x

Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.12.2020

Akcja edukacyjnego wspierania branży gastronomicznej rozpoczęta podczas wiosennego lockdownu przez MAKRO Polska rozwinęła się w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez "Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków działań MAKRO było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa. – Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy „Niezbędnik dla gastronomii” z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, „Niezbędnik” stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.

– Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Restaurator – porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu – jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni – jak „skroić” menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. „Niezbędnik” to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i – jakże często – o swoje marzenia – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni.

Ważne porady
Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części „Ważne porady” swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d’Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator.
Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga „Karta czy gotówka”.

Mapa lokali
Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę – łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju.
MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych, a listę lokali można znaleźć pod adresem: https://www.makro.pl/zamawiaj-z-dostawa.

Instrumenty online
Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych.
Można zatem skorzystać z aplikacji dla gastronomii DISH (jej testowanie dla klientów MAKRO jest bezpłatne aż do 31.01.2021), zorganizować dostawy z aplikacją STAVA, albo obliczyć food cost przy pomocy bezpłatnego narzędzia Menu Kit.
Do dyspozycji restauratorów są też doradcy MAKRO do spraw optymalizacji gastronomicznego biznesu (Advisory Team) oraz zastosowania narzędzi cyfrowych w restauracji (Digital Team).

Porady Szefów Kuchni i porady prawne
W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale „Porady Szefów Kuchni” trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu „do it yourself”.
Ważną częścią „Niezbędnika” są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.

„Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO dostępny jest pod adresem: https://makro-dla-gastronomii.pl/niezbednik-kryzysowy-dla-gastronomii.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

BCC: dlaczego otwarte są galerie handlowe, a nie można otworzyć gastronomii?

- Z satysfakcją przyjmujemy decyzję o otwarciu hoteli czy stoków. To pozwoli odetchnąć przedsiębiorcom prowadzącym działalność w tym obszarze - komentuje Business Centre Club. Ocenia jednak, że decyzje dotyczące odmrażania gospodarki "pozostają wciąż chaotyczne".

Hotele otwarte w reżimie sanitarnym od 12 lutego! Gastronomia musi poczekać

W ramach określonego reżimu sanitarnego rząd dopuszcza otwarcie hoteli, stoków, kin, teatrów i basenów. Nowe zasady będą obowiązywały od 12 lutego, na razie przez dwa tygodnie. - Chcemy powoli i ostrożnie wracać do normalności - mówi rząd.

MAX Premium Burgers wprowadza zamówienia online

Klienci sieci mogą teraz złożyć i opłacić zamówienie na stronie maxorder.pl, po czym odebrać je w restauracji o wybranej przez siebie porze.

Restauracje uśmiercone przez koronawirusa. Analizujemy przyczyny

Gdy nadeszło długo oczekiwane częściowe odmrożenie gastronomii, okazało się, że wiele lokali nie otworzyło się na nowo. Nawet tych kultowych. Czy zdusiły je czynsze, zabił strach czy zamknięto je z braku perspektyw?

Planuj, rozwijaj, optymalizuj, nie poddawaj się!

Czy można dobrze prowadzić biznes w czasach kryzysu? Znamy taki przypadek - Browar Stu Mostów i Concept Stu Mostów we Wrocławiu. Jak sobie radzić z trudnościami i jak w czasie pandemii planować przyszłość firmy - z właścicielką lokali Arlettą Ziemian rozmawia Marcin Koch z ForRest Projekt.

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej