x

Akcja “Środy na zamówienie" jednoczy restauratorów z całej Polski

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    17.11.2020

Gastronomia walczy ze skutkami pandemii. Restauratorzy, którzy od 24 października mogą wydawać posiłki wyłącznie na wynos lub dostarczać je do domu, aktywnie zachęcają klientów do wspierania całego sektora w tym nadzwyczajnym czasie.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Inicjatywa „Środy na zamówienie” powstała już w kwietniu, kiedy to gastronomię dotknął pierwszy lockdown. Jesienna fala koronawirusa po raz kolejny jednak ograniczyła działalność gastronomii. Teraz, kiedy cały rynek ponownie zmaga się obostrzeniami, restauratorzy znów się jednoczą. Akcja łączy zarówno duże i rozpoznawalne sieci, jak również małe, lokalne biznesy.

„Środy na zamówienie” to otwarty projekt, do którego w dowolnym momencie może przystąpić każda restauracja. Celem jest zachęcenie Polaków do wspierania gastronomii poprzez zamawianie dań z ulubionych restauracji za pośrednictwem obecnie funkcjonujących kanałów sprzedaży – na wynos, w dostawie oraz Drive Thru. Jednocześnie, klienci mogą wyrazić swoje wsparcie poprzez publikację postów w mediach społecznościowych oznaczając je #środynazamówienie #smacznewsparcie.

Ponowne ograniczenie sprzedaży sprawiło, że branża gastronomiczna nieustannie pozostaje w trudnej sytuacji. Wciąż jednak wiele z restauracji nadal funkcjonuje i oferuje swoje produkty. Zamawianie posiłków może więc nie tylko pomóc przetrwać restauratorom, ale przede wszystkim ocalić miejsca pracy.
Akcja prowadzona jest pod patronatem Związku Pracodawców HoReCa (ZP HoReCa).

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nadmorskie gminy: apelujemy o podobne wsparcie rządu jak dla kurortów górskich

Gastronomia i hotele nad Bałtykiem są w równie krytycznej sytuacji, jak te z górskich kurortów. Włodarze nadmorskich gmin domagają się podobnego wsparcia branży turystycznej, jakie rząd kieruje do miejscowości kurortów górskich.

Gastronomia w pandemii - które firmy wspierają polski rynek gastronomiczny?

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" wraz z partnerami włączyły się w pomoc dla lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa.

Kryzys gastronomii za granicą. Jak sobie z nim radzą restauratorzy z innych krajów?

Bankructwa, protesty restauratorów, ignorowanie zakazów i restaaracje działające w podziemiu - przykłady z innych państw pokazują, że polska gastronomia nie jest ze swoimi problemami odosobniona.

MAX Premium Burgers wprowadza zamówienia online

Klienci sieci mogą teraz złożyć i opłacić zamówienie na stronie maxorder.pl, po czym odebrać je w restauracji o wybranej przez siebie porze.

Na ratunek stołecznemu Przysmakowi przy Lwowskiej

Warszawiakom nie jest im obojętna patowa sytuacja lokali, które od pokoleń karmią stolicę. Pomagają np. cukierni Rurki z Wiatraka na Grochowie, ustawiając się w kolejce po kultowy przysmak z kremem na wynos. Zamknięcie grozi też barowi Przysmak z kuchnią polską. Czy i tym razem ruszą na ratunek?

Gastronomia otwarta mimo obostrzeń - co o tym sądzą Polacy? [SONDAŻ]

Co Polacy sądzą o otwieraniu się lokali mimo zakazu prowadzenia działalności narzuconego przez epidemiczne obostrzenia? Prezentujemy wyniki badań sondażowych PMR.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej