x

Palikot i Wojewódzki produkują piwo Buch o zapachu marihuany

Kategoria: Karta - napoje    02.11.2020

Piwo Buch Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego pojawi się na rynku w listopadzie. To trunek górnej fermentacji typu amerykańskich piw IPA zawierający olejki z konopi siewnych CBD.

Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Janusz Palikot, właściciel Browaru Tenczynek i Tenczyńskiej Okovity, Kuba Wojewódzki, dziennikarz TVN i właściciel restauracji Niewinni Czarodzieje oraz Tomasz Czechowski, członek zarządu kraftowego browaru Doctor Brew łączą siły. Zarejestrowali spółkę akcyjną Przyjazne Państwo (nawiązanie do działalności komisji z czasów kariery politycznej Janusza Palikota), która już za miesiąc wprowadzi na rynek swój pierwszy produkt – piwo Buch.

Autorzy pomysłu zapewniają, że będzie się ono wyróżniało nie tylko smakiem i aromatem, ale także butelką i promocją marketingową pod hasłem „Uwolnij Bucha”. Na razie jednak nie pokazali, jak produkt będzie wyglądał.

Z olejkiem z konopi siewnych CBD
Wiadomo, że będzie to piwo górnej fermentacji typu amerykańskich piw IPA zawierające olejki z konopi siewnych CBD, podobnie jak inne, planowane w dalszej przyszłości przez Przyjazne Państwo napoje alkoholowe i bezalkoholowe.
– Będzie w nim wyczuwalny posmak chmieli amerykańskich, przypominających aromatem marihuanę – mówi Janusz Palikot. – Cena kształtować się będzie w cenie kraftowych piw premium, mniej więcej w przedziale 9-20 zł.

Piwo będzie warzone przez browar Tenczynek, który od 1 stycznia 2021 roku połączy się z marką Doctor Brew. Po klasycznym piwie planowany jest wariant bezalkoholowy, a także szampan czy alkohole mocne oraz napoje bezalkoholowe. One również będą produkowane na zlecenie przez różne firmy. Ich cechą wspólną będzie nawiązanie – czy to poprzez smak, zapach czy dodatek ekstraktu – do olejów z konopi siewnych z frakcją CBD, które mają właściwości uspokajające i lecznicze oraz poprawiające nastrój, ale nie powodują zaburzeń świadomości.

W sklepach i pubach
Spółka ma kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł, ale pozyskała 4 mln zł w niewielkiej prywatnej emisji. Upublicznienie jej, np poprzez crowdfunding, co miało miejsce w przypadku Tenczyńskiej Okovity i Browaru Tenczynek nie jest wykluczone, ale dopiero w I kwartale 2021 roku.

Przyjazne Państwo chce sprzedawać piwo we wszystkich kanałach dystrybucji, zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym, a także w pubach, po których odbędzie swoiste tournée. Będzie je można kupić także w Niewinnych Czarodziejach.

Autor tekstu: Magdalena Weiss

Zobacz także

W Starbucksie kawa na bazie roślinnych zamienników mleka bez dodatkowych opłat

Z nowym rokiem 2023 Starbucks likwiduje dodatkowe opłaty za przygotowanie kawy na bazie napoju roślinnego zamiast mleka. Sojowy, migdałowy, kokosowy czy owsiany - niezależnie od tego, którą mleczną alternatywę wybierzemy, kawa będzie w tej samej cenie.

Nagroda dla piwa rzemieślniczego ArcyIPA Browaru Fortuna

Piwo w stylu Session Hazy IPA uwarzone w Browarze Fortuna przy aktywnym udziale Roberta Makłowicza zdobyło brązowy medal w kategorii "Fruit Beer" na konkursie piw rzemieślniczych w Polsce "Kraft Roku".

Alkoholowe menu na imprezach zamkniętych

Na dobrze przygotowanej uroczystości okolicznościowej czy imprezie zamkniętej nie powinno zabraknąć szerokiego, ale przemyślanego wyboru alkoholi, dostosowanego do charakteru wydarzenia i oczekiwań klientów. W jaki sposób przygotować napojowe menu, by było ono atrakcyjne dla naszych gości?

Jak ozdabiać koktajle? Radzą czołowi polscy barmani

Ozdabiane owocowymi szpatułkami, skórkami cytrusów, liśćmi ziół, pudrem czy jadalną farbą. Choć to smak gra główne skrzypce, to niebanalne podanie koktajli również jest bardzo istotne

Matcha - od japońskiego rytuału do globalnej gastronomii

Niegdyś niszowa japońska zielona herbata matcha stała się modnym towarem w gastronomii. Kto by przypuszczał, że produkt od wieków stosowany głównie podczas uduchowionych elitarnych ceremonii herbacianych trafi pod strzechy - do sieciowych kawiarni czy rzemieślniczych lodziarni.

Koktajlowe menu na trudne czasy

Ostatni kwartał 2022 r. może być dla barmanów i właścicieli barów w Polsce trudny. Projektując jesienną kartę koktajli, trzeba będzie uwzględniać rosnące ceny produktów oraz niedostępność do tej pory łatwo osiągalnych składników. To jednak - wbrew pozorom - może być całkiem dobra wiadomość.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej