x

Zbigniew Grycan tłumaczy, dlaczego zamknął swoje lokale

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    16.11.2020

Lodziarnio-kawiarnie Grycana pozostają zamknięte do odwołania, choć z ich oferty można by skorzystać na wynos. Według Zbigniewa Grycana ich otwarcie mijałoby się jednak z celem.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Lodziarnie zamknięto w związku z nowymi obostrzeniami, które weszły w życie 7 listopada i znacznie ograniczyły działalność galerii handlowych, a to w nich znajduje się większość tych punktów. To dlatego z ponad 150 lokali działających pod szyldem Grycan - Lody od pokoleń, obecnie działa ich tylko pięć. Są to miejsca w stolicy usytuowane przy ul. Francuskiej, Grójeckiej, Korkowej, Puławskiej i na Wilanowie.

Co prawda z oferty lodziarni można by korzystać na wynos, ale według Zbigniewa Grycana (na zdjęciu z żoną Elżbietą i córką), twórcy i współwłaściciela marki, takie rozwiązanie mija się z celem.
– Lodziarnio-kawiarnie, które znajdują się w galeriach handlowych to lokale z miejscami siedzącymi. Dostępna w nich oferta skierowana jest przede wszystkim do konsumpcji na miejscu – tłumaczy nam Zbigniew Grycan. – Tymczasem ze względu na wprowadzone ograniczenia możliwa jest jedynie sprzedaż na wynos, przy czym na terenie galerii handlowych, także w ich częściach wspólnych, nie można spożywać posiłków. W takiej sytuacji sprzedaż lodów, ciastek, czy kawy na wynos mija się z celem. Dlatego zdecydowaliśmy się czasowo zamknąć lokale w galeriach handlowych. Otwartych jest w tej chwili pięć naszych warszawskich lodziarnio-kawiarni, które znajdują się poza galeriami handlowymi – przypomina.

Zaznacza też, że lody pod marką Grycan niezmienne dostępne są w super- i hipermarketach, dyskontach a także sklepach handlu tradycyjnego. Cały czas działa również sklep internetowy firmy z dostawą na terenie Warszawy. Można w nim zamówić nie tylko lody, ale także ciasta, ciastka, torty i lody.
– Czekamy z niecierpliwością, aż sytuacja się unormuje i znowu w bezpiecznych warunkach będziemy mogli gościć klientów w naszych lodziarniach – dodaje Zbigniew Grycan.

Marka Grycan – Lody od pokoleń obecna jest na rynku od 2004 r. W ciągu 16 lat istnienia firma Grycan rozwinęła rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy ponad 150 lokali. Firma jest też liderem rynku lodów familijnych sprzedawanych w sklepach spożywczych.
Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli te lody korzystając tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą, przy wsparciu drugiej córki – Magdaleny.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Restauratorzy liczą na to, że gości będzie coraz więcej

Po pierwszym tygodniu wznowienia działalności restauratorzy mają nadzieję, że z każdym kolejnym gości będzie coraz więcej. Relacje z Warszawy, Zakopanego, Łodzi, Torunia, Gdyni, Olsztyna i Krakowa.

Restauracja Bulaj w Sopocie - ich pomysł na przetrwanie

- Myślę o biznesie, który będę mógł rozwijać, gdy skończy się pandemia. Otwieramy sklep internetowy z szytymi na miarę boksami, obiadami na bazie produktów rybnych - mówi Artur Moroz, właściciel restauracji Bulaj.

Po lockdownie w Epoce. Ten sam zespół, nowe menu Marcina Przybysza

Niezmienny skład załogi restauracji po lockdownie to rzadkość w Warszawie. Tymczasem w Epoce, otwartej właśnie po przerwie w stacjonarnej działalności, o kulinarne doznania gości wciąż dba ten sam zespół pod wodzą Marcina Przybysza. Na ponowny start przygotował nowe menu.

Robert Kuc, CEO marki Zdrowa Krowa: Przyszłość to restauracje hybrydowe

- Bez względu na to, jak rozwijać się będzie pandemia, przyszłość gastronomii upatrujemy w działaniach hybrydowych, czyli łączących spożywanie posiłków w lokalach oraz zamawianych na wynos. Niezależnie od wybranej formuły, gość musi czuć się wyjątkowo - uważa Robert Kuc, CEO marki Zdrowa Krowa.

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej przeciwko ustawie weryfikacji covidowej

Sejm skierował do drugiego czytania ustawę, która upoważnia pracodawcę do sprawdzania, czy podlegający mu pracownicy są zaszczepieni. Dotyczy to także restauratorów. - To dyskryminacja - uważa Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej.

Góralski Browar na Krupówkach: sezon nie zając, a uciekł

Na Krupówkach tysiące turystów, a lokale gastronomiczne zamknięte. Dlatego jedna z restauracji - Góralski Browar - zlokalizowana w Centrum Handlowym Krupówki w Zakopanem zdecydowała się na nietypową kampanię.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej