x

Burgery. Jak wyróżnić się z ofertą na dowóz?

Kategoria: Twój biznes - oferta    13.11.2020

Znów gastronomia działa tylko na wynos i na dowóz. Dopóki nie będzie możliwe zaproszenie gości do lokali, musimy w pełni skupić się na ofercie delivery i sprawić, aby klient wybrał nasze propozycje - z wielu pozostałych. Jak zatem wyróżnić się wśród konkurencji?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Na ilość zamówień w dostawie wpływa wiele elementów – obecność na platformach delivery i pozycja restauracji w wyszukiwarce, zasięg i cena dostawy, promocje i zniżki. Skupmy się jednak na samej ofercie, która – jeśli jest przygotowana pod oczekiwania gościa – może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu.

Jakość i innowacja
Burgery z klasycznego jedzenia street foodowego weszły do kart restauracji – nawet tych ekskluzywnych. To sprawiło, że zmieniają się oczekiwania gości, dla których wyznacznikiem dobrego burgera jest jakość składników. Wyróżnimy się na tle konkurencji, jeśli postawimy na przygotowanie naszych kotletów w 100% z lokalnej wołowiny i wykorzystamy pieczywo własne lub z zaprzyjaźnionej piekarni oraz domowe sosy robione we własnej kuchni.
Poza jakością, klienci coraz częściej wybierają eksperymenty. Choć wielu z nich lubi tradycyjne smaki, innych przekonamy burgerami fusion: japońskim z warzywami w tempurze i sosem hoisin, meksykańskim ze świeżą salsą, nachosami i kolendrą lub francuskim z miękkim serem pleśniowym i grillowaną gruszką. Tegorocznym hitem jest też burger oblany sosem serowym – aby zaoferować go w dostawie, powinniśmy podać sos w osobnym pojemniku.

Burgery dla każdego
Aby zachęcić gości do korzystania z naszej oferty, musimy słuchać ich potrzeb. Usłyszmy wtedy, że coraz więcej z nich jest na diecie bezglutenowej i bezlaktozowej, a także chętniej wybiera opcje bez mięsa lub w pełni roślinne. Zwłaszcza te ostatnie od kilku lat są wzrastającym trendem, który nadaje rytm zmian w burgerowniach.
Warto zatem zadbać o to, by każdy ze składników burgera był bezglutenowy – tak, aby wystarczyło tylko zamienić bułkę, by stworzyć opcję dla osób unikających tego białka. Większego zaangażowania wymaga zapewnienie osobom nie spożywającym mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego satysfakcjonujących opcji – co nie znaczy, że jest to bardzo uciążliwe czy czasochłonne.

Jak zrobić wegański burger?
– Roślinne burgery to pestka, jeśli zamówimy od dostawcy zamienniki mięsa, sera i majonezu – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – Na rynku jest coraz więcej dobrej jakości produktów, które doskonale odtwarzają tradycyjny smak i mają tę samą funkcjonalność – dodaje Robert Kopacz.
W klasycznych cheeseburgerach świetnie sprawdzi się na przykład alternatywa dla sera Violife Plastry o smaku cheddar, jak również bloki, z których możemy wykroić plastry zgodnie z preferowaną grubością: Violife Blok o smaku mozzarelli, Violife Blok o smaku klasycznym i Violife Blok o smaku cheddar. Roślinne alternatywy dla sera Violife posiadają konsystencję tradycyjnych serów, są jednak pozbawione alergenów, dzięki czemu możemy oferować je wszystkim gościom.

Prezentacja to podstawa
Nawet najlepsze menu nie spotka się z pozytywnym odbiorem, jeśli nie zadbamy o jego odpowiednią prezentację. W lokalu „sprzedaje” je wiele czynników: opowieść obsługi o potrawie, zawartość talerzy gości, zapach płynący z kuchni. W delivery mamy do dyspozycji tylko zdjęcia i opisy – dlatego ich jakość to podstawa.
Zadbajmy więc o dobrze oświetlone zdjęcia, najlepiej wykonywane w świetle słonecznym za zewnątrz lub przy oknie. Możemy zrobić je nawet telefonem z dobrym aparatem, choć przyda się nam blenda oraz podstawowa obróbka w darmowych programach do edycji zdjęć. Natomiast tworząc opisy potraw, stwórzmy charakterystyczne nazwy burgerów i dokładnie wskażmy wszystkie składniki dania – tak, by wybredni goście nie natknęli się na produkty, których nie lubią.

Burgerowe menu na dowóz
– Jeśli nie otworzymy się na nowe myślenie o burgerze, pozostaniemy daleko w tyle za konkurencją – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – To do niej trafią osoby szukające wysokojakościowych opcji bez alergenów i bez mięsa – ostrzega Robert Kopacz.
Menu dobrane do potrzeb naszych gości – zarówno tradycjonalistów, jak i innowatorów, alergików, wegetarian i wegan – oraz apetycznie przygotowana oferta to pierwszy krok do wyróżnienia się w dostawie. Jeśli zadbamy o odpowiednią ekspozycję w platformach do zamawiania oraz o regularne, zachęcające promocje, mamy szansę na sukces.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ergonomicznie i ekonomicznie w kuchni

Odpowiednio dobrany sprzęt to podstawa w każdej profesjonalnej kuchni. Jak wybrać wyposażenie przy ograniczonej przestrzeni zaplecza i jak zoptymalizować inwestycje? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

Jak wybrać zmywarkę?

Czyste naczynia to wizytówka każdej gastronomii - od niewielkiego baru czy lokalnej kawiarni, przez street food, aż po restaurację fine dining. Dlatego zmywaka stała się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego lokalu.

ZAPROGRAMUJ SPRZEDAŻ

Samoobsługa może okazać się przyszłością sieci restauracyjnych: zmniejsza koszty, ułatwia organizację zamówień oraz kontrolę sprzedaży. Z kiosków samoobsługowych coraz częściej korzystają duże sieci fastfoodowe.

Stabilne podłoże

Do krojenia, siekania, porcjowania lub zagniatania ciasta - deski to podstawa w profesjonalnej kuchni. Przedstawiamy kilka praktycznych porad i zasad, które pomogą przy wyborze tych najlepszych i znacznie ułatwią pracę.

SZLACHETNA MATERIA

Obrusy, serwetki, bieżniki czy zasłony i dekoracje okienne - tekstyliów w restauracyjnej sali jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy warto inwestować w jakościowe materiały, czy czasem lepiej w ogóle z nich zrezygnować?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej