x

Bezpłatna aplikacja edukacyjna dla środowiska barmańskiego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    13.10.2020

Startuje bezpłatny program szkoleniowy na temat zrównoważonego i odpowiedzialnego prowadzenia baru - “The Bar World of Tomorrow".

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Kurs uwzględnia wiele aspektów pracy baru: od użycia świeżych składników, przez odpowiedzialne serwowanie alkoholu, po świadome zarządzanie odpadami – wszystkie bezpośrednio związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). Szkolenie bazuje na czterech filarach (składniki, serwis, bar oraz personel) i ocenia każdy z nich według modelu 5xR: Rethink, Reduce, Reuse, Recycle and Respect (Przemyśl, Zredukuj, Użyj Ponownie, Segreguj i Szanuj). Wdrożenie tych pięciu prostych zasad pozwoli właścicielom i menedżerom barów w zrównoważony sposób rozwijać swój biznes.

W aplikacji można znaleźć wiele ciekawych tematów, takich jak gospodarowanie lodem, zarządzanie odpadami zgodnie z ideologią zero waste czy oszczędzanie wody i energii. Moduły szkoleniowe zostały zaprojektowane przez Grupę Pernod Ricard w partnerstwie z globalnymi ambasadorami zrównoważonego rozwoju – Trash Tiki oraz Sustainable Restaurant Association.  
- Dzięki platformom i programom edukacyjnym, inicjatywy promujące zrównoważony rozwój staną się normą, a nowe pokolenie barmanów będzie wychowywane w duchu świadomych praktyk. W obecnych czasach, takie podejście powinno być oczywiste dla wszystkich, niezależnie od tego jaką rolę pełnią w barze – barmana, managera czy klienta. Każdy jest odpowiedzialny za środowisko, przez co staje się integralną częścią tworzenia zrównoważonego i odpowiedzialnego „baru jutra” – mówi Kamila Czaban, S&R Marketing Projects Manager Pernod Ricard.

Kurs skierowany jest do wszystkich osób dorosłych (w wieku uprawniającym do spożycia alkoholu), powstał w partnerstwie z Instytutem UNITAR (United Nations Institute for Training and Research) i jest częścią inicjatywy „EducateAll”. Dostępny jest na mobilnej platformie szkoleniowej EdApp.

Grupa Pernod Ricard prowadzi wiele globalnych i lokalnych inicjatyw, skierowanych do środowiska barmanów, menedżerów i właścicieli lokali gastronomicznych. Jedną z lokalnych inicjatyw jest polski projekt „Barmates. Bartendering & Sustainablity”, który wprowadza w życie praktyki zrównoważonego rozwoju za barem np. wykorzystanie każdego składnika w całości czy tworzenie lokalnych społeczności między barmanami, lokalami i dostawcami. Każde z tych działań jest wkładem w ochronę planety, a jednocześnie formą oszczędności i odpowiedzialnych rozwiązań, wpływających korzystnie na budżet. Szkolenia mają na celu zwrócenie uwagi branży na tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, nie pomijając jednocześnie wiedzy nt. alkoholi, koktajli, trendów i technik barmańskich.
Więcej o szkoleniu na stronie https://www.edapp.com/course/the-bar-world-of-tomorrow/

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Popeyes - nowa marka restauracyjna wkracza do Polski

Operatorzy Restaurant Brands International i McWin planują w 2023 roku otwarcie w krajach Europy Wschodniej, m.in. w Polsce, lokali gastronomicznych pod marką Popeyes. Chcą także rozwijać sieć Burger King w tym regionie.

Kryzysowe zjawisko - zrzutki na restauracje. Ostatnia deska ratunku przed bankructwem?

Rośnie liczba restauracji zamykanych z powodu problemów finansowych. Restauratorzy szukają ratunku w zbiórkach pieniędzy za pośrednictwem serwisów internetowych, a lokali potrzebujących takiego wsparcia wciąż przybywa. Radio Całe, Green Bus, Falafel Bejrut, Lokal na Rybę - przykłady można mnożyć.

Hard Beans z Fetco będą produkować i dystrybuować urządzenia do kawy typu cold brew

Polska palarnia kawy Hard Beans rozpoczęła współpracę z Fetco, czołowym amerykańskim producentem urządzeń do parzenia kawy i herbaty. Wspólnie będą produkować i dystrybuować urządzenie Baby Hard Tank wytwarzające kawę typu cold brew w rekordowym tempie.

Żabka konkurencją dla McDonald’s? Takie ma plany

Żabka - czołowa sieć sklepów convenience - nie bez przyczyny wraca w wybranych placówkach do serwowania pizz i zapiekanek. To pomysł na mniejsze miejscowości, do których nie wchodzą najwięksi gracze fast-food, takie jak McDonald’s.

Oto pięć trendów polskiej i światowej gastronomii. Raport Pyszne.pl

Co królowało na talerzach Polaków w 2022 roku? Które kuchnie świata cieszą się największą popularnością? Czy zaczęliśmy oszczędzać na jedzeniu i przekonujemy się do weganizmu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszej edycji raportu Food Trendów Pyszne.pl.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej