x

Bezpłatna aplikacja edukacyjna dla środowiska barmańskiego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    13.10.2020

Startuje bezpłatny program szkoleniowy na temat zrównoważonego i odpowiedzialnego prowadzenia baru - “The Bar World of Tomorrow".

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Kurs uwzględnia wiele aspektów pracy baru: od użycia świeżych składników, przez odpowiedzialne serwowanie alkoholu, po świadome zarządzanie odpadami – wszystkie bezpośrednio związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). Szkolenie bazuje na czterech filarach (składniki, serwis, bar oraz personel) i ocenia każdy z nich według modelu 5xR: Rethink, Reduce, Reuse, Recycle and Respect (Przemyśl, Zredukuj, Użyj Ponownie, Segreguj i Szanuj). Wdrożenie tych pięciu prostych zasad pozwoli właścicielom i menedżerom barów w zrównoważony sposób rozwijać swój biznes.

W aplikacji można znaleźć wiele ciekawych tematów, takich jak gospodarowanie lodem, zarządzanie odpadami zgodnie z ideologią zero waste czy oszczędzanie wody i energii. Moduły szkoleniowe zostały zaprojektowane przez Grupę Pernod Ricard w partnerstwie z globalnymi ambasadorami zrównoważonego rozwoju – Trash Tiki oraz Sustainable Restaurant Association.  
- Dzięki platformom i programom edukacyjnym, inicjatywy promujące zrównoważony rozwój staną się normą, a nowe pokolenie barmanów będzie wychowywane w duchu świadomych praktyk. W obecnych czasach, takie podejście powinno być oczywiste dla wszystkich, niezależnie od tego jaką rolę pełnią w barze – barmana, managera czy klienta. Każdy jest odpowiedzialny za środowisko, przez co staje się integralną częścią tworzenia zrównoważonego i odpowiedzialnego „baru jutra” – mówi Kamila Czaban, S&R Marketing Projects Manager Pernod Ricard.

Kurs skierowany jest do wszystkich osób dorosłych (w wieku uprawniającym do spożycia alkoholu), powstał w partnerstwie z Instytutem UNITAR (United Nations Institute for Training and Research) i jest częścią inicjatywy „EducateAll”. Dostępny jest na mobilnej platformie szkoleniowej EdApp.

Grupa Pernod Ricard prowadzi wiele globalnych i lokalnych inicjatyw, skierowanych do środowiska barmanów, menedżerów i właścicieli lokali gastronomicznych. Jedną z lokalnych inicjatyw jest polski projekt „Barmates. Bartendering & Sustainablity”, który wprowadza w życie praktyki zrównoważonego rozwoju za barem np. wykorzystanie każdego składnika w całości czy tworzenie lokalnych społeczności między barmanami, lokalami i dostawcami. Każde z tych działań jest wkładem w ochronę planety, a jednocześnie formą oszczędności i odpowiedzialnych rozwiązań, wpływających korzystnie na budżet. Szkolenia mają na celu zwrócenie uwagi branży na tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, nie pomijając jednocześnie wiedzy nt. alkoholi, koktajli, trendów i technik barmańskich.
Więcej o szkoleniu na stronie https://www.edapp.com/course/the-bar-world-of-tomorrow/

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

BUFET, CATERING, IMPREZA

Istotny udział w całkowitym obrocie restauracji odgrywa organizacja imprez okolicznościowych lub catering dostarczany do klienta. Takie typy sprzedaży, które nazwać można sprzedażą otwartą, są trudne do skalkulowania. Poznajmy metody liczenia, które pozwolą określić opłacalność poszczególnych form.

W Green Caffè Nero nic się nie zmarnuje. Sieć dołącza do Too Good To Go

Niesprzedane w danym dniu świeże produkty z kawiarni Green Caffè Nero można kupić w aplikacji Too Good To Go w formie paczek - niespodzianek. Przygotowane na miejscu bagietki, kanapki, ciasta i ciasteczka, a także quiche i sałatki trafią do użytkowników apki.

Największe sieciowe restauracje teraz dostępne na Uber Eats

Użytkownicy platformy Uber Eats w Polsce zyskali dostęp do 286 nowych restauracji. Wszystko dzięki współpracy ze spółką AmRest - operatorem marek Burger King, KFC oraz Pizza Hut.

Polacy wydają coraz więcej na posiłki na mieście

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

TAJEMNICZY NIEZNAJOMY

Właściciel restauracji nie jest w stanie przebywać w niej 24 godziny na dobę. Nie da się ukryć, że jego obecność wymusza na pracownikach większą dbałość o szczegóły. Usługa tajemniczego gościa to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy właściciel chce sprawdzić jakość obsługi podczas swojej nieobecności.

Najnowsze trendy w raporcie "Polska na Talerzu 2018"

Coraz więcej Polaków odwiedza lokale gastronomiczne, a przy ich wyborze kierują się rekomendacjami znajomych lub rodziny oraz opiniami z serwisów społecznościowych i portali - przede wszystkim z Facebooka - pokazują wyniki raportu "Polska na Talerzu 2018", przygotowanego przez MAKRO Polska.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej