x

Soba Japanese Noodles - namiastka Japonii na warszawskim Powiślu

Kategoria: Miejsca    16.10.2020

Adres Radna 13 jest dobrze znany nie tylko mieszkańcom warszawskiego Powiśla, ale i szerszej grupie foodies - pod nim przez wiele lat mieściła się uwielbiana Dziurka od Klucza (działająca obecnie w Forcie 8).

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
To nie przypadek, bo jednym z właścicieli Soby jest Stanisław Szpilowski, współzałożyciel Dziurki. Wraz z innymi wspólnikami w swoim gastronomicznym portoflio mają też Arigator Ramen Shop oraz meksykańską La Sirenę. Soba Japanese Noodles dołączyła do restauracyjnej rodziny w sierpniu tego roku. 
Motywem przewodnim lokalu jest klasyczna kuchnia japońska, a konkretnie soba (czyli makaron gryczany). To prawdopodobnie pierwsze miejsce w Polsce serwujące dania na bazie tego produktu. Makaron wyrabiany jest na miejscu, a jego receptura konsultowana z rodowitym Japończykiem, aby jak najwierniej oddać tradycyjny smak soby.
Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
W menu znajdziemy sobę podawaną na dwa sposoby: na zimno (z mieszanką 30% pszenicy i 70% gryki) oraz na ciepło (50% gryka i 50% pszenica). Do makaronu serwowane są takie dodatki jak: warzywa w tempurze, piklowane, kaczka, grzyby, różnego rodzaju sosy. Oprócz tego w karcie figuruje kilka przystawek, np. grillowana makrela z miso, a także jeden deser. Karta będzie zmieniana sezonowo, sobę w wersji na zimno dostaniemy przez cały rok, będzie też z czego wybierać w wersjach ciepłych. Podczas wizyty warto pytać o dania „spod lady”! Wśród napojów wyróżnia się domowej roboty kombucha czy cold brew z zielonej herbaty. Lokal nie posiada koncesji, ale istnieje możliwość przyniesienia własnego alkoholu po opłaceniu „korkowego”. 

Adres: ul. Radna 13, Warszawa 
Właściciele: Bartłomiej Sobieraj i Stanisław Szpilowski 
Szefowie kuchni: Filip Kolibabski, Bartłomiej Sobieraj 
Liczba miejsc: 23 
Ceny: przystawki: 15-26 zł; soba: 32-39 zł
Typ: casual  

Artykuł ukazał się w „Food Service" 9/2020 nr 198.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej