x

6 na 10 respondentów ma większe oczekiwania dotyczące czystości w gastronomii

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.10.2020

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W związku ze Światowym Dniem Mycia Rąk, przypadającym 15 października, Essity publikuje nowe fakty dotyczące higieny dłoni. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Higiena dla wszystkich” - hasło nie mogło być bardziej aktualne. COVID-19 ma istotny wpływ na zmianę naszych zachowań.
Z przeprowadzonego w lipcu tego roku globalnego badania wynika, że dwie trzecie ankietowanych zmieniło sposób mycia rąk, a 75 procent twierdzi, że myje je częściej. Ale czy to wystarczy?

Dla kogo myjesz swoje ręce?
77 procent ankietowanych przyznaje, że robi to z myślą o swoim zdrowiu. Z badania wynika również, że większość z nas myje ręce dopiero po wykonaniu jakiejś czynności, np. 78 procent osób po wizycie w miejscu publicznym, podczas gdy tylko 38 procent przed udaniem się do danego miejsca. To pokazuje, że ludzie nie są świadomi, że mając brudne dłonie jednocześnie narażają innych.
- Pomimo ogromnej solidarności z osobami pracującymi podczas pandemii na pierwszej linii frontu, wyniki ankiety wskazują, że moglibyśmy zrobić więcej dla innych w kwestii mycia rąk. Higiena jest kluczowym sposobem, dzięki któremu możemy mieć wpływ na zdrowie społeczeństwa. Mam nadzieję, że nawyk częstszego mycia rąk zostanie z nami także po zakończeniu pandemii - mówi dr Carolyn Berland, Global Brand Innovation Manager, Essity Professional Hygiene.

Higiena rąk ma wpływ na reputację firmy w nowej rzeczywistości
COVID-19 zmienił standardy higieny. 6 na 10 respondentów zwiększyło swoje oczekiwania dotyczące czystości w restauracjach i kawiarniach. Tyle samo osób deklaruje, że wiedza na temat szczegółów higieny rąk w miejscach publicznych sprawia, że czują się bezpieczniej. 81 procent respondentów oczekuje teraz lepszych warunków higienicznych w toaletach publicznych.
- Dla firm, które chcą ponownie przyciągnąć ludzi, procedury higieny rąk, dostęp do produktów higienicznych i komunikacja dotycząca działań wykonywanych w celu zapobiegania zakażeniom mają kluczowe znaczenie. Ci, którym się to powiedzie, wyjdą z pandemii silniejsi - mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity Professional Hygiene.

Inspirujące podcasty
Marka Tork chce zainspirować wszystkich - od właścicieli firm po pracowników, od uczniów po rodziców - do mycia rąk nie tylko po to, aby chronili siebie, ale także po to, by inni w ich otoczeniu czuli się bezpiecznie i byli zdrowi.
Temu niezwykle ważnemu tematowi poświęcony jest podcast Power of Hands, w którym dr Carolyn Berland mówi o tym, jak bardzo potrzebne są dobre nawyki w zakresie higieny rąk, a także używanie mydła zamiast środków odkażających. Podcastu można wysłuchać tutaj.
Dowiedz się więcej o tym, jak produkty Tork zapewniają nowe standardy higieny tutaj.

O badaniu Essity Higiena i Zdrowie
Ankieta internetowa przeprowadzana jest raz na dwa lata wśród około 15 000 respondentów w wieku 16-85 lat z 15 krajów. Badania terenowe wykonano w okresie grudzień 2019 - styczeń 2020. W lipcu 2020 roku odbyło się badanie uzupełniające, które objęło 10 krajów: uzyskano ponad 10000 nowych odpowiedzi na pytania dotyczące higieny i zdrowia w dobie pandemii koronawirusa.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

MAX Premium Burgers wprowadza zamówienia online

Klienci sieci mogą teraz złożyć i opłacić zamówienie na stronie maxorder.pl, po czym odebrać je w restauracji o wybranej przez siebie porze.

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Bezpieczne zakupy w Selgrosie w Siedlcach

W związku z koronawirusem, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, w sklepie wprowadzono specjalne rozwiązania.

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Spada produkcja rogali świętomarcińskich. Powód: koronawirus

Mniej niż zwykle rogali świętomarcińskich wyprodukują w tym roku cukiernie w Poznaniu. Tradycja przegrywa z koronawirusem.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej