x

Wyjazd służbowy w czasie pandemii: na co zwracać uwagę, wybierając hotel?

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    03.12.2020

Podróż służbowa wiąże się obecnie ze szczególnym ryzykiem. Dlatego tak ważne jest zachowanie wszelkich niezbędnych środków ostrożności. W tym kontekście wybór noclegu w bezpiecznym hotelu to sprawa podstawowa. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przed dokonaniem rezerwacji.

W ostatnich miesiącach formy zdalnego kontaktu ze współpracownikami, partnerami biznesowymi oraz klientami stały się chlebem powszednim w życiu zawodowym Polaków. Zdarzają się jednak sytuacje, w których nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz. Warto pamiętać, że choć działalność branży hotelarskiej została ograniczona do minimum, to wciąż można zarezerwować nocleg, podróżując w celach zawodowych.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 6 listopada 2020 roku hotele dostępne są wyłącznie dla:

  • gości przebywających w podróży służbowej,
  • sportowców w czasie zgrupowań i współzawodnictwa sportowego,
  • osób, które wykonują zawód medyczny.
  • W praktyce bieżące ograniczenia pozostaną w mocy do odwołania. Do zameldowania się w hotelu wymagane jest pisemne oświadczenie gościa o służbowym celu podróży oraz zaświadczenie od pracodawcy, związku sportowego lub podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

Czy warto rezerwować pokój?
Zakaz przyjmowania gości podróżujących w calach inne niż służbowe sprawia, że nie trzeba martwić się o dostępność miejsc noclegowych. Hotele walczą też o klientów atrakcyjnymi ofertami B2B. W tych warunkach warto rozważyć rezerwację pokoju również wówczas, gdy nie planujemy noclegu. Może się to bowiem okazać korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Nawet podczas kilkugodzinnej wizyty w danym mieście dostęp do własnego pokoju z oddzielną łazienką pozwoli odpocząć oraz odświeżyć się po podróży bez konieczności przebywania w miejscach publicznych. Choć w całym kraju obowiązuje zakaz działalności restauracji stacjonarnych, to wyłączone są z niego restauracje hotelowe, które mogą przyjmować gości nocujących co najmniej jedną dobę hotelową. Przy krótszych pobytach można korzystać z oferowanych przez hotelowe restauracje posiłków na wynos.

Na co zwracać uwagę?
Cała Polska jest obecnie objęta jednolitym zestawem obostrzeń. Wszystkie hotele muszą więc stosować się do tych samych zakazów i nakazów. Podczas podróży służbowej warto jednak nocować w sprawdzonych miejscach, których reputacja gwarantuje najwyższy standard sanitarny. Niektóre hotele działające pod szyldami marek należących do większych sieci nie tylko zobligowane są do przestrzegania rządowych obostrzeń, ale stosują także jednolite protokoły sanitarne przyjęte na poziomie całej grupy hotelowej. Wybór znanej marki jest więc dobrym sposobem na to, by uniknąć przykrych niespodzianek. Przykładem ponadstandardowych praktyk podejmowanych przez duże sieci hotelowe jest współpraca Louvre Hotels Group z niezależną organizacją NSF International specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania ryzykiem w obszarze zdrowia publicznego.
– We wszystkich hotelach marek należących do Louvre Hotels Group, takich jak Golden Tulip, Campanile czy Première Classe, od samego początku obecnego kryzysu prowadzimy kampanię Clean&Safe, dzięki której nasi goście i pracownicy mogą wypoczywać i pracować w bezpiecznych warunkach. Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są rezultaty audytu protokołów sanitarnych, który w ostatnich tygodniach przeprowadziła w naszych hotelach organizacja NSF International. Audyty odbyły się we wszystkich hotelach LHG na całym świecie i obejmowały ewaluację procedur wdrożonych przez naszą grupę w reakcji na pandemię COVID-19. Wszystkie nasze hotele w Polsce spełniły wymagania i otrzymały odznakę Checked by NSF™ – mówi Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator Louvre Hotels Group w Polsce.
Dodatkowym atutem, na który warto zwrócić uwagę, rezerwując nocleg w hotelu na potrzeby wyjazdu służbowego, jest możliwość elastycznego zarządzania rezerwacjami, na przykład za pomocą aplikacji mobilnej, oraz opcja bezpłatnej anulacji na krótko przed terminem pobytu.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Rzymski patent na pandemię: kolacja z noclegiem w hotelu i śniadaniem

Coraz większą popularnością wśród dobrze sytuowanych rzymian cieszą się "rzymskie wakacje", na które zapraszają hotele w Wiecznym Mieście. Oferują w pakiecie kolację z noclegiem i śniadaniem. Ceny wahają się od 100 do ponad 400 euro od osoby.

Pudełkowa wigilia dla pracownika - zamiast świątecznego spotkania firmowego

Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka firm skorzystało już z tej oferty.

[Q&A] Konsultacje ekspertów For Rest Projekt

Na tej stronie dostępny jest formularz, dla tych którzy chcą skorzystać z pomocy ekspertów. Jak to działa?

Pyszne.pl rusza z drugim pakietem wsparcia dla restauracji

Serwis do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl wprowadza specjalne środki wsparcia restauracji. To odpowiedź na spowodowane koronawirusem zwiększające się restrykcje dla przemysłu gastronomicznego na rynkach Europy oraz świata.

Gowin: od 14 lutego hotele mogłyby działać w ścisłym reżimie sanitarnym

Od 14 lutego w ścisłym reżimie sanitarnym mogłyby zacząć działać hotele - powiedział wicepremier Jarosław Gowin. Nie wykluczył, że jego resort będzie rekomendować też w najbliższym czasie inne poluzowania. Decyzje zapadną do końca tego tygodnia.

Interwencja służb w warszawskim pubie Piw Paw. Zabezpieczono cały zapas alkoholu

Warszawski pub Piw Paw to jeden z tych lokali, który mimo obostrzeń i zakazów przyjmuje gości. W nocy z czwartku 4 marca na piątek 5 marca odbywała się tam impreza. Interweniowały służby - wylegitymowano 53 osoby i zarekwirowano alkohol.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej