x

Burgery. Jak wyróżnić się z ofertą na dowóz?

Kategoria: Twój biznes - oferta    13.11.2020

Znów gastronomia działa tylko na wynos i na dowóz. Dopóki nie będzie możliwe zaproszenie gości do lokali, musimy w pełni skupić się na ofercie delivery i sprawić, aby klient wybrał nasze propozycje - z wielu pozostałych. Jak zatem wyróżnić się wśród konkurencji?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Na ilość zamówień w dostawie wpływa wiele elementów – obecność na platformach delivery i pozycja restauracji w wyszukiwarce, zasięg i cena dostawy, promocje i zniżki. Skupmy się jednak na samej ofercie, która – jeśli jest przygotowana pod oczekiwania gościa – może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu.

Jakość i innowacja
Burgery z klasycznego jedzenia street foodowego weszły do kart restauracji – nawet tych ekskluzywnych. To sprawiło, że zmieniają się oczekiwania gości, dla których wyznacznikiem dobrego burgera jest jakość składników. Wyróżnimy się na tle konkurencji, jeśli postawimy na przygotowanie naszych kotletów w 100% z lokalnej wołowiny i wykorzystamy pieczywo własne lub z zaprzyjaźnionej piekarni oraz domowe sosy robione we własnej kuchni.
Poza jakością, klienci coraz częściej wybierają eksperymenty. Choć wielu z nich lubi tradycyjne smaki, innych przekonamy burgerami fusion: japońskim z warzywami w tempurze i sosem hoisin, meksykańskim ze świeżą salsą, nachosami i kolendrą lub francuskim z miękkim serem pleśniowym i grillowaną gruszką. Tegorocznym hitem jest też burger oblany sosem serowym – aby zaoferować go w dostawie, powinniśmy podać sos w osobnym pojemniku.

Burgery dla każdego
Aby zachęcić gości do korzystania z naszej oferty, musimy słuchać ich potrzeb. Usłyszmy wtedy, że coraz więcej z nich jest na diecie bezglutenowej i bezlaktozowej, a także chętniej wybiera opcje bez mięsa lub w pełni roślinne. Zwłaszcza te ostatnie od kilku lat są wzrastającym trendem, który nadaje rytm zmian w burgerowniach.
Warto zatem zadbać o to, by każdy ze składników burgera był bezglutenowy – tak, aby wystarczyło tylko zamienić bułkę, by stworzyć opcję dla osób unikających tego białka. Większego zaangażowania wymaga zapewnienie osobom nie spożywającym mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego satysfakcjonujących opcji – co nie znaczy, że jest to bardzo uciążliwe czy czasochłonne.

Jak zrobić wegański burger?
– Roślinne burgery to pestka, jeśli zamówimy od dostawcy zamienniki mięsa, sera i majonezu – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – Na rynku jest coraz więcej dobrej jakości produktów, które doskonale odtwarzają tradycyjny smak i mają tę samą funkcjonalność – dodaje Robert Kopacz.
W klasycznych cheeseburgerach świetnie sprawdzi się na przykład alternatywa dla sera Violife Plastry o smaku cheddar, jak również bloki, z których możemy wykroić plastry zgodnie z preferowaną grubością: Violife Blok o smaku mozzarelli, Violife Blok o smaku klasycznym i Violife Blok o smaku cheddar. Roślinne alternatywy dla sera Violife posiadają konsystencję tradycyjnych serów, są jednak pozbawione alergenów, dzięki czemu możemy oferować je wszystkim gościom.

Prezentacja to podstawa
Nawet najlepsze menu nie spotka się z pozytywnym odbiorem, jeśli nie zadbamy o jego odpowiednią prezentację. W lokalu „sprzedaje” je wiele czynników: opowieść obsługi o potrawie, zawartość talerzy gości, zapach płynący z kuchni. W delivery mamy do dyspozycji tylko zdjęcia i opisy – dlatego ich jakość to podstawa.
Zadbajmy więc o dobrze oświetlone zdjęcia, najlepiej wykonywane w świetle słonecznym za zewnątrz lub przy oknie. Możemy zrobić je nawet telefonem z dobrym aparatem, choć przyda się nam blenda oraz podstawowa obróbka w darmowych programach do edycji zdjęć. Natomiast tworząc opisy potraw, stwórzmy charakterystyczne nazwy burgerów i dokładnie wskażmy wszystkie składniki dania – tak, by wybredni goście nie natknęli się na produkty, których nie lubią.

Burgerowe menu na dowóz
– Jeśli nie otworzymy się na nowe myślenie o burgerze, pozostaniemy daleko w tyle za konkurencją – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – To do niej trafią osoby szukające wysokojakościowych opcji bez alergenów i bez mięsa – ostrzega Robert Kopacz.
Menu dobrane do potrzeb naszych gości – zarówno tradycjonalistów, jak i innowatorów, alergików, wegetarian i wegan – oraz apetycznie przygotowana oferta to pierwszy krok do wyróżnienia się w dostawie. Jeśli zadbamy o odpowiednią ekspozycję w platformach do zamawiania oraz o regularne, zachęcające promocje, mamy szansę na sukces.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

RATIONAL - profesjonalna instalacja urządzeń gwarancją optymalnej eksploatacji od pierwszego dnia

Pojawienie się nowego urządzenia RATIONAL w restauracji to wyjątkowy moment. Każdy, kto zdecydował się na profesjonalną instalację przez certyfikowanego partnera serwisowego Rational, może być pewien, że wszystko przebiegnie sprawnie, a sprzęt od razu zacznie działać.

Kuchnia gastronomiczna - na co zwrócić uwagę?

Podejmując decyzję o zakupie np. kuchni gastronomicznej, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim parametry produktu. Warto sprawdzić maksymalną moc sprzętu, ilość palników, maksymalną temperaturę, a także dodatkowe funkcje, takie jak ochrona przed przegrzaniem czy łatwe wyjmowanie filtra tłuszczu.

Prowadzisz restaurację i organizację pozarządową? Możesz sprzedawać posiłki w Glovo bez prowizji

W ramach programu Glovo "Zamawiając - pomagasz" organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep, mogą sprzedawać na tej platformie z 0% prowizją. Z programu korzysta już m.in. Kuchnia Czerwony Rower w Warszawie.

PKN Orlen poszukuje dostawców zapiekanek

PKN Orlen prowadzi analizę rynku w zakresie potencjalnych dostawców zapiekanek, które pod marką własną koncernu byłyby przeznaczone do dalszej sprzedaży w jego punktach detalicznych. Odpowiedzi na zapytanie można składać do 24 sierpnia.

Serwisy obiadowe i zastawa stołowa odpowiednie na co dzień

Dzisiaj jest to mniej popularne niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, jednak część osób decyduje się oddzielić serwis obiadowy i zastawę stołową codzienną od świątecznej. Co będzie odpowiednie do codziennego użytkowania? Czym kierować się przy zakupie talerzy, misek, kubków oraz sztućców dla rodziny?

Kawowy ekspres do gastronomii. Cena to nie wszystko

Jeśli nie wiemy, jak samodzielnie zaparzyć espresso, powinniśmy mieć w lokalu choćby mały automatyczny ekspres. To, jakie urządzenie będzie dla nas odpowiednie, zależy od wielu czynników i nie ogranicza się do dyskusji wyłącznie na temat ceny.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej