x

Koniec okrutnego zwyczaju sprzedaży żywego karpia?

Kategoria: Lifestyle - ekologia    01.12.2020

W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Zwyczaj sprzedawania żywego karpia – rozpowszechniony w naszym kraju dopiero w II połowie XX wieku – zdecydowanie traci na popularności. Według sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska, zakup żywego karpia planuje w te święta zaledwie 26,6% Polaków.
– To zwyczaj, którego nie powinniśmy kultywować – komentuje dr Krzysztof Wojtas, dyrektor Departamentu ds. Dobrostanu Ryb w Compassion Polska. – Już na etapie transportu, żywe karpie są często wiezione do sklepów w nieodpowiadających ich potrzebom zbiornikach. Następnie, trzymane w ogromnym stłoczeniu w basenach handlowych, otrzymują niedostateczną ilość tlenu i okaleczają się nawzajem. Wreszcie, już po zakupie duszą się w pozbawionych wody reklamówkach, by zostać potem zabitym przez niewykwalifikowanych do tego ludzi.

Czy świętą mogą być więc dla karpi wesołe? To retoryczne pytanie zadaje w swoim świątecznym spocie fundacja Compassion Polska, składając bardzo nietypowe i skłaniające do zastanowienia życzenia.
– W filmie rozpoczynającym świąteczną edycje kampanii przeRYBAne przypominamy, że te święta nie będą wesołe dla milionów polskich karpi – mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion Polska. – Do końca grudnia będziemy publikować na naszych kanałach ważne informacje na temat tych niesamowitych ryb. Będzie można się z nich dowiedzieć, że karp to inteligentne i odczuwające ból zwierzę, które nie zasługuje na cierpienie związane ze sprzedażą na przedświątecznych stoiskach.

Fundacja Compassion Polska wystosowała również petycję do ministra rolnictwa – Grzegorza Pudy. Organizacja apeluje w niej o zakaz sprzedaży żywych ryb w Polsce. Petycję można podpisać na stronie fundacji Compassion Polska – ciwf.pl/karpie

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Coca-Cola: #WCIĄŻZMIENIAMY - działania na rzecz środowiska

Jako lider rynku napojów bezalkoholowych Coca-Cola wie, że jej działalność ma wpływ na środowisko. Dlatego zachęca konsumentów do ekologicznych zachowań i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Rozmawiamy o tym z Katarzyną Borucką, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Ekologiczna rewolucja

Restauracje, bary, bistra, street foody, food trucki, kawiarnie, cukiernie - słowem, wszystkie lokale gastronomiczne, którym choć trochę zależy na modnym obecnie wizerunku eko, popadły w słomkowe szaleństwo. Jednak słomki to nie wszystko. Zmienia się cały rynek jednorazowych opakowań na żywność.

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Lavazza i Microsoft dla zrównoważonego rozwoju

Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza oraz kolumbijski oddział Microsoftu podpisały porozumienie dotyczące wspólnego projektu transformacji technologicznej (Technology Transformation Model), realizowanego pod hasłem odpowiedzialności społecznej.

Otto Pompieri wycofuje plastikowe słomki i opakowania

Warszawska restauracja Otto Pompieri przyłączyła się do globalnego trendu ograniczenia plastikowych odpadów. Nie podaje już do napojów plastikowych słomek, a dania na wynos są wysyłane w innowacyjnych, ekologicznych opakowaniach.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej