x

6 na 10 respondentów ma większe oczekiwania dotyczące czystości w gastronomii

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.10.2020

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W związku ze Światowym Dniem Mycia Rąk, przypadającym 15 października, Essity publikuje nowe fakty dotyczące higieny dłoni. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Higiena dla wszystkich” - hasło nie mogło być bardziej aktualne. COVID-19 ma istotny wpływ na zmianę naszych zachowań.
Z przeprowadzonego w lipcu tego roku globalnego badania wynika, że dwie trzecie ankietowanych zmieniło sposób mycia rąk, a 75 procent twierdzi, że myje je częściej. Ale czy to wystarczy?

Dla kogo myjesz swoje ręce?
77 procent ankietowanych przyznaje, że robi to z myślą o swoim zdrowiu. Z badania wynika również, że większość z nas myje ręce dopiero po wykonaniu jakiejś czynności, np. 78 procent osób po wizycie w miejscu publicznym, podczas gdy tylko 38 procent przed udaniem się do danego miejsca. To pokazuje, że ludzie nie są świadomi, że mając brudne dłonie jednocześnie narażają innych.
- Pomimo ogromnej solidarności z osobami pracującymi podczas pandemii na pierwszej linii frontu, wyniki ankiety wskazują, że moglibyśmy zrobić więcej dla innych w kwestii mycia rąk. Higiena jest kluczowym sposobem, dzięki któremu możemy mieć wpływ na zdrowie społeczeństwa. Mam nadzieję, że nawyk częstszego mycia rąk zostanie z nami także po zakończeniu pandemii - mówi dr Carolyn Berland, Global Brand Innovation Manager, Essity Professional Hygiene.

Higiena rąk ma wpływ na reputację firmy w nowej rzeczywistości
COVID-19 zmienił standardy higieny. 6 na 10 respondentów zwiększyło swoje oczekiwania dotyczące czystości w restauracjach i kawiarniach. Tyle samo osób deklaruje, że wiedza na temat szczegółów higieny rąk w miejscach publicznych sprawia, że czują się bezpieczniej. 81 procent respondentów oczekuje teraz lepszych warunków higienicznych w toaletach publicznych.
- Dla firm, które chcą ponownie przyciągnąć ludzi, procedury higieny rąk, dostęp do produktów higienicznych i komunikacja dotycząca działań wykonywanych w celu zapobiegania zakażeniom mają kluczowe znaczenie. Ci, którym się to powiedzie, wyjdą z pandemii silniejsi - mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity Professional Hygiene.

Inspirujące podcasty
Marka Tork chce zainspirować wszystkich - od właścicieli firm po pracowników, od uczniów po rodziców - do mycia rąk nie tylko po to, aby chronili siebie, ale także po to, by inni w ich otoczeniu czuli się bezpiecznie i byli zdrowi.
Temu niezwykle ważnemu tematowi poświęcony jest podcast Power of Hands, w którym dr Carolyn Berland mówi o tym, jak bardzo potrzebne są dobre nawyki w zakresie higieny rąk, a także używanie mydła zamiast środków odkażających. Podcastu można wysłuchać tutaj.
Dowiedz się więcej o tym, jak produkty Tork zapewniają nowe standardy higieny tutaj.

O badaniu Essity Higiena i Zdrowie
Ankieta internetowa przeprowadzana jest raz na dwa lata wśród około 15 000 respondentów w wieku 16-85 lat z 15 krajów. Badania terenowe wykonano w okresie grudzień 2019 - styczeń 2020. W lipcu 2020 roku odbyło się badanie uzupełniające, które objęło 10 krajów: uzyskano ponad 10000 nowych odpowiedzi na pytania dotyczące higieny i zdrowia w dobie pandemii koronawirusa.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Z powodu pandemii wydajemy więcej na zdrową żywność

Pod wpływem pandemii konsumenci radykalnie zmienili podejście do prawidłowego odżywiania. Niemal połowa Europejczyków deklaruje, że zwiększyła wydatki na zdrową żywność. Szczególnie widać to wśród osób młodszych z pokolenia Z oraz milenialsów - wynika z badania Bain & Company.

Gastronomia w czasie pandemii

Decyzją rządu od soboty działalność restauracji, pubów, klubów i barów podlega poważnym ograniczeniom. Zabroniono spożywania posiłków w lokalach, dozwolone jest natomiast wysyłanie ich w dostawie oraz wydawanie klientom na wynos. Jak funkcjonuje branża gastronomiczna przy tych obostrzeniach?

Ponowne otwarcie lodziarnio-kawiarni Grycan - Lody od pokoleń

Lodziarnio-kawiarnie Grycan - lody od pokoleń otwarte po pandemicznej przerwie. Gości wita oferta specjalna "Razem najlepiej"! - domowe ciastka w komplecie z wybranymi napojami są dostępne na wynos w promocyjnej cenie 15,90 zł.

Francja: zbankrutować może nawet połowa wszystkich restauracji

Zdaniem Alaina Fontaine’a, restauratora i przewodniczącego Association Française des Maîtres Restaurateurs (AFMR), w Paryżu w najbliższym czasie zamknie się nawet co piąty lokal gastronomiczny. W całej Francji bankructwo może dotknąć nawet połowy restauracji.

Inaczej jemy i kupujemy. Jak koronawirus zmienia nasze nawyki?

Coraz chętniej gotujemy, marnotrawimy mniej jedzenia, a także stawiamy na zdrowsze produkty. Rzadziej wybieramy się do sklepów stacjonarnych, gdyż nie przynosi nam to już tyle przyjemności, co przed wybuchem pandemii. Czy oznacza to, że rodzi się "nowy polski konsument"?

Otwarcie gastronomii po Wielkanocy? Póki co znów pełny lockdown na Pomorzu

W województwie pomorskim ponownie zamknięte zostaną hotele, obiekty kulturalne i sportowe, ograniczona będzie działalność galerii handlowych. Jednocześnie minister zdrowia oświadczył, że decyzje dotyczące luzowania obostrzeń będą "odważniejsze". Ale dopiero po Wielkanocy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej