x

Kawiarnie Cofix Polska w Warszawie

Kategoria: Miejsca    16.11.2020

Sieć Cofix zadebiutowała w Polsce w czerwcu tego roku i obecnie ma kawiarnie w trzech lokalizacjach w Warszawie.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Marka powstała w Izraelu (ok. 150 lokali), kolejne punkty znajdują się w Rosji (ok. 190), na Białorusi (9) oraz w Brazylii. Globalny plan to 5000 lokali do 2025 r. W Polsce zakładano otwarcie 25 lokalizacji w 2020 r., jednak pandemia zahamowała rozwój.
Wszystkie kawiarnie są lokalami własnymi i znajdują się pod skrzydłami Cofix Global. Wyróżnia je inkluzywny charakter, co odzwierciedlone jest w cenach kawy i jedzenia przy równoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Kawy dostępne są w czterech rozmiarach, espresso wypijemy za 6 zł. Używane ziarna to blend arabiki z Brazylii z wietnamską robustą w proporcji 80/20, wypalane w palarni Hard Beans w Opolu.
Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Cofix bazuje na ekspresach ciśnieniowych, metody alternatywne nie są dostępne. Większą część oferty jedzenia stanowią produkty Grab & Go (przekąski, kanapki, croissanty). Osoby, które mają chwilę, by usiąść w lokalu, mogą zamówić sałatki czy ciasta. Co ważne, kawiarnie oferują dania wegańskie, a kawy można zamówić na mleku sojowym lub owsianym. Rano dostępne są śniadania, czyli tosty w zestawie z kawą (15 zł). Poza tym w menu są smoothie oraz inne zimne i gorące napoje.
Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Koncept kawiarni jest nowoczesny, wnętrza lekkie, nieprzytłaczające. Nad wyglądem lokali czuwa biuro projektowe z Londynu. Marka skierowana jest do ludzi, którzy żyją aktywnie i szukają wygodnych i prostych rozwiązań w swojej codzienności.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Lokalizacje w Warszawie: ul. Świętokrzyska 16, ul. Nowy Świat 33, al. Jana Pawła II 38
Powierzchnia: 39 m2 wzwyż 

Ceny kaw: 6-15 zł

Ceny jedzenia: 6-15 zł

Typ: casual

Artykuł ukazał się w „Food Service" 10/2020 nr 199.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej