

Stava - gastro-kurierska sieć franczyzowa - uruchamia emisję akcji


Stava uruchomiła emisję akcji w modelu crowdfundingu - planuje pozyskać ok. 4,2 mln złotych od inwestorów. Pozyskane środki pozwolą przyspieszyć rozwój sieci franczyzowej w Polsce i Europie.
W 2019 roku przychód sieci (partnerów franczyzowych Stava oraz samej spółki) ze sprzedaży usług kurierskich wyniósł 8,8 mln zł. W samym październiku 2020 miesięczna sprzedaż wyniosła już 1,8 mln zł. Od stycznia 2018 roku do października 2020 roku sieć urosła o 1890%.
Stava jest jednak wciąż na początku swojej drogi. Uruchamia emisję akcji, żeby zdobyć kapitał na dalszą ekspansję.
– Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na szybką rozbudowę sieci do 93 oddziałów w Polsce do końca 2021 roku oraz wejście w 2021 roku na rynek niemiecki. Zakładamy, że w ciągu kolejnych 24 miesięcy od rozpoczęcia działalności w Niemczech, Stava będzie mogła również wejść na rynki we Francji, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Docelowo planujemy działać w większości krajów europejskich. Wierzymy, że jesteśmy cały czas na początku dowozowej rewolucji i chcemy, aby dzięki tej emisji jak najwięcej inwestorów stało się jej częścią – mówi Paweł Aksamit, prezes Stava S.A.
Zobacz także

Fanex z nową stroną www oraz sklepem online

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził zapowiadane zmiany i gruntownie odświeżył swoją stronę internetową oraz sklep online. Koncept wizualny projektu został znacząco uproszczony, a jego graficzny design nawiązuje do obecnych trendów rynkowych.

Smaczna fotografia

Czy współpraca restauratora i szefa kuchni z profesjonalnym fotografem się opłaca? Jakie możliwości oferuje rynek i jak wybrać optymalną opcję dostosowaną do charakteru lokalu? Przedstawiamy kilka możliwości i specyfikę restauracyjnej fotografii.

Sfinks oferuje "Franczyzę za 1 zł"

Sfinks Polska wprowadza program "Franczyza za 1 zł", w ramach którego restauracje niesieciowe mogą przekształcić się w lokal pod szyldem jednej z marek operatora: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Meta czy Fabryka Pizzy. Opłata franczyzowa w ciągu pierwszych 12 miesięcy to 1 zł.

Mazurska Manufaktura Alkoholi wprowadza usługę click and collect

Mazurska Manufaktura Alkoholi - rodzinny producent mocnych alkoholi rzemieślniczych - rozwija sieć punktów odbioru dla swojego sklepu internetowego ekraft.pl. Jednocześnie zaprasza do współpracy producentów alkoholi kraftowych, jak i właścicieli sklepów z koncesjami na sprzedaż alkoholu.

Łazienka na medal - goście to docenią!

Czysta i zadbana łazienka to najlepsza wizytówka każdej restauracji. Jest również ważnym elementem tworzenia przyjemnego i komfortowego doświadczenia w trakcie wizyty gości. Klimatyczne, dobrze zaprojektowane i praktyczne wnętrza lokali gastronomicznych to coś, co niewątpliwie przyciąga gości.

Jak wyposażyć ogródek, by przyciągnąć gości?

Wyposażenie ogródków i tarasów restauracji, kawiarni oraz hoteli to obszar, na który w sezonie od wiosny do jesieni właściciele powinni zwrócić szczególną uwagę.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

