x

Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.12.2020

Akcja edukacyjnego wspierania branży gastronomicznej rozpoczęta podczas wiosennego lockdownu przez MAKRO Polska rozwinęła się w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez "Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków działań MAKRO było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa. – Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy „Niezbędnik dla gastronomii” z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, „Niezbędnik” stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.

– Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Restaurator – porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu – jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni – jak „skroić” menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. „Niezbędnik” to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i – jakże często – o swoje marzenia – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni.

Ważne porady
Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części „Ważne porady” swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d’Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator.
Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga „Karta czy gotówka”.

Mapa lokali
Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę – łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju.
MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych, a listę lokali można znaleźć pod adresem: https://www.makro.pl/zamawiaj-z-dostawa.

Instrumenty online
Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych.
Można zatem skorzystać z aplikacji dla gastronomii DISH (jej testowanie dla klientów MAKRO jest bezpłatne aż do 31.01.2021), zorganizować dostawy z aplikacją STAVA, albo obliczyć food cost przy pomocy bezpłatnego narzędzia Menu Kit.
Do dyspozycji restauratorów są też doradcy MAKRO do spraw optymalizacji gastronomicznego biznesu (Advisory Team) oraz zastosowania narzędzi cyfrowych w restauracji (Digital Team).

Porady Szefów Kuchni i porady prawne
W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale „Porady Szefów Kuchni” trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu „do it yourself”.
Ważną częścią „Niezbędnika” są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.

„Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO dostępny jest pod adresem: https://makro-dla-gastronomii.pl/niezbednik-kryzysowy-dla-gastronomii.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Spada produkcja rogali świętomarcińskich. Powód: koronawirus

Mniej niż zwykle rogali świętomarcińskich wyprodukują w tym roku cukiernie w Poznaniu. Tradycja przegrywa z koronawirusem.

Gowin: nie pozostawimy przedsiębiorców bez pomocy. W poniedziałek start konsultacji

- Mamy świadomość, że przedstawiciele branż gastronomicznej, hotelarskiej i fitness, są w dramatycznie trudnym położeniu. Nikogo z przedsiębiorców nie zostawimy bez pomocy - zapowiada wicepremier Jarosław Gowin. W poniedziałek ruszają konsultacje w tej sprawie ze środowiskami biznesowymi.

Milion darmowych toastów - Coca-Cola zachęca do odwiedzania restauracji

W ramach kampanii #OtwarciJakNigdy marka rozdaje butelki Coca-Coli w lokalnych restauracjach. 10 sierpnia wystartowała akcja "Coca-Cola od nas", w ramach której milion darmowych napojów trafi w ręce gości niemal 2 tysięcy lokali gastronomicznych. Aby odebrać produkt, wystarczy wejść na stronę.

Wirusolog prof. Włodzimierz Gut krytykuje nieuczciwych hotelarzy

- Spodziewałem się zaostrzenia obostrzeń epidemicznych przez rząd, bo zakwitło cwaniactwo - mówi wirusolog prof. Włodzimierz Gut. Dodaje, że chytry dwa razy traci, a uczciwi hotelarze i właściciele pensjonatów wiedzą, komu mają "podziękować" za to, co się stało.

Glovo Access, czyli usługi delivery zaangażowane społecznie

Bazując na doświadczeniach z pierwszej fali pandemii, kataloński startup Glovo uruchamia nową społeczną platformę, która dostępna jest także w Polsce. Dzięki niej partnerzy Glovo zyskają dostęp do procesów logistycznych, by nieść pomoc potrzebującym.

ArtBistro Stalowa 52 - awantura o tarczę dla warszawskiej restauracji

Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju opublikował na Twitterze informację, ile pieniędzy w ramach pomocy od rządu otrzymała restauracja na warszawskiej Pradze. To reakcja na wypowiedź jej menadżerki, że pomoc jest fikcją. - Naszą odpowiedź błędnie zinterpretowano! - tłumaczą przedstawiciele lokalu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej