x

Burgery. Jak wyróżnić się z ofertą na dowóz?

Kategoria: Twój biznes - oferta    13.11.2020

Znów gastronomia działa tylko na wynos i na dowóz. Dopóki nie będzie możliwe zaproszenie gości do lokali, musimy w pełni skupić się na ofercie delivery i sprawić, aby klient wybrał nasze propozycje - z wielu pozostałych. Jak zatem wyróżnić się wśród konkurencji?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Na ilość zamówień w dostawie wpływa wiele elementów – obecność na platformach delivery i pozycja restauracji w wyszukiwarce, zasięg i cena dostawy, promocje i zniżki. Skupmy się jednak na samej ofercie, która – jeśli jest przygotowana pod oczekiwania gościa – może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu.

Jakość i innowacja
Burgery z klasycznego jedzenia street foodowego weszły do kart restauracji – nawet tych ekskluzywnych. To sprawiło, że zmieniają się oczekiwania gości, dla których wyznacznikiem dobrego burgera jest jakość składników. Wyróżnimy się na tle konkurencji, jeśli postawimy na przygotowanie naszych kotletów w 100% z lokalnej wołowiny i wykorzystamy pieczywo własne lub z zaprzyjaźnionej piekarni oraz domowe sosy robione we własnej kuchni.
Poza jakością, klienci coraz częściej wybierają eksperymenty. Choć wielu z nich lubi tradycyjne smaki, innych przekonamy burgerami fusion: japońskim z warzywami w tempurze i sosem hoisin, meksykańskim ze świeżą salsą, nachosami i kolendrą lub francuskim z miękkim serem pleśniowym i grillowaną gruszką. Tegorocznym hitem jest też burger oblany sosem serowym – aby zaoferować go w dostawie, powinniśmy podać sos w osobnym pojemniku.

Burgery dla każdego
Aby zachęcić gości do korzystania z naszej oferty, musimy słuchać ich potrzeb. Usłyszmy wtedy, że coraz więcej z nich jest na diecie bezglutenowej i bezlaktozowej, a także chętniej wybiera opcje bez mięsa lub w pełni roślinne. Zwłaszcza te ostatnie od kilku lat są wzrastającym trendem, który nadaje rytm zmian w burgerowniach.
Warto zatem zadbać o to, by każdy ze składników burgera był bezglutenowy – tak, aby wystarczyło tylko zamienić bułkę, by stworzyć opcję dla osób unikających tego białka. Większego zaangażowania wymaga zapewnienie osobom nie spożywającym mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego satysfakcjonujących opcji – co nie znaczy, że jest to bardzo uciążliwe czy czasochłonne.

Jak zrobić wegański burger?
– Roślinne burgery to pestka, jeśli zamówimy od dostawcy zamienniki mięsa, sera i majonezu – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – Na rynku jest coraz więcej dobrej jakości produktów, które doskonale odtwarzają tradycyjny smak i mają tę samą funkcjonalność – dodaje Robert Kopacz.
W klasycznych cheeseburgerach świetnie sprawdzi się na przykład alternatywa dla sera Violife Plastry o smaku cheddar, jak również bloki, z których możemy wykroić plastry zgodnie z preferowaną grubością: Violife Blok o smaku mozzarelli, Violife Blok o smaku klasycznym i Violife Blok o smaku cheddar. Roślinne alternatywy dla sera Violife posiadają konsystencję tradycyjnych serów, są jednak pozbawione alergenów, dzięki czemu możemy oferować je wszystkim gościom.

Prezentacja to podstawa
Nawet najlepsze menu nie spotka się z pozytywnym odbiorem, jeśli nie zadbamy o jego odpowiednią prezentację. W lokalu „sprzedaje” je wiele czynników: opowieść obsługi o potrawie, zawartość talerzy gości, zapach płynący z kuchni. W delivery mamy do dyspozycji tylko zdjęcia i opisy – dlatego ich jakość to podstawa.
Zadbajmy więc o dobrze oświetlone zdjęcia, najlepiej wykonywane w świetle słonecznym za zewnątrz lub przy oknie. Możemy zrobić je nawet telefonem z dobrym aparatem, choć przyda się nam blenda oraz podstawowa obróbka w darmowych programach do edycji zdjęć. Natomiast tworząc opisy potraw, stwórzmy charakterystyczne nazwy burgerów i dokładnie wskażmy wszystkie składniki dania – tak, by wybredni goście nie natknęli się na produkty, których nie lubią.

Burgerowe menu na dowóz
– Jeśli nie otworzymy się na nowe myślenie o burgerze, pozostaniemy daleko w tyle za konkurencją – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – To do niej trafią osoby szukające wysokojakościowych opcji bez alergenów i bez mięsa – ostrzega Robert Kopacz.
Menu dobrane do potrzeb naszych gości – zarówno tradycjonalistów, jak i innowatorów, alergików, wegetarian i wegan – oraz apetycznie przygotowana oferta to pierwszy krok do wyróżnienia się w dostawie. Jeśli zadbamy o odpowiednią ekspozycję w platformach do zamawiania oraz o regularne, zachęcające promocje, mamy szansę na sukces.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

30 lat działalności firmy Fanex

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, w bieżącym roku obchodzi jubileusz 30-lecia istnienia firmy. W ciągu tego czasu z kilkuosobowej firmy powstał prężnie i dynamicznie działający podmiot, który zatrudnia obecnie ponad 300 osób.

SMAKI ZJEDNOCZONE Z AMERYKI!

Branża śliwki kalifornijskiej wystartowała z piątą edycją programu marketingowego promującego ten owoc na polskim rynku. Jednocześnie California Prune Board dołączyła do inicjatywy "Ameryka od Kuchni", koordynowanej przez Dział Rolny Ambasady USA w Warszawie.

Platforma B2B Fanex już dostępna dla klientów

Fanex, polski producent sosów i dodatków gastronomicznych dla branży HoReCa, udostępnił klientom przeznaczoną dla nich platformę B2B. System umożliwia szybkie zakupy online pełnej gamy produktów Fanex oraz submarek Tres Amigos i Fusion Spices.

Rynek Hotelarski 2019

Inwestycje hotelowe w Polsce rozwijają się niezwykle prężnie. Za taki obrót spraw odpowiedzialne jest w znacznej mierze zwiększone zainteresowanie naszym krajem ze strony turystów.

Postaw na higienę z produktami Tork

Z badania Hygiene Matters przeprowadzonego w 2018 roku w grupie 15 530 respondentów wynika, że 44% gości unika wizyt w łazience, obawiając się o jej czystość.

Misanthropy - start up, który stawia na koncepcję bezkontaktowej restauracji

Wyobraźcie sobie restaurację, w której goście siedzą w osobnych, przeszklonych pokojach. Zamówienia składane są przez aplikację, a jedzenie dostarczane bezkontaktowo, przez okienko w oszklonym pokoju. Tak wyglądać może przyszłość gastronomii w dobie pandemii.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej