przeznaczonych pod dostawy. To frytki ze specjalną powłoczką, dzięki której dłużej utrzymują one chrupkość i ciepło. W linii znajdują się super klasyki, jak cienka Julienne, ale również grubsze cięcia ze skórką. Nietuzinowym dodatkiem są również znane już i lubiane krążki cebulowe. W portfolio produktów McCain możemy znaleźć ich trzy rodzaje: klasyczne, pikantne oraz w cieście piwnym.

Ciekawym rozwiązaniem i świetnym wyróżnikiem na tle konkurencji są również inne specjalności ziemniaczane, takie jak frytki McCain Crispers o cięciu V ze skórką (także w technologii powłoczki SureCrisp) czy grubo cięte Maxi Chipsy McCain, które smakują wyśmienicie zarówno na ciepło, jak i na zimno.
Zaoferowanie szerszego wyboru dodatków do burgera czy kebabu to niepowtarzalna opcja na urozmaicenie menu i dodatkowy zysk.

Więcej na www.mccain-foodservice.pl

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji. Ruszyła emisja crowdfundingowa spółki

Salad Story - polska sieć fast food ze zdrową żywnością - otworzyła dwie nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki - cel to zgromadzenie 3,2 mln zł.

Sezon na grilla. Jak się przygotować?

Wiosna i lato to czas, gdy w ogródkach wielu restauracji pojawiają się grille, a wraz z nimi krótkie sezonowe menu potraw obfitujących w grillowane mięsa, ryby i owoce morza.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej