x

Koniec okrutnego zwyczaju sprzedaży żywego karpia?

Kategoria: Lifestyle - ekologia    01.12.2020

W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Zwyczaj sprzedawania żywego karpia – rozpowszechniony w naszym kraju dopiero w II połowie XX wieku – zdecydowanie traci na popularności. Według sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska, zakup żywego karpia planuje w te święta zaledwie 26,6% Polaków.
– To zwyczaj, którego nie powinniśmy kultywować – komentuje dr Krzysztof Wojtas, dyrektor Departamentu ds. Dobrostanu Ryb w Compassion Polska. – Już na etapie transportu, żywe karpie są często wiezione do sklepów w nieodpowiadających ich potrzebom zbiornikach. Następnie, trzymane w ogromnym stłoczeniu w basenach handlowych, otrzymują niedostateczną ilość tlenu i okaleczają się nawzajem. Wreszcie, już po zakupie duszą się w pozbawionych wody reklamówkach, by zostać potem zabitym przez niewykwalifikowanych do tego ludzi.

Czy świętą mogą być więc dla karpi wesołe? To retoryczne pytanie zadaje w swoim świątecznym spocie fundacja Compassion Polska, składając bardzo nietypowe i skłaniające do zastanowienia życzenia.
– W filmie rozpoczynającym świąteczną edycje kampanii przeRYBAne przypominamy, że te święta nie będą wesołe dla milionów polskich karpi – mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion Polska. – Do końca grudnia będziemy publikować na naszych kanałach ważne informacje na temat tych niesamowitych ryb. Będzie można się z nich dowiedzieć, że karp to inteligentne i odczuwające ból zwierzę, które nie zasługuje na cierpienie związane ze sprzedażą na przedświątecznych stoiskach.

Fundacja Compassion Polska wystosowała również petycję do ministra rolnictwa – Grzegorza Pudy. Organizacja apeluje w niej o zakaz sprzedaży żywych ryb w Polsce. Petycję można podpisać na stronie fundacji Compassion Polska – ciwf.pl/karpie

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Michał Piosik: Opakowania przyszłości

Jesteśmy świadomi, że jednorazowe tworzywa sztuczne nie są najlepszym sposobem na pakowanie jedzenia, a jednocześnie kupujemy coraz więcej jedzenia w marketach i dyskontach. Gdzie w tym wszystkim troska o nasze zdrowie i środowisko?

Warszawskie kawiarnie we współpracy z Take!Cup wprowadzają kubki na kaucję

Koniec z jednorazówkami! System kubków na kaucję to rozwiązanie znane z Berlina, Hamburga czy Wiednia. Właśnie zadebiutowało w Warszawie za sprawą krakowskiego start-upu Take!Cup. Jednym z pierwszych lokali, w którym pojawiły się kubki jest kawiarnia STOR na Powiślu.

Zero waste w kawiarni - białostocka sieć the White Bear Coffee oferuje peelingi z fusów

Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.

Przekąski z owadów do kupienia w automacie. W Japonii

W kilkudziesięciotysięcznym mieście Hirado w południowej części Japonii, niedaleko Nagasaki uruchomiono... insektomat. To maszyna vendingowa sprzedająca wyłącznie smażone i suszone owady.

Co dalej z papierowym kubkiem? Krzysztof Rzyman: wszyscy zdają sobie sprawę z problemu, a zmiany są powolne

O tym, czy da się sprzedać kawę na wynos bez papierowych kubków i czy ekologię można pogodzić z wygodą rozmawiamy z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie, współautorem książki "Less Waste Polska".

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej