x

SaveTheFork - gwiazdy social mediów na pomoc restauracjom

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.01.2021

Społeczna kampania non-profit #SaveTheFork ma pomóc restauracjom dotrzeć do nowych konsumentów z pomocą osobowości social mediów. Dołączyli do niej m.in. Ewa Farna, Red Lipstick Monster, Make Life Harder i Małgosia Minta. Organizatorzy akcji chcą uratować co najmniej 100 restauracji.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
W wyniku pandemii restauracje straciły 80-90% swoich dochodów. Aktualnie około 40% lokali gastronomicznych znajduje się w bezpośrednim zagrożeniu bankructwem. Wiele z nich straciło swój najsilniejszy marketing – uliczny front. A dotarcie do klientów online jest w aktualnej sytuacji dla wielu lokali inwestycją zbyt kosztowną.

– Kwarantanna jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich restauratorów. Każdy dzień i każda pomoc się liczy, a najlepszym sposobem na pomoc jest częste zamawianie jedzenia z ulubionych miejsc – mówi Marcin Pajewski, współwłaściciel restauracji Zimne Dranie w Warszawie.

Jak pomaga #SaveTheFork?
„Ambasador” i restauracja wymyślają autorskie danie, dostępne wyłącznie na czas pandemii. Klienci mogą zamówić je na dowóz lub odbiór przez stronę www.savethefork.org. Ambasadorzy pomagają przy promocji potrawy, wykorzystując swoje profile społecznościowe, dzięki czemu lokale mają unikatową szansę na dotarcie do nowych klientów. Całość dochodu zostaje w kieszeni restauracji, ambasadorzy i organizatorzy pomagają pro-bono.

– W grupie siła! Cieszę się, że mogę pomóc mojej ulubionej restauracji w kreatywny sposób i nieść pozytywną energię dalej w świat – komentuje Ewa Grzelakowska-Kostoglu, znana jako Red Lipstick Monster.
– Każdy z nas ma ulubioną restaurację lub kawiarnie, za którymi stoją oddane zespoły. Społeczna mobilizacja może pomóc im przetrwać najgorsze chwile, tak, abyśmy mogli się w nich ponownie spotkać po kwarantannie – mówi Gosia Czwarno, współkoordynatorka kampanii #SaveTheFork.

Klienci już teraz mogą zamawiać blisko 20 dań w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.
Pełna lista dań i restauracji jest dostępna na  www.savethefork.org lub profilu Instagram @SaveTheFork.
Organizatorzy zachęcają ambasadorów i restauracje do zgłoszenia chęci udziału – wystarczy się skontaktować pod adresem czesc@savethefork.org.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ponowne otwarcie Etno Cafe: klienci nie zawiedli!

- Za nami pracowity weekend przygotowań, aby wszystkie nowe normy były w kawiarni spełnione. Goście i pracownicy nie zawiedli, widzę dzisiaj te same twarze - mówi Anna Mrozik, kierownik rejonu Warszawa w sieci Etno Cafe. Sprawdź, jak mija pierwszy dzień ponownego otwarcia lokali gastronomicznych.

Patent na kryzys: Studio Online w krakowskim hotelu Metropolo by Golden Tulip

Hotel Metropolo by Golden Tulip w Krakowie wykorzystał swoje zaplecze konferencyjne, by zaoferować klientom innowacyjną usługę umożliwiającą profesjonalną organizację wydarzeń online - profesjonalne centrum nagrań i realizacji wydarzeń wirtualnych i w formule hybrydowej.

Analiza: powrót do stanu sprzed pandemii zajmie branży gastronomicznej kilka lat

Europejska gastronomia będzie potrzebować kilku lat, by wrócić do stanu sprzed pandemii - wynika z analizy Krajowego Rejestru Długów. Eksperci zwracają uwagę, że tylko we Włoszech sektor gastronomiczny odpowiada za 4 proc. PKB i 5 proc. zatrudnienia.

Anna Dereszowska czyta bajki z pandemicznym morałem w kampanii McDonald’s

Życie w zaostrzonym reżimie sanitarnym nie jest łatwe szczególnie dla dzieci, które nie zawsze rozumieją wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny. W kampanii McDonald’s o odpowiedzialnych postawach podczas pandemii opowiedziały im postacie z bajek głosem Anny Dereszowskiej.

Wyjazd służbowy w czasie pandemii: na co zwracać uwagę, wybierając hotel?

Podróż służbowa wiąże się obecnie ze szczególnym ryzykiem. Dlatego tak ważne jest zachowanie wszelkich niezbędnych środków ostrożności. W tym kontekście wybór noclegu w bezpiecznym hotelu to sprawa podstawowa. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przed dokonaniem rezerwacji.

Badanie: restauracje, siłownie i hotele najbardziej ryzykowne w dobie pandemii

Ponowne otwarcie restauracji, siłowni i hoteli niesie ze sobą największe ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa - do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Stanforda i Uniwersytetu Północno-Zachodniego w Evanston w badaniu opublikowanym w magazynie "Nature".

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej