x

Glovo Access, czyli usługi delivery zaangażowane społecznie

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    16.10.2020

Bazując na doświadczeniach z pierwszej fali pandemii, kataloński startup Glovo uruchamia nową społeczną platformę, która dostępna jest także w Polsce. Dzięki niej partnerzy Glovo zyskają dostęp do procesów logistycznych, by nieść pomoc potrzebującym.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Działanie platformy Glovo Access polega na udostępnieniu infrastruktury technologicznej i logistycznej Glovo organizacjom pozarządowym. Dzięki strategicznym partnerstwom z zaangażowanymi społecznie firmami i instytucjami publicznymi ma szansę pomóc tym, którzy tego potrzebują. Platforma posiada oddzielną stronę internetową, za pośrednictwem której zainteresowane podmioty mogą skorzystać z sieci Glovo, tak by zrealizować dostawę wybranych produktów do najbardziej potrzebujących grup w formie dotacji. Dostawy obejmują w pierwszej kolejności posiłki i artykuły sanitarne.

Narzędzie pomocy
Pandemia COVID-19, która bez wątpienia dotknęła biznes na całym świecie, jest dużym wyzwaniem dla branży delivery odpowiadającej na nieustannie rosnące zainteresowanie konsumentów. Potrzeba izolacji społecznej pokazała też, że usługi dostawy jedzenia i zakupów wprost do domu to także dobre narzędzie pomocy potrzebującym.
Zauważyli to twórcy aplikacji Glovo, która uruchomiła platformę Glovo Access. Dzięki współpracy z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami społecznymi i organizacjami charytatywnymi, kataloński startup dostarcza niezbędne towary do społeczności najmocniej dotkniętych skutkami pandemii.
– Ostatnie miesiące związane z pandemią na całym świecie pokazały nam, że możemy przysłużyć się społeczeństwu w znacznie większym stopniu, niż myśleliśmy dotychczas. To nie tylko dostarczanie zamówień złożonych przez naszych użytkowników, ale także niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego wdrażając platformę Glovo Access, wykorzystaliśmy potencjał Glovo w służbie społecznej niesienia pomocy osobom dotkniętym skutkami pandemii – mówi Sébastien Pellion, Head of Social Impact at Glovo.

Na polskim rynku
Do tej pory za pośrednictwem Glovo Access kurierzy zrealizowali ponad 156 tys. dostaw jedzenia, produktów spożywczych czy materiałów sanitarnych, przejeżdżając w sumie około 500 tys. km. Po udanym pilotażu w marcu 2020 roku z Glovo Access mogą dziś skorzystać partnerzy obecni w 19 krajach na całym świecie, w których realizowane są dostawy za pośrednictwem aplikacji. Dzięki udanej współpracy z dotychczasowymi partnerami, to innowacyjne rozwiązanie trafia także na polski rynek.  
1`Ten rok z pewnością wszystkich uczy tego, że wzajemna pomoc jest potrzebna na każdym szczeblu. Dlatego wierzymy, że umożliwienie organizacjom pozarządowym wykorzystywania globalnej infrastruktury Glovo przyniesie niezbędne wsparcie wszystkim potrzebującym - dodaje Maria Raszdorf, Marketing Manager Glovo Polska.

Więcej informacji na temat rozwiązania można znaleźć na: https://glovoaccess.com/ 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Służby interweniują w lokalach otwartych przez zdesperowanych restauratorów

W Łodzi ukarano dwóch restauratorów przyjmujących klientów wbrew obowiązującym pandemicznym obostrzeniom. Ważą się losy restauracji Smaczne Jadło w wielkopolskim Nowym Tomyślu - tam też interweniował sanepid.

BCC: dlaczego otwarte są galerie handlowe, a nie można otworzyć gastronomii?

- Z satysfakcją przyjmujemy decyzję o otwarciu hoteli czy stoków. To pozwoli odetchnąć przedsiębiorcom prowadzącym działalność w tym obszarze - komentuje Business Centre Club. Ocenia jednak, że decyzje dotyczące odmrażania gospodarki "pozostają wciąż chaotyczne".

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Gastronomia pod przykrywką. Jak zarabiać, nie otwierając lokalu z naruszeniem prawa

Szkolenia kulinarne, wynajem stolików do celów służbowych, kuchnia polowa - restauratorzy, którzy nie chcą otwierać lokalu dla gości z naruszeniem prawa, szukają kreatywnych rozwiązań na jego obejście w legalny sposób.

Co zamawiamy w dostawie podczas kwarantanny?

Uber Eats przeanalizował zamówienia swoich użytkowników w okresie społecznej izolacji. Jakie są najpopularniejsze wybory Polaków podczas przymusowej kwarantanny, czym różnimy się od innych nacji oraz po co najchętniej sięgamy na śniadanie?

Der Elefant tylko dla zaszczepionych. Restauracja chce chronić gości i pracowników

Warszawski Der Elefant, jako pierwsza w Polsce restauracja, od 1 października będzie przyjmować jedynie gości zaszczepionych, ozdrowieńców lub osoby z negatywnym, nie starszym niż 48h testem Covid.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej