

Zbigniew Grycan tłumaczy, dlaczego zamknął swoje lokale


Lodziarnio-kawiarnie Grycana pozostają zamknięte do odwołania, choć z ich oferty można by skorzystać na wynos. Według Zbigniewa Grycana ich otwarcie mijałoby się jednak z celem.
Co prawda z oferty lodziarni można by korzystać na wynos, ale według Zbigniewa Grycana (na zdjęciu z żoną Elżbietą i córką), twórcy i współwłaściciela marki, takie rozwiązanie mija się z celem.
– Lodziarnio-kawiarnie, które znajdują się w galeriach handlowych to lokale z miejscami siedzącymi. Dostępna w nich oferta skierowana jest przede wszystkim do konsumpcji na miejscu – tłumaczy nam Zbigniew Grycan. – Tymczasem ze względu na wprowadzone ograniczenia możliwa jest jedynie sprzedaż na wynos, przy czym na terenie galerii handlowych, także w ich częściach wspólnych, nie można spożywać posiłków. W takiej sytuacji sprzedaż lodów, ciastek, czy kawy na wynos mija się z celem. Dlatego zdecydowaliśmy się czasowo zamknąć lokale w galeriach handlowych. Otwartych jest w tej chwili pięć naszych warszawskich lodziarnio-kawiarni, które znajdują się poza galeriami handlowymi – przypomina.
Zaznacza też, że lody pod marką Grycan niezmienne dostępne są w super- i hipermarketach, dyskontach a także sklepach handlu tradycyjnego. Cały czas działa również sklep internetowy firmy z dostawą na terenie Warszawy. Można w nim zamówić nie tylko lody, ale także ciasta, ciastka, torty i lody.
– Czekamy z niecierpliwością, aż sytuacja się unormuje i znowu w bezpiecznych warunkach będziemy mogli gościć klientów w naszych lodziarniach – dodaje Zbigniew Grycan.
Marka Grycan – Lody od pokoleń obecna jest na rynku od 2004 r. W ciągu 16 lat istnienia firma Grycan rozwinęła rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy ponad 150 lokali. Firma jest też liderem rynku lodów familijnych sprzedawanych w sklepach spożywczych.
Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli te lody korzystając tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą, przy wsparciu drugiej córki – Magdaleny.
Zobacz także

Gastronomia muśnięta czy zmiażdżona pandemią? Ocenia Linh Ziółkowska z restauracji Wi-Taj

Choć obecnie można swobodnie korzystać z oferty restauracji, barów i kawiarni, to jeszcze niedawno rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej. O ocenę zmian, które zaszły w czasie dwóch lat pandemii, trendów oraz rosnących cen żywności poprosiliśmy Linh Ziółkowską, menedżerkę restauracji Wi-Taj.

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej przeciwko ustawie weryfikacji covidowej

Sejm skierował do drugiego czytania ustawę, która upoważnia pracodawcę do sprawdzania, czy podlegający mu pracownicy są zaszczepieni. Dotyczy to także restauratorów. - To dyskryminacja - uważa Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej.

Coraz więcej restauratorów żąda od gości okazania tzw. paszportu covidowego

Nie zaszczepiłeś się przeciwko Covid-19, nie jesteś ozdrowieńcem i nie masz ważnego przez 48 godzin testu z negatywnym wynikiem? Bez tzw. paszportu covidowego możesz nie wejść do wielu lokali gastronomicznych. Restauratorzy biorą sprawy w swoje ręce i chcą weryfikować klientów.

Maciej Nowaczyk, restaurator z Wrocławia: Czekając na nieuchronne

Jakie nastroje panują w gastronomii w obliczu czwartej fali pandemii? - Kolejny to już raz rząd bierze nas na przeczekanie. Mechanizmy uruchomi w ostatniej chwili. Z dnia na dzień. Pewnie znów z piątku na sobotę. Który to już raz - pisze wrocławski restaurator Maciej Nowaczyk.

Gastronomia tylko z paszportem covidowym? Restauratorzy podzieleni w tej kwestii

Polacy nie chcą kolejnego lockdownu gastronomii, ale są przeciwni szczepieniom i wprowadzeniu obostrzeń dla niezaszczepionych. Restauratorzy znaleźli się między młotem a kowadłem. Z jednej strony muszą chronić swoich gości i personel, z drugiej - starają się nie zrażać do siebie klientów.

Jak odnaleźć się w postpandemicznym gastroświecie?

Jeszcze wiosną, tak jak inni, zastanawiałem się, jak będzie wyglądał powrót do pracy po otwarciu lokali gastronomicznych. Obawiałem się, że rzeczywistość branży może okazać się mało kolorowa. Czy słusznie i czy w ogóle cokolwiek się zmieniło w barowym uniwersum?
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

