x

Transgourmet i Selgros Cash & Carry wspierają gastronomię

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    11.12.2020

Udział w inicjatywie #TVN Pomagajmy sobie, świąteczna akcja wsparcia restauratorów w halach Selgros oraz szkolenia organizowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet razem z Akademią Leona Koźmińskiego - w takie działania zaangażował się Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Transgourmet i Selgros to czołowy dostawca produktów dla gastronomii, od lat rozwijający branżę gastronomiczną. W czasie pandemii koronawirusa firma wspiera gastronomię zarówno marketingowo, jak i szkoleniowo.

Selgros z TVN
Selgros dołączył do partnerów akcji #TVN Pomagajmy sobie, której celem jest jednoczesna pomoc najbardziej potrzebującym oraz wsparcie gastronomii. Inicjatywa zakłada przekazanie środków na przygotowanie i dostarczenie posiłków dla osób starszych, samotnych, ubogich, dzieci czy osób w trudnej sytuacji życiowej. Za ugotowanie i dostarczenie dań będą odpowiedzialni restauratorzy z całej Polski, którzy zgłosili się do projektu.
Pieniądze na sfinansowanie całej akcji zostaną pozyskane m.in.: ze specjalnego wieczornego bloku reklamowego emitowanego 12 grudnia, w którym pojawi się także spot reklamowy Selgros Cash & Carry. Akcję może wesprzeć każdy, wystarczy być 12 grudnia o godz. 19:20 przed ekranem telewizora i włączyć TVN. Liczba widzów przekłada się bezpośrednio na dochód z reklam, a tym samym na kwotę, która zostanie przekazana na przygotowanie posiłków.
- Skutki pandemii dotknęły wielu z nas, ale dla najuboższych ten okres jest jeszcze trudniejszy niż zwykle. W tym roku szczególnie powinniśmy pamiętać o tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na ciepły posiłek w ciągu dnia, dlatego gorąco zachęcamy do oglądania specjalnego wydania bloku reklamowego – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Zachęta dla klientów
Od 15 do 23 grudnia w halach Selgros pojawią się specjalne stoiska wypełnione kulinarnymi przysmakami z lokalnych restauracji. Klienci będą mogli kupić tam lunch, obiad czy kolację na wynos lub złożyć zamówienie na catering świąteczny, pomagając w ten sposób lokalom gastronomicznym w regionie. Do uczestnictwa w akcji zaprasza specjalna rozkładówka w świątecznej gazetce promocyjnej Selgros, która została wysłana do ponad 600 000 klientów.
– Dzięki tej akcji pomożemy prawie dwustu restauracjom z całej Polski, które na co dzień dokonują zakupów w Selgros – mówi Cezary Furmanowicz.

Szkolenia dla branży za darmo
Firma oferuje także wsparcie merytoryczne dla restauratorów, którzy w wielu przypadkach muszą funkcjonować w nowej dla nich rzeczywistości. W Instytucie Kulinarnym Transgourmet odbyła się seria trzech szkoleń organizowanych we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, poruszających najbardziej aktualne tematy z zakresu prowadzenia gastronomii, zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Materiał szkoleniowy dostępny jest w formie 8 filmów dostępnych online za darmo na kanale You Tube Instytutu Kulinarnego.
Trzecie szkolenie  z cyklu poświęcone było aktualnym wyzwaniom, z którymi mierzą się zarówno pracodawcy, jak i pracownicy - jak rekrutować, motywować, wymagać i współpracować w gastronomii, której olbrzymią składową powodzenia są właśnie ludzie. Temat prezentował Krzysztof Kaliciński, wykładowca Akademii Leona Koźmińkiego i trener biznesu. Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet, przygotował kilka przykładowych dań w wersji mięsnej i roślinnej, które doskonale sprawdzą się w dowozie, zdradził jakie dania i potrawy najlepiej znoszą transport i jak przeanalizować menu przestawiając restaurację na system na wynos.
– W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa większość restauracji pracuje w trybie na wynos. Przestawienie się na system „take away” wymaga przygotowań poczynając od analizy i ewentualnej modyfikacji menu, po sposób pakowania, który nie tylko zabezpieczy danie przed utratą temperatury, ale może być formą kontaktu z gośćmi. Dobrze skonstruowane i skalkulowane menu oraz odpowiednio zapakowane dania zasilą budżet restauracji, a gościom pozwolą cieszyć się nie tylko pełnią smaku, ale także świeżym, apetycznym posiłkiem – komentuje Bartosz Peter.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Gastronomiczna odwilż w Warszawie

Pandemia zmieniła gastronomiczną rzeczywistość. Walka o przetrwanie na kulinarnej mapie stolicy nie obyła się bez ofiar. Kto po "rozmrożeniu" branży restauracyjnej, na półmetku tej szczególnej wiosny, rozkwita na nowo, a kto płynie?

Semeniuk: nie widzę możliwości, by otwierać gastronomię

- Nic nie jest przesądzone ws. obostrzeń po 28 lutego, nie widzę jednak możliwości, by otwierać kolejne branże - mówiła wiceminister rozwoju Olga Semeniuk. Dodała, że jeśli liczba zakażeń będzie rosnąć, dotychczasowe restrykcje mogą zostać zaostrzone.

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Pomysły branży gastronomicznej na przetrwanie skutków pandemii

Przedstawiciele branży gastronomicznej napisali publiczny list z pomysłami wsparcia branży HoReCa w sytuacji pandemii koronawirusa. Przekazujemy jego treść.

Jak zmienił się rynek gastronomiczny dwa miesiące po jego otwarciu?

- Ostatnie dwa miesiące to widoczna zmiana nastrojów i chęć konsumentów do powrotu do starych przyzwyczajeń. Wszyscy tęskniliśmy za możliwością wyjścia na obiad z rodziną czy znajomymi, więc restauracje powoli znowu się zapełniają - ocenia Agnieszka Sałek z QSL Polska.

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej