Kaufland to pierwsza sieć, w której będzie można znaleźć produkty marki. Będą one dostępne także w sklepiku firmowym Nestlé w warszawskiej siedzibie firmy.
Dieta przyszłości
Coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenie mięsa w diecie. W Polsce aż jedna czwarta badanych deklaruje, że stara się zmniejszyć jego spożycie. Jakie są tego przyczyny? Przede wszystkim troska o zdrowie (24%), dobrostan zwierząt (17%) oraz planetę (14%). Wprowadzanie roślinnych produktów marki Garden Gourmet na kolejnych rynkach to także ważny element strategii Nestlé i kolejny krok firmy na rzecz realizacji zobowiązań wobec konsumentów i środowiska.
– Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – jest ona zarówno korzystna dla zdrowia, jak i pozwala na niższą ingerencję w środowisko naturalne. Dla Nestlé to także ważny krok w kierunku realizacji globalnego zobowiązania, by do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych – mówi Marcin Popławski, dyrektor dywizji kulinarnej Nestlé w Polsce.
I dodaje: – Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku.
Korzyści dla zdrowia
Jak podkreślają eksperci, prawidłowo zbilansowana dieta roślinna może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, np. zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego lub wystąpienia otyłości. Duży udział warzyw i owoców w codziennym jadłospisie – oprócz tego, że są one źródłem witamin i składników mineralnych – zwiększa objętość posiłków. W tym przypadku może to iść w parze ze zmniejszeniem kaloryczności całodziennej racji pokarmowej, co ma korzystny wpływ na utrzymanie lub też uzyskanie prawidłowej masy ciała, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia niedoborów niektórych witamin, składników mineralnych czy błonnika.
Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne, znaleźć można na stronie: gardengourmet.pl.