x

Pudełkowa wigilia dla pracownika - zamiast świątecznego spotkania firmowego

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    14.12.2020

Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka firm skorzystało już z tej oferty.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Jedni pracownicy się cieszą, inni nie, ale w tym roku firmowe wigilie w wielu biurach się nie odbędą. Ci, którym na tę doroczną, wyjątkową kolację serwowano sushi, raczej nie są zadowoleni, bo była to okazja, by do woli najeść się różnych rodzajów ulubionych rolek i azjatyckich specjałów.
– Dzwonią do nas pracownicy dużych firm, które były naszymi stałymi świątecznymi klientami i w pełnej konspiracji podpytują czy w tym roku też dowieziemy im sushi –  mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel Koku Sushi, największej sieci sushi barów w Polsce.

Wigilia firmowa online
Zazwyczaj w okresie bożonarodzeniowym w restauracjach Koku panował wzmożony ruch. Co roku sieć przygotowała firmowy wigilijny catering dla wielu instytucji i przedsiębiorstw. Tego grudnia z powodu pandemii podobnego wyniku zapewne nie da się powtórzyć. Ale w odpowiedzi na pojawiające się pytania, Koku w ramach kreatywnego podejścia do kryzysowych sytuacji wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika.

– Potrzeba jest matką wynalazków. Proponujemy następujące rozwiązanie w tym przedziwnym 2020 roku. Szef niczym Mikołaj może zamówić dla pracowników świąteczny zestaw sushi, podając liczbę osób i rozliczając się jedną fakturą za cały poczęstunek. W określonym dniu na podaną godzinę dowozimy pod wskazany adres pudełko z poczęstunkiem dla każdego pracownika. Oczywiście zachowując epidemiologiczne obostrzenia. Wszyscy mogą potem zasiąść do stołu i połączyć się online, by pożyczyć sobie spokojnych i zdrowych świąt –  wyjaśnia Mariusz Olechno.

Futomaki od Mariana
Wigilijne boksy pozwolą na zachowanie pełnego sanitarnego bezpieczeństwa. Każdy pracownik dostanie oddzielnie zapakowane pudełko. Dostępne są trzy warianty poczęstunku: za 40, 50 i 60 zł. Pudełka zawierają przekąski m. in. spring rollsy czy kimchi oraz danie główne, czyli rolki sushi np.: uramaki z łososiem czy futomaki z tuńczykiem. W wersji najbardziej ekskluzywnej jest też tatar z łososia na ryżu oraz specjalność szefa, czyli futomaki Mariana.

– Kilku klientów jeszcze w listopadzie skusiło się i zamówiło naszą ofertę, uznając, że lepsza wigilia online niż żadna. Taki gest służy utrzymaniu nadwątlonych teraz kontaktów i podnosi morale w firmie, co jest bardzo ważne – dodaje Mariusz Olechno.
Oferta świąteczna ważna jest do 23 grudnia 2020 r.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Gastronomia pod przykrywką. Jak zarabiać, nie otwierając lokalu z naruszeniem prawa

Szkolenia kulinarne, wynajem stolików do celów służbowych, kuchnia polowa - restauratorzy, którzy nie chcą otwierać lokalu dla gości z naruszeniem prawa, szukają kreatywnych rozwiązań na jego obejście w legalny sposób.

Kolejny spadek czy odbudowa rynku HoReCa? Wszystko zależy od "czwartej fali" pandemii

Wartość rynku HoReCa w 2020 r. spadła o 30,9% w stosunku do roku poprzedniego. Jego odbudowa nastąpi dopiero w 2022 r., pierwszym, pełnym roku względnej "normalności", a wartość rynku do poziomu sprzed pandemii zbliży się dopiero rok później - wynika z najnowszego raportu PMR.

Ekspert: zamykanie barów i restauracji o 22 w strefie czerwonej nie jest najważniejsze

- Zamykanie barów i restauracji o 22 w czerwonej strefie nie jest najważniejsze w walce z epidemią - uważa prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych dr Michał Sutkowski. Według niego, jeśli ktoś w restauracji nie przestrzega zasad, powinien być wypraszany.

Większość lokali Grycana zamknięta do odwołania

Grycan zamknął niemal wszystkie swoje lokale - z ponad 150 działa obecnie jedynie ... pięć. Dlaczego?

Jak w czasie pandemii zmienia się rynek dowozów?

Koronawirus w jednej chwili odmienił rynek usług gastronomicznych i skierował większość zamówień do kanału delivery. Czy będzie to szansa dla platform oferujących dowozy, czy może one również będą musiały przedefiniować swój sposób działania?

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej