x

Palikot i Wojewódzki produkują piwo Buch o zapachu marihuany

Kategoria: Karta - napoje    02.11.2020

Piwo Buch Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego pojawi się na rynku w listopadzie. To trunek górnej fermentacji typu amerykańskich piw IPA zawierający olejki z konopi siewnych CBD.

Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Janusz Palikot, właściciel Browaru Tenczynek i Tenczyńskiej Okovity, Kuba Wojewódzki, dziennikarz TVN i właściciel restauracji Niewinni Czarodzieje oraz Tomasz Czechowski, członek zarządu kraftowego browaru Doctor Brew łączą siły. Zarejestrowali spółkę akcyjną Przyjazne Państwo (nawiązanie do działalności komisji z czasów kariery politycznej Janusza Palikota), która już za miesiąc wprowadzi na rynek swój pierwszy produkt – piwo Buch.

Autorzy pomysłu zapewniają, że będzie się ono wyróżniało nie tylko smakiem i aromatem, ale także butelką i promocją marketingową pod hasłem „Uwolnij Bucha”. Na razie jednak nie pokazali, jak produkt będzie wyglądał.

Z olejkiem z konopi siewnych CBD
Wiadomo, że będzie to piwo górnej fermentacji typu amerykańskich piw IPA zawierające olejki z konopi siewnych CBD, podobnie jak inne, planowane w dalszej przyszłości przez Przyjazne Państwo napoje alkoholowe i bezalkoholowe.
– Będzie w nim wyczuwalny posmak chmieli amerykańskich, przypominających aromatem marihuanę – mówi Janusz Palikot. – Cena kształtować się będzie w cenie kraftowych piw premium, mniej więcej w przedziale 9-20 zł.

Piwo będzie warzone przez browar Tenczynek, który od 1 stycznia 2021 roku połączy się z marką Doctor Brew. Po klasycznym piwie planowany jest wariant bezalkoholowy, a także szampan czy alkohole mocne oraz napoje bezalkoholowe. One również będą produkowane na zlecenie przez różne firmy. Ich cechą wspólną będzie nawiązanie – czy to poprzez smak, zapach czy dodatek ekstraktu – do olejów z konopi siewnych z frakcją CBD, które mają właściwości uspokajające i lecznicze oraz poprawiające nastrój, ale nie powodują zaburzeń świadomości.

W sklepach i pubach
Spółka ma kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł, ale pozyskała 4 mln zł w niewielkiej prywatnej emisji. Upublicznienie jej, np poprzez crowdfunding, co miało miejsce w przypadku Tenczyńskiej Okovity i Browaru Tenczynek nie jest wykluczone, ale dopiero w I kwartale 2021 roku.

Przyjazne Państwo chce sprzedawać piwo we wszystkich kanałach dystrybucji, zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym, a także w pubach, po których odbędzie swoiste tournée. Będzie je można kupić także w Niewinnych Czarodziejach.

Autor tekstu: Magdalena Weiss

Zobacz także

Piwne koktajle idealne na grilla

Pierwszy, bardzo łaskawy powiew wiosny rozbudził w wielu Polakach chęć spędzenia wolnego czasy na świeżym powietrzu. Praktycznie nie da się myśleć o tego typu lenistwie, nie uwzględniając dwóch popularnych letnich frykasów - potraw z grilla i piwa!

Koktajl Camomile tea według Huberta Workerta

Szef baru w Brush Barber Shop proponuje koktajl na bazie ginu i wody rumiankowej.

WÓDKA I ZAKĄSKA - POWRÓT KLASYKI W NOWYM WYDANIU

W naszym kraju w wielu Popularnych lokalach można Zaobserwować dwa trendy. Od jakiegoś czasu głośno O idei foodpairingu oraz o powrocie do tradycyjnych, sezonowych i regionalnych produktów, w tym do alkoholi takich jak wódki, nalewki i likiery. Trwa moda na połączenie obu tych zjawisk.

CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE... CZYLI KOKTAJLE Z POLSKIM AKCENTEM

Moda na używanie polskich produktów coraz śmielej przekracza progi rodzimych barów. W rozmowie z Emilem Oponowiczem, właścicielem baru Woda Ognista, rozmawiam o tym jak zaakcentować regionalny rys w koktajlach, by polski bar nie kojarzył się wyłącznie z kieliszkiem zmrożonej wódki

Karta napojów dźwignią sprzedaży

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak ważnym i strategicznym narzędziem sprzedażowym jest dobrze skonstruowana karta napojów? Czy analizowaliście, jaką rolę odgrywają właściwe rozmieszczenie wszystkich jej składowych, odpowiednio dobrane kolory i szata graficzna?

Koktajle w karnawale

Najbliższe tygodnie będą gorącym okresem dla wszystkich barmanów. Zabawy sylwestrowe i karnawałowe to idealny czas, aby zachwycić gości umiejętnościami i kreatywnością.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej