x

Na ratunek stołecznemu Przysmakowi przy Lwowskiej

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    10.11.2020

Warszawiakom nie jest im obojętna patowa sytuacja lokali, które od pokoleń karmią stolicę. Pomagają np. cukierni Rurki z Wiatraka na Grochowie, ustawiając się w kolejce po kultowy przysmak z kremem na wynos. Zamknięcie grozi też barowi Przysmak z kuchnią polską. Czy i tym razem ruszą na ratunek?

Właścicielki baru Przysmak. Zdjęcie: Facebook.com.
Właścicielki baru Przysmak. Zdjęcie: Facebook.com.
Bar Przysmak przy Lwowskiej 11 prowadzony jest od ponad 30 lat przez dwie siostry - Wandę Wrzeszcz i Barbarę Denkiewicz. Serwowane przez nie tradycyjne polskie dania to powrót do smaków dzieciństwa. Skwierczący kotlet schabowy, złociste placki ziemniaczane, pierogi po brzegi wypełnione aksamitnym farszem – dania naszych mam i babć przeżywają renesans i cieszą się zainteresowaniem również młodszych smakoszy.

Bar Przysmak, choć położony w centrum stolicy, jest lokalem dość ukrytym. Aby się do niego dostać, należy wybrać na domofonie nr 100 i przejść przez podwórko przedwojennej kamienicy do lokalu na parterze. Trochę tak, jakbyśmy szli do babci na niedzielny obiad. Na miejscu czekają uśmiechnięte panie, które już od progu pytają, na co smakowitego mamy dziś ochotę. Menu, a właściwie jadłospis codziennie się zmienia. Właścicielki i jednocześnie szefowe kuchni każdego dnia na kartce w kratkę spisują dostępne potrawy, a takowe menu stemplują firmową pieczątką. Po dokonaniu wyboru, wyposażeni w sztućce, siadamy na starym przedwojennym krześle. Już po chwili pani Wanda zmierza w naszą stronę z talerzem przysmaków i nalewa do szklanki domowej roboty kompot.

Brzmi domowo i tak było, jednak obecna sytuacja jest trudna dla całej branży gastronomicznej bez wyjątku. Przysmak tak jak inne lokale działa teraz jedynie na wynos i w dostawie. Wanda Wrzeszcz i Barbara Denkiewicz starają się przetrwać ten niełatwy czas, jednak bez pomocy miłośników domowej kuchni polskiej, których w naszym kraju nie brakuje, będzie to niemożliwe.

Nie pozwólmy Przysmakowi zniknąć z kulinarnej mapy miasta i sprawmy, aby jeszcze przez długie lata pani Wanda i pani Barbara karmiły młodszych i starszych warszawiaków tradycyjnymi polskimi obiadami. Lokalowi można pomóc, zamawiając posiłki z dostawą lub z odbiorem osobistym przez serwis Pyszne.pl. Składając zamówienie przez serwis Pyszne.pl i odbierając je osobiście, nie jest pobierana prowizja. Zamówienia na wynos można dokonać także bezpośrednio po wcześniejszym telefonie do restauracji.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Co dalej z polskimi restauracjami z gwiazdką Michelin? Andrea Camastra chce otworzyć swój lokal

Restauracje z gwiazdkami Michelin znalazły się w tarapatach. Zamknięte od wielu miesięcy z powodu pandemicznych obostrzeń, nie przynoszą zysków lub wręcz pogrążają się w długach. Czy ich szefowie kuchni poradzą sobie z przedłużającym się kryzysem? Jaka przyszłość ich czeka?

Semeniuk: nie widzę możliwości, by otwierać gastronomię

- Nic nie jest przesądzone ws. obostrzeń po 28 lutego, nie widzę jednak możliwości, by otwierać kolejne branże - mówiła wiceminister rozwoju Olga Semeniuk. Dodała, że jeśli liczba zakażeń będzie rosnąć, dotychczasowe restrykcje mogą zostać zaostrzone.

Lokale gastronomiczne przyjmą gości najwcześniej 4 maja

Wczoraj wieczorem (16.04.2020) Rząd RP ogłosił plany odmrożenia gospodarki i powrotu do normalnego funkcjonowania społecznego. Ponowne otwarcie restauracji dla gości będzie jednak możliwe najwcześniej za 3 tygodnie.

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Komu tarcza nie wystarcza?

Premier zapewnia o 200 mld zł publicznej pomocy dla gastronomii. A co mówią sami zainteresowani? Czy warto stosować prawne wybiegi, otwierając lokal mimo zakazów? Jakie kary grożą restauratorom ze strony sanepidu? Ile trwają postępowania przed sądami i jak walczyć o odszkodowanie od skarbu państwa?

Pół roku z koronawirusem w branży gastronomicznej i eventowej [BADANIE]

9 na 10 firm zanotowało spadki obrotów w porównaniu do okresu sprzed początku pandemii. Co dalej? Nastroje są podzielone. 40 proc. przedsiębiorców i managerów przewiduje, że będzie coraz gorzej, a co trzeci jest przekonany, że najgorsze za nimi i będzie coraz lepiej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej