Teraz akcja zyskuje wymiar ogólnopolski i zmienia nazwę – wciąż pozostając jedynym bezprowizyjnym portalem umożliwiającym restauracjom sprzedaż online i pozwalającym przetrwać najtrudniejszy okres dla gastronomii.
– Knajp.pl to łatwe narzędzie do rozpoczęcia sprzedaży w sieci dla restauratorów, którzy nie prowadzili wcześniej dostaw i wynosów, a także tych, którzy wcześniej nie zabiegali w ogóle o obecność w internecie, bo ich działalność opierała się głównie na sprzedaży w lokalu – mówi jeden z twórców, Enio Chłapowski-Myjak.
– Po sporym lokalnym sukcesie portalu w czasach lockdownu byliśmy zajęci otwieraniem na nowo naszych restauracji. Nie zapomnieliśmy jednak o realiach epidemii i o nadchodzącej drugiej fali, której rozmiarów i tempa nie sposób było jednak przewidzieć. Przez ten czas przygotowaliśmy kolejną odsłonę portalu, która obejmie zasięgiem wszystkie miasta. Jesteśmy silniejsi o doświadczenia z pierwszej fali, gdzie lockdown ponownie zaskakuje całą branżę z dnia na dzień, po ogłoszonym rozporządzeniu rządu zamykającym restauracje. Zachęcamy knajpy z całej Polski do dołączania a gości do wspierania gastronomii i zamawiania jedzenia do domu bezpośrednio ze swoich ulubionych KNAJP(.pl)” – mówi Tomasz Czudowski, właściciel restauracji Ale Wino, Forty.
– Nasza inicjatywa jest prawdopodobnie pierwszą spółdzielczą akcją restauratorów na świecie, choć dostrzegamy trend odwracania się od agregatorów inkasujacych potężne prowizje także w Anglii i Stanach Zjednoczonych. Mamy nadzieję, że wartość kreowana dla restauratorów i gości przyczyni się do przetrwania naszej branży i łatwiejszego przejścia przez kolejny kryzys – dodaje Michał Juda z Youmiko Vegan Sushi
Inicjatorzy #wspieramgastro zapraszają restauracje z całej Polski, by zarejestrowały swoje konta na spółdzielczej platformie do zamawiania jedzenia przez stronę: knajp.pl.