x

Zbigniew Grycan tłumaczy, dlaczego zamknął swoje lokale

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    16.11.2020

Lodziarnio-kawiarnie Grycana pozostają zamknięte do odwołania, choć z ich oferty można by skorzystać na wynos. Według Zbigniewa Grycana ich otwarcie mijałoby się jednak z celem.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Lodziarnie zamknięto w związku z nowymi obostrzeniami, które weszły w życie 7 listopada i znacznie ograniczyły działalność galerii handlowych, a to w nich znajduje się większość tych punktów. To dlatego z ponad 150 lokali działających pod szyldem Grycan - Lody od pokoleń, obecnie działa ich tylko pięć. Są to miejsca w stolicy usytuowane przy ul. Francuskiej, Grójeckiej, Korkowej, Puławskiej i na Wilanowie.

Co prawda z oferty lodziarni można by korzystać na wynos, ale według Zbigniewa Grycana (na zdjęciu z żoną Elżbietą i córką), twórcy i współwłaściciela marki, takie rozwiązanie mija się z celem.
– Lodziarnio-kawiarnie, które znajdują się w galeriach handlowych to lokale z miejscami siedzącymi. Dostępna w nich oferta skierowana jest przede wszystkim do konsumpcji na miejscu – tłumaczy nam Zbigniew Grycan. – Tymczasem ze względu na wprowadzone ograniczenia możliwa jest jedynie sprzedaż na wynos, przy czym na terenie galerii handlowych, także w ich częściach wspólnych, nie można spożywać posiłków. W takiej sytuacji sprzedaż lodów, ciastek, czy kawy na wynos mija się z celem. Dlatego zdecydowaliśmy się czasowo zamknąć lokale w galeriach handlowych. Otwartych jest w tej chwili pięć naszych warszawskich lodziarnio-kawiarni, które znajdują się poza galeriami handlowymi – przypomina.

Zaznacza też, że lody pod marką Grycan niezmienne dostępne są w super- i hipermarketach, dyskontach a także sklepach handlu tradycyjnego. Cały czas działa również sklep internetowy firmy z dostawą na terenie Warszawy. Można w nim zamówić nie tylko lody, ale także ciasta, ciastka, torty i lody.
– Czekamy z niecierpliwością, aż sytuacja się unormuje i znowu w bezpiecznych warunkach będziemy mogli gościć klientów w naszych lodziarniach – dodaje Zbigniew Grycan.

Marka Grycan – Lody od pokoleń obecna jest na rynku od 2004 r. W ciągu 16 lat istnienia firma Grycan rozwinęła rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy ponad 150 lokali. Firma jest też liderem rynku lodów familijnych sprzedawanych w sklepach spożywczych.
Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli te lody korzystając tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą, przy wsparciu drugiej córki – Magdaleny.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Gotuj i sprzedawaj mimo pandemii - ruszył DeliveryWeek

Na pomoc restauracjom wystartował DeliveryWeek, organizowany przez Restaurant Week Polska. Dołącza do niego coraz więcej restauracji!

Protest polskiej gastronomii, czyli "Czarna Polewka dla rządu RP"

O godzinie 12 w 17 miastach Polski rozpoczął się symboliczny protest gastronomii polskiej. Organizatorzy zaplanowali w każdym z miast happening oraz składanie petycji.

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

Jak klienci mogą ratować i ratują gastronomię

Lokale gastronomiczne ratują się teraz sprzedażą posiłków z dowozem. Ich właściciele przyznają, że wsparcie, jakie otrzymują w tym trudnym czasie od klientów, jest niezwykłe. Chodzi nie tylko o dobre słowo, ale też regularne zamówienia, które zapewniają przetrwanie.

Pół roku z koronawirusem w branży gastronomicznej i eventowej [BADANIE]

9 na 10 firm zanotowało spadki obrotów w porównaniu do okresu sprzed początku pandemii. Co dalej? Nastroje są podzielone. 40 proc. przedsiębiorców i managerów przewiduje, że będzie coraz gorzej, a co trzeci jest przekonany, że najgorsze za nimi i będzie coraz lepiej.

Lockdown hoteli - od soboty 7 listopada do 29 listopada

Od najbliższej soboty czeka nas lockdown nie tylko w gastronomii, ale też w turystyce i innych branżach. Hotele będą mogły obsługiwać jedynie gości przebywających w podróży służbowej - ogłosił premier na konferencji poświęconej kolejnym pandemicznym obostrzeniom.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej