x

Kampania "Olej rzepakowy skarbem Europy"

Kategoria: Lifestyle - zdrowe odżywianie    06.11.2020

Trwa kampania "Olej rzepakowy skarbem Europy" zainicjowana przez polskie i francuskie stowarzyszenie producentów oleju rzepakowego. Polska i Francja to bowiem - obok Niemiec - dwaj jego najwięksi producenci w Europie.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Neutralny w smaku o lekko słomkowym kolorze olej rzepakowy to produkt, który sprawdzi się podczas gotowania, smażenia, pieczenia, ale również jako dodatek do sałat czy marynat do mięs. Stanowi doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3. Zawiera aż 10 razy więcej omega-3 niż oliwa. Dodatkowym plusem jest proporcja obu kwasów – wynosi 2:1 i jest idealna z punktu widzenia żywieniowego.
Olej tłoczony z rzepaku jest źródłem witaminy K, która przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi oraz utrzymania zdrowych kości. Zawarta w nim witamina E jest niezastąpiona w ochronie naszego DNA oraz stanowi źródło antyoksydantów usuwających z naszego organizmu nadmiar wolnych rodników.
Kampania promocyjna oleju rzepakowego potrwa do 2022 roku. Współfinansowana jest przez Unię Europejską.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Soja a potencjalne korzyści zdrowotne

Białka są makrocząsteczkami o złożonej strukturze chemicznej i należą do najważniejszych makroskładników pokarmowych. Są budulcem wszystkich tkanek, enzymów i hormonów, które warunkują prawidłowy przebieg procesów przemiany materii.

Włosi przytyli średnio o 2 kg podczas kwarantanny

Średnio o 2 kilogramy przybrali na wadze Włosi podczas prawie dwumiesięcznej kwarantanny - to wynik analiz przeprowadzonych dla związku rolników Coldiretti. Jedli więcej makaronu i... sprawdź czego jeszcze!

Jak zrozumieć informacje zdrowtne na etykietach? Pomoże w tym inicjatywa UE

Konsumenci coraz częściej mają problem ze zrozumieniem tzw. oświadczeń zdrowotnych na etykietach produktów.Informacja o tym, jak produkt wpływa na nasze zdrowie jest często nieczytelna albo myląca. Inicjatywa "Health Claims Unpacked" (Oświadczenia zdrowotne rozpakowane) ma pomóc to zmienić.

Boom na olej kokosowy - czy słuszny?

Od kilku lat panuje prawdziwy boom na olej kokosowy. Sprzedawany w postaci oleju i musu uważany jest za panaceum na różne dolegliwości i prawdziwy superfood wychwalany ze względu na właściwości odżywcze, uzdrawiające i poprawiające walory umysłowe. Czy rzeczywiście są ku temu powody?

Powrót do tradycji - jak wykorzystać jabłka w okresie świątecznym?

Kiedyś, zimą i w Boże Narodzenie na polskich stołach prym wiodły jabłka, teraz zazwyczaj królują cytrusy. W ramach kampanii "CuTE: Kultywowanie Smaku Europy" podpowiadamy, jak wykorzystywać polskie jabłka w okresie świątecznym i zimowym. One niczym nie ustępują egzotycznym owocom. Wręcz przeciwnie!

Co zjemy w te święta? [BADANIE]

Pierogi, ryby i barszcz to trzy najchętniej jadane przez Polaków potrawy świąteczne. Na wigilijnym stole pojawiają się częściej niż kapusta z grzybami, kluski z makiem, ciasta czy sałatka jarzynowa - wynika z badania w ramach kampanii Słodka Równowaga.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej