

Burgery. Jak wyróżnić się z ofertą na dowóz?


Znów gastronomia działa tylko na wynos i na dowóz. Dopóki nie będzie możliwe zaproszenie gości do lokali, musimy w pełni skupić się na ofercie delivery i sprawić, aby klient wybrał nasze propozycje - z wielu pozostałych. Jak zatem wyróżnić się wśród konkurencji?
Jakość i innowacja
Burgery z klasycznego jedzenia street foodowego weszły do kart restauracji – nawet tych ekskluzywnych. To sprawiło, że zmieniają się oczekiwania gości, dla których wyznacznikiem dobrego burgera jest jakość składników. Wyróżnimy się na tle konkurencji, jeśli postawimy na przygotowanie naszych kotletów w 100% z lokalnej wołowiny i wykorzystamy pieczywo własne lub z zaprzyjaźnionej piekarni oraz domowe sosy robione we własnej kuchni.
Poza jakością, klienci coraz częściej wybierają eksperymenty. Choć wielu z nich lubi tradycyjne smaki, innych przekonamy burgerami fusion: japońskim z warzywami w tempurze i sosem hoisin, meksykańskim ze świeżą salsą, nachosami i kolendrą lub francuskim z miękkim serem pleśniowym i grillowaną gruszką. Tegorocznym hitem jest też burger oblany sosem serowym – aby zaoferować go w dostawie, powinniśmy podać sos w osobnym pojemniku.
Burgery dla każdego
Aby zachęcić gości do korzystania z naszej oferty, musimy słuchać ich potrzeb. Usłyszmy wtedy, że coraz więcej z nich jest na diecie bezglutenowej i bezlaktozowej, a także chętniej wybiera opcje bez mięsa lub w pełni roślinne. Zwłaszcza te ostatnie od kilku lat są wzrastającym trendem, który nadaje rytm zmian w burgerowniach.
Warto zatem zadbać o to, by każdy ze składników burgera był bezglutenowy – tak, aby wystarczyło tylko zamienić bułkę, by stworzyć opcję dla osób unikających tego białka. Większego zaangażowania wymaga zapewnienie osobom nie spożywającym mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego satysfakcjonujących opcji – co nie znaczy, że jest to bardzo uciążliwe czy czasochłonne.
Jak zrobić wegański burger?
– Roślinne burgery to pestka, jeśli zamówimy od dostawcy zamienniki mięsa, sera i majonezu – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – Na rynku jest coraz więcej dobrej jakości produktów, które doskonale odtwarzają tradycyjny smak i mają tę samą funkcjonalność – dodaje Robert Kopacz.
W klasycznych cheeseburgerach świetnie sprawdzi się na przykład alternatywa dla sera Violife Plastry o smaku cheddar, jak również bloki, z których możemy wykroić plastry zgodnie z preferowaną grubością: Violife Blok o smaku mozzarelli, Violife Blok o smaku klasycznym i Violife Blok o smaku cheddar. Roślinne alternatywy dla sera Violife posiadają konsystencję tradycyjnych serów, są jednak pozbawione alergenów, dzięki czemu możemy oferować je wszystkim gościom.
Prezentacja to podstawa
Nawet najlepsze menu nie spotka się z pozytywnym odbiorem, jeśli nie zadbamy o jego odpowiednią prezentację. W lokalu „sprzedaje” je wiele czynników: opowieść obsługi o potrawie, zawartość talerzy gości, zapach płynący z kuchni. W delivery mamy do dyspozycji tylko zdjęcia i opisy – dlatego ich jakość to podstawa.
Zadbajmy więc o dobrze oświetlone zdjęcia, najlepiej wykonywane w świetle słonecznym za zewnątrz lub przy oknie. Możemy zrobić je nawet telefonem z dobrym aparatem, choć przyda się nam blenda oraz podstawowa obróbka w darmowych programach do edycji zdjęć. Natomiast tworząc opisy potraw, stwórzmy charakterystyczne nazwy burgerów i dokładnie wskażmy wszystkie składniki dania – tak, by wybredni goście nie natknęli się na produkty, których nie lubią.
Burgerowe menu na dowóz
– Jeśli nie otworzymy się na nowe myślenie o burgerze, pozostaniemy daleko w tyle za konkurencją – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – To do niej trafią osoby szukające wysokojakościowych opcji bez alergenów i bez mięsa – ostrzega Robert Kopacz.
Menu dobrane do potrzeb naszych gości – zarówno tradycjonalistów, jak i innowatorów, alergików, wegetarian i wegan – oraz apetycznie przygotowana oferta to pierwszy krok do wyróżnienia się w dostawie. Jeśli zadbamy o odpowiednią ekspozycję w platformach do zamawiania oraz o regularne, zachęcające promocje, mamy szansę na sukces.
Zobacz także

Zgłoś się na konkurs na operatora restauracji podczas EXPO 2020 w Dubaju!

Chcesz prowadzić komercyjną restaurację w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju? Zgłoś się na konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Jego zwycięzca będzie mógł zajmować się tym biznesem od października 2021 r. do marca 2022 r. Oferty przyjmowane są do 30 września.

Eksperyment marki Tork®

Eksperyment marki Tork® udowadnia, że dobór odpowiednich narzędzi higieny polepsza funkcjonowanie kuchni.

Nowa linia marek własnych MAKRO

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadza trzy nowe marki własne z myślą o gastronomii. MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium to linie wysokiej jakości produktów spożywczych i chemicznych oraz akcesoriów do wyposażenia, które dostosowane są do różnych potrzeb i typów biznesów gastronomicznych.

Przekąski w karnawale

Karnawał trwa. To czas zabaw i balów, podczas których jedzenie zawsze stanowi sympatyczny dodatek, ceniony tym bardziej, im jest smaczniejszy i różnorodny.

Nowe, ekologiczne rozwiązania na Pol’and’Rock Festival - Tork partnerem imprezy

W tym roku największy i jeden z najbardziej ekologicznych polskich festiwali muzycznych zmienił nazwę - Przystanek Woodstock od tegorocznej edycji nazywać się będzie Pol’and’Rock Festiwal.

Purée Ponthier od Bidfood Farutex

18 - tyle intensywnych smaków owocowych purée francuskiej marki Ponthier znalazło się w ofercie Bidfood Farutex.
Inne kategorie
Akademia Horeca


SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

