x

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    05.11.2020

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Pierwsza była Francja. 1 listopada na profilu społecznościowym francuskiego Burger Kinga pojawiło się oświadczenie, w którym fast food zachęca do zamawiania jedzenia z McDonald’s i innych konkurencyjnych sieci, aby ratować gastronomię w czasie pandemicznego lockdownu.
Podobny apel pojawił się w Wielkiej Brytanii, a dwa dni później – 3 listopada – został opublikowany na facebookowym fanpage’u Burger King Polska.

Apel Burger Kinga
Treść polskiego apelu jest niemal identyczna jak francuskiego, natomiast na liście polecanych sieci restauracji, oprócz globalnej konkurencji Burger Kinga, są także rywale z Poski – DaGrasso, Dominium czy Pasibus.
Zdjęcie: Facebook.com
Zdjęcie: Facebook.com
– Nie przypuszczaliśmy, że kiedykolwiek Was o to poprosimy. Tak samo, nie przypuszczaliśmy, że będziemy Was zachęcać do zamawiania jedzenia z KFC, Pizza Hut, Starbucks, DaGrasso, Domino’s, Dominium, Max Burger, Pasibusa. […] Nie myśleliśmy, że będziemy Was o to prosić, ale restauracje zatrudniają tysiące pracowników, którzy w tym momencie potrzebują Waszego wsparcia – czytamy na profilu FB Burger King Polska.
Komunikat błyskawicznie zaczął się rozprzestrzeniać w mediach społecznościowych. Na dziś został on udostępniony przez użytkowników  Facebooka ponad 3 tysiące razy.

Odpowiedź Pasibusa
Polska sieć Pasibus, która została wskazana w apelu Burger Kinga przyłączyła się do akcji. Rzuca firmom wyzwanie #hotgastrochallenge, aby wesprzeć lokalne restauracje w całej Polsce. Marka burgerowni 4 listopada nominowała pierwsze sieci gastronomiczne (i nie tylko) do udziału w wyzwaniu.
Pasibus zamawia w Shrimp House. Zdjęcie: materiały prasowe.
Pasibus zamawia w Shrimp House. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Zainspirowani działaniami jednej z globalnych sieci gastronomicznych zza wielkiej wody, która zdecydowała się zaprosić swoich odbiorców do korzystania z produktów konkurencji, postanowiliśmy zainicjować nowy challenge na rodzimym rynku gastronomicznym. W dzisiejszych czasach każde wsparcie dla restauracji i barów jest na wagę złota. Pracownicy gastronomii oraz firm również potrzebują zjeść, dlatego zachęcamy ich do wspierania lokalnych knajp poprzez zamawianie jedzenia na wynos lub w dowozie – mówi Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Pasibusa.  
#Hotgastrochallenge polega na złożeniu zamówienia w lokalnej restauracji przez inne koncepty gastronomiczne lub lokalne firmy i  wsparcie lokalnej gastronomii, której działalność została ograniczona ze względu na pandemię COVID-19. Po zakupie dań od lokalnego przedsiębiorcy uczestnicy nominują kolejne firmy lub koncepty do podobnego działania.
Pasibus zaprasza do wyzwania wszystkie firmy. Marka 4 listopada wsparła jeden z lokali Shrimp House zamawiając tam posiłki dla swoich pracowników, nominowała też do wyzwania pierwsze firmy – Shrimp House, RAGU Pracownia Makaronu, Krowarzywa, RELAX KEBAB Radzymin.

Reakcja łańcuchowa
Na profilu FB poleconej przez Burger Kinga franczyzowej sieci DaGrasso, która liczy prawie 200 pizzerii zlokalizowanych w 140 miastach Polski, pojawiały się podziękowania skierowane do amerykańskiej sieciówki i zachęta do zamawiania w konkurencyjnych lokalach, zarówno małych, jak i dużych.
Sieć DaGrasso dziękuje Burger Kingowi. Zdjęcie: Facebook.com
Sieć DaGrasso dziękuje Burger Kingowi. Zdjęcie: Facebook.com
Szwedzka sieć Max Burgers odpowiedziała z kolei: „Jest takie szwedzkie przysłowie: Man väntar aldrig för länge, när man väntar på något gott, czyli nigdy oczekiwanie nie jest zbyt długie, jeśli czekasz na coś dobrego. Czekając, aż sytuacja wróci na dobre tory, przyłączamy się do apelu! Wysoka piona dla Burger King Polska. Zamawiajcie swoje ulubione burgery tam, gdzie macie ochotę! To ważne!”
RAGU Pracownia Makaronu. Zdjęcie: Facebook.com
RAGU Pracownia Makaronu. Zdjęcie: Facebook.com
Jest już także odpowiedź na wyzwanie polskiego Pasibusa – jako pierwsza zareagowała RAGU Pracownia Makaronu.
– Podejmujemy wyzwanie, a na staff lunch w #czwartek wjeżdża Gigi cukiernia. Najlepsze we wszechświecie drożdżówki w przerwie od pracy! Nasza ekipa do pysznego wsparcia nominuje: Gigi cukiernia i Dinette – czytamy na fanepage’u restauracji.
Akcja nabiera rozpędu i ma już charakter viralowy.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Szybki i bezpieczny powrót - apel branży gastronomicznej i MAKRO

Dziś na ręce premiera Mateusza Morawieckiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz złożony został wspólny apel MAKRO oraz organizacji wspierających polską gastronomię o skrócenie czasu, w którym restauracje i bary muszą pozostać zamknięte ze względu na walkę z koronawirusem COVID-19.

Gastronomia w czasie pandemii

Decyzją rządu od soboty działalność restauracji, pubów, klubów i barów podlega poważnym ograniczeniom. Zabroniono spożywania posiłków w lokalach, dozwolone jest natomiast wysyłanie ich w dostawie oraz wydawanie klientom na wynos. Jak funkcjonuje branża gastronomiczna przy tych obostrzeniach?

KFC, Pizza Hut, Burger King i kawiarnie Starbucks ponownie otwarte w całej Polsce

Spółka AmRest zarządzająca siecią restauracji KFC, Pizza Hut, Burger King oraz kawiarni Starbucks otworzyła ponownie dla gości ponad 550 lokali w całym kraju. Oczywiście, z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa obowiązujących w czasie pandemii.

Przed otwarciem restauracji - menu cyfrowe w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło

Goście, którzy po ponownym otwarciu gastronomii odwiedzą lokale sieci Sphinx i Chłopskie Jadło dostaną kartę dań w formie cyfrowej. Eliminacja konieczności dotykania drukowanej wersji menu to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo klientów i pracowników restauracji w czasie pandemii.

Restauracje uśmiercone przez koronawirusa. Analizujemy przyczyny

Gdy nadeszło długo oczekiwane częściowe odmrożenie gastronomii, okazało się, że wiele lokali nie otworzyło się na nowo. Nawet tych kultowych. Czy zdusiły je czynsze, zabił strach czy zamknięto je z braku perspektyw?

Lockdown hoteli - od soboty 7 listopada do 29 listopada

Od najbliższej soboty czeka nas lockdown nie tylko w gastronomii, ale też w turystyce i innych branżach. Hotele będą mogły obsługiwać jedynie gości przebywających w podróży służbowej - ogłosił premier na konferencji poświęconej kolejnym pandemicznym obostrzeniom.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej