– Kwarantanna jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich restauratorów. Każdy dzień i każda pomoc się liczy, a najlepszym sposobem na pomoc jest częste zamawianie jedzenia z ulubionych miejsc – mówi Marcin Pajewski, współwłaściciel restauracji Zimne Dranie w Warszawie.
Jak pomaga #SaveTheFork?
„Ambasador” i restauracja wymyślają autorskie danie, dostępne wyłącznie na czas pandemii. Klienci mogą zamówić je na dowóz lub odbiór przez stronę www.savethefork.org. Ambasadorzy pomagają przy promocji potrawy, wykorzystując swoje profile społecznościowe, dzięki czemu lokale mają unikatową szansę na dotarcie do nowych klientów. Całość dochodu zostaje w kieszeni restauracji, ambasadorzy i organizatorzy pomagają pro-bono.
– W grupie siła! Cieszę się, że mogę pomóc mojej ulubionej restauracji w kreatywny sposób i nieść pozytywną energię dalej w świat – komentuje Ewa Grzelakowska-Kostoglu, znana jako Red Lipstick Monster.
– Każdy z nas ma ulubioną restaurację lub kawiarnie, za którymi stoją oddane zespoły. Społeczna mobilizacja może pomóc im przetrwać najgorsze chwile, tak, abyśmy mogli się w nich ponownie spotkać po kwarantannie – mówi Gosia Czwarno, współkoordynatorka kampanii #SaveTheFork.
Klienci już teraz mogą zamawiać blisko 20 dań w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.
Pełna lista dań i restauracji jest dostępna na www.savethefork.org lub profilu Instagram @SaveTheFork.
Organizatorzy zachęcają ambasadorów i restauracje do zgłoszenia chęci udziału – wystarczy się skontaktować pod adresem czesc@savethefork.org.