Selgros z TVN
Selgros dołączył do partnerów akcji #TVN Pomagajmy sobie, której celem jest jednoczesna pomoc najbardziej potrzebującym oraz wsparcie gastronomii. Inicjatywa zakłada przekazanie środków na przygotowanie i dostarczenie posiłków dla osób starszych, samotnych, ubogich, dzieci czy osób w trudnej sytuacji życiowej. Za ugotowanie i dostarczenie dań będą odpowiedzialni restauratorzy z całej Polski, którzy zgłosili się do projektu.
Pieniądze na sfinansowanie całej akcji zostaną pozyskane m.in.: ze specjalnego wieczornego bloku reklamowego emitowanego 12 grudnia, w którym pojawi się także spot reklamowy Selgros Cash & Carry. Akcję może wesprzeć każdy, wystarczy być 12 grudnia o godz. 19:20 przed ekranem telewizora i włączyć TVN. Liczba widzów przekłada się bezpośrednio na dochód z reklam, a tym samym na kwotę, która zostanie przekazana na przygotowanie posiłków.
- Skutki pandemii dotknęły wielu z nas, ale dla najuboższych ten okres jest jeszcze trudniejszy niż zwykle. W tym roku szczególnie powinniśmy pamiętać o tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na ciepły posiłek w ciągu dnia, dlatego gorąco zachęcamy do oglądania specjalnego wydania bloku reklamowego – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.
Zachęta dla klientów
Od 15 do 23 grudnia w halach Selgros pojawią się specjalne stoiska wypełnione kulinarnymi przysmakami z lokalnych restauracji. Klienci będą mogli kupić tam lunch, obiad czy kolację na wynos lub złożyć zamówienie na catering świąteczny, pomagając w ten sposób lokalom gastronomicznym w regionie. Do uczestnictwa w akcji zaprasza specjalna rozkładówka w świątecznej gazetce promocyjnej Selgros, która została wysłana do ponad 600 000 klientów.
– Dzięki tej akcji pomożemy prawie dwustu restauracjom z całej Polski, które na co dzień dokonują zakupów w Selgros – mówi Cezary Furmanowicz.
Szkolenia dla branży za darmo
Firma oferuje także wsparcie merytoryczne dla restauratorów, którzy w wielu przypadkach muszą funkcjonować w nowej dla nich rzeczywistości. W Instytucie Kulinarnym Transgourmet odbyła się seria trzech szkoleń organizowanych we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, poruszających najbardziej aktualne tematy z zakresu prowadzenia gastronomii, zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Materiał szkoleniowy dostępny jest w formie 8 filmów dostępnych online za darmo na kanale You Tube Instytutu Kulinarnego.
Trzecie szkolenie z cyklu poświęcone było aktualnym wyzwaniom, z którymi mierzą się zarówno pracodawcy, jak i pracownicy - jak rekrutować, motywować, wymagać i współpracować w gastronomii, której olbrzymią składową powodzenia są właśnie ludzie. Temat prezentował Krzysztof Kaliciński, wykładowca Akademii Leona Koźmińkiego i trener biznesu. Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet, przygotował kilka przykładowych dań w wersji mięsnej i roślinnej, które doskonale sprawdzą się w dowozie, zdradził jakie dania i potrawy najlepiej znoszą transport i jak przeanalizować menu przestawiając restaurację na system na wynos.
– W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa większość restauracji pracuje w trybie na wynos. Przestawienie się na system „take away” wymaga przygotowań poczynając od analizy i ewentualnej modyfikacji menu, po sposób pakowania, który nie tylko zabezpieczy danie przed utratą temperatury, ale może być formą kontaktu z gośćmi. Dobrze skonstruowane i skalkulowane menu oraz odpowiednio zapakowane dania zasilą budżet restauracji, a gościom pozwolą cieszyć się nie tylko pełnią smaku, ale także świeżym, apetycznym posiłkiem – komentuje Bartosz Peter.


Transgourmet i Selgros Cash & Carry wspierają gastronomię


Udział w inicjatywie #TVN Pomagajmy sobie, świąteczna akcja wsparcia restauratorów w halach Selgros oraz szkolenia organizowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet razem z Akademią Leona Koźmińskiego - w takie działania zaangażował się Transgourmet i Selgros Cash & Carry.
Zobacz także

Rząd ogłosił koniec stanu epidemii w Polsce

Branża HoReCa i my wszyscy możemy odetchnąć z ulgą. 16 maja zniesiony zostaje stan epidemii w Polsce. Od tego dnia obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski.

Złagodzenie obostrzeń epidemicznych w gastronomii

Od 1 marca nie obowiązują już limity osób mogących przebywać jednocześnie w restauracjach. Ponownie mogą działać kluby i dyskoteki.

GfK: Mimo pandemii i kryzysu gastronomii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Lockdown, restrykcje nałożone na gastronomię, wzrost kosztów działalności oraz problemy ze znalezieniem pracowników spowodowały, że w 2021 roku zamknięto 17 proc. lokali gastronomicznych w porównaniu do liczby z 2019 roku. Mimo to, według danych GfK, Polacy nadal chętnie jedzą poza domem.

Od 15 grudnia limit obłożenia w lokalach obniżony do 30 proc. Zamknięte kluby i dyskoteki

Od 15 grudnia obniżamy limit obłożenia w restauracjach, barach i hotelach do 30 proc. Zamknięte będą dyskoteki, kluby i obiekty udostępniające miejsca do tańczenia - zapowiedział wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

Minister Niedzielski: nowe obostrzenia od 1 do 17 grudnia

W środę 1 grudnia zacznie obowiązywać tzw. pakiet alarmowych obostrzeń. Limit zapełnienia w gastronomi i hotelach z 75% zostanie zmniejszony do 50%. Nowe restrykcje w poniedziałek ogłosił minister zdrowia Adam Niedzielski.

Co zmieniła pandemia na rynku opakowań w branży HoReCa?

Jako ludzkość musimy radykalnie zmienić swoje podejście do kwestii wykorzystania plastiku. Ogromne zmiany powinny dokonać się także w gastronomii. Pandemia Covid-19 pokazała, że globalne przeobrażenie rynku tworzyw sztucznych jest konieczne. Czy to początek rewolucji?
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

