x

Mięso z laboratorium dopuszczone do sprzedaży. Można spróbować go w Singapurze

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    23.12.2020

Singapur dopuścił do sprzedaży mięso wyhodowane w laboratorium. Pierwsze danie z kurczaka wyprodukowanego w ten sposób sprzedano w restauracji 1880. Kosztowało około 65 złotych.

fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com
Singapur jako pierwsze państwo na świecie zezwolił na sprzedaż tzw. mięsa hodowanego. Pierwsiszczęśliwcy mogli spróbować powstałych z niego nuggetsów. Mięso, którego użyto do przygotowania dania zostało stworzone przez amerykański start-up Eat Just (pol. Jedz sprawiedliwie), który od kilku lat zajmuje się badaniami nad tworzeniem przyjaznej dla środowiska alternatywy dla tradycyjnie pozyskiwanego mięsa.

Mięso z krwi i kości?
W przeciwieństwie do dostępnych na rynku roślinnych zamienników kurczaka, GOOD Meat, mięso, którego spróbować można w singapurskiej restauracji, jest nie do odróżnienia od tradycyjnego kurczaka – zarówno pod kątem smaku, jak i składu czy konsystencji. To, co odróżnia GOOD od prawdziwego filetu z kurczaka, to fakt, że produkt nie powstał w przemysłowej hodowli i nie wymagał zabicia zwierzęcia.

Mięso wolne od okrucieństwa
Nazywane fachowo mięsem in vitro produkty powstają z namnożonych w laboratorium tkanek zwierzęcych bez potrzeby zabijania żywego organizmu. Badania nad możliwością wykorzystania produktów tego typu jako zamienników „tradycyjnego” mięsa prowadzono od 2000 roku, lecz dopiero teraz powstałe z laboratorium mięso zostało dopuszczone do sprzedaży komercyjnej. Restauracja 1880 jest jak na razie jedynym miejscem, gdzie spróbować można nuggetsów in vitro. Ci, którzy chcieliby spróbować, jak smakuje mięso in vitro muszą uzbroić się w cierpliwość. Rezerwacje stolików na rok 2021 rozeszły się w błyskawicznym tempie.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Medaliści olimpiady pizzy wsparli WOŚP w nietypowy sposób

Zdobywcy miejsc na olimpiadzie Vera Pizza Napoletana w Neapolu spotkali się w Pabianicach. Tym razem jednak nie po to, by ze sobą rywalizować, a wspólnie zebrać pieniądze na szczytny cel, przygotowując nietypową pizzę.

Festiwal Pizzy w Pizzy Hut najdroższy od lat. Internauci bezlitośni

Festiwal Pizzy w Pizza Hut to wydarzenie, które odbywa się pod hasłem: Jesz i pijesz, ile chcesz. Za z góry określoną kwotę można zamówić dowolną ilość pizzy, z napojami lub bez. Internauci ostro krytykują tegoroczne ceny akcji i dają upust emocjom w komentarzach.

Trwa głosowanie w plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt 2022

Piąty plebiscyt na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2022 kampanii RoślinnieJemy wszedł w kolejny etap. Do 31 stycznia konsumenci mogą oddawać głosy na produkty i marki, które szczególnie zapadły im w pamięć, wpłynęły na ich zwyczaje żywieniowe lub ułatwiły dostęp do pełnowartościowej diety roślinnej.

Kraków z najtańszą ofertą wegańską w Europie

Kraków zajął pierwsze miejsce w rankingu europejskich miast z najbardziej atrakcyjną cenowo ofertą wegańskich restauracji. W pierwszej dwudziestce znalazły się także Warszawa i Łódź. Zestawienie utworzono na podstawie analizy danych z 3,5 miliona roślinnych lokali na świecie.

Selgros Cash & Carry i Caritas Polska zapraszają potrzebujących do wigilijnego stołu

Caritas Polska zorganizuje 24 grudnia spotkania wigilijne dla potrzebujących. W 85 miastach przygotowane zostaną stoły z daniami wigilijnymi, a także paczki świąteczne dla 20 tysięcy osób. Kolejny rok z rzędu partnerem strategicznym wydarzenia i fundatorem produktów jest Selgros Cash & Carry.

Zwycięskie restauracje plebiscytu gości Restaurant Week

135 tysięcy gości Restaurant Week spotkało się przy wspólnym stole w tegorocznej edycji festiwalu. Po wizycie w jednej z ponad 400 restauracji w kraju mieli oni szansę, by ocenić dania, obsługę i atmosferę lokalu. Oto wyniki plebiscytu.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej