x

Przekąski urozmaicają ofertę i zwiększają zyski w dostawie

Kategoria: Twój biznes - oferta    15.12.2020

Proste przekąski i dodatki to doskonały sposób nie tylko by zwiększyć przychody w trakcie pandemii, ale także przyciągnąć dodatkowych klientów. Musimy jednak pamiętać o pewnych podstawowych zasadach dotyczących nie tylko sposobu dowozu.

Przez wiele lat głównym daniem na dowóz zamawianym przez Polaków była pizza. Wraz z rosnącą popularnością najpierw sushi i kebabów, potem zaś burgerów, ramenów i kuchni azjatyckiej nasza paleta smaków znacząco się rozszerzyła. Dziś nie ma już chyba rodzaju kuchni, która nie byłaby dostępna także w dowozie. Pandemia koronawirusa sprawia dodatkowo, że wiele restauracji zdecydowało się na wyjście w kierunku klientów z ofertą delivery.

Dostawy biją rekord za rekordem
Ostatnie miesiące pokazały, że na rynku dostaw radzą sobie nie tylko pizzerie i burgerownie, ale nawet restauracje typu casual i casual dining, które do tej pory nie miały oferty w dostawie czy na wynos. O ile bowiem sama branża gastronomiczna rosła do 2019 roku o kilka procent rocznie, o tyle rynek dostaw zwiększał się rok do roku o 40 a nawet 50% - wynika z danych serwisu Pyszne.pl.

Aby lepiej zrozumieć ten skok warto przytoczyć dwie liczby. W 2019 wartość rynku delivery wynosiła w Polsce 200 mln euro. W 2020, wedle szacunków, kwota ta zwiększyła się do 1,9 mld euro. A to zapewne nie koniec wzrostu. Miesiące pandemii pokazały, że klienci, którzy na co dzień odwiedzali restauracje osobiście, nie rezygnują z jedzenia w nich i w okresie trwających obostrzeń po prostu sięgają po możliwość zamawiania jedzenia telefonicznie lub przez internet.

Do filmu i meczu
Jedzenie w dostawie to jednak nie tylko obiady, cateringi i posiłki dla całej rodziny. Często to po prostu przekąski, idealne jako dodatek do wieczoru z meczem piłki nożnej czy filmem. Jakimi przekąskami więc najłatwiej się dzielić? Wśród tych najchętniej wybieranych przez klientów znajdziemy zarówno krążki cebulowe,  panierowane papryczki chili, serowe kulki, skrzydełka kurczaka, mini burgery, czy krewetki.

Dodatkowo, wychodząc naprzeciw klientom część restauracji zaczęła sprzedaż tak zwanych film boxów, czyli zestawów przekąsek w sam raz na filmowy wieczór z rodziną czy znajomymi. Tego typu zestawy są doskonałym rozszerzeniem oferty produktów restauracji.

Frytki wciąż najpopularniejsze
Wśród przekąsek i dodatków niekwestionowanym liderem pozostają frytki.  Stanowią one przede wszystkim idealny dodatek do burgerów, dania najchętniej zamawianego w dowozie w trakcie pandemii. Zaraz obok pizzy to właśnie burgery, jak wynika z raportu Ubereats.pl, stanowiły jedne z najchętniej wybieranych podczas pierwszej fali pandemii na wiosnę. Nic dziwnego. Większość z nas nie wyobraża sobie burgera, nuggetsów, czy kebaba bez porcji chrupiących frytek. Dodatki ziemniaczane są również świetnym elementem zestawów z różnymi innymi przekąskami, gdyż dzięki frytkom małym kosztem można zwiększyć optyczną objętość takich boxów. Restauracje, które oferują tego typu dodatki mogą dzięki nim nie tylko zwiększyć przychody, ale także przyciągnąć dodatkowych klientów, dla których obecność przekąsek w menu jest dodatkowym atutem.

W dostawie tatar i tortilla
W ofercie delivery restauracji w największych miastach w Polsce znalazły się nie tylko takie produkty jak tatar, ale także wegańskie falafele, hummus, warzywa w pakorze, warzywne i owocowe pikle czy podpłomyki, pity, tortille. Właściwie każdy rodzaj kuchni posiada swoje własne rodzaje przekąsek, które mogą stanowić uzupełnienie zamówienia lub główną jego część.

To przeniesienie w warunki domowe trendów, które od dłuższego czasu mogliśmy już obserwować w “stacjonarnych” barach i restauracjach. Coraz więcej klientów zamiast jednego dużego posiłku decyduje się na wybór zestawu przystawek i przekąsek do dzielenia się w większym gronie. Coraz częściej więc lokale rezygnują z szerokiego wyboru dań głównych na rzecz właśnie przekąsek - czy to popularnych tapas, czy frytek w zestawie z innymi propozycjami „na 2 kęsy”.

Jak daleko mieszka twój klient?
To rodzi jednak problem, który bardzo długo był przez restauracje niezauważony.  Jak dostarczyć, często wrażliwe na temperaturę i warunki otoczenia przekąski w taki sposób, by nie straciły na jakości? Planując dostawy należy myśleć nie tylko o tym, ilu klientów zdążymy obsłużyć, ale także, jaką odległość będą pokonywać nasi dostawcy. To ważne, bo im większy promień możliwej dostawy, tym większa szansa, że klient otrzyma zamówienie niespełniające jego oczekiwań. W przypadku dań takich jak burgery czy pizza to właśnie odległość jest kluczowa. Jak szacuje serwis Pyszne.pl, dania, które powinny być dostarczane w jak najwyższej temperaturze, powinny być dowożone w odległości maksymalnie 2-2,5 km od restauracji. W przeciwnym bowiem razie ryzykujemy, że klient otrzyma zimne zamówienie.

Idealne w dostawie
Wychodząc naprzeciw potrzebom gastronomii firma McCain stworzyła poradnik zawierający informacje o produktach dedykowanych do dostawy i na wynos oraz wskazówki dotyczące sposobu pakowania: polecane są w nim doceniane przez klientów krążki cebulowe w wersji klasycznej i pikantnej, serowe kulki i poduszeczki oraz oryginalne frytki Crispers czy SureCrisp ze specjalną powłoczką gwarantują chrupkość i dłuższe utrzymanie ciepła. Produkty te można łatwo przygotować we frytownicy lub w piecu, bez zaangażowania większej liczby pracowników czy większej przestrzeni w kuchni, co jest obecnie kluczowe.

Oferta sylwestrowa i karnawałowa
W tym roku, obecna sytuacja z covid-19 nie pozwala na organizowanie balów i imprez sylwestrowych. Jednakże mimo kameralnego domowego świętowania w gronie najbliższych, klienci na pewno będą chcieli spędzić ten czas wyjątkowo. Zestawy przekąsek na Sylwestra z dostawą do domu, to świetna okazja do wykorzystania. Warto przedstawić taką ofertę z wyprzedzeniem na stronie restauracji i w mediach społecznościowych, aby zbierać zamówienia już teraz. Nie zapomnijmy również o okresie karnawału – weekendowy wieczór z przekąskami do dzielenia się, to również dobra okazja na miłe spędzenie czasu w rodzinnym gronie, co będzie świetnym urozmaiceniem obecnego, trochę monotonnego trybu życia.
Niezależnie od tego, na jakie przekąski zdecydujemy się w naszym menu, warto pamiętać, by  nie ograniczać się jedynie do jednego ich rodzaju. Każdy rodzaj kuchni ma swoje przystawki i dodatki, które z łatwością możemy włączyć do naszej oferty delivery, a klienci będą zadowoleni z posiadanego wyboru.

MARIA GŁOŚNICKA, MCCAIN, Category Manager Food Service Central Europe
Oferta z przekąskami do dzielenia się to szansa na urozmaicenie menu w dostawie i zaoferowanie klientom czegoś więcej niż tylko lunch, obiad, śniadanie czy kolacja. To również wykorzystanie dodatkowych okazji konsumpcyjnych jak rodzinny filmowy lub sportowy wieczór w domowym zaciszu, czy kameralne sylwestrowe świętowanie.
Warto również zauważyć, że przekąski są też dobrym sposobem na podniesienie wartości rachunku – opłaca się wybrać max. 2 takie dodatki=przekąski i oferować je do zamówień dań głównych w dostawie czy na wynos w ramach dodatkowej oferty w specjalnej promocyjnej cenie.

Nietuzinkowe smaki, atrakcyjny wygląd, proste, nieskomplikowane przygotowanie we frytownicy czy piecu – to cechy przekąsek McCain rekomendowanych do dostawy. Polecamy krążki cebulowe w wersji klasycznej i pikantnej, serowe trójkąty Nacho, poduszeczki i kulki serowe, skrzydełka, kulki piersi kurczaka z słodkim sosem chili wewnątrz, a także specjalności ziemniaczane – oryginalne frytki Crispers o cięciu V ze skórką, Maxi Chipsy, jak również powlekane frytki SureCrisp ze specjalną powłoczką gwarantującą chrupkość i lepsze utrzymanie ciepła. Można oferować je jako mono porcje, dodatki do dań głównych, a także w zestawach do dzielenia się razem z mini burgerami, tapasami czy krewetkami. Więcej na www.mccain-foodservice.pl

Partnerem artykułu jest McCain.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nowość od firmy Tork

W miejscach o dużym natężeniu ruchu np. na stadionach, lotniskach, w centrach handlowych, łazienki są często zatłoczone i brudne, a ich utrzymanie w czystości stanowi duże wyzwanie. Aby zapobiec tego rodzaju problemom, Tork opracował nowy system do wycierania rąk - Tork PeakServe®

"Skuteczny Facebook restauracji" - kurs online

Pierwszy w Polsce kurs online dla branży HoReCa "Skuteczny Facebook restauracji'' przygotowała agencja marketingowa FIKA.

Wytwórca wegańskiej mlecznej czekolady Las Vegan's zapowiada kampanię crowdfundingową

Manufaktura Czekolady Chocolate Story tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę - pod szyldem nowej spółki Las Vegan’s. Jej wejściu na rynek towarzyszyć będzie kampania crowdfundingowa, która w listopadzie wystartuje na Crowdway.pl.

Nowa linia marek własnych MAKRO

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadza trzy nowe marki własne z myślą o gastronomii. MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium to linie wysokiej jakości produktów spożywczych i chemicznych oraz akcesoriów do wyposażenia, które dostosowane są do różnych potrzeb i typów biznesów gastronomicznych.

Śniadania hotelowe z Fanex

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - zarówno w opinii dietetyków, jak i hotelarzy. Jest ono także coraz ważniejszym argumentem, który hotelowi goście biorą pod uwagę wybierając obiekt.

ŚWIEŻE POWIETRZE

Jak pozbyć się uciążliwego zapachu na restauracyjnym zapleczu, dbając tym samym o komfort pracowników i gości? Przedstawiamy wybór okapów oraz systemów wentylacyjnych i doradzamy: co należy wziąć pod uwagę i jak wybrać ten optymalny do swojego lokalu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej