x

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    05.11.2020

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Pierwsza była Francja. 1 listopada na profilu społecznościowym francuskiego Burger Kinga pojawiło się oświadczenie, w którym fast food zachęca do zamawiania jedzenia z McDonald’s i innych konkurencyjnych sieci, aby ratować gastronomię w czasie pandemicznego lockdownu.
Podobny apel pojawił się w Wielkiej Brytanii, a dwa dni później – 3 listopada – został opublikowany na facebookowym fanpage’u Burger King Polska.

Apel Burger Kinga
Treść polskiego apelu jest niemal identyczna jak francuskiego, natomiast na liście polecanych sieci restauracji, oprócz globalnej konkurencji Burger Kinga, są także rywale z Poski – DaGrasso, Dominium czy Pasibus.
Zdjęcie: Facebook.com
Zdjęcie: Facebook.com
– Nie przypuszczaliśmy, że kiedykolwiek Was o to poprosimy. Tak samo, nie przypuszczaliśmy, że będziemy Was zachęcać do zamawiania jedzenia z KFC, Pizza Hut, Starbucks, DaGrasso, Domino’s, Dominium, Max Burger, Pasibusa. […] Nie myśleliśmy, że będziemy Was o to prosić, ale restauracje zatrudniają tysiące pracowników, którzy w tym momencie potrzebują Waszego wsparcia – czytamy na profilu FB Burger King Polska.
Komunikat błyskawicznie zaczął się rozprzestrzeniać w mediach społecznościowych. Na dziś został on udostępniony przez użytkowników  Facebooka ponad 3 tysiące razy.

Odpowiedź Pasibusa
Polska sieć Pasibus, która została wskazana w apelu Burger Kinga przyłączyła się do akcji. Rzuca firmom wyzwanie #hotgastrochallenge, aby wesprzeć lokalne restauracje w całej Polsce. Marka burgerowni 4 listopada nominowała pierwsze sieci gastronomiczne (i nie tylko) do udziału w wyzwaniu.
Pasibus zamawia w Shrimp House. Zdjęcie: materiały prasowe.
Pasibus zamawia w Shrimp House. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Zainspirowani działaniami jednej z globalnych sieci gastronomicznych zza wielkiej wody, która zdecydowała się zaprosić swoich odbiorców do korzystania z produktów konkurencji, postanowiliśmy zainicjować nowy challenge na rodzimym rynku gastronomicznym. W dzisiejszych czasach każde wsparcie dla restauracji i barów jest na wagę złota. Pracownicy gastronomii oraz firm również potrzebują zjeść, dlatego zachęcamy ich do wspierania lokalnych knajp poprzez zamawianie jedzenia na wynos lub w dowozie – mówi Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Pasibusa.  
#Hotgastrochallenge polega na złożeniu zamówienia w lokalnej restauracji przez inne koncepty gastronomiczne lub lokalne firmy i  wsparcie lokalnej gastronomii, której działalność została ograniczona ze względu na pandemię COVID-19. Po zakupie dań od lokalnego przedsiębiorcy uczestnicy nominują kolejne firmy lub koncepty do podobnego działania.
Pasibus zaprasza do wyzwania wszystkie firmy. Marka 4 listopada wsparła jeden z lokali Shrimp House zamawiając tam posiłki dla swoich pracowników, nominowała też do wyzwania pierwsze firmy – Shrimp House, RAGU Pracownia Makaronu, Krowarzywa, RELAX KEBAB Radzymin.

Reakcja łańcuchowa
Na profilu FB poleconej przez Burger Kinga franczyzowej sieci DaGrasso, która liczy prawie 200 pizzerii zlokalizowanych w 140 miastach Polski, pojawiały się podziękowania skierowane do amerykańskiej sieciówki i zachęta do zamawiania w konkurencyjnych lokalach, zarówno małych, jak i dużych.
Sieć DaGrasso dziękuje Burger Kingowi. Zdjęcie: Facebook.com
Sieć DaGrasso dziękuje Burger Kingowi. Zdjęcie: Facebook.com
Szwedzka sieć Max Burgers odpowiedziała z kolei: „Jest takie szwedzkie przysłowie: Man väntar aldrig för länge, när man väntar på något gott, czyli nigdy oczekiwanie nie jest zbyt długie, jeśli czekasz na coś dobrego. Czekając, aż sytuacja wróci na dobre tory, przyłączamy się do apelu! Wysoka piona dla Burger King Polska. Zamawiajcie swoje ulubione burgery tam, gdzie macie ochotę! To ważne!”
RAGU Pracownia Makaronu. Zdjęcie: Facebook.com
RAGU Pracownia Makaronu. Zdjęcie: Facebook.com
Jest już także odpowiedź na wyzwanie polskiego Pasibusa – jako pierwsza zareagowała RAGU Pracownia Makaronu.
– Podejmujemy wyzwanie, a na staff lunch w #czwartek wjeżdża Gigi cukiernia. Najlepsze we wszechświecie drożdżówki w przerwie od pracy! Nasza ekipa do pysznego wsparcia nominuje: Gigi cukiernia i Dinette – czytamy na fanepage’u restauracji.
Akcja nabiera rozpędu i ma już charakter viralowy.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Rząd ogłosił koniec stanu epidemii w Polsce

Branża HoReCa i my wszyscy możemy odetchnąć z ulgą. 16 maja zniesiony zostaje stan epidemii w Polsce. Od tego dnia obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski.

Złagodzenie obostrzeń epidemicznych w gastronomii

Od 1 marca nie obowiązują już limity osób mogących przebywać jednocześnie w restauracjach. Ponownie mogą działać kluby i dyskoteki.

GfK: Mimo pandemii i kryzysu gastronomii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Lockdown, restrykcje nałożone na gastronomię, wzrost kosztów działalności oraz problemy ze znalezieniem pracowników spowodowały, że w 2021 roku zamknięto 17 proc. lokali gastronomicznych w porównaniu do liczby z 2019 roku. Mimo to, według danych GfK, Polacy nadal chętnie jedzą poza domem.

Od 15 grudnia limit obłożenia w lokalach obniżony do 30 proc. Zamknięte kluby i dyskoteki

Od 15 grudnia obniżamy limit obłożenia w restauracjach, barach i hotelach do 30 proc. Zamknięte będą dyskoteki, kluby i obiekty udostępniające miejsca do tańczenia - zapowiedział wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

Minister Niedzielski: nowe obostrzenia od 1 do 17 grudnia

W środę 1 grudnia zacznie obowiązywać tzw. pakiet alarmowych obostrzeń. Limit zapełnienia w gastronomi i hotelach z 75% zostanie zmniejszony do 50%. Nowe restrykcje w poniedziałek ogłosił minister zdrowia Adam Niedzielski.

Co zmieniła pandemia na rynku opakowań w branży HoReCa?

Jako ludzkość musimy radykalnie zmienić swoje podejście do kwestii wykorzystania plastiku. Ogromne zmiany powinny dokonać się także w gastronomii. Pandemia Covid-19 pokazała, że globalne przeobrażenie rynku tworzyw sztucznych jest konieczne. Czy to początek rewolucji?

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej