x

6 na 10 respondentów ma większe oczekiwania dotyczące czystości w gastronomii

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.10.2020

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W związku ze Światowym Dniem Mycia Rąk, przypadającym 15 października, Essity publikuje nowe fakty dotyczące higieny dłoni. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Higiena dla wszystkich” - hasło nie mogło być bardziej aktualne. COVID-19 ma istotny wpływ na zmianę naszych zachowań.
Z przeprowadzonego w lipcu tego roku globalnego badania wynika, że dwie trzecie ankietowanych zmieniło sposób mycia rąk, a 75 procent twierdzi, że myje je częściej. Ale czy to wystarczy?

Dla kogo myjesz swoje ręce?
77 procent ankietowanych przyznaje, że robi to z myślą o swoim zdrowiu. Z badania wynika również, że większość z nas myje ręce dopiero po wykonaniu jakiejś czynności, np. 78 procent osób po wizycie w miejscu publicznym, podczas gdy tylko 38 procent przed udaniem się do danego miejsca. To pokazuje, że ludzie nie są świadomi, że mając brudne dłonie jednocześnie narażają innych.
- Pomimo ogromnej solidarności z osobami pracującymi podczas pandemii na pierwszej linii frontu, wyniki ankiety wskazują, że moglibyśmy zrobić więcej dla innych w kwestii mycia rąk. Higiena jest kluczowym sposobem, dzięki któremu możemy mieć wpływ na zdrowie społeczeństwa. Mam nadzieję, że nawyk częstszego mycia rąk zostanie z nami także po zakończeniu pandemii - mówi dr Carolyn Berland, Global Brand Innovation Manager, Essity Professional Hygiene.

Higiena rąk ma wpływ na reputację firmy w nowej rzeczywistości
COVID-19 zmienił standardy higieny. 6 na 10 respondentów zwiększyło swoje oczekiwania dotyczące czystości w restauracjach i kawiarniach. Tyle samo osób deklaruje, że wiedza na temat szczegółów higieny rąk w miejscach publicznych sprawia, że czują się bezpieczniej. 81 procent respondentów oczekuje teraz lepszych warunków higienicznych w toaletach publicznych.
- Dla firm, które chcą ponownie przyciągnąć ludzi, procedury higieny rąk, dostęp do produktów higienicznych i komunikacja dotycząca działań wykonywanych w celu zapobiegania zakażeniom mają kluczowe znaczenie. Ci, którym się to powiedzie, wyjdą z pandemii silniejsi - mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity Professional Hygiene.

Inspirujące podcasty
Marka Tork chce zainspirować wszystkich - od właścicieli firm po pracowników, od uczniów po rodziców - do mycia rąk nie tylko po to, aby chronili siebie, ale także po to, by inni w ich otoczeniu czuli się bezpiecznie i byli zdrowi.
Temu niezwykle ważnemu tematowi poświęcony jest podcast Power of Hands, w którym dr Carolyn Berland mówi o tym, jak bardzo potrzebne są dobre nawyki w zakresie higieny rąk, a także używanie mydła zamiast środków odkażających. Podcastu można wysłuchać tutaj.
Dowiedz się więcej o tym, jak produkty Tork zapewniają nowe standardy higieny tutaj.

O badaniu Essity Higiena i Zdrowie
Ankieta internetowa przeprowadzana jest raz na dwa lata wśród około 15 000 respondentów w wieku 16-85 lat z 15 krajów. Badania terenowe wykonano w okresie grudzień 2019 - styczeń 2020. W lipcu 2020 roku odbyło się badanie uzupełniające, które objęło 10 krajów: uzyskano ponad 10000 nowych odpowiedzi na pytania dotyczące higieny i zdrowia w dobie pandemii koronawirusa.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Szybki i bezpieczny powrót - apel branży gastronomicznej i MAKRO

Dziś na ręce premiera Mateusza Morawieckiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz złożony został wspólny apel MAKRO oraz organizacji wspierających polską gastronomię o skrócenie czasu, w którym restauracje i bary muszą pozostać zamknięte ze względu na walkę z koronawirusem COVID-19.

Pierwsze restauracje w Polsce z antywirusową powłoką

Dwie warszawskie restauracje - Wola Sushi i Tutti Amici - zabezpieczyły powierzchnie w swoich lokalach specjalną antybakteryjną i antywirusową powłoką z cząsteczkami tytanu, zgodną z normami ISO.

Albertina Restaurant & Wine: Zbyt długo pracowaliśmy na sukces, żeby teraz odpuścić

Jaka będzie przyszłość gastronomii? - Wszystko zależy od tego, jakie obostrzenia pozostaną z nami na dłużej. Duża część ruchu przeniesie się na zamówienia w formie wynosów i dowozów. Na pewno sporo restauracji upadnie - mówi Grzegorz Fic, szef kuchni i w Albertina Restaurant & Wine w Krakowie.

Lokale gastronomiczne przyjmą gości najwcześniej 4 maja

Wczoraj wieczorem (16.04.2020) Rząd RP ogłosił plany odmrożenia gospodarki i powrotu do normalnego funkcjonowania społecznego. Ponowne otwarcie restauracji dla gości będzie jednak możliwe najwcześniej za 3 tygodnie.

Whisky - kolejna ofiara koronawirusa

Branża whisky też odczuwa skutki pandemii. Sprzedaż drastycznie spada, destylarnie wstrzymują działalność, a wkrótce może zabraknąć trunków na sklepowych półkach. Czy to już moment na panikę wśród producentów i sprzedawców?

Poradnik MAKRO Polska na temat bezpieczeństwa w restauracjach

Publikacja "Bezpieczne miejsce do jedzenia w czasach COVID-19. Porady dla branży gastronomicznej" jest już w drodze do restauracji. Poradnik został przygotowany we współpracy z restauratorami i szefami kuchni. To kompendium wiedzy o tym, jak przygotować lokal na wyzwania bezpiecznej obsługi gości.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej