x

Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.12.2020

Akcja edukacyjnego wspierania branży gastronomicznej rozpoczęta podczas wiosennego lockdownu przez MAKRO Polska rozwinęła się w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez "Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
– Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków działań MAKRO było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa. – Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy „Niezbędnik dla gastronomii” z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, „Niezbędnik” stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.

– Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Restaurator – porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu – jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni – jak „skroić” menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. „Niezbędnik” to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i – jakże często – o swoje marzenia – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni.

Ważne porady
Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części „Ważne porady” swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d’Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator.
Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga „Karta czy gotówka”.

Mapa lokali
Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę – łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju.
MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych, a listę lokali można znaleźć pod adresem: https://www.makro.pl/zamawiaj-z-dostawa.

Instrumenty online
Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych.
Można zatem skorzystać z aplikacji dla gastronomii DISH (jej testowanie dla klientów MAKRO jest bezpłatne aż do 31.01.2021), zorganizować dostawy z aplikacją STAVA, albo obliczyć food cost przy pomocy bezpłatnego narzędzia Menu Kit.
Do dyspozycji restauratorów są też doradcy MAKRO do spraw optymalizacji gastronomicznego biznesu (Advisory Team) oraz zastosowania narzędzi cyfrowych w restauracji (Digital Team).

Porady Szefów Kuchni i porady prawne
W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale „Porady Szefów Kuchni” trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu „do it yourself”.
Ważną częścią „Niezbędnika” są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.

„Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO dostępny jest pod adresem: https://makro-dla-gastronomii.pl/niezbednik-kryzysowy-dla-gastronomii.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kryzys gastronomii we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

We Włoszech 50-proc. spadek wpływów w lokalach gastronomicznych po ich otwarciu. W Hiszpanii obroty po likwidacji obostrzeń, czyli w maju i pierwszej połowie czerwca, są o połowę niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa obowiązek rejestracji przed pójściem do pubu.

Jaką strategię przybrać, żeby przetrwać na rynku?

Pandemia koronawirusa poważnie dotknęła rynek gastronomiczny. Wiele lokali zawiesiło swoje funkcjonowanie. Ci, którzy podjęli walkę, wypracowują ciekawe strategie, które mogą okazać się kluczowe dla funkcjonowania także w czasach po kryzysie.

Służby interweniują w lokalach otwartych przez zdesperowanych restauratorów

W Łodzi ukarano dwóch restauratorów przyjmujących klientów wbrew obowiązującym pandemicznym obostrzeniom. Ważą się losy restauracji Smaczne Jadło w wielkopolskim Nowym Tomyślu - tam też interweniował sanepid.

Hongkong i Niemcy otwierają lokale gastronomiczne

Nasi zachodni sąsiedzi decydują o otwarciu lokali gastronomicznych. W każdym landzie inaczej. Również władze Hongkongu zapowiedziały ponowne otwarcie barów. Ale bez tańców i karaoke.

Czy dostawca jedzenia nie ma gorączki? Klienci MyStava sprawdzą to w aplikacji

Dzięki aplikacji MyStava klienci restauracji i sklepów spożywczych współpracujących ze Stavą mogą w łatwy sposób sprawdzić temperaturę kuriera, który wiezie zamówione przez nich jedzenie, jego lokalizację na mapie oraz szacowany czas oczekiwania na dowóz.

Prof. Flisiak: restauracje w reżimie sanitarnym mogłyby być otwarte, ale puby - nie

- Nie jestem przeciwny otwieraniu restauracji w reżimie sanitarnym, natomiast jestem przeciwny otwieraniu pubów i innych miejsc, w których trudno kontrolować ruch osób i zachowanie obostrzeń - mówi ekspert Rady Medycznej przy premierze prof. Robert Flisiak.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej