x

SaveTheFork - gwiazdy social mediów na pomoc restauracjom

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.01.2021

Społeczna kampania non-profit #SaveTheFork ma pomóc restauracjom dotrzeć do nowych konsumentów z pomocą osobowości social mediów. Dołączyli do niej m.in. Ewa Farna, Red Lipstick Monster, Make Life Harder i Małgosia Minta. Organizatorzy akcji chcą uratować co najmniej 100 restauracji.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
W wyniku pandemii restauracje straciły 80-90% swoich dochodów. Aktualnie około 40% lokali gastronomicznych znajduje się w bezpośrednim zagrożeniu bankructwem. Wiele z nich straciło swój najsilniejszy marketing – uliczny front. A dotarcie do klientów online jest w aktualnej sytuacji dla wielu lokali inwestycją zbyt kosztowną.

– Kwarantanna jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich restauratorów. Każdy dzień i każda pomoc się liczy, a najlepszym sposobem na pomoc jest częste zamawianie jedzenia z ulubionych miejsc – mówi Marcin Pajewski, współwłaściciel restauracji Zimne Dranie w Warszawie.

Jak pomaga #SaveTheFork?
„Ambasador” i restauracja wymyślają autorskie danie, dostępne wyłącznie na czas pandemii. Klienci mogą zamówić je na dowóz lub odbiór przez stronę www.savethefork.org. Ambasadorzy pomagają przy promocji potrawy, wykorzystując swoje profile społecznościowe, dzięki czemu lokale mają unikatową szansę na dotarcie do nowych klientów. Całość dochodu zostaje w kieszeni restauracji, ambasadorzy i organizatorzy pomagają pro-bono.

– W grupie siła! Cieszę się, że mogę pomóc mojej ulubionej restauracji w kreatywny sposób i nieść pozytywną energię dalej w świat – komentuje Ewa Grzelakowska-Kostoglu, znana jako Red Lipstick Monster.
– Każdy z nas ma ulubioną restaurację lub kawiarnie, za którymi stoją oddane zespoły. Społeczna mobilizacja może pomóc im przetrwać najgorsze chwile, tak, abyśmy mogli się w nich ponownie spotkać po kwarantannie – mówi Gosia Czwarno, współkoordynatorka kampanii #SaveTheFork.

Klienci już teraz mogą zamawiać blisko 20 dań w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.
Pełna lista dań i restauracji jest dostępna na  www.savethefork.org lub profilu Instagram @SaveTheFork.
Organizatorzy zachęcają ambasadorów i restauracje do zgłoszenia chęci udziału – wystarczy się skontaktować pod adresem czesc@savethefork.org.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

W Green Caffè Nero bezpłatna kawa lub herbata dla personelu medycznego

Green Caffè Nero uruchamia akcję #KawaDlaMedyka - sieć kawiarni postanowiła wspomóc pracowników służb medycznych w trudnym czasie pandemii, oferując im bezpłatną kawę lub herbatę. Akcja potrwa od 18 do 24 listopada 2020 roku.

Rzecznik rządu: nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o otwarciu restauracji

- Niestety nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o tym, żeby otworzyć restauracje czy branżę fitness. Nie chcemy popełnić błędów innych krajów, gdzie zbyt szerokie otwarcie gospodarki doprowadziło do rekordowego przyrostu zakażeń koronawirusem - mówi rzecznik rządu Piotr Müller.

Poradnik MAKRO Polska na temat bezpieczeństwa w restauracjach

Publikacja "Bezpieczne miejsce do jedzenia w czasach COVID-19. Porady dla branży gastronomicznej" jest już w drodze do restauracji. Poradnik został przygotowany we współpracy z restauratorami i szefami kuchni. To kompendium wiedzy o tym, jak przygotować lokal na wyzwania bezpiecznej obsługi gości.

Mimo lockdownu gastronomia branżą wysoko ocenianą przez klientów

Mimo, że gastronomia została dotknięta poważnymi problemami w związku z pandemią Covid-19, to radzi sobie z obsługą klientów znacznie lepiej niż inne branże - wynika z najnowszego raportu KMPG.

Ponowne otwarcie Etno Cafe: klienci nie zawiedli!

- Za nami pracowity weekend przygotowań, aby wszystkie nowe normy były w kawiarni spełnione. Goście i pracownicy nie zawiedli, widzę dzisiaj te same twarze - mówi Anna Mrozik, kierownik rejonu Warszawa w sieci Etno Cafe. Sprawdź, jak mija pierwszy dzień ponownego otwarcia lokali gastronomicznych.

Brita Polska dołącza do #hotgastrochallenge

Aby wesprzeć lokalnych restauratorów w trudnym czasie pandemii, BRITA Polska zaangażowała się w działania #hotgastrochallenge, #jedzlokalnie, #pijloklanie. Firma zamawia posiłki regeneracyjne dla stacjonarnych pracowników w okolicznych restauracjach.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej