x

SaveTheFork - gwiazdy social mediów na pomoc restauracjom

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.01.2021

Społeczna kampania non-profit #SaveTheFork ma pomóc restauracjom dotrzeć do nowych konsumentów z pomocą osobowości social mediów. Dołączyli do niej m.in. Ewa Farna, Red Lipstick Monster, Make Life Harder i Małgosia Minta. Organizatorzy akcji chcą uratować co najmniej 100 restauracji.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
W wyniku pandemii restauracje straciły 80-90% swoich dochodów. Aktualnie około 40% lokali gastronomicznych znajduje się w bezpośrednim zagrożeniu bankructwem. Wiele z nich straciło swój najsilniejszy marketing – uliczny front. A dotarcie do klientów online jest w aktualnej sytuacji dla wielu lokali inwestycją zbyt kosztowną.

– Kwarantanna jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich restauratorów. Każdy dzień i każda pomoc się liczy, a najlepszym sposobem na pomoc jest częste zamawianie jedzenia z ulubionych miejsc – mówi Marcin Pajewski, współwłaściciel restauracji Zimne Dranie w Warszawie.

Jak pomaga #SaveTheFork?
„Ambasador” i restauracja wymyślają autorskie danie, dostępne wyłącznie na czas pandemii. Klienci mogą zamówić je na dowóz lub odbiór przez stronę www.savethefork.org. Ambasadorzy pomagają przy promocji potrawy, wykorzystując swoje profile społecznościowe, dzięki czemu lokale mają unikatową szansę na dotarcie do nowych klientów. Całość dochodu zostaje w kieszeni restauracji, ambasadorzy i organizatorzy pomagają pro-bono.

– W grupie siła! Cieszę się, że mogę pomóc mojej ulubionej restauracji w kreatywny sposób i nieść pozytywną energię dalej w świat – komentuje Ewa Grzelakowska-Kostoglu, znana jako Red Lipstick Monster.
– Każdy z nas ma ulubioną restaurację lub kawiarnie, za którymi stoją oddane zespoły. Społeczna mobilizacja może pomóc im przetrwać najgorsze chwile, tak, abyśmy mogli się w nich ponownie spotkać po kwarantannie – mówi Gosia Czwarno, współkoordynatorka kampanii #SaveTheFork.

Klienci już teraz mogą zamawiać blisko 20 dań w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.
Pełna lista dań i restauracji jest dostępna na  www.savethefork.org lub profilu Instagram @SaveTheFork.
Organizatorzy zachęcają ambasadorów i restauracje do zgłoszenia chęci udziału – wystarczy się skontaktować pod adresem czesc@savethefork.org.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Lockdown gastronomii i hoteli przedłużony do 17 stycznia 2021 r. Czeka nas narodowa kwarantanna

Nie będzie poluzowania obostrzeń od 28 grudnia, na które tak bardzo liczyła branża HoReCa. Rząd ogłosił dziś przedłużenie lockdownu do 17 stycznia oraz dodatkowe ograniczenia. Zamknięcie hoteli dla gości w podróży służbowej to tylko jedno z nich. Sprawdźcie, jakie zmiany czekają nas po świętach.

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Restauracja Weranda Family otwiera sklep online

Restauracja Weranda Family nie poddaje się kryzysowi i uruchamia kolejne koncepty, by przetrwać. Oprócz sklepu internetowego to także vouchery i oferta cateringowa typu door-to-door.

Knajp.pl - bezprowizyjny portal do zamawiania jedzenia online dostępny w całej Polsce

Głośna podczas wiosennego lockdownu stołeczna akcja #wspieramgastro doczekała się kontynuacji. Bezprowizyjny portal do zamawiania jedzenia online - knajp.pl, stworzony przez restauratorów dla restauratorów, jest już dostępny w całej Polsce.

Lockdown hoteli - od soboty 7 listopada do 29 listopada

Od najbliższej soboty czeka nas lockdown nie tylko w gastronomii, ale też w turystyce i innych branżach. Hotele będą mogły obsługiwać jedynie gości przebywających w podróży służbowej - ogłosił premier na konferencji poświęconej kolejnym pandemicznym obostrzeniom.

Co dalej z polskimi restauracjami z gwiazdką Michelin? Andrea Camastra chce otworzyć swój lokal

Restauracje z gwiazdkami Michelin znalazły się w tarapatach. Zamknięte od wielu miesięcy z powodu pandemicznych obostrzeń, nie przynoszą zysków lub wręcz pogrążają się w długach. Czy ich szefowie kuchni poradzą sobie z przedłużającym się kryzysem? Jaka przyszłość ich czeka?

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej